Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí33 - 42další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Hodnocení slovní zásoby dětí v rámci logopedické ambulance
Černá, Martina ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Bakalářská práce vychází ze skutečnosti, že v České republice neexistuje moderní standardizovaný test pro hodnocení úrovně slovní zásoby dětí. Předpokládá, že za daných podmínek se navzájem budou postupy a materiály aplikované v jednotlivých ambulancích více či méně lišit, a klade si za cíl danou situaci prostřednictvím rozhovorů s vybranými klinickými logopedy blíže charakterizovat. Teoretickými východisky práce je odborná literatura pojednávající o slovní zásobě a jejím významu pro hodnocení schopností dítěte, a to jak česká, tak zahraniční. Těžiště bakalářské práce spočívá v kvalitativním výzkumu, jehož cílem bylo zjistit, jakými postupy, případně za pomoci jakých materiálů se v rámci vybraných ambulancí klinické logopedie úroveň slovní zásoby dětí hodnotí. Výsledkem výzkumu bude nejen podrobný popis postupů, které se v rámci daných ambulancí k hodnocení slovní zásoby dětí využívají, ale také navržení konkrétních možností navázání na tuto práci. To by mohlo spočívat v zahájení procesu tvorby standardizovaného diagnostického materiálu umožňujícího objektivnější kvantifikaci dovedností dětí v lexikálně-sémantické oblasti. Klinická logopedie by tak získala nástroj, s jehož pomocí by mohla lépe srovnávat nejen výkony daného klienta v různých fázích logopedické péče, ale také různých skupin klientů,...
Analýza adenosintrifosfátu a adenosindifosfátu pomocí HPLC-MS/MS
Černá, Martina ; Coufal, Pavel (vedoucí práce) ; Bosáková, Zuzana (oponent)
V této bakalářské práci byly analyzovány a detekovány vzorky adenosindifosfátu a adenosintrifosfátu pomocí metody HPLC-MS/MS. V rámci tohoto bakalářského projektu byly nalezeny orientační limity detekce (LOD) studovaných látek a tyto hodnoty byly porovnány s LOD zjištěnými v literatuře při použití stejných metod a velmi podobných experimentálních podmínek. Stanovené limity detekce nukleotidů byly srovnatelné s limity detekce v literatuře. Analýza pomocí hmotnostní spektrometrie byla prováděna při mnohonásobném reakčním monitorování v pozitivním i negativním módu a k ionizaci analytů došlo elektrosprejem. Optimálních podmínek pro analýzu ADP a ATP pomocí vysokoúčinné kapalinové chromatografie bylo dosaženo použitím kolony ZIC - HILIC s mobilní fází o složení 75:25 (v/v) acetonitril / 10 mM octan amonný. Octan amonný měl pH nastavené na hodnotu 7,15 a dělení probíhalo při izokratické eluci.
Edukační hry s chemickou tematikou
Černá, Martina ; Beneš, Pavel (oponent)
Rigorózní práce je věnována studiu jedné z metod vedoucích k rozvoji tvořivosti a aktivity žáků, a sice hře. Hlavním cílem práce je prozkoumání problematiky herních aktivit, včetně podmínek, možností a výhod jejich zavedení do výuky chemie na druhém stupni základní školy a předložení návrhů k jejich realizaci. Práce dále obsahuje patnáct konkrétních herních činností i s jejich pravidly a metodickými pokyny. Prostřednictvím pedagogického výzkumu menšího rozsahu, provedeném na vybraném vzorku žáků šesti základních škol, se potvrdil předpoklad, že výsledky výuky za pomoci her jsou lepší, než výuky, kde herní aktivity použity nebyly. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Utváření sociální struktury u dětí v mateřské škole
Černá, Martina ; Kolářová, Marta (vedoucí práce) ; Hašková, Hana (oponent)
Diplomová práce "Utváření sociální struktury u dětí v mateřské škole" pojednává o rovných šancích dětí na předškolní vzdělávání. Každý člověk má rovné právo na vzdělání garantované právními deklaracemi. Autorka se zabývá tím, zda všechny děti mají rovnou šanci navštěvovat mateřskou školu, být zařazeny do běžné třídy a účastnit se zájmových aktivit. Práce se zajímá o sociální strukturu třídy a faktory, které ji ovlivňují. Základním cílem práce je zjištění, zda je v mateřské škole uplatňován rovný přístup ke vzdělání. Případová studie v malém městě porovnává dvě mateřské školy - dvě třídy šestiletých dětí. Výsledek zkoumání ukazuje existující sociální nerovnosti v předškolním vzdělávání. Tyto sociální nerovnosti jsou založeny na etniku, osobnostních charakteristikách, genderu, věku a socio-ekonomickém postavení rodiny dítěte.
Chemická enukleace u savčích oocytů
Černá, Martina ; Krylov, Vladimír (vedoucí práce) ; Petr, Jaroslav (oponent)
Předchozi techniky enukleace byly nepřesne a časově naročne. Často se využiva barveni jaderne DNA pomoci Hoechstu, přičemž je barvivo pro oocyt jedovate a ma vliv na jeho dalši vyvoj.Chemicka enukleace je metoda, ktera usnadni vznik cytoplastů ve většim množstvi a v kratšim čase. Budoucnost chemicke enukleace se nachazi na poli biotechnologickem, a to zejmena v oblasti jaderneho přenosu (terapeuticke, reprodukčni klonovani). Chemicka enukleace byla uspěšně provedena u několika modelovych zviřat:myš, ovce, skot. Avšak u prasat je tato technika stale vylepšovana, vzhledem k podobnosti s člověkem, kde by se měla později uplatnit. Bylo zjištěno, že u každeho druhu působi stejne chemikalie jinym způsobem na oocyt a tudiž je nutne zkoumat každy druh zvlašť.Proto byly hledany chemicke latky působici na praseči oocyty, tak aby došlo k vytvořeni vystupku obsahujiciho chromozomy (protrusion). Jako nejvhodnějši pro chemickou enukleaci jsme stanovili demekolcin v koncentraci 0,4 Ug/ml a doba působeni 30 minut (ktery zastavuje polymeraci tubulinu). Dale cytochalasin B v koncentraci 7,5 Ug/ml a doba působeni 10 minut. Uspěšny vznik vystupku obsahujiciho chromozomy (protrusion) koreluje s kvalitou oocytů. Dale jsme se zaměřili na distribuci mitochondrii po fuzi enukleovaneho a neenukleovaneho oocytu. Rovnoměrnou...
Možnosti využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka
Černá, Martina ; Švermová, Dagmar (oponent) ; Nečasová, Pavla (vedoucí práce)
NÁZEV: Možnosti využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá možnostmi využití metod dramatické výchovy ve výuce německého jazyka. Práce je rozdělena do dvou částí. V první části práce je popsáno teoretické zázemí dramatické výchovy a komunikativně zaměřeného vyučování cizích jazyků. Je zde také charakterizován vztah Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání k dramatu i k výuce cizího jazyka. Hlavní část práce obsahuje návrh na začlenění metod dramatické výchovy do výuky němčiny a sborník dramaticky orientovaných cvičení. Dále je tu popsán průběh a výsledky výzkumu, jehož hlavním cílem bylo prověřit, jaký vliv mají metody dramatické výchovy na rozvoj komunikativní kompetence žáků v německém jazyce. KLÍČOVÁ SLOVA: Dramatická výchova, komunikativní kompetence, výuka cizích jazyků
Kritéria a způsoby hodnocení ve výuce slohu
Černá, Martina ; Bušová, Lucie (vedoucí práce) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem hodnocení, jeho specifičností v hodinách slohové výchovy. Zaměřuje se na psané projevy žáků, zkoumá způsoby a kritéria hodnocení kontrolních slohových prací. Vychází z analýzy opravených slohových prací žáků a z dotazníkového šetření. Vyhodnocuje v praxi využívané způsoby hodnocení, navrhuje možný systém označování chyb, vhodné kriteriální hodnocení, uvádí seznam možných kritérií. Navrhuje některé možné způsoby, jak naučit pracovat žáky s kritérii hodnocení a s vlastní chybou.
Rozsudek Hartz IV: Studie č. 5.330
Černá, Martina
Rozsudek Hartz IV, jehož název odkazuje na balíček zákonů pojmenovaný podle předsedy komise pro reformu sociální politiky a trhu práce Petera Hartze, je jedním ze stěžejních rozhodnutí Spolkového ústavního soudu v oblasti sociálních práv. Spolkový ústavní soud v této věci přezkoumával ústavnost předpisů, které reformovaly poskytování sociální podpory, přičemž shledal, že určité elementy přezkoumávané úpravy jsou v rozporu s čl. 1.1. a čl. 20.1. německé Ústavy, tedy s právem na lidksou důstojnost a sociálním charakterem Spolkové republiky Německo. Díky brilantní argumentaci a celkově přesvědčivému stylu se rozsudek stal inspirací i pro český Ústavní soud, jenž na něj výslovně odkazuje např. v rozhodnutí Pl. ÚS 8/07. Český překlad rozsudku pro Parlamentní institut vyhotovila Bc. Martina Černá.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Trest doživotí jako výjimečný trest: Studie č. 5.333
Bartošková, Petra ; Černá, Martina ; Fuksová, Veronika ; Pultarová, Hana ; Tetourová, Eva
Studie se zabývá srovnáním trestu odnětí svobody na doživotí ve vybraných evropských zemích z hlediska jeho povahy jako trestu výjimečného. Práce je zaměřena zejména na podmínky udělení a výkonu doživotního trestu, a na možnost podmíněného propuštění z výkonu trestu doživotí. V práci jsou také představeny specifické instituty spojené s trestem doživotí v některých zemích (časově neomezená detence, možnost přeměny doživotního trestu apod.)
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí33 - 42další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 ČERNÁ, Magdalena
9 ČERNÁ, Marie
35 ČERNÁ, Michaela
2 ČERNÁ, Miroslava
20 ČERNÁ, Monika
1 Černá, M.
3 Černá, Magdaléna
7 Černá, Marcela
1 Černá, Mariana
9 Černá, Marie
2 Černá, Marina
15 Černá, Markéta
2 Černá, Marta
40 Černá, Martina
35 Černá, Michaela
1 Černá, Michaela Bc.
2 Černá, Michaela,
3 Černá, Michala
7 Černá, Milena
1 Černá, Miluše
2 Černá, Miroslava
20 Černá, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.