Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 217 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Intertextualita seriálu Hra o trůny
Štěpánková, Lucie ; Bílek, Petr (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem intertextuality v seriálu Hra o trůny z akademické perspektivy. Práce podává ucelený souhrn vybraných intertextů včetně jejich klasifikace podle různých typů významového navazování. Teoretickým východiskem jsou přístupy předních teoretiků zabývajících se intertextualitou v literatuře a kultuře vůbec. Práce se věnuje pozici seriálu Hra o trůny v kulturním mainstreamu a reflektuje diváckou úspěšnost i zklamání ze závěru seriálu. Na základě kritických ohlasů práce analyzuje proměny žánrů v seriálu a zvláštní pozornost věnuje sdíleným rysům s žánrem soap opery. Krátce pojednává také specifika fantasy žánru a možnosti jeho působení na skutečnost. V metodologické části práce předestírá uplatněné analytické nástroje a formuluje výzkumné otázky. Podle typů významového navazování je analýza rozdělena na tři části: referenční intertextualita (návaznost na historii), mezitextové navazování (návaznost na kulturní díla) a vnitřnětextové navazování (návaznost na jiné prvky seriálu). V první části analýza popisuje vybrané reference na historické události, osobnosti, zvyky a reálie. Druhá část analýzy se věnuje vybraným intertextům navazujícím na existující fantasy díla. Ve třetí části je analyzováno vnitřní navazování v rámci jednotlivých epizod a sérií, které se projevuje...
New internet humours
Tomášová, Lucia ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Práca sa zaoberá javom nového digitálneho sveta - internetovým mémom. Ide o koncepty šíriace sa od užívateľa k užívateľovi prostredníctvom nových médií. Ako zdroj mémov slúžil klub Nové internetové humory z diskusného fóra nyx, na pár vybraných príkladoch uvádzame, v čom sa líšia od tradičného poňatia humoru, prípadne komunikácie vo všeobecnosti.
Proměny obsahu týdeníku Reflex pod vedením jednotlivých šéfredaktorů
Kuklík, Vladimír ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce s názvem Proměny obsahu týdeníku Reflex pod vedením jednotlivých šéfredaktorů pojednává o změnách, kterými prošel český časopis od svého vzniku v roce 1990 do roku 2013. Během těchto dvaceti tří let se v jeho vedení vystřídalo šest šéfredaktorů a tato práce vznikla kvůli předpokladu, že každý z nich zanechal v obsahu Reflexu svou stopu a ovlivnil jeho obsah. V teoretické části se práce zabývá dosavadní historií týdeníku, střídáním šéfredaktorů, změnami vydavatelů, vzhledu, složení redakce i rubrik, ale i vývoji prodaného nákladu Reflexu a jeho konkurenci. Následující kapitola je zaměřena na teoretický kontext, jenž se vztahuje k analytické části. Jsou v ní definovány pojmy neutralita, negativita a tematická agenda a řeší ze zde dopad komercializace tisku na vizualizaci. Základem další části je kvantitativní obsahová analýza, jež zkoumá obsah Reflexu ve dvanácti určených obdobích; u každého šéfredaktora vždy první a poslední tři měsíce. Výsledky analýzy předkládají informace o tom, kdy byl obsah Reflexu nejméně a nejvíce neutrální, nebo negativní, pod vedením kterého šéfredaktora obsahoval nejméně a nejvíce zpravodajství a textu, jak se měnila tematika hlavních rozhovorů, kteří z dlouhodobých redaktorů psali spíše neutrálně, nebo spíše negativně a jak se měnil počet jejich textů pod...
Sociální síť Facebook ve zpravodajství: srovnání prostoru věnovanému sociální síti Facebook a jejímu obsahu v českých médiích v roce 2009 a 2011
Bezdíčková, Andrea ; Trunečková, Ludmila (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce "Sociální síť Facebook ve zpravodajství: Srovnání prostoru věnovanému sociální síti Facebook a jejímu obsahu v českých médiích v roce 2009 a 2011" se věnuje využívání a citování sociální sítě Facebook ve zpravodajství vybraných médií. Práce shrnuje vznik a posilování online médií, především fenoménu sociálních sítí na konkrétním příkladu sociální sítě Facebook, a jejich vliv na proměnu mediální sféry, zpravodajských hodnot i zdrojů. V rámci analýzy textů obsahujících výraz Facebook ve zvolených obdobích let 2009 a 2011 práce srovnává četnost příspěvků zmiňujících termín Facebook v denících Blesk, Hospodářské noviny a MF Dnes, i na zpravodajských serverech Aktuálně.cz a iDNES.cz. Na základě výsledků analýzy práce popisuje způsob a proměny práce se sociální sítí Facebook v českých médiích včetně jejího využívání jako zpravodajského zdroje, hodnotí změnu statusu sociální sítě Facebook ve společnosti a zmiňuje vztah příspěvků obsahujících zmínku o Facebooku ke zpravodajským hodnotám. Součástí textu je i průzkum agentury My.cz mapující přístup českých novinářů k sociálním sítím včetně praktického využívání sociálních sítí jako zpravodajských zdrojů.
Obsah vytvářený uživatelem a jeho využití ve zpravodajských médiích
Šesták, Martin ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Osvaldová, Barbora (oponent)
Obsah vytvářený uživatelem a jeho využití ve zpravodajských médiích Abstrakt Rigorózní práce se zabývá rostoucí aktivitou uživatelů internetu, kteří ve stále větší míře vytvářejí, publikují a šíří vlastní obsahy. Velká část těchto obsahů má podobu zpravodajství, a zasahuje tak do oblasti dříve vyhrazené tradičním mediálním organizacím, které se s nově nastalou situací musejí vyrovnat. Teoretická část práce popisuje rozvoj síťových médií a zasazuje aktivní participaci uživatelů do mediálního diskurzu i historického kontextu. Zároveň představuje podoby obsahů vytvářených uživateli, definuje jejich charakteristiky a analyzuje tyto uživatele, kteří se v éře tzv. Webu 2.0 stávají prosumenty či produživateli. Zvlášť se věnuje využití obsahů generovaných uživateli ve zpravodajských médiích a fenoménu občanské žurnalistiky. Praktická část rigorózní práce analyzuje využití obsahu vytvářeného uživateli na příkladech předních světových zpravodajských médií, jako jsou iReport CNN, uReport Fox News, Have Your Say BBC či France 24. Nabízí jejich srovnání s českými zpravodajskými médii v čele s Českou televizí a zpravodajským kanálem ČT24 a předními českými zpravodajskými weby. V teoretické i praktické části je důraz kladen na internetové a televizní zpravodajství.
Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum
Mamulová, Martina ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Čtenáři komiksu Rychlé šípy a čtenářské kluby Mladého hlasatele jako aktivní publikum se zabývá konfrontací moderních teorií aktivního publika a rekonstrukcí aktivity fanoušků komiksu Rychlé šípy v Mladém hlasateli, respektive členů čtenářských klubů Mladého hlasatele. Teoretická část je věnována charakteristice časopisu pro mládež Mladý hlasatel a jeho dobovému kontextu. Pozornost jsem věnovala vývoji koncepcí od pasivního publika k aktivnímu a samozřejmě zde jsou vysvětleny moderní teorie produsage, kolektivní inteligence, transmediálního vyprávění, které v praktické části práce porovnávám s rekonstruovanou aktivitou členů čtenářských klubů. Kromě srovnání teorií s aktivitou čtenářů a nalezení společných znaků, se v praktické části věnuji způsobům komunikace redakce se svými čtenáři. Nechybí zde ani podrobná analýza publika a jeho aktivity. Poslední část práce je věnována konceptu "fandomu" Henryho Jenkinse, jehož popis fanouška v mnoha bodech odpovídá popisu fanouška komiksu Rychlé šípy, ačkoliv komiks vycházel ve 30. letech 20. století a Henry Jenkins vydal svou knihu, ze které čerpám, Textual Poachers v roce 1992. Závěr práce je takový, že ačkoliv teorie o chování aktivního publika vznikly jako odpověď na technologický rozvoj a aktivnější chování mediálního publika, mají mnoho...
Nové trendy v oblasti monetizace počítačových her
Švrkala, Marek ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
This diploma thesis deals with the new trends in the monetization of the video gaming industry with emphasis on crowdfunding, free-to-play model, selling games by "pay what you want" bundles and sales on Steam and other digital distribution stores. The purpose of this diploma thesis is to describe how the players on personal computers react to these trends in the Czech Republic. First, the situation in Czech gaming industry and the situation of players in the Czech Republic is described. Then, the new trends are analyzed thoroughly using foreign researches. The practical part analyses the effects of the new trends on Czech players with the results of an online questionnaire. First, the methodology is presented and subsequently the collected data is analyzed. Gradually, the thesis are answering the three research questions which are clarifying various aspects of how the Czech players responds to the new trends in the video gaming industry monetization. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Život na Facebooku: kvalitativní studie chování lidí na Facebooku
Erban, Ondřej ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Tato diplomová práce se snaží zmapovat vzorce chování uživatelů Facebooku a případnou závislost těchto vzorců na vnějších znacích uživatele. Cílem práce bylo generovat hypotézy o chování lidí na Facebooku, o tom jaké informace, kde a za jakým účelem prostřednictvím tohoto sociálního média vyhledávají a jaké informace, s kým a za jakým účelem na Facebooku sdílí. Jinými slovy popsat "život na Facebooku" a přispět tak k poznání společenské role Facebooku, jeho hlubší teoretické reflexi a jejímu pevnějšímu ukotvení v systému teorií mediálních věd. V první, teoretické části práce jsem Facebook charakterizoval a definoval, načrtl jeho historii a vývoj, předložil stručný výtah ze studií věnovaných Facebooku a též popsal dosavadní reflexi Facebooku z hlediska mediálních studií. Vlastní výzkum byl proveden formou kvalitativních rozhovorů s uživateli Facebooku. Na jejich základě, a díky následné analýze získaných, jsem formuloval řadu hypotéz o chování lidí na Facebooku, o zákonitosti podle nichž sdílí a vyhledávají informace na tomto sociálním médiu. Tyto hypotézy by měly sloužit jako námět a východisko navazujícím kvalitativním výzkumům.
Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů
Novotný, Marek ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce "Monetizace internetového obsahu a její vliv na recepci blogů" pojednává o žurnalistice na počátku druhé dekády 21. století. Práce popisuje některé změny, ke kterým v současnosti dochází. Zaměřuje se především na problémy, se kterými se potýkají tradiční média a možnosti, které tyto problémy otevírají agilnějším internetovým médiím. Pomocí průzkumů veřejného mínění přibližuje pohled jejich čtenářů, ale dává prostor i názorům zástupců producentů obsahu. Dále mapuje možné způsoby monetizace obsahu, jako je inzertní model, mikroplatby, freemium model, nebo model paywall. Rovněž přibližuje výhody a nevýhody jednotlivých modelů. Ve své další části práce ukazuje, jak může vypadat monetizace internetového obsahu přímo na vybraných případových studiích, kterými jsou webový server Motejlek.com, slovenská síť prémiového obsahu Piano a úspěšný americký projekt The Huffington Post, který kombinuje agregátor zpráv s komentáři a blogy. V závěru práce vyvozuje ze shromážděných poznatků a dat strategie, které by mohly být úspěšné v současné, rychle se měnící mediální krajině, a naopak popisuje slabiny některých konceptů, které její autor za životaschopné nepovažuje. Klíčová slova Agregátor, blog, inzerce, mikroplatby, monetizace Murdoch, nová média, Piano, paywall
Íránská opozice a blogging-fenomén občanského žurnalismu v nesvobodné společnosti
Hrdina, Matouš ; Nečas, Vlastimil (vedoucí práce) ; Švelch, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce Íránská opozice a blogging - fenomén občanského žurnalismu v nesvobodné společnosti se věnuje analýze bloggingu coby nástroje opoziční komunikace v nesvobodných režimech, konkrétně v současném Íránu. Snaží se odpovědět na otázku, jak lze opoziční komunikaci realizovat skrze blogging, a jaké jsou možnosti a omezení tohoto postupu. Základní hypotéza je taková, že blogy neslouží k přímé komunikaci opozičního hnutí a k organizaci odporu proti režimu, ale spíše jako alternativní, svobodný vyjadřovací prostor. Analytická část práce kvalitativně zkoumá čtyři anglicky psané blogy íránských blogerů, vybrané jako demonstrativní příklady. Kritériem pro jejich výběr byla zejména pravidelná aktualizace, íránský původ a zařazení k ideologickému proudu íránské protivládní opozice. Analyzovány jsou obsahy publikované v období od března 2009 do března 2010, tj. v době, kdy v Íránu probíhaly masové protivládní nepokoje následující prezidentské volby. Otázka mediálních účinků v práci není rozvíjena. Autor vychází z několika teoretických koncepcí a prostřednictvím analýzy zkoumá možnosti jejich aplikace na prostředí íránské blogosféry. Na základě provedené analýzy je v závěru potvrzeno, že blogeři mají potenciál stát se názorovými vůdci ve schématu vícestupňového komunikačního modelu. Jejich možnou...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 217 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Švelch, Jan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.