Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komunikace s navigačním systémem GALILEO
Horák, Miroslav ; Kunovský, Jiří (oponent) ; Dvořák, Radim (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o komunikaci s evropským navigačním systémem GALILEO. V úvodu rozebírá princip globálních navigačních satelitních systémů, včetně přehledu nejdůležitějších vlastností těch současných (GPS, GLONASS, GALILEO, COMPASS). Dále jsou analyzovány všechny technické aspekty návrhu a implementace komunikačního nástroje pracujícího s navigačním modulem u-blox LEA-5H. Závěrem jsou shrnuty výsledky úspěšné komunikace vyvinutého nástroje a diskutovány možnosti jeho rozšíření o další funkce.
Konstrukční návrh lineární osy pro těžký obráběcí stroj
Horák, Miroslav ; Marek, Jiří (oponent) ; Hermanský, Dominik (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem lineární osy pro těžký obráběcí stroj. V práci je popsána definice těžkého obráběcího stroje a také jeho základní konstrukční uzly. V další kapitole jsou popsány jednotlivé komponenty lineární posuvové soustavy, základní principy použití a jejich výhody a nevýhody. Na základě této rešeršní části jsou vytipovány varianty řešení a v poslední části práce je vypracován konstrukční návrh osy X portálového obráběcího stroje. Součástí práce je 3D model navržené posuvové soustavy a část výkresové dokumentace.
Diktovací systém pro platformu Android
Horák, Miroslav ; Pešán, Jan (oponent) ; Schwarz, Petr (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je vytvořit distribuovaný diktovací systém. Diktování bude probíhat v reálném čase. Klientská část je určena  pro platformu Android. Serverová část je určena pro Windows OS. Pro přepis řeči bude využito již existující jádro rozpoznávacího systému.
Becoming Bodies: An Ethnographic study of Ayurvedic Practice
Wolfová, Alžběta ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Holmerová, Iva (oponent) ; Horák, Miroslav (oponent)
Tato práce je kritickou analýzou praxe, která je prezentována jako alternativa k modernitě. Na případu ájurvédy - tzv. nekonvenční medicíny jsem v letech 2013-2017 zkoumala, jak tento fenomén funguje v rámci specifického prostředí České republiky. Vzhledem k tomu, že se jedná o přístup ke zdraví a k tělu, který je vyhledáván a využíván v každodenním životě stále většího počtu lidí v tomto postsocialistickém prostoru, podobné tendence sledují sociální vědci v globalizovaném, zejména západním, světě již několik desetiletí. Na základě (auto)etnografického výzkumu, který začal ve škole pro budoucí tzv. ájurvédaře a pokračoval v rámci neformálních setkáních, i v domácím prostoru praktikujících, představuji ájurvédu jako specifický způsob stávání se tělem. Vycházím z toho, jak se tělo a tzv. wellbeing diskurzivně ustavují v prostoru škol, ale zejména se zaměřuji na individuální praxe. Sleduji, jak se v jejich rámci ukotvuje ájurvédská epistemologie, a jak umožňuje rozpoznat vlastní tělo a subjektivitu jako propojenou s okolním prostředím. Zabývám se tím, jak toto poznávání podmiňuje určité sebepojetí a zdůrazňuji, že poskytuje výhody pro praktikující, kteří zůstávají věrni ájurvédě, i když se například nutně nedostaví zlepšení jejich tělesného či jiného diskomfortu, který je původně do školy přivedl....
Lék nebo hrozba? Antropologické perspektivy samoléčby konopím v České republice
Bláhová, Barbora ; Horák, Miroslav (vedoucí práce) ; Halbich, Marek (oponent)
Tato práce se zabývá samoléčbou konopím (Cannabis sativa L.) v České republice se zaměřením na subjektivní rovinu jejího prožívání pacienty a širší společenský rámec této terapie. Nahlíží aktuální situaci, kdy stát selhává v efektivní regulaci konopí jako léku a nemocní často přistupují k ilegální samoléčbě. Teoretická část práce prozkoumává fenomén samoléčby a využití konopí v sociokulturním kontextu. Praktická část vychází z antropologického výzkumu, který byl realizován v České republice od 1. 1. 2017 do 1. 5. 2017 formou kvalitativního dotazníku. Výzkumný vzorek tvoří 107 nemocných, kteří užívali konopí a jeho deriváty s cílem samoléčby. Získané výpovědi byly analyzovány metodou zakotvené teorie. Výsledky výzkumu ukázaly, že nemocní vyhledávající v České republice konopnou samoléčbu považují současnou legální regulaci konopí za nevyhovující. Rostlinu si pro vlastní potřebu nejčastěji opatřují pěstováním a informace o léčbě získávají primárně na internetu. Práce se podrobněji zabývá specifiky konopné samoléčby a jejími dopady na život nemocných. Sesbíraná data nabízí bližší vhled do problematiky a informace užitečné například pro instituce, které se věnují práci s pacienty užívajícími konopí k léčbě. Klíčová slova: samoléčba, medicínská antropologie, léčebné konopí, cannabis, marihuana
Myslet z psychedelické zkušenosti - transdisciplinární interpretace
Pokorný, Vít ; Komárek, Stanislav (vedoucí práce) ; Horák, Miroslav (oponent) ; Dadejík, Ondřej (oponent)
Pokorný, V., Myslet z psychedelických zkušeností. Transdisciplinární interpretace Dizertační práce, KOA FHS UK, 2016 Abstrakt: Cílem tohoto textu je myslet z a podle psychedelických zkušeností. Myslet z psychedelických zkušeností tu znamená předložit transdisciplinární model psychedelické domény. Tento model se opírá o autoetnografickou, kognitivní, fenomenologickou a psychofarmakologickou analýzu. Prostřednictvím těchto analýz ukazuje: 1) jaké místo zaujímají psychedelika v současné globalizované české společnosti; 2) možnosti heuristického (teoreticko-experimentálního) využití psychedelických zkušeností pro výklad lidské situovanosti. Psychedelickou zkušenost interpretuje tento text jako proces deteritorializace a reteritorializace různých, vzájemně propletených rovin prožívání a je tak příspěvkem k vypracování filosofického pojmu spleti. Klíčová slova: psychedelická zkušenost, transdisciplinarita, autoetnografie, kognitivní antropologie, antropologie zkušenosti, enaktivismus, fenomenologie, vtělenost, analogie, spleť.
Pády jiných světů
Kozina, Václav ; Halbich, Marek (vedoucí práce) ; Budil, Ivo (oponent) ; Horák, Miroslav (oponent)
Diplomová práce "Pády jiných světů" pojednává o interpretacích conquisty Mexika a Peru (tj. dobytí říší Aztéků a Inků). Základní otázka, kterou řeší všechny práce zabývající se conquistou, zní: jak mohl příchod malých skupin španělských dobyvatelů v tak krátké době rozvrátit velké indiánské říše? Má práce si klade dva hlavní cíle: vytyčit typologii interpretací conquisty a podat vlastní interpretaci, která klade důraz na roli mentalit a kulturních komplexů. Rozlišil jsem čtyři základní typy interpretací conquisty: 1. metafyzické; 2. technologické; 3. environmentální; 4. mentalistické. Použil jsem koncepci mentalit (odvozenou z díla Luciena Lévy-Bruhla), a systémovou koncepci kultury, kde jsem pracoval zejména s pojmem "kulturní komplex". Podle mého pojetí conquista představovala střet mezi dvěma odlišnými typy mentalit: archaickou (kterou se vyznačovaly indiánské společnosti) a literární (která se rozvíjela v evropských společnostech). Rozdíly v mentalitách a kulturních komplexech poskytovaly výhody Španělům v jejich bojích s Aztéky a Inky. Nakonec je s pomocí uvedených koncepcí popsáno a vysvětleno španělské dobytí indiánských říší. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Ayahuascový neošamanský habitus v ČR aneb co musí člověk udělat, aby se mohl stát ayahuascovým neošamanem
Herrmann, Natanael ; Kuřík, Bohuslav (vedoucí práce) ; Horák, Miroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tím, co musí člověk udělat, aby se mohl stát ayahuascovým neošamanem, respektive jaký specifický ayahuascový neošamanský habitus musí člověk nabýt, aby mohl být považován za neošamana a byl schopen provozovat ayahuascové rituály. K tomu jsou použity metody karnální etnografie a autoetnografie. Ayahuascové rituály jsou zasazeny do širší antropologické teorie přechodových rituálů a v rámci karnální etnografie se zkoumají metodou pozorovaného zúčastnění, přičemž jsou též využity polostrukturované rozhovory s neošamany. V rámci autoetnografie autor zakoušel neošamanský habitus sám na sobě, což mu umožnilo lehce nahlédnout do jinak nepřenositelné struktury neošamanského habitu. Na základě výzkumu se ukázalo, že pro ayahuascový neošamanský habitus jsou klíčové tři základní roviny, tedy rovina "extatická", "didaktická" a "materiální" avšak jejich formy jsou u každého neošamana rozdílné, což mají na svědomí jejich specifické životní trajektorie. Výsledný rituál je pak produktem specifické brikoláže každého neošamana a mísí se v něm prvky a techniky různých tradic a kultur. Klíčová slova šaman, šamanismus, neošaman, neošamanismus, ayahuasca, habitus, karnální etnografie, autoetnografie, rituál, přechodový rituál

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   předchozí4 - 13dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
44 HORÁK, Martin
35 HORÁK, Michal
2 Horák, M.
7 Horák, Marek
44 Horák, Martin
7 Horák, Matouš
6 Horák, Matěj
4 Horák, Michael
35 Horák, Michal
1 Horák, Mikuláš
8 Horák, Milan
1 Horák, Miloslav
1 Horák, Miloš
21 Horák, Miroslav
44 Hořák, Martin
6 Hořák, Matěj
35 Hořák, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.