Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 34 záznamů.  začátekpředchozí31 - 34  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Streamování počítačových her v České republice: kvalitativní studie
Válek, Jiří ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Tato práce se věnuje fenoménu živého streamování počítačových her v České republice. Práce je založená na přístupu online etnografie a klade si za cíl popsat, jaký význam přisuzují streamování producenti obsahu (označovaní v této práci jako performeři), jaké jsou jejich motivace ke streamování, jak se na streamech prezentují a jaká je obsahová náplň těchto streamů. Živé streamování počítačových her je v této práci zasazeno do kontextu uživatelsky generovaného obsahu. Hlavní částí této práce je kvalitativní výzkum uskutečněný prostřednictvím online pozorování streamů a rozhovorů s performery, kteří streamují prostřednictvím služby Twitch. Závěrečná zjištění ukazují, že streamování je pro performery zábava a vyplnění volného času, a k tomu také forma společenského kontaktu. Mezi motivace performerů patří spokojenost jejich diváků a opětovný kontakt s nimi. Finanční motivace se u sledovaných performerů nevyskytovaly. Performeři se na streamech se zpravidla do žádné zvláštní role nestylizují, nicméně někteří vystupují v rolích učitelů, kteří učí diváky, jak být lepším hráčem, nebo také jako baviči. Během streamu se performeři věnují obvykle jen jedné hře, a dále také intenzivní komunikaci s diváky, která se často počítačových her vůbec netýká.
Měnová reforma 1953 v Československu a rozdíly v jejím zobrazení v odborné literatuře a dobovém tisku
Kozderková, Alžběta ; Končelík, Jakub (vedoucí práce) ; Švelch, Jan (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zabývá rozdílnými obrazy měnové reformy 1953 v odborné literatuře a v dobovém tisku. Cílem práce je porovnání těchto obrazů pomocí zpracování odborného úvodu jak samotné historické události, tak fungování cenzury a propagandy v dobových médiích. Práce zároveň nabízí bližší seznámení s dobovými deníky. Poznatky z odborné literatury jsou demonstrovány na ukázkách článků dobového tisku. V praktické části bakalářské práce je použita výzkumná metoda - kvantitativní analýza obsahu médií - pomocí níž jsou zpracovány zkoumané články ve třech dobových denících ve sledovaném období. Vyhodnocením sebraných dat bylo docíleno jasných závěrů, které jsem posléze použila k porovnání vnímání měnové reformy v odborné literatuře a v cenzurovaném dobovém tisku. Hlavním přínosem této práce má být nabídka obrazu fungování médií v socialismu na konkrétním příkladu řízení médií při prezentaci měnové reformy v roce 1953. Práce poodkrývá použití denního tisku jakožto prostředku manipulace vedoucí strany státu - Komunistické strany Československa.
Glitch a jeho sociální aspekty v kultuře počítačových her
Švelch, Jan ; Macek, Jakub (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Glitch se v novém tisíciletí stal důležitým tématem populární kultury i akademické obce. V roce 2012 Disney obsadil glitch do druhé hlavní role svého rodinného animovaného filmu Raubíř Ralf. Čím dál více vědeckých prací se věnuje glitchi z různých perspektiv, od mediálních studií po estetiku. Zatím se však vědci soustředili na teoretické a technologické aspekty glitche. Tato magisterská práce metodou kvalitativní obsahové analýzy zkoumá "obyčejný" glitch a role, které hraje v kultuře počítačových her na příkladu tří aktuálních počítačových hitů: The Elder Scrolls V: Skyrim, Mass Effect 3 a Star Wars: The Old Republic. První část shrnuje dosavadní literaturu k tématu a vysvětluje příbuzné koncepty: chybu, šum a emergenci. Dále představuje různé aspekty a role glitche: podvádění, metagaming, humor, aberantní užití, fabrikace. Praktická část sestává z analýzy online diskusních fór a zkoumá definici glitche, jeho objevování a sdílení, a aspekty glitche zásadní pro aktivní účastníky diskusí: otázku glitche jako chyby nebo účelu, opravu glitche, podvádění, metagaming a humor a nepříjemnost. Na základě analýzy identifikuji vztahy hráčské komunity k jednotlivým aspektům glitche a nabízím novou definici glitche, která reflektuje zásadní význam kontextu a vymezuje se vůči chybovosti jako nezbytné kvalitě glitche.
TheOnion.com - stírání rozdílů mezi kvazižurnalistikou a tradiční žurnalistikou v on-line médiích
Švelch, Jan ; Láb, Filip (oponent) ; Jirák, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce sleduje stírání rozdílů mezi kvazižurnalistikou a žurnalistikou v on-line médiích na příkladu satirického kvazižurnalistického serveru TheOnion.com a srovnává ho s žurnalistickými médii CNN.com a NYTimes.com. Dále porovná situaci a pozici TheOnion.com s televizními satirickými show The Daily Show a The Colbert Report. Podává profil The Onion, mapuje několik situací, kdy byly články The Onion brány jako pravdivé. Zkoumá formální, obsahovou i stylovou stránku tvorby TheOnion.com.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 34 záznamů.   začátekpředchozí31 - 34  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Švelch, Jaroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.