Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 120 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje učitelů ke kurikulární reformě
Tůmová, Anna ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá postoji učitelů ke změnám ve školství a ke kurikulární reformě regionálního školství v České republice. Kurikulární reforma je významnou změnou pro celou vzdělávací politiku a postoje učitelů jsou zásadní zejména ve fázi implementace reformy. Metodologie práce je postavena na analýze kvantitativních i kvalitativních dat. Teoretická východiska práce jsou teorie zabývající se přesvědčeními a postoji učitelů a systém přesvědčení podle Paula A. Sabatiera. Přístup učitelů k reformě je v práci chápán jako míra jejich souhlasu s reformou a míra jejich aktivity v reformě. Souhlas učitelů s reformou je formulován ve dvou dimenzích, první z nich představuje souhlas učitelů s cíli reformy, druhou dimenzí je souhlas učitelů s nově definovanou rolí učitele jako spolutvůrce kurikula. Postoje učitelů se ukázaly jako problematické zejména v druhé kategorii, důsledkem toho je značný formalismus reformy. Jako hlavní důvody nesouhlasu učitelů s reformou byly identifikovány problémy ve fázi implementace reformy, ideový nesouhlas učitelů s reformou, nedostatečné vysvětlení smyslu reformy centrálními orgány, čehož důsledkem je nepochopení cílů reformy ze strany učitelů, a způsob zavádění reformy jako změny "shora". Proměnné, které se ukázaly jako významné v přístupu učitelů k reformě, jsou...
Lidská práva a rovnost
Kalous, Jiří ; Jirsa, Jakub (vedoucí práce) ; Cíbik, Matej (oponent)
Problematika koncepce dobra v teorii spravedlnosti Johna Rawlse Řešitel: Jiří Kalous Vedoucí práce: Mgr. Jakub Jirsa, Ph.D. Abstrakt Teorie spravedlnosti Johna Rawlse je jednou z nejvlivnějších knih politické filosofie týkajících se distributivní spravedlnosti, které byly v dvacátém století napsány, a jako taková vyvolala řadu kritických reakcí. Mezi jejími problematickými aspekty zaujímá význačné místo Rawlsovo pojetí dobra, které je klíčové pro přijetí celé teorie spravedlnosti jako slušnosti. Jedním z filosofů, kteří na tuto možnou kontroverzi poukázali, byl i Thomas Nagel. Tato práce kriticky hodnotí Nagelovu argumentaci a zkoumá, nakolik je jeho kritika Rawlse oprávněná.
Google APPS v procesu tvorby ŠVP
Rakušan, Vít ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Kalous, Jaroslav (oponent)
V teoretické části práce autor rozebírá technologické principy Google Apps a navrhuje způsob jejich využití pro tvorbu školního vzdělávacího programu na základní umělecké škole. V praktické části předkládá výsledky akčního výzkumu ověřujícího konkrétní očekávané přínosy využití Google Apps pro tvorbu školního vzdělávacího programu. Podrobně uvádí výsledky každého ze 4 cyklů akčního výzkumu, které se současně stávají východisky cyklu následujícího. Na základě získaných zkušeností pak autor doporučuje využití inovativní technologie Google Apps jako alternativu k tradičním formám řešení týmových projektů ve školském prostředí.
Changes in higher educational system after the Bologna process: the case study of foreign students in Ukraine
Dyachenko, Olena ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
This master thesis focuses on different aspects of implementation of Bologna Process to the Ukrainian Education System. Ukraine became independent country in 1991 (after the dissolution of the Soviet Union) and since then commenced reforms in all fields of its society to form modern democratic institutions, to replace old command economy with market economy, to become a modern democratic country along with developing its international presence. In light of all the commenced reforms higher education was on its way to reform as well and foundations were made by adopting State national program "Education. Ukraine XXI century." in year 1992 and later by joining the Bologna process on May 19th 2005 at the Bergen conference of European Ministers Responsible for Higher Education. Although Ukraine inherited a well-developed higher education system, the system was created for Soviet Union needs and in those terms education was not adjusted for a market economy in structure of professional directions training. Ukraine joined the Bologna process with intentions to integrate the education sector of the nation into the larger European community, to have institutions and qualifications recognized by EU countries and throughout the world, to raise the level of education quality and competitiveness of Ukrainian...
Hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol z pohledu obecních zřizovatelů v Plzeňském kraji a stanovení kritérií hodnocení
Chottová, Miroslava ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
4 NÁZEV: Hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol z pohledu obecních zřizovatelů v Plzeňském kraji a stanovení kritérií hodnocení. AUTOR: Miroslava Chottová KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc. Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá procesem hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol obecními zřizovateli v Plzeňském kraji a problémy s hodnocením spojenými. Vychází z poznatků z odborné literatury, výsledků dotazníkového šetření u obou zúčastněných stran (obecních zřizovatelů a současně ředitelů mateřských a základních škol) a z praktických zkušeností. Dílčím cílem práce je na základě zmapování způsobů hodnocení ředitelů a kritérií, která zřizovatelé v současné době při hodnocení využívají, potvrdit, případně vyvrátit, hypotézy týkající se hodnocení ředitelů základních škol a mateřských škol obecními zřizovateli (hodnocení podle kritérií, hodnocení jako motivační faktor). Hlavním cílem práce je na základě poznatků z použité odborné literatury, poznatků z dotazníkového šetření a zkušeností z vlastní praxe zpracovat vzorový metodický postup hodnocení včetně vzorového souboru hodnotících kritérií. Metodický postup může sloužit jako pomůcka pro obecní zřizovatele při vytváření jejich vlastního systému hodnocení. KLÍČOVÁ SLOVA: zřizovatel,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 120 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kalous, Jan
4 Kalous, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.