Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 222 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výchova a vzdělávání dětí s Aspergerovým syndromem z pohledu pedagogických pracovníků
Vaňková, Alena ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Lindová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku vzdělávání dětí s Aspergerovým syndromem. Cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem probíhá vyučování dětí s Aspergerovým syndromem z pohledu pedagogických pracovníků. Práce má teoreticko-empirický charakter. V teoretické části je nejprve vymezen pojem Aspergerův syndrom a následně jsou poměrně podrobně popsány jeho charakteristické projevy. Následující kapitola je zaměřena na další poruchy autistického spektra a poslední kapitola pojednává o vzdělávání dětí s touto poruchou. V závěru teoretické části jsou představeny některé výzkumy, které již byly v této oblasti provedeny. V empirické části jsou analyzována data, která byla získána realizací polostrukturovaných rozhovorů s pedagogickými pracovníky. Pro tuto část práce bylo stanoveno pět výzkumných otázek a data byla analyzována pomocí otevřeného kódování. V závěru práce jsou diskutovány a interpretovány výsledky výzkumu.
Využití potenciálu nadaných žáků ve vztahu k nim samým a ke škole
Urbanová, Kateřina ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Magisterská diplomová práce pojednává o uplatnění potenciálu nadaných žáků ve prospěch komunity školy a jich samých. Záměrem autorky je zjistit, jak školy s potenciálem nadaných pracují. Hlavním cílem práce je nalézt příležitosti, které poskytují školy nadaným žákům, aby mohli přispět svým potenciálem ostatním a obohatit sebe samé. Konkrétně se zaměřuje na rozvoj sociálních a emocionálních dovedností, které jsou vnímány jako velmi významné pro harmonický vývoj jejich osobnosti a pro manifestaci potenciálu ve prospěch společenství školy. Dále na formy a metody, které jsou ve vybraných školách využívány k uplatnění potenciálu nadaných žáků. Teoretická část práce poskytuje základní informace, které tvoří výchozí rámec dané problematiky. Empirická část prezentuje závěry kvalitativního výzkumu, do kterého byly zařazeny čtyři školy z různých krajů České republiky. Data byla získávána skrze polostrukturovaný rozhovor a analyzována využitím interpretativní fenomenologické analýzy. Výsledky výzkumu umožňují nahlédnout do hlubších souvislostí uplatnění potenciálu nadaných žáků. Zprostředkovávají zažívané zkušenosti účastníků výzkumu a poskytují náhled na to, jak vybrané školy v praxi pracují s nadanými žáky. Klíčová slova nadání, škola, nadaný žák, výchova, potenciál nadaných žáků, uplatnění potenciálu
Výchovné a vzdělávací přístupy v Ústavu pro výkon zabezpečovací detence Praha Pankrác
Šípková, Sabrina ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Komárková, Tereza (oponent)
Tématem diplomové práce jsou Výchovné a vzdělávací přístupy v Ústavu pro výkon zabezpečovací detence Praha Pankrác. Hlavním cílem práce je přiblížit problematiku zabezpečovací detence a možnosti výchovných a vzdělávacích přístupů, konkrétně užívaných v detenčním ústavu situovaném ve VV a ÚpVZD Praha Pankrác. Diplomová práce je členěna na teoretickou a empirickou část. Teoretická část se skládá ze čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje obecně na charakteristiku ochranného opatření zabezpečovací detence. Druhá kapitola se věnuje typologii chovanců dle stanovené psychiatrické diagnózy. Ve třetí a čtvrté kapitole jsou zmíněny jednotlivé výchovné a vzdělávací přístupy, které se v ÚpVZD Praha Pankrác využívají. Cílem praktické části je zjistit náhledy speciálních pedagogů na výchovné a vzdělávací přístupy, jejich zkušenosti a potřebnost individualizovaného strukturalizovaného programu pro každého z chovanců. Sběr dat byl proveden kvalitativně užitím rozhovorů se speciálními pedagogy ÚpVZD Praha Pankrác. Klíčová slova: ústav zabezpečovací detence, chovanec, výchovné a vzdělávací přístupy, program zacházení
Středoškolský student učitelem aneb přínos obrácených rolí ve výuce angličtiny
Meikle, Soňa ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
(česky) Diplomová práce se zaměřuje na využití obrácených rolí v hodinách angličtiny na střední odborné škole. Cílem diplomové práce je zjistit přínosy a případné nevýhody metody výměny rolí mezi studentem a učitelem z pohledu žáka v pozici vyučujícího i z hlediska jeho posluchačů. Dílčími výzkumnými cíli jsou prověření míry motivace a ochoty žáků přijmout novou roli, vliv změněné perspektivy na vnímání učiva a pozice učitele ve výchovně- vzdělávacím procesu. Smyslem práce je zjistit možné využití této výukové metody coby nástroje pro oživení výuky, aktivizaci studentů v hodinách, zvýšení jejich motivace při osvojování učiva alternativním způsobem a zdokonalení jejich dovedností a kompetencí. V neposlední řadě je předpokládán přínos také pro pedagoga, kterému se vlivem výměny rolí dostane příležitosti blíže nahlédnout do potřeb a preferencí žáků. Pro účely práce byl zvolen kvalitativní výzkum, kterému bude předcházet studium teoretických zdrojů a jejich výběr v souladu se záměrem práce. Sběr dat bude realizován prostřednictvím dotazníků, pozorování a rozhovoru na vzorku studentů 3. ročníku střední odborné školy. Výzkum bude uzavírat analýza získaných dat. Součástí práce budou konkrétní závěry a doporučení pro praxi. Klíčová slova (česky) převrácená třída, vrstevnická výuka, vrstevnické...
Dysfunkční rodina jako faktor vzniku patologického chování dětí a mladistvých
Laksarová, Eliška ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
(česky) Diplomová práce se zabývá vlivem dysfunkční rodiny na vznik patologického chování dětí a mládeže. Cílem práce je posoudit, zda je chování dětí nacházející se mimo normu důsledkem toho, že vyrůstají v rodině, která nedokáže naplňovat všechny své funkce. Zároveň se snaží poukázat na rodinné prostředí, jež může být pro dítě ohrožující a na různé orgány a instituce, které mohou pracovat na změně situace u jedinců jednajících patologicky. V teoretické část jsou vymezeny základní pojmy, jako je rodina, dysfunkční rodina, patologické chování, delikvence a faktory mající vliv na jejich vznik. Dále se v ní nachází různá dělení a typologie, jež danou problematiku blíže specifikují a dokreslují. Nalezneme tu i výčet konkrétních příkladů patologie, která se objevuje ve skupině dětí a mládeže. Teoretické poznatky doplňují různé studie a výzkumy prováděné v uplynulých letech na území České republiky a ve světě. Praktická část je založena na kvalitativním zkoumání. Výběrový vzorek tvoří osm respondentů z řad dětí a mládeže, jež se nachází nebo v minulosti nacházeli v gesci orgánu sociálně-právní ochrany dětí. Důvodem jejich zařazení je déle trvající problematické chování, které rodina nedokázala vyřešit bez zásahu příslušné instituce. Potřebná data jsou získána prostřednictvím analýzy dokumentů. Konkrétně...
Motivace dětí z dětského domova ke studiu a profesní přípravě
Drozdová, Tereza ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
(česky): Diplomová práce se zabývá motivací dětí z dětského domova ke studiu a přípravě na budoucí povolání, především pak vlivem vychovatelů na tuto motivaci. Cílem je představit čtenářům, jakým způsobem probíhá a čím je ovlivněno vzdělávání dětí vyrůstajících v dětském domově, a zjistit, jak vychovatelé ovlivňují motivaci dětí ke studiu a profesní přípravě. V teoretické části je popsána ústavní výchova v České republice a její legislativní zakotvení. Podrobněji se pak text věnuje dětským domovům, dětem, které v nich vyrůstají, a vychovatelům, kteří v nich působí. Dále se zaměřuje také na motivaci a problematiku vzdělávání dětí v dětských domovech za pomoci porovnání výsledků aktuálních výzkumných studií. Empirická část se zakládá na provedeném kvalitativním výzkumném šetření. Výsledky mohou sloužit jako podnět k rozsáhlejším výzkumům a zároveň pomoci vychovatelům a ostatním pedagogickým pracovníkům při vzdělávání a motivování dětí v ústavní výchově.
Pozice sociálního pedagoga na základní škole
Pušová, Šárka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Klapálková, Veronika (oponent)
(česky) Tématem této diplomové práce je pozice sociálního pedagoga na základní škole. V teoretické části diplomová práce seznamuje čtenáře blíže s náplní práce sociálního pedagoga všeobecně, dále se zaměřením na základní školu. Podrobněji se věnuje jeho kompetencím, vzdělání a kooperaci s dalšími subjekty. Představuje jeho nepostradatelnou funkci, kterou na základní škole plní. Práce je založena na kvalitativní výzkumné strategii, na technice polostrukturovaného rozhovoru. Cílem práce je poukázat na to, jak je sociální pedagog na základní škole potřebný a jakým způsobem pomáhá nejen žákům, jejich rodinám, ale i pracovníkům na základní škole a také jak je vyhledávaný ostatními institucemi.
Psychohygiena pedagogických pracovníků ve věznicích
Hasincová, Klára ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Klapálková, Veronika (oponent)
Kapitoly diplomové práce se soustředí na problematiku psychohygieny pedagogických pracovníků ve věznicích. První část textu přináší teoretické ucelení daného tématu, které zahrnuje poznatky o systému vězeňství, pedagogickém personálu Vězeňské služby, specifikách psychické zátěže ve věznicích, významu psychohygieny a o péči o zaměstnance Vězeňské služby. Praktická část diplomové práce využívá metodu kvalitativního výzkumu za účelem zjistit a popsat, zda a jakým způsobem pečují o své duševní zdraví pedagogičtí pracovníci Vězeňské služby. Výzkumná část dále cílí na evaluaci metod upevňujících psychické zdraví, které poskytuje zaměstnavatel a zhodnocení podmínek k praktikování psychohygieny v pracovním prostředí. Klíčová slova psychohygiena, pedagogický pracovník, věznice, psychické zdraví, psychická zátěž Abstract The chapters of the diploma thesis deal with the psycho hygiene of pedagogical workers in prisons. The first part of the text presents a theoretical overview of the topic, which includes knowledge about the prison system, the pedagogical staff of the Prison Service, the specifics of the psychic load in prisons, the importance of psycho hygiene and care of the Prison Service employees. The practical part uses the method of qualitative research to find out and describe whether and how the...
Specifika práce s dětmi v pěstounské péči během výchovně vzdělávacího procesu na základní škole
Mužíková, Michaela ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku dětí v pěstounské péči a specifika pedagogické práce na základní škole. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola popisuje systém náhradní rodinné péče a vymezení pěstounské péče, druhá kapitola popisuje pěstounství v České republice, třetí kapitola je zaměřena na dítě v pěstounské péči a na jeho možné specifické projevy. Čtvrtá kapitola poskytuje vhled do problematiky školství a možných specifik během výchovy a vzdělávání dětí v pěstounské péči na základní škole. Praktická část navazuje na teoretickou část a je zaměřena na kvalitativní výzkum zmapování realizace výchovy a vzdělávání dětí v pěstounské péči na základní škole. Cílem výzkumné části je zjistit, jak jsou zohledňována specifika dětí v pěstounské péči během výchovně vzdělávacího procesu na základních školách. Výzkum byl realizován pomocí případových studií. Metodou sběru dat byly polostrukturované rozhovory a analýza dokumentů. Z rozhovorů vyplynulo, že pěstounská péče a podpora dítěte může mít pozitivní vliv mimo jiné na školní úspěšnost. Žák vychovávaný v pěstounské péči nemusí vykazovat žádné problematické či specifické tendence během výchovně vzdělávacího procesu ve škole, ovšem je možné sledovat i opačné situace a pak je vhodné jejich včasné zachycení a řešení. Významným...
Školní poradenské pracoviště na základní škole
Moučková, Radka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Valášková Vincejová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na šetření činnosti školního poradenského pracoviště na základní škole a jeho koordinaci s pedagogickou činností učitele základní školy. Cílem této diplomové práce je zjištění, zda a jakým způsobem fungují poradenské služby na konkrétní základní škole. Teoretická část obsahuje historii školního poradenského pracoviště a jeho vývoj. Šetření povede ke zjištění náplně práce jednotlivých školních poradenských pracovišť, jejich pracovníků a jejich hlavních cílů. Praktické šetření pak proběhne na vybrané základní škole metodou kvalitativního výzkumu, konkrétně metodou rozhovoru se školními psychology, školními speciálními pedagogy, výchovnými poradci a metodiky prevence a dále pak analýzou dokumentace školního poradenského pracoviště. Pro demonstraci reálné činnosti školního poradenského pracoviště bude využita také případová studie (kazuistika) konkrétního žáka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 222 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 KOMÁRKOVÁ, Tereza
1 Komárková, Támar
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.