Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 402 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bílý dům uvádí: mediální obraz Baracka Obamy
Seidlová, Kristýna ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce Bílý dům uvádí: Mediální obraz Baracka Obamy se zabývá mediální prezentací prezidenta USA, Baracka Obamy, prostřednictvím oficiálního mediálního kanálu Bílého domu. V rámci kvalitativní sémiotické analýzy obsahu je zde zkoumáno pět záznamů projevů prezidenta Obamy, a to se zaměřením na jazykové, vizuální i auditivní znakové kódy. Samotné analýze předchází výklad odborných termínů, které se týkají převážně reprezentace reality. Na jejich základě je potom analýza pojata jako výčet různých způsobů dosažení mediální konstrukce reality, na níž má podíl jak sám prezident, tak Kancelář Bílého domu pro komunikaci, která má obsah zmíněného kanálu na starost. Pro rozšíření kontextu jsou zahrnuty i všeobecné informace o fungování mediální komunikace prezidenta USA. Cílem práce je tedy výklad jednotlivých komunikačních prvků nabídnutých kanálem Bílého domu a analýza jejich symbolického významu za účelem vykreslení procesu vzniku specifického mediálního obrazu prezidenta. Důležitý je pak také přístup k analyzovanému obsahu z pohledu interkulturní komunikace. Je totiž potřeba vzít v potaz, že je tento obsah vytvořen v americké kultuře a analyzován v české.
Talk show Uvolněte se, prosím a její političtí hosté (kvalitativní a kvantitativní analýza účasti politiků v pořadu)
Svobodová, Ivana ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Štechová, Markéta (oponent)
Diplomová práce Talk show Uvolněte se, prosím a její političtí hosté pojednává o tématu sbližování politiky a zábavy, potažmo politiky a médií jako takových. Teoretická část práce se zabývá širšími souvislosti této problematiky - věnuje se zobrazování politiků v televizi a spojení politiky a humoru a s ohledem na název práce se obsáhle zabývá i rolí talk shows v politické komunikaci. Teoretická část také představuje téma politických celebrit jako jednoho z prvků, které ovlivňují komunikaci politiků s občany. Praktická část práce se věnuje kvalitativní a kvantitativní analýze účasti politických hostů v české verzi amerických talk shows Uvolněte se, prosím. Kvantitativní analýza zkoumá například to, která politická strana byla v pořadu nejčastěji zastoupena, zda během rozhovorů byla zastoupena více osobní nebo politická témata a která témata byla probírána nejčastěji. Kvalitativní analýza zkoumá průběh vystoupení politických hostů a to, jak byli hosté prezentováni.
Přístup k univerzitnímu a neuniverzitnímu studiu médií v britském a německém prostředí : srovnávací studie
Brejlová, Iva ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Práce Přístup k univerzitnímu a neuniverzitnímu studiu médií v britském a německém prostředí: srovnávací studie porovnává přístupy Velké Británie a Německa k terciárnímu vzdělávání, které se tematicky váže k médiím. Ukazuje specifické pojetí tohoto oboru ve dvou odlišných mediálních prostředích, které se vyvinuly na základě různých historických zkušeností a po rozdílném přijetí mediálních studií jako oboru na půdu institucí terciárního vzdělávání. Obor nemá jasně stanovené hranice a tak poskytuje zemím možnost zasadit ho do vlastního pojetí. Diplomová práce zkoumá terciární vzdělávání vázané na média na vysokoškolských institucích, v rámci jednotlivých studijních programů, ve směřování odborných publikací, v národních vzdělávacích dokumentech i v hodnocení nadnárodních organizací. Definuje relevantní subjekty a sylaby, identifikuje základní kompetence absolventů těchto studií, procesy, jejichž prostřednictvím se stávají odborníky i vzdělávací aktivity v oblasti mediálního vzdělávání. Analyzuje odlišnosti, očekávání a metody ve studovaných dokumentech. Zkoumá, zda zůstávají přístupy Velké Británie a Německa odlišné i přes stejně směrované požadavky, které na ně klade především Evropská unie.
Vybrané proudy kritiky médií
Říha, Filip ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Hronová, Tereza (oponent)
Obsahem této bakalářské práce je především popis pěti vybraných proudů kritiky médií. Hlavním záměrem této práce je porovnání jednotlivých kritických teorií, vycházející z jejich základního popisu, ve kterém jsou vždy vyjádřeny podstatné myšlenky tohoto proudu, faktografické údaje jednotlivých myslitelů a dominantní instituty, které byly kritizovány. Práce poskytuje také informační charakter a základ k utvoření vlastního názoru na jednotlivé popisované kritické proudy. Čtenář tak v průběhu jejích čtení bude souborně seznámen nejen s popisovanými kritickými proudy, ale zároveň mu práce poskytuje popis nejdůležitějších základních pojmů, které se k nim vážou. Dále poskytuje náhled na problémy společnosti, které v ní panovaly v různých sounáležitostech, a to především v období druhé poloviny 20. a 21. století. Práce nabízí kritiku masové kultury, populární kultury, působení reklamy, problémy globalizovaných médií, narcistní společnosti, či náhled feministické kritiky médií. Práce poskytuje zhodnocení jednotlivých proudů se zamyšlením o možném vývoji kritiky médií do budoucnosti.
Literární, filmová a divadelní tvorba Zdeňka Svěráka a její dobový mediální ohlas
Procházková, Andrea ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce s názvem Literární, filmová a divadelní tvorba Zdeňka Svěráka a její dobový mediální ohlas se zaobírá osobností a dílem jmenovaného umělce. V první kapitole objasňuji pojem mediální ohlas a způsob jeho výzkumu, v následujících částech jsou již zpracované konkrétní analýzy a jejich výsledky. Pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy jsem zkoumala tři vybrané internetové portály: idnes.cz, lidovky.cz a novinky.cz v letech 2011 - 2016. Z těchto zdrojů jsem čerpala takové mediální obsahy, které se týkaly osobnosti a tvorby Zdeňka Svěráka. Ze získaných dat jsem pomocí kvantitativní obsahové analýzy zjišťovala četnost výskytu zkoumaných mediálních textů, oblast tvorby, jíž se věnují, přítomnost vlastního názoru či hodnocení žurnalisty (příp. postoj redakce) a způsob, jakým je na dílo známého umělce pohlíženo. Pomocí kvalitativních metod jsem získávala informace o názorech na osobnost Zdeňka Svěráka a jeho tvorbu z pohledu zkoumaných mediálních serverů, ale také čtenářů a publika umělcových filmových a divadelních počinů. V poslední části se věnuji kvalitativní analýze rozhovorů se Zdeňkem Svěrákem, včetně mého vlastního, a pro možnost srovnání zjišťuji, jakým způsobem si buduje povědomí o sobě sama a mediální obraz přímo tento mnohostranný umělec.
Srovnání mediálního obrazu vlád premiérů Topolánka, Fischera a Nečase v časopisu Týden
Jelínková, Milena ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce Srovnání mediálního obrazu vlád premiérů Topolánka, Fischera a Nečase v časopisu Týden bylo popsat, jaký mediální obraz o politické reprezentaci našeho státu časopis Týden vytvářel a zda se v něm vyskytuje nějaká názorová inklinace či politická orientace periodika. Současně s tím bylo cílem porovnat mediální obraz tří výše uvedených vlád mezi sebou navzájem. Teoretická část se zabývá problematikou objektivity a předpojatosti, konstrukcí, stereotypy a reprezentací, zvláštní část je věnována politické komunikaci. Analytická část diplomové práce obsahuje kvantitativní výzkum obsahu náhodně vybraných článků referujících o třech vládách, doplněný rozborem obsahu titulních stran periodika. Výsledky analýz poukazují na fakt, že ač byla vláda Jana Fischera hodnocena veřejností velmi kladně, její mediální obraz ve zvoleném periodiku je spíše negativní. Naopak časopis určitými atributy zvýznamňoval vládu Mirka Topolánka. Obecně Týden využívá pro zobrazení vlád stereotypy i negativitu, v žádném případě ale nejde při konstrukci zpráv o převládající postup. Prezentace vlád v daném periodiku se odehrává většinou přes osobnosti, tj. premiéry a ministry, a ne přes vládu jako instituci. Lze konstatovat, že časopis Týden se politicky orientuje spíše k pravici a pravicovým vládám.
Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích
Balatková, Tereza ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Bulvární tisk jako nový mediální fenomén v postkomunistických zemích" hodnotí situaci bulvárních deníků v porovnání se seriózními deníky na trhu v České republice a v Polsku, jakožto v zemích bývalého východního bloku. Diplomová práce primárně zkoumá historické a společenské předpoklady pro vznik bulvárního tisku obecně v zemích středovýchodní Evropy a Polsko a Českou republiku si pak vybírá za dva příklady vhodné k podrobnějšímu studiu problematiky. Diplomová práce si nejprve stanovuje teoretické předpoklady a definice, aby je pak následně v analytické části ověřila na konkrétních veřejně dostupných datech. První část vždy za každou zemi popisuje situaci ze společenského a historického hlediska, hledá souvislosti s historickým vývojem té dané země a zároveň návaznosti na vývoj po roce 1990, po pádu komunistického režimu v obou zemích. Druhá část je vždy analytická. Shrnuje dostupná data za obě země. Zaměřuje se především na data nákladu a tisku, a to i za jednotlivé regiony. Do této analytické části je také zahrnuta grafická a krátká obsahová analýzu nejvýznamnějších bulvárních deníků v té dané zemi. Diplomová práce tak nabízí ucelený komplex informací, vycházející jak z historického a společenského zázemí obou zemí, tak z analýzy aktuálních dat.
Rozkladné mediální technologie - teorie a aplikace na české mediální prostředí
Kyjonková, Petra ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Gibarti, Jana (oponent)
Rigorózní práce "Rozkladné mediální technologie - teorie a aplikace na české mediální prostředí" pojednává o konceptu rozkladných technologií, který vychází z ekonomického modelu kreativní destrukce otce zakladatele teorie inovací Josepha Aloise Schumpetera. Ačkoli Schumpeter popisoval nepříznivé vlivy inovací na stávající struktury trhu už na počátku 20. století, mediální studia je objevila až v modelu jiného ekonoma Claytona Christensena z roku 1995. Na konci minulého století, s počátkem rozvoje internetu, tedy vznikaly na základě obchodního modelu mediálních firem první studie zkoumající rozkladný dopad nových komunikačních kanálů na ty staré. Tato rigorózní práce pak přenáší tyto úvahy do českého mediálního prostředí, které je ovšem dosud silně poznamenáno transformací započatou před dvaceti lety. Ukazuje, jaký má přeměna vliv na inovační proces a proč je nutné zkoumat ji v postkomunistických zemích odděleně. Práce poté analyzuje dopad internetu jako nového média na trh periodického tisku. Speciálně pak diskutuje soužití internetového a tištěného vydání Lidových novin, které v mnohém odhaluje slabiny a možnosti českých seriózních deníků a jejich internetových vydání jako celku. Z důkladného rozboru vztahů obou mediálních technologií pak vyplývají i základní prognózy dalšího rozvoje médií se speciálním...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 402 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Jirák, J.
4 Jirák, Jakub
7 Jirák, Jaroslav
4 Jirák, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.