Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 430 záznamů.  začátekpředchozí375 - 384dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti speciálně pedagogické diagnostiky u dětí s kombinovaným postižením
Budišová, Eva ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
V diplomové práci nahlédnu do problematiky speciálně pedagogické diagnostiky vzhledem k dětem s kombinovaným postižením. U těchto dětí, jejichž postižení je většinou těžkého charakteru, je velmi obtížné správně a co nejpřesněji provádět speciálně pedagogickou diagnostiku. Ta je velmi důležitá pro vytvoření individuálního plánu speciálně pedagogické intervence. Práce je zaměřena jak na jednotlivé oblasti speciálně pedagogické diagnostiky, tak na komplexní diagnostické nástroje. V rámci těchto oblastí jsou zmíněny metody a materiály, které lze u skupiny dětí s kombinovaným postižením podle odborné literatury používat. V druhé části práce jsou popsány výsledky dotazníkového šetření, které přináší praktický pohled na tuto problematiku. Přínosem by se měly stát všechny tyto shromážděné poznatky a zkušenosti, které by mohly být východiskem pro hledání dalších dílčích metod. Tyto metody se týkají prozatím stále nově utvářející se problematiky speciálně pedagogického diagnostikování dětí s kombinovaným postižením.
Možnosti užití prvků jenského plánu v české speciální pedagogice
Zajícová, Markéta ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Tato práce se zabývá vývojem reformní pedagogiky a alternativního školství. Popisuje vznik a vývoj nejznámějších a nejčastějších alternativních škol v západním světě. Sleduje provázanost alternativních škol, jejich společné rysy i cíle. Podstatně podrobněji se pak práce zaobírá alternativní školou, která je ve světě známa jako jenský plán. Jsou zde popsány typické rysy a prvky, jimiž se vyznačují školy sjenským plánem. Práce srovnává alternativní školství v Holandsku a v České republice. Předmětem zkoumání této práce je hledání možností využití prvků jenského plánu ve speciální pedagogice. Práce sleduje také ty prvky, které jsou ve speciálních školách využívány a jsou v jenském plánu podstatné. Posledním bodem zkoumání je také možnost integrace žáků z postižením v základní škole s jenským plánem. Podkladem pro tento výzkum jsou rozhovory vedené se zkušenými speciálními pedagogy učícími na speciálních školách pro žáky s mentálním postižením a také s pedagogy, kterým je dobře známa pedagogika jenského plánu. Práce si klade za cíl osvěžit pedagogické stereotypy ve speciální pedagogice a podpořit zapojení prvků alternativní pedagogiky do českého speciálního školství.
Vyhodnocení čichového testu UPSIT za účelem cílené speciálně pedagogické intervence
Dvořáková, Veronika ; Šumníková, Pavlína (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Předkládaná diplomová práce poukazuje na čich a jeho roli v životě každého člověka a zabývá se možnou odlišností čichových schopností osob se zrakovým postižením ve srovnání se intaktní populací. Práce je rozdělena na dvě hlavní části teoretickou a praktickou a členěna na 6 hlavních kapitol. První část obsahuje charakteristiku role čichu z historického pohledu, spolu s příčinami a důsledky jeho poruch. Popsán je i proces zpracování čichového podnětu se specifiky tohoto smyslu u zrakově postižených. Ve druhé části je popsán čichový test UPSIT a vyhodnocené výsledky v rámci tohoto testu. Hlavním cílem této práce je porovnat čichové schopnosti osob se zrakovým postižením a bez zrakového postižení, se zaměřením na jejich odlišnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 430 záznamů.   začátekpředchozí375 - 384dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.