Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 61 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvyšování pracovního kmitočtu tištěných antén
Havlík, Vojtěch ; Láčík, Jaroslav (oponent) ; Raida, Zbyněk (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem vlnovodové štěrbinové antény integrované do textilního substrátu. V této práci byly navrženy antény pracující v ISM pásmech 5,8 GHz a 24,125 GHz. Funkčnost antén byla ověřena simulací v programu CST Microwave Studio. Anténa pro pásmo 5,8 GHz je složena z vlnovodu integrovaného do textilu a koplanárního vlnovodu, který přizpůsobuje charakteristickou impedanci antény k 50 koaxiálnímu konektoru. Anténa pro pásmo 24,125 GHz je buzena proudovou sondou. Jako substrát je u obou antén použit 3D textil.
MIZENÍ A CHYBĚNÍ
Langer, Jan ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Tato práce dokumentuje autorův zájem o kresbu a vychází z myšlenkového pozadí jeho umělecké tvorby. Práce je vedena zájmem o fyzické podmínky vzniku kresby jako takové (materialita kresby), ale také zkoumáním údělu kresby jakožto fluidního materiálu tvorby, vstupujícího do vztahu s obrazem (kresba jako materiál). Zároveň se zabývá procesem tvorby samotné a fenoménem opakování. Primárním cílem celé práce pak není záměrné kladení předem formulovaných otázek a následné hledání jejich odpovědí, ani prezentace jakýchsi hotových pravd, nebo pouhá ilustrace určité problematiky, jde spíše o proces nalézání otázek, které se v průběhu tvorby samy vynořují.
ŽIVOTNÍ POCIT BAROKA
Ciprová, Barbora ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Smetana, Matěj (vedoucí práce)
Diplomovou práci vnímám jako vyústění dlouhodobějších úvah nad vztahem architektury a hudby, i nad tím, co zahrnují pojmy genius loci, paměť místa či místně specifické umění. Díky bližšímu setkání s broumovskou krajinou a v ní rozmístěných sakrálních stavbách navržených architekty Kryštofem a Kiliánem Ignácem Dientzenhoferovými, se tyto úvahy propojily v termínu baroko. Práce je experimentem zkoumajícím různorodost současných hudebních přístupů reagujících na jednotné zadání, které vychází z principů barokní architektury.
Jan Hanuš - skladatelská pozůstalost
Havlík, Vojtěch ; Douša, Eduard (oponent) ; Slavický, Milan (vedoucí práce)
V predchozim zhodnoceni chronologie vzniku Hanusovych skladeb jsem se snazil naznaCit, ze Hanusovo dilo lze z tohoto hlediska rozelenit do etyr zakladnich obdobi. Prvnim z nich je obdobi od konce 30. let do konce let 40. DruM a treti obdobi maji stejne, zhruba dvacetilete trvani: druM od 50. do konce 60. let a tretf od 70. do konce 80. let. Posledni, etvrte obdobi zaCina v 90. letech a konCi Hanusovou smrti v roce 2004. K tomuto rozvrstveni lze najit paralelu co se tyee vyraznych historickych udalosti. Roky 1948, 1968 a 1989 zhruba odpovidaji vyse zminenemu easovemu rozeleneni Hanusovy tvorby. Dale jsem se snazil naznacit, ze v Hanusove dile existuji tfi vyrazne zanrove celky, kterymi jsou symfonie, mse a jevistni dila. Tyto skladby tvofi v ramci sveho zanru do jiste miry uzavreny cyklus a navle jednotlive skladby techto zanrovych celku vytvareji mezi sebou skupiny svazane nejen dobou vzniku, ale i spolecnym "myslenkovym zakladem". Obe tyto skutecnosti, tedy jak celky v ramci jednotlivych zanru, tak skupiny casove pfibuznych skladeb ruznych zanrUjsou samotnym Hanusem na ruznych mistech proklamovany. Domnivam se, ze lze hovofit 0 vylucnem postaveni, ktere maji tyto skladby v ramci celeho Hanusova dila. Vedle techto skladeb stoji v Hanusove tvorbe dye kvantitativne rozsahle zanrove skupiny skladeb - a to jsou...
Archivy a dokumentace performance art: hledání cesty mezi historií a mýtem.
Písaříková, Jana ; Šedivá, Barbora (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Horáková, Jana (oponent) ; Ruller, Tomáš (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá rolí archivů a jejich využitím v kurátorské a umělecké praxi s důrazem na oblast performance art. U vybraných (převážně) mezinárodních osobních a institucionálních archivů analyzuje proces jejich vzniku, metodologii a obsah. Cílem dizertace je nalézt odpovědi na následující otázky: jakým způsobem je definována dokumentace performance art a jak se s ní pracuje v rámci archivní praxe? Jak se prostřednictvím těchto archivů, umělecké a kurátorské praxe konstituuje a interpretuje historie performance art? Do jaké míry jsme schopni na základě často fragmentární dokumentace rekonstruovat uměleckou disciplínu, která je ze své ideologické povahy efemérního charakteru? Ponechávají archivy prostor pro dezinterpretaci a utváření osobní mytologie autora? Jakým způsobem je historie performance art vnímána samotnými autory a veřejností? Práce také popisuje proces návrhu a realizace projektu MAP: media archive presents ve vztahu k historii a současnosti media archivu Fakulty výtvarných umění při Vysokém učení technickém v Brně.
Změny ve venkovské oblasti způsobené procesem suburbanizace
HAVLÍK, Václav
Venkov doznal významných změn vlivem procesu, který můžeme v české krajině sledovat od začátku 90. let 20. století. Pod vlivem suburbanizace dochází k transformaci venkovské krajiny na krajinu sídelní s ekonomickými, ekologickými i sociálními dopady. Kromě migrace obyvatelstva se suburbanizace projevuje také přesunem určitých funkcí, dříve typických pro střed města do zázemí či na jeho okraj. Změny, ke kterým dochází, demonstruje diplomová práce na vybraných lokalitách, kterými jsou sídla Litvínovice a Lišov.
Fenomén prázdné galerie
Brožka, Petr ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Ryška, Pavel (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je objasnit specifika, která provází vystavování prázdné galerie a pokusit se definovat podstatu a obecnější zákonitosti vystavení prázdna v galerii. Dizertační práce rovněž předkládá tezi o prostém prázdnu jako formě, která generuje umění ze své podstaty. Jakkoli je tato forma prismatem logické-sémantiky přípustná, dizertační práce zároveň představuje protiargumenty, které její existenci v rámci výstavního provozu vylučují. V neposlední řadě text znovu otevírá polemiku v rámci institucionálních teorií umění. Dizertační práce podrobuje kritice i zavedené pojmosloví v souvislosti s vystavením prázdné galerie.
Sochařský objekt v kulturní krajině -reflexe nejen veřejného prostoru
Kačírková, Pavla ; Babyrádová, Hana (oponent) ; Sedlák, Jan (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Disertační práce si klade za cíl porozumět rurálnímu prostředí, na konkrétním případu vesnice Šarovy, v celé jeho jedinečnosti a celistvosti intravilánu i extravilánu. Poukazuje na palčivé problémy současné krajiny jako je odcizení člověka krajině, scelování lánů, špatná politika státu. Případová studie mapuje činnost občanského sdružení Jinákrajina na území katastru obce Šarovy a blízkých obcí. Popisuje jednotlivé aktivity občanského sdružení (sochy, aleje a stromy, zajímavá místa v krajině, naučné stezky, akce, a návrhy pro vesnici), jejich důvody vzniku, vyvolané reakce a důsledky. Cíle výzkumu chtějí ukázat, že umění může být právě spojovatelem přístupů ekologického a sociálního.
Modlitba za něco co odchází
Belzová, Denisa ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Zálešák, Jan (oponent) ; Rozbořil, Blahoslav (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Cílem disertace je interpretovat genius loci periferní a industriální krajiny v malbě a fotografii. Na základě konkrétních tvůrců, děl a odkazů analyzuji symbolické aspekty pramenící z atmosféry místa. Dalším cílem disertační práce je mapování současné české scény v malbě . Jejich práce dávám do kontextu s kořeny v historii umění a zahraničními autory. Vyjma malby se nutně dotýkám obrazu fotografického - vybírám však pouze konkrétní jména a díla, na kterých mohu demonstrovat obsahové okruhy, jimiž se zabývám.
Vybrané postkonceptuální přístupy v současné české malbě
Dub, Petr ; David,, Jiří (oponent) ; Havlík, Vladimír (oponent) ; Zálešák, Jan (oponent) ; Stratil, Václav (vedoucí práce)
Disertační práce Vybrané postkonceptuální přístupy v současné české malbě reflektuje autorské projevy generace nejmladších umělců pracujících s konceptuálními formami v médiu malby po roce 1996. Cílem práce je přiblížení střetu a prolínání konceptualismu s malířstvím. Referenčním rámcem pro překládanou práci je vedle vývoje konceptuálního umění i postmoderní obrat ve výtvarném umění spojený s globální změnou jeho společenského statutu v průběhu druhé poloviny 20. a začátku 21. století. Vývoj na domácí umělecké scéně a konkrétní přístupy jsou prezentovány na základě repre-zentativního výběru nejvýraznějších tendencí a signifikantních autorů ve srovnání s tvorbou zahraničích tvůrců. Text interpretuje zásadní teoretická pojednání, recenzované ohlasy a tvůrčí prohlášení z oblasti „současné malby po kon-ceptuálním umění“.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 61 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
12 HAVLÍK, Vladimír
3 HAVLÍK, Václav
1 Havlík, V.
12 Havlík, Vladimír
6 Havlík, Vojtěch
1 Havlík, Vratislav
3 Havlík, Václav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.