Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 57 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti operací s hudebně-strukturními objekty
Svoboda, Tomáš ; Hons, Miloš (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Tato studie se zabývá nejprve různým dělením hudebního prostoru (kapitola I-III). Můžeme si jej rozdělit na dvě dimenze ? na zvukovou a časovou. Každou dimenzi si ještě izolovaně rozčleníme podle jejich struktury. V každé dimenzi se tak utvoří různé (zvukové a časové) objekty, určené buď konkrétní strukturou, nebo ? není-li možné strukturu stanovit ? konturou, popisující pouze tvar objektu. Teprve kombinacemi objektů z obou dimenzí vzniknou typy hudebních objektů. Takové, které jsou uvnitř neuspořádány, nazveme jako skupina. Permutací prvků skupiny vzniknou různé podoby s přesným uspořádáním, a takové objekty nazveme segmenty (kapitola IV.). V. kapitola je věnována operováním s hudebními objekty. Všechny operace se dělí na parciální, které probíhají jen v jedné dimenzi, a totální, které jsou aplikovány současně ve obou dimenzích. Např. jde o operace: transpozice, multiplikace, inverze, otáčení aj. Poznatky se využijí pro univerzální metodu analýzy soudobé hudby. Dovedeme tak určit typ hudebního objektu i jejich ?proměny? po operacích. Výsledně rozpoznáme celkové složení hudební skladby. Tyto poznatky se však mohou využít i opačně ? jako kompoziční postup, spočívající v tvoření objektů a operování s nimi.
K tektonické funkci barvy zvuku v soudobé hudbě
Oplištilová, Iva ; Tichý, Vladimír (vedoucí práce) ; Kollert, Jiří (oponent)
Práce se zabývá oblastí barvy zvuku, která byla hudebními teoretiky dlouho opomíjena pro svou subjektivnost a neuchopitelnost. S rozvojem nových vědních disciplin se situace změnila. Psychoakustika a kognitivní vědy spojují percepci a měřitelné akustické vlastnosti zvuku. Prokazují existenci společných rysů vnímání různých jedinců a možnost následné klasifikace barev zvuku, o něž se může opřít i teoretik při analýze skladby. V předkládané práci jsou postupně formulovány obecné požadavky na hudební složku, aby byla tektonicky nosná, pojednána barva zvuku, její různé definice a popisy, percepční prostory barvy zvuku a operace na nich. V závěrečné kapitole jsou uvedeny výsledky experimentů prokazující, že z kognitivního hlediska složka barvy splňuje požadavky stanovené v první kapitole a tedy ji lze, s určitými omezeními, považovat za tektonicky nosnou
Koncertní tvorba J. A. Bendy (se zaměřením na cembalové koncerty)
Keglerová, Edita ; Mrázková, Giedre (vedoucí práce) ; Růžičková, Alice (oponent) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Cílem práce je oslovit nejen širokou řadu interpretů, posluchačů, ale i podnítit činnost dalších badatelů a obnovit zájem o skladatelskou osobnost J. A. Bendy a jeho tvorbu.
Práce na rozvoji talentu interpreta - klavíristy
Tichá, Libuše ; Tichý, Vladimír (vedoucí práce) ; Vlasáková, Alena (oponent) ; Pavlovská, Jana (oponent)
Talent je jedním ze základních předpokladů hudebně interpretační činnosti. Je jedním z faktorů, které vstupují do interpretačního procesu, ovlivňuje jej a zároven je jím dále formován a rozvíjen. Péče o talent je nedílnou součástí hudebně interpretačního umění. Talent je spoluurčován vrozenými a dědičnými předpoklady a zároven vlivy prostředí a výchovy. vyznačuje se všeobecnou hudebností, anatomicko-fyziologickými dispozicemi a vlohami: hudebním sluchem, smyslem pro rytmus, smyslem pro komplexní hudební prožitek atd. Klavíristický talent je pak též vázán na specifika klavírní hry. Rozvoj hudebních schopností sledujeme v procesu vývoje duševního růstu jedince od narození do dospělosti. Ve shodě s názory moderní psychologie věnujeme pozornost rozvoji schopností, důležitých pro hudebně interpretační činnost: je to sluchová představivost, senzomotorická inteligence, koordinace mezi sluchem a pohybem, tvarová představivost, sémiotická funkce myšlení, estetický cit, sebekázen aj. V procesu rozvoje hudebního talentu hraje významnou úlohu pedagog. V počátku se soustředuje na objevování a odkrývání talentu a poté na jeho tvořivý rozvoj od počátečního pojetí interpretační činnosti jako hry až po výchovu k interpretačnímu výkonu jako výkladu hudebního díla. V tomto procesu věnuje pozornost rozvoji přirozené tvořivosti a fantazie při budování hudební představy, čtení a výkladu notového zápisu, specifikům klavírního zvuku a klavírní techniky, metodice cvičení. Zastřešujícím cílem pedagogického procesu je pak dosažení fáze rozvinutého klavírního myšlení jako specifické oblasti obecného hudebního myšlení. Klavírní myšlení v našem pojetí zahrnuje syntézu všech mentálních složek klavíristického talentu. Specifické projevy vyspělého klavírního myšlení jsou pozorovatelné ve výkonech zralých interpretačních osobností a promítají se i do kompozičního myšlení - zejména v případech skladatelů, věnujících se zároveň klavírní interpretační činnosti a obohacujících významně svým dílem klavírní literaturu o skladby, výrazně respektující specifika klavírní hry.
Barokní afektová teorie
Georgieva Ivanova, Sylvia ; Havlík, Jaromír (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent) ; Godár, Vladimír (oponent)
Tématem této disertace je barokní afektová teorie, jeden ze základních pilířů barokního vnímání hudby a umění. Je to teoretický systém - všeobecně platný nejen pro hudbu barokního období, ale v mnohém i pro následující éru rokoka a klasicismu až do doby tvůrčího působení Beethovena. Učení o afektech staví na provázanosti lidského myšlení a cítění na stranějedné a přírodního řádu na straně druhé. Je to učení vycházející i z tehdejších představ uspořádání světa, který byl stvořen jako dokonale fungující soustava, v níž mají své místo racionálno a dokonce i iracionálno jako dvě polohy lidského bytí. Práce se opírá především o dobové prameny a literaturu, s nimiž jsem pracovala ne jako s pomocným, ale jako s výchozím materiálem - proto jsou zde i překlady dobových textů, které dosud v české muzikologicko-estetické produkci scházejí. Je to důležité pro pochopení podstaty afektové teorie a dobové snahy o přiřazení afektů k hudebně-vyjadřovacím prostředkům. Texty předkládají úhel pohledu na věc, neoddělitelnost vědy od umění a dokládají barokní koncepci lidské osobnosti jako harmonického souzvuku ducha a těla. To vše je znázorněno na pozadí tehdejší konkrétní společenské situace a estetického vnímání. I dnes překvapí, do jakých detailů měli tehdejší hudebníci a teoretikové vše objasněno, vysvětleno a zdokumentováno z historických, muzikologických a dokonce i fyziologických poznatků své doby. V těchto souvislostech postupuji i při rozkrývání a utváření pojmu afekt a s tím spojené rozdíly v systematizaci a klasifikaci afektů, a jejich znázornění pomocí hudebně-rétorických figur v kompoziční praxi a interpretaci, kde je zohledněno afektivní působení hudby na posluchače jak tehdy, tak i dnes. S tím jsem i jako interpret přistupovala při třídění a kompletování příkladů na zvukových nosičích, které jsou součástí této disertace, a řečeno s Jeanem-Philippem Rameau: pravdivost hudby a hudebního vyjádření pramení hlavně z hudby samé!
Sociální zabezpečení ve vybraných zemích EU
Tichý, Vladimír ; Chvátalová, Iva (vedoucí práce) ; Spirit, Michal (oponent)
Cílem bakalářské práce je charakterizovat sociální zabezpečení ve vybraných zemích EU. Podle typologie Esping-Andersena jsou tyto sociální státy tzv. "welfare states" rozděleny do tří modelů: liberálního, sociálně-demokratického a konzervativního. Pro každý model je vybrán jeden stát, který je blíže charakterizován. Liberální model je zastoupen Velkou Británií, konzervativní model Německem a sociálně-demokratický model Finskem. Dále je v práci popsáno sociální zabezpečení v České republice. Následně dochází ke komparaci jednotlivých států a zdůraznění shodných a rozdílných znaků.
"Open Computing Language" pro .NET
Sakiqi, Fatjon ; Tichý, Vladimír (vedoucí práce) ; Pecinovský, Rudolf (oponent)
V rámci této bakalářské práce zkoumám technologií OpenCL a možnost jejího využití pro platformu .NET. Spojením výhod těchto technologií lze získat snadno použitelné a zároveň výkonné řešení, které je nezávisle na operačním prostředí či hardwaru a které lze nasazovat ve všech oblastech moderní elektroniky -- od chytrých telefonů až po výkonné výpočetní servery. Nedílnou součásti této práce jsou také rychlostní testy, které prověří přínosy tohoto řešení s ohledem na výpočetní výkon různých komponent počítače.
Rozdíly HTML-5 oproti HTML-4
Kupka, Jaromír ; Tichý, Vladimír (vedoucí práce) ; Kosek, Jiří (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice HTML, konkrétně o rozdílech mezi chystanou verzí HTML-5 oproti v současné době platné verzi HTML 4.01. Práce se dělí na dvě části -- teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části této práce je zjistit aktuální situaci ve vývoji standardu HTML-5 a zároveň popsat nové prvky v HTML 5. Cílem praktické části potom je zjistit, zda a jakým způsobem reagují na nové prvky technologie HTML-5 rozšířené internetové prohlížeče, jejichž autoři přechod na HTML-5 avizují.
Debugování a ladění programů
Tlučhoř, Tomáš ; Buchalcevová, Alena (vedoucí práce) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce by měla sloužit jako materiál k podpoře výuky vstupních kurzů programování 4IT101 - Základy programování a 4IT115 - Základy softwarového inženýrství na Vysoké škole ekonomické v Praze. Celá práce se věnuje ladění programů nebo také debuggingu, jak se tato činnost rovněž označuje. Teoretická část práce přibližuje vznik různých druhů chyb ve zdrojovém kódu včetně procesu jejich odhalení a opravy, který se označuje jako ladění programu. Jsou představeny různé přístupy k odhalení chyb a pozornost je věnována především pomocnému ladícímu programu zvanému debugger, který je dnes součástí prakticky každého programovacího vývojového nástroje. Teoretická část práce poslouží jako vhled do problematiky ladění programů stejně dobře jak studentům kurzu 4IT101, tak kurzu 4IT115. Praktická část práce se věnuje detailnějšímu popisu fungování debuggeru ve vývojovém prostředí BlueJ a posléze také NetBeans. Popsané funkce a způsoby jejich použití se dají použít i v prostředí Eclipse, jehož debugger funguje podobným způsobem. Výstupem této části je příručka, která pomůže studentům debugger plnohodnotně používat, bez čehož se v dnešní době žádný programátor neobejde.
Hledání duplicit v pracích studentů předmětu 4IT101 na KIT
Voseček, Václav ; Tichý, Vladimír (vedoucí práce) ; Pavlíček, Luboš (oponent)
Tato práce se zabývá problematikou plagiátorství zdrojových kódů. V teoretické části se zaměřuje na způsoby opisování cizích myšlenek a děl. Výstupem praktické části je pak program, který umožňuje kontrolovat zdrojové texty programů v jazyce Java, zda jsou skutečně vypracované studenty jednotlivě. Pomocí kontroly jmen proměnných a metod zjistí shodu dvou nebo více studentů, jejichž části programů jsou totožné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 57 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 TICHÝ, Vlastimil
4 Tichý, Vladimír
12 Tichý, Vojtěch
6 Tichý, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.