Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Židle
Tomanová, Veronika ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
Teoretická část práce se zabývá vývojem židlí od počátku lidstva až po současnost. V současné tvorbě je zaměřena zejména na výčet designérů a ukázky jejich prací, na nové materiály a technologie používané při výrobě židlí. V didaktické části je ukázka realizace výtvarných řad s žáky I. stupně Základní školy. Je rozdělena do dvou oddílů, přičemž první je věnován dětem mladšího a druhý dětem staršího školního věku. Poslední část je výtvarná, v níž je naplánováno a zrealizováno akční umění na téma "židle splněných přání". Práce je doplněna o fotodokumentaci a video na přiloženém CD.
Humna - rozhraní mezi civilizací a přírodou / tradice a globální svět
Šprinclová, Jana ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Práce se zabývá vztahem hodnot tradičního světa a současnosti, proměnami vztahu člověka k rodině, práci a krajině. Didaktický projekt je zaměřen na téma podzimních svátků, zvyků a obyčejů. Ve své práci jsem nahlédla do různých oborů společenských věd - filosofie, sociologie, antropologie, psychologie či historie, ale jako pedagog výtvarné výchovy budu spíše zohledňovat pedagogické hledisko než polemiky současných vědeckých teorií.
Labyrint
Špaňhelová, Kateřina ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Roeselová, Věra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem Labyrint, jeho smyslem, formou, užitím, historickým a zeměpisným výskytem a vývojem. Práce je rozdělena na tři základní části. První je teoretická a sleduje vývoj labyrintu v jeho historických a kulturních souvislostech a jeho proměny až do současnosti. Druhá část je didaktická a obsahuje vypracované výtvarné projekty pro 2. st. ZŠ a pro střední školu na téma labyrint v oblastech přírody, umění, civilizace a hmotné kultury, metafory a rituálu, dále pak obsahuje některé realizované hodiny. Třetí část je praktická a prezentuje skrze skici, fotodokumentaci některé mé návrhy na realizaci instalace v přírodě a další projekty. Součástí této diplomové práce je CD příloha s rozšiřující foto a videodokumentací k mé diplomové práci, se zpracovaným Průvodcem historií labyrintů a s Deníkem.
Loutky a manipulace
Kovandová, Anna ; Roeselová, Věra (oponent) ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce)
Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta M.D.Rettigové 4, 11639 Praha 1 8 4 s t r a n Twn Přílohy: dokumentace autorské části DP - obrazový scénář, fotografie, animace naUVL), loutky Klíčová slova: loutka, člověk, rituál, oživení, animace, manipulace, materiál, forma, obsah, tělo a duše Teoretická část DP mapuje původ loutek a jejich rituální funkce. Zkoumá možnosti manipulace s loutkami a ovlivňování diváků. Zaměřuje se na vztah mezi matenalovym základem a typologií loutek, přeneseně se dotýká i vztahu těla a duše. Hledá metafoncke paralely loutek a lidí, upozorňuje na způsoby manipulace s lidmi jako s loutkami. Didaktická část aplikuje teoretická východiska ve výtvarných a dramatických radach. Autorská část je pokusem o vyjádření problému manipulace s lidmi prostřednictvím loutkové animace.
Cesty
Denková, Monika ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
Ve své práci zkoumám pojem cesty v celé jeho šíři. Zaměřila jsem se převážně na cesty ve smyslu komunikace. Chtěla jsem poukázat především na to, jak obrovský význam mají cesty pro člověka a celou společnost, jak mohou ovlivňovat naše životy, ale také na jejich neskutečnou krásu, která inspirovala mnohé umělce. Na příkladech jejich děl pak upozorňuji také na mnohé problémy, které jsou spojeny s výstavbou nových komunikací a s dopravou. V didaktické části své práce jsem se pokusila celou problematiku přiblížit žákům na základě jich vlastní výtvarné činnosti.
Užitá tvorba se zaměřením na textilní tvorbu na 1.st. základní školy
Stupková, Tereza ; Skarlantová, Jana (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Stupková, T.: Užitá tvorba se zaměřením na textilní tvorbu na 1. stupni ZŠ. /Diplomová práce/ Praha 2006- Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy 97 s. Práce je zaměřena na teorii užité tvorby, zvláště textilní. Shrnuje zajímavé techniky a poskytuje návod k jejich ztvárnění na 1. stupni ZŠ. Její součástí jsou dva projekty, které jsou částečně uskutečněné na 1. stupni ZŠ. Cílem bylo najít zajímavé techniky a popsat je tak, aby je mohl učitel využít v praxi. Přínos je ve vytvoření celkového obrazu o užité tvorbě a jejích možnostech a v nápadech, které jsou zde sepsány pro učitele. Klíčová slova: užitá tvorba, textil, řemeslná výrova, tisk, barva, projekt
Domov jako vizitka
Lachnitová, Šárka ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Havlásek Tatarová, Lucie (oponent)
Tato práce pojednává především o novodobých satelitních městečkách, která od poloviny 90. let 20. století vznikají v okolí velkých měst, hlavně Prahy. Snažím se v ní zachytit tento fenomén z různých pohledů a porozumět mu, protože se v poslední době stává (bohužel) nepřehlédnutelným. Práce má tři části teoretické. V první části se zabývám pojmem domov, protože satelitní městečka by měla, jakožto čtvrti rodinných domů plnit funkci domova, i když je otázkou, jestli tak činí. Ve druhé části se věnuji obecně architektuře a různým druhům staveb a zástaveb, které se k satelitnímu městečku nějak vztahují. Třetí část už pojednává o tomto fenoménu samém. Tyto tři teoretické části mé práce jsou rozděleny do kapitol, přičemž před každou z nich uvádím klíčová slova, která se k jejich dílčím tématům vztahují a která mohou sloužit jako stručná tematizace vyučování. V textu pak zpracovávám svůj pohled na danou věc, ovšem s přihlédnutím k možnosti využití jako úvodu nebo motivace k vyučovací hodině nebo bloku ve výtvarné výchově nebo i jiném předmětu (rodinné výchově, společenských vědách, občanské nauce, dějepisu...). Za každou kapitolou pak je přiložen ilustrační obrázek k danému tématu. Čtvrtá část pak je praktická, popisuje jednak výzkum, který jsem k tomuto tématu provedla (předmětem výzkumu bylo, jaký je názor dětí...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   začátekpředchozí34 - 43  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.