Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příběhy dvojí výjimečnosti - kvalitativní studie vývoje nadaných studentů s poruchou učení
Pražáková, Kateřina ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Téma nadání a nadaných studentů je dnes stále aktuálnější. Novějším a méně známým tématem je však téma nadaných žáků a studentů se souběžným handicapem označovaných jako "dvakrát výjimeční". Cílem teoretické části je zmapovat specifické oblasti a problémy nadaných dětí a studentů se specifickými poruchami učení a případně s dalšími handicapy. Cílem praktické části práce je představit konkrétní projevy a vlivy výchovných a vzdělávacích přístupů u žáků a studentů, a to prostřednictvím kazuistik. Tato data by měla být praktickým doplněním zmapované psychologické problematiky nadaných žáků a studentů s handicapem, jíž se zabývá teoretická část práce.
Prožitek flow a zaujetí úkolem v hodinách německého jazyka
Vaníčková, Monika ; Pavelková, Isabella (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
česky V teoretické části této práce bylo pojednáno o různých typech motivace k učení, rozšířeném kognitnivním modelu motivace, postojích k vyučovacím předmětům, problematice prospěchu a zájmu, teorii flow a konceptuálním modelu zaujetí studentů a optimálního učebního prostředí. V empirické části byla představena pilotní výzkumná studie zabývající se prožitkem flow a zaujetí v hodinách německého jazyka. Tato studie byla realizována v jedné třídě víceletého gymnázia (n = 28). Použity byly dotazníkové metody, získaná data byla kvantitativní i kvalitativní povahy. Cílem výzkumné studie bylo (1) zmapovat motivační proměnné související se zaujetím a flow při úkolové situaci v hodinách německého jazyka a (2) zjistit, jaké kontextuální charakteristiky podporují zaujetí z pohledu studentů. Zkoumána byla souvislost mezi zaujetím před a po úkolu, mezi zaujetím a flow v úkolu a jejich souvislost s postoji k německému jazyku, výkonovou motivací, prospěchem a úspěchem v úkolu, emočním rozpoložením a koncentrací. Byla zjištěna stabilnější povaha flow i zaujetí ve dvou po sobě jdoucích úkolech stejného typu, ale zvyšující se obtížnosti. Byly naznačeny vztahy flow a zaujetí s postoji k německému jazyku, částečně s výkonovou motivací, prospěchem a úspěšností v úkolu. Určitou roli hrála obtížnost úkolu.
Motivace žáků k učení v hodinách jazyků na gymnáziu
Slancová, Lucie ; High, Radka (vedoucí práce) ; Urbanová, Denisa (oponent)
Tato bakalářská práce řeší motivaci žáků k učení v hodinách jazyků na gymnáziu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části byly vymezeny nejdůležitější pojmy - pojem motivace, přístupy k motivaci a dělení motivace. Zpracování proběhlo skrz odbornou literaturu a odborné články. Nejvíce autorka využila knihu od Hrabala, Mana a Pavelkové a dále od Lokšové a Lokši. Obě jsou psány velmi srozumitelně. V praktické části bylo cílem najít odpovědi na výzkumné otázky: 1. Jak učitelé jazyků vnímají motivaci? 2. Jak učitelé motivují své žáky? Za tímto účelem autorka vyhledala na nejmenovaném gymnáziu sedm učitelek. Hledání odpovědí probíhalo za pomoci polostrukturovaných rozhovorů s již zmíněnými sedmi učitelkami, které učí na tomto gymnáziu. K vyhodnocení výsledků bylo zapotřebí stanovit metodu, jakou bude výzkum probíhat - kvalitativní, nebo kvantitativní. V této práci se využilo kvalitativní metody, jelikož zde nešlo o počet respondentů, ale podstatné bylo nalezení individuálních pohledů na zkoumanou tematiku. Zjištěná data autorka analyzovala, a to pomocí otevřeného kódování, ze kterého vznikla témata, díky kterým bylo možné zodpovědět výzkumné otázky. Na první výzkumnou otázku vyšla odpověď, že učitelé vnímají motivaci u žáků tím způsobem, že žák má zájem, pracuje v hodinách, důležitá...
Význam studentské pedagogické praxe pro rozhodování o vstupu do profese
Hájková, Aneta ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Cílem předložené práce je zmapovat problematiku pedagogické praxe s ohledem na její význam při rozhodování budoucích učitelů o nastoupení či nenastoupení do profese, zhodnotit její přínos pro studenty a nastínit možné změny v pregraduální přípravě učitelů. Předložený text obsahuje dvě stěžejní části, a to část teoretickou a část praktickou. Teoretickou část tvoří kapitoly zabývající se odbornou přípravou budoucích učitelů. V rámci první kapitoly jsou vymezeny klíčové pojmy ve sledované oblasti. Druhá kapitola navazuje na obecnou charakteristiku pedagogické praxe jako na nedílnou součást studia učitelství. Jádro textu pak tvoří pasáž, jejíž obsah je speciálně zaměřen na popis zvláštního významu profesní přípravy budoucích učitelů. Design výzkumného šetření v praktické části vychází z kvalitativní metodologie, primárně jde o využití metody explanační (vysvětlující) případové studie. Sběr dat je realizován prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými studenty, kdy je sbíráno velké množství dat od několika málo respondentů. Důkladné prozkoumání malého vzorku respondentů napomůže porozumění případům podobným. Dále byly v teoretické části vymezeny klíčové pojmy s tématem související. Byly zde vymezeny pojmy jako například "učitel a jeho profese", motivy k volbě učitelské profese",...
Strategie zvládání soutěže v bikini fitness
Kazdová, Barbora ; Mudrák, Jiří (vedoucí práce) ; High, Radka (oponent)
Bakalářská práce s názvem Strategie zvládání soutěže v bikini fitness pojednává o aktuálním fenoménu jedné ze soutěžních kategorií ženské kulturistiky - bikini fitness, který se v současné době stává vlivem společenských trendů a sociálních sítí stále populárnější a rozšířenější v běžné populaci žen a dívek různého věku, s různou úrovní jejich životních i sportovních zkušeností. Bikini fitness je s ohledem na požadavek zachování ženskosti v rámci ženské kulturistiky specifickou kategorií, kombinující nároky na sportovce s nároky na ženy z oblasti modelingu. Autorka se v této kvalitativně orientované práci zabývá převážně motivací závodnic, jejich prožitky, jimi subjektivně vnímanou náročností soutěžní kategorie či strategiemi zvládání náročných situací. Dále pak zkoumá fungování závodnic během jednotlivých období soutěžní sezóny v rámci jejich rodinného, pracovního či studentského a společenského života, rozdíly v jejich individuálním přístupu ke sportu, proměnné, ovlivňující úspěšnost jejich jednání, či případné důsledky nevhodného přístupu a využívaných metod. Pro výzkumné účely této práce byla zvolena kvalitativní forma vícečetné případové studie, s metodou sběru dat formou osobních polostrukturovaných rozhovorů se třemi vybranými respondentkami. Z výsledků výzkumu vyplývá, že nejčastějším...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.