Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 108 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje učitelů ke kurikulární reformě
Tůmová, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji učitelů ke změnám ve školství a ke kurikulární reformě regionálního školství v České republice. Kurikulární reforma je významnou změnou pro celou vzdělávací politiku a postoje učitelů jsou zásadní zejména ve fázi implementace reformy. Metodologie práce je postavena na analýze kvantitativních i kvalitativních dat. Teoretická východiska práce jsou teorie zabývající se přesvědčeními a postoji učitelů a systém přesvědčení podle Paula A. Sabatiera. Přístup učitelů k reformě je v práci chápán jako míra jejich souhlasu s reformou a míra jejich aktivity v reformě. Souhlas učitelů s reformou je formulován ve dvou dimenzích, první z nich představuje souhlas učitelů s cíli reformy, druhou dimenzí je souhlas učitelů s nově definovanou rolí učitele jako spolutvůrce kurikula. Postoje učitelů se ukázaly jako problematické zejména v druhé kategorii, důsledkem toho je značný formalismus reformy. Jako hlavní důvody nesouhlasu učitelů s reformou byly identifikovány problémy ve fázi implementace reformy, ideový nesouhlas učitelů s reformou, nedostatečné vysvětlení smyslu reformy centrálními orgány, čehož důsledkem je nepochopení cílů reformy ze strany učitelů, a způsob zavádění reformy jako změny "shora". Proměnné, které se ukázaly jako významné v přístupu učitelů k reformě, jsou...
Google APPS v procesu tvorby ŠVP
Rakušan, Vít ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
V teoretické části práce autor rozebírá technologické principy Google Apps a navrhuje způsob jejich využití pro tvorbu školního vzdělávacího programu na základní umělecké škole. V praktické části předkládá výsledky akčního výzkumu ověřujícího konkrétní očekávané přínosy využití Google Apps pro tvorbu školního vzdělávacího programu. Podrobně uvádí výsledky každého ze 4 cyklů akčního výzkumu, které se současně stávají východisky cyklu následujícího. Na základě získaných zkušeností pak autor doporučuje využití inovativní technologie Google Apps jako alternativu k tradičním formám řešení týmových projektů ve školském prostředí.
Changes in higher educational system after the Bologna process: the case study of foreign students in Ukraine
Dyachenko, Olena ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
This master thesis focuses on different aspects of implementation of Bologna Process to the Ukrainian Education System. Ukraine became independent country in 1991 (after the dissolution of the Soviet Union) and since then commenced reforms in all fields of its society to form modern democratic institutions, to replace old command economy with market economy, to become a modern democratic country along with developing its international presence. In light of all the commenced reforms higher education was on its way to reform as well and foundations were made by adopting State national program "Education. Ukraine XXI century." in year 1992 and later by joining the Bologna process on May 19th 2005 at the Bergen conference of European Ministers Responsible for Higher Education. Although Ukraine inherited a well-developed higher education system, the system was created for Soviet Union needs and in those terms education was not adjusted for a market economy in structure of professional directions training. Ukraine joined the Bologna process with intentions to integrate the education sector of the nation into the larger European community, to have institutions and qualifications recognized by EU countries and throughout the world, to raise the level of education quality and competitiveness of Ukrainian...
Hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol z pohledu obecních zřizovatelů v Plzeňském kraji a stanovení kritérií hodnocení
Chottová, Miroslava ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
4 NÁZEV: Hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol z pohledu obecních zřizovatelů v Plzeňském kraji a stanovení kritérií hodnocení. AUTOR: Miroslava Chottová KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá procesem hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol obecními zřizovateli v Plzeňském kraji a problémy s hodnocením spojenými. Vychází z poznatků z odborné literatury, výsledků dotazníkového šetření u obou zúčastněných stran (obecních zřizovatelů a současně ředitelů mateřských a základních škol) a z praktických zkušeností. Dílčím cílem práce je na základě zmapování způsobů hodnocení ředitelů a kritérií, která zřizovatelé v současné době při hodnocení využívají, potvrdit, případně vyvrátit, hypotézy týkající se hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol obecními zřizovateli (hodnocení podle kritérií, hodnocení jako motivační faktor). Hlavním cílem práce je na základě poznatků z použité odborné literatury, poznatků z dotazníkového šetření a zkušeností z vlastní praxe zpracovat vzorový metodický postup hodnocení včetně vzorového souboru hodnotících kritérií. Metodický postup může sloužit jako pomůcka pro obecní zřizovatele při vytváření jejich vlastního systému hodnocení. KLÍČOVÁ SLOVA: zřizovatel,...
Higher Education in France and the United States: Historical Development and Structure
Ruggiero, Christopher Alan ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Calda, Miloš (oponent)
In September of 2005, The Economist magazine released a survey of higher education1 declaring that "America's system of higher education is the best in the world. That is because there is no system." Three reasons for America's success were cited: limited involvement of the federal government; a spirit of competition between institutions of higher learning; and the idea that American universities were not afraid to abandon a strictly classical education and be 'useful'. By contrast, the survey portrayed European higher education as an archaic 'mess', citing fundamental problems such as too much state control and the lack of freedom at the disposal of institutions of higher learning to manage their own affairs. This paper will explore the argument put forth by The Economist by presenting higher education in the United States and France. The reason for choosing France is because it represents, in many ways, the archetypical model of centralized, state control. The position which each nation embodies in higher education and in many other aspects of society - centralization versus de­ centralization, the so-called French model versus the Anglo-Saxon model - warrants explanation. The idea that the French state is reluctant to embrace liberal reforms, or that the United States worships the free-market has become...
Státní správa policejního školství - právní postavení škol MV
Schreyer, Petr ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: Státní správa policejního školství - právní postavení škol MV AUTOR: Petr Schreyer KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Závěrečná práce se zabývá státní správou policejního školství a právním postavením škol MV s důrazem na policejní školy MV a jejich státní správu. Práce mapuje obecnou právní úpravu v oblasti státní správy školství a zvláštní právní úpravu platnou pro některé zvláštní typy škol, sloužící potřebám vzdělání ozbrojených sil a bezpečnostních sborů, především Policie České republiky. Závěrečná práce se detailně zabývá působností Ministerstva vnitra vůči jím zřizovaným policejním školám a školám požární ochrany a podrobně popisuje a analyzuje odchylky od obecné právní úpravy v oblasti školského zákona a zákona o pedagogických pracovnících ve vztahu k těmto školám a tamním pedagogickým pracovníkům. Rovněž porovnává aktuální situaci v oblasti využívání zmocnění k zřizování zvláštního typu škol některými ministerstvy, které vůči těmto školám vykonávají působnost jinak náležející Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy. U případně zjištěných odchylek se zabývá jejich odůvodněností ve vazbě na zvláštní předpisy upravující činnost policejních škol Ministerstva vnitra a Policie České republiky, případnými slabými místy této právní...
Transformace české zahraniční rozvojové spolupráce
Fidlerová, Tereza ; Nováček, Pavel (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Transformace české zahraniční rozvojové spolupráce" pojednává o probíhající přeměně systému realizace zahraniční rozvojové spolupráce ČR. Původní systém byl roztříštěný a neefektivní. Odpovědnost za rozvojové projekty byla rozdělena mezi jednotlivá resortní ministerstva a stejně tak byl přerozdělován i rozpočet na zahraniční spolupráci. Systém byl příliš složitý a potřeboval zkvalitnit. Práce tudíž poznamenává, co činilo systém nekvalitním a jak a kým byl proces transformace započat. Krom toho ale mapuje i celý dosavadní proces přeměny. Co se již změnilo a co se ještě měnit bude. V průběhu mapování jsou zjištěny i opomíjené připomínky Výboru pro rozvojovou pomoc DAC/OECD, který v letech 2006 - 2007 českou zahraniční rozvojovou spolupráci hodnotil. Následně jsou doplněny postřehy českých odborníků na rozvojovou spolupráci týkající se toho, čemu je nutné ještě věnovat pozornost pro zajištění kvalitní spolupráce. Na závěr jsou všechny připomínky shrnuty a jsou vytvořeny scénáře dalšího možného vývoje české zahraniční rozvojové spolupráce.
ICT jako možný nástroj ke vzdělávání v MŠ, využití intranetu k rychlejší komunikaci, řízení MŠ i vlastnímu DVPP, integrace ICT do prostředí MŠ
Koppová, Ivana ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
NÁZEV: ICT jako možný nástroj ke vzdělávání v MŠ využití intranetu k rychlejší komunikaci, řízení MŠ i vlastnímu DVPP, Integrace ICT do prostředí MŠ AUTOR: Bc. Ivana Koppová KATEDRA (ÚSTAV) CŠM PedF UK v Praze VEDOUCÍ PRÁCE: Ing. Petr Svoboda, Ph.D. Abstrakt Jednou z důležitých součástí činnosti mateřské školy a předškolního vzdělávání v komplexním pojetí je i využívání ICT znalostí a dovedností. To vše při řízení MŠ, DVPP, plánování, integrace ICT do MŠ a hlavně i do předškolního výchovně vzdělávacího procesu. Charakteristika procesu této činnosti je obsahem diplomové práce, která se snaží popsat, vysvětlit a přiblížit postupy nejen teoretické, ale i na příkladech z praxe. Snaží se poskytnout určitou analýzu stavu, návaznost požadavků a skutečnosti v praxi MŠ. Používání výpočetní techniky v manažerské činnosti, ve vzdělávání dospělých i dětí je bezesporu nezbytné, má svá opodstatnění, své výhody. Praktická část diplomové práce přibližuje možnost aplikace a používání projektu v intranetovém prostředí v mateřské škole s odloučenými pracovišti. Součástí této diplomové práce je i výzkum, vyhodnocení šetření, které mapuje používání výpočetní techniky, ICT gramotnost a vzdělávání, potřeby, motivy i překážky týkající se této problematiky. Také názory, vyjádření a pohledy účastníků předškolního vzdělávání -...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 108 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kalous, Jan
4 Kalous, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.