Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historický vývoj kadence se zaměřením na barokní klávesovou tvorbu
Čechová, Markéta ; Mrázková, Giedre (vedoucí práce) ; Spurný, Vojtěch (oponent) ; Keglerová, Edita (oponent)
Bakalářská práce s názvem Historický vývoj kadence se zaměřením na barokní klávesovou tvorbu se zabývá problematikou terminologie kadencí. Práce definuje pojem kadence, porovnává různé významy kadencí a zasazuje je do historického kontextu. V první kapitole se zabývám historickým vývojem kadenčních závěrů od Gregoriánského chorálu až po kadence u J.-Ph. Rameaua a standardní typy harmonické kadence jak je známe dodnes. V druhé kapitole pojednávám o typech ornamentálních kadencí. Po všeobecném přehledu se zaměřuji na kadenci v klávesové hudbě a jak ji vidí C.Ph.Em.Bach.
Koncertní tvorba J. A. Bendy (se zaměřením na cembalové koncerty)
Keglerová, Edita ; Mrázková, Giedre (vedoucí práce) ; Růžičková, Alice (oponent) ; Tichý, Vladimír (oponent)
Cílem práce je oslovit nejen širokou řadu interpretů, posluchačů, ale i podnítit činnost dalších badatelů a obnovit zájem o skladatelskou osobnost J. A. Bendy a jeho tvorbu.
Strategie přípravy koncertního vystoupení (Vybrané psycho-fyziologické aspekty instrumentálního cvičení jako náměty k hledání a vytváření individ. učeb. stylu)
Němcová, Marta ; Mrázková, Giedre (vedoucí práce) ; Spurný, Vojtěch (oponent) ; Keglerová, Edita (oponent)
Diplomová práce "Strategie přípravy koncertního vystoupení" se zabývá vybranými psychofyziologickými aspekty instrumentálního cvičení, které mají vést k hledání a vytváření individuálního učebního stylu. V úvodu práce je nastíněna historie a a náplň oboru hudební fyziologie a hudební medicíny. Práce pojednává o cvičení ve vztahu ke zdraví, uvádí oblasti nejčastějších příčin profesionálních obtíží hudebníků a ukazuje příklady vybraných postupů, jak lze těmto obtížím předcházet a zamezovat. Dále vysvětluje instrumentální cvičení z hlediska fyziologie mozku a zmiňuje takové cvičební postupy, které jsou z tohoto hlediska optimální. Na závěr uvádí vybrané psychologické strategie instrumentálního cvičení a věnuje se také mentálnímu tréninku.
Teoretické prameny se zaměřením na metodiku hry na cembalo
Dlabačová, Olga ; Mrázková, Giedre (vedoucí práce) ; Spurný, Vojtěch (oponent) ; Keglerová, Edita (oponent)
Bakalářská práce s názvem "Teoretické prameny se zaměřením na metodiku hry na cembalo (srovnání díla autorů 17., 18. století)" se zabývá problematikou vyučování počáteční hry na cembalo, prstokladů, ornamentiky a hudební teorie na podkladě teoreticko-metodických pramenů francouzských autorů 17. a 18. století. První kapitola stručně přibližuje život a dílo francouzských skladatelů, kteří zaměřili svou tvorbu na skladby pro cembalo. Druhá kapitola je věnována první škole soustředěné výhradně na hru na cembalo Les Principes du Clavecin Monsieura de Saint Lamberta. Třetí kapitola zpracovává metodický spis L´Art de toucher de Clavecin Francoise Couperina. Náplní čtvrté kapitoly je dílo Jeana Philippa Rameaua De la mechanique des doigts sur le clavessin. V závěrečné kapitole je uvedeno shrnutí obsahu těchto tří metodik a srovnání jednotlivých přístupů v řešení daných otázek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.