| |
|
Problémy vzdělávání a Waldorfská škola
Linhart, Igor ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá současnými problémy ve vzdělávání a tím, jak se s těmito problémy vypořádává waldorfská pedagogika. Práce je rozdělena na rozsáhlejší část teoretickou, kde se zabývám základy a přístupy waldorfské pedagogiky a českého standardního vzdělávacího systému, dále potom problémy edukace v celospolečenské souvislosti. V praktické části je popsána pilotní studie provedená na waldorfské škole.
|
| |
| |
|
Klima školní třídy
Molová, Kristýna ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na téma klima školní třídy a s tím související výskyt šikany v různých typech základních škol. Její teoretická část se zabývá popisem a definováním hlavních témat, a to klimatem ve třídě a šikanou ve třídě. Zároveň se soustřeďuje na popis žáka, učitele, jakožto spolutvůrce třídního klimatu a jejich vztahu, popis projevu a prevence šikany a v neposlední řadě přibližuje pojem alternativní školy. Praktická část se zabývá výzkumem, jak u žáků, tak u učitelů s cílem zjistit jaké klima panuje ve třídě, v jaké míře se vyskytuje šikana a jak velký důraz je kladen na osvětu šikany a na vztah učitele a žáka. Zároveň porovnává shodu názorů mezi žáky a učiteli na daná témata. Žákům byl pro zjištění potřebných dat předložen dotazník, s učiteli veden polostandardizovaný rozhovor.
|
|
Školní poradenské pracoviště a jeho úloha na 1. a 2. stupni ZŠ
Stehlíková, Hana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
v českém jazyce: Bakalářská práce se věnuje fungování školního poradenského pracoviště na prvním a druhém stupni základní školy. Teoretická část obsahuje vývoj poradenských pracovišť na školách, jejich cíle a popis celého školního poradenského systému. Dále seznamuje s náplní práce jednotlivých pracovníků tohoto pracoviště. V praktické části zkoumám spokojenost či nespokojenost žáků ve škole a jejich potenciální problémy týkající se školního i mimoškolního prostředí. Zaměřuji se na fakt, jestli jsou žáci schopní, ale i ochotní řešit své problémy s pracovníky školního poradenského pracoviště a jestli mají dostatečné znalosti, na koho se v určitých případech obracet.
|
| |
|
Sociální klima mateřské školy
Himmlová, Jana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá sociálním klimatem mateřské školy. Jejím cílem je zjistit, jaké aspekty přispívají ke zlepšování vzájemných vztahů. Teoretická část vychází z odborné literatury, charakterizuje a definuje pojmy spjaté s předškolním vzděláváním, specifikuje věkové zvláštnosti předškolních dětí, zaměřuje se na hru a sociální klima školy. V praktická části je formou akčního výzkumu mapováno aktuální sociální klima konkrétní mateřské školy. Prostřednictvím outdoorových technik a zážitkové pedagogiky při společných činnostech s rodiči je sledován vývoj sociálního klimatu.
|
| |
|
Projektové vyučování na 1. stupni základní školy
Ludvíková, Jana ; Kalbáčová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá projektovou metodou a možnostmi jejího využití na 1. stupni ZS, konkrétně pro 2. - 5. ročník. V teoretické části popisuji historii projektového vyučování, druhy projektů, přednosti a nedostatky projektů. V praktické části uvádím 10 projektů s uvedením témat, cílů, pomůcek, popisů a s podrobným popisem činnosti učitele a žáků. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|