Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 312 záznamů.  začátekpředchozí303 - 312  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zraková terapie v raném a předškolním věku
Králová, Martina ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se zabývám zrakovou terapií v raném a předškolním věku. V teoretické části vysvětluji jednotlivé pojmy týkající se oblasti zrakové terapie, zrakových funkcí a zrakového vnímání. Dále se zmiňuji o zařízeních, která mají ve své péči děti se zrakovým postižením v raném věku. V praktické části diplomové práce se zabývám dostupností pomůcek pro slabozraké děti v předškolním věku. Srovnávám situaci dětí ve speciálních mateřských školách s dětmi integrovanými a dětmi, které mateřskou školu nenavštěvují. Zjišťuji, jak jsou dětem zpřístupněné běžné tištěné informace a jaké pomůcky jsou nejčastěji používány.
Historie a současnost domova pro zrakově postižené Palata
Procházková, Radka ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářskou práci na téma Historie a současnost Domova pro zrakově postižené Palata, jsem pojala jako komplexní výpověď. Tu jsem rozdělila do tří částí, které se zabývají vždy konkrétní oblastí. První část jsem věnovala historii domova, kde uvádím například důležitá data, osobnosti, zakládací dokumenty, metody práce s chovanci, ale i financování ústavu či politické vlivy, jenž ovlivňovaly život obyvatel a personálu. Druhá část je soustředěna na současný chod Palaty. Zmiňuji zde kupříkladu cíle a poslání domova, podmínky přijetí klienta, ale také současné metody práce s klienty, nadstandardní aktivity nebo též organizační strukturu či zcela zásadní rekonstrukci budovy. Ve třetí části jsou uvedeny kazuistiky, které jsem rozdělila do čtyř kapitol - zrakové postižení, dětství, dospělost a stáří. Zkoumané klientky Palaty se liší typem postižení, jelikož jedna je nevidomá od dětství, druhá od seniorského věku a třetí má specifickou kombinaci, je hluchoslepá. Každá kazuistika je tedy jedinečná a originální.
Hmatové vnímání u dětí s těžkým postižením zraku ve starším školním věku (13 - 17 let)
Kramosilová, Zuzana ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bude ověření hmatových schopností u dětí se zrakovým postižením ve věkovém rozhraní 13-17 let s použitím testu STIP. Test STIP, který je převzatý z anglického originálu, je převeden do bodového Braillova písma a prověřuje čtení čísel. Hodnotit se bude přesnost - chybovost v řádcích, rychlost, soustředěnost. Na základě vyhodnocení testu dle příslušného manuálu dojde k porovnání výkonů s dětmi ve stejné věkové kategorii z Velké Británie. Po porovnání výkonů bude následovat celkové zhodnocení tohoto výzkumu.
Pohled dospělých osob s mentálním postižením na vlastní volný čas
Krajníková, Markéta ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Cílem práce je získání vhledu do problematiky volného času očima dospělých lidí se středně těžkou mentální retardací. Teoretický rámec práce je založen na vymezení pojmů mentální retardace, dospělost, kvalita života, volný čas a na jejich vzájemné interakci a specificích týkajících se skupiny dospělých lidí se středně těžkým mentálním postižením. Pomocí metod semi-strukturovaného rozhovoru a terénních poznámek byla získána data od 15 respondentů s mentálním postižením a čtyř poskytovatelů služeb, jejichž výpovědi byly následně konfrontovány. Výsledkem je identifikace diskrepancí v odpovědích těchto dvou skupin týkající se obecného pojetí volnočasových aktivit a míry samostatnosti při utváření náplně volného času. Na jejich základě jsou formulována doporučení ohledně možných změn a nutnosti dalšího výzkumu v této oblasti do budoucna. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Analýza koncepce vzdělávání zaměstnanců Vězeňské služby České republiky
Paukertová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent) ; Mühlpachr, Pavel (oponent)
Předložená disertační práce je věnována systému vzdělávání zaměstnanců ve Vězeňské službě České republiky a návrhu nového vzdělávacího programu Penitenciámí pedagogika pro speciální pedagogy a vychovatele Vězeňské služby České republiky. Disertační práce popisuje vzdělávání od povinného vstupního vzdělávání v Základní profesní přípravě nově nastupujících zaměstnanců až po specializační kurzy Programu celoživotního vzdělávání, které jsou určeny všem zaměstnancům Vězeňské služby České republiky podle jejich funkčního zařazení. V současné době se v pojetí výkonu vazby a výkonu trestu odnětí svobody v českém vězeňství uplatňují výrazně humanizační trendy. S vězněm je zacházeno nejen podle principů Evropských vězeňských pravidel, ale i pravidel profesní etiky, lidské slušnosti, individuálního přístupu s využíváním poznatků z oboru speciální pedagogiky, speciálně pedagogické diagnostiky, forenzní psychologie a dalších souvisejících vědních oborů. Aby pracovníci Vězeňské služby ČR mohli tento přístup zvládat a kvalifikovaně pracovat, musí být na výkon svého povolání v tak specifických podmínkách, jako je vězení, kvalitně připraveni. Proto byly zpracovány profily jednotlivých funkcí, které kvality potřebné pro výkon jejich práce formulují. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Psychologie handicapu aneb úskalí sociální integrace těžce zrakově postižených
Berenreiter, David ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Diplomová práce měla za cíl zmapovat oblast sociální integrace těžce zrakově postižených a nevidomých lidí do intaktní společnosti. Zabývala se oblastmi života lidí se zrakovým postižením, jejich přijímáním většinovou společností, vytvářením postojů intaktních k lidem s handicapem. V první kapitole byl charakterizován obraz osobnosti člověka se zrakovým postižením, s důrazem na jeho dospělý věk, rodičovství a uplatnění v pracovním procesu. Druhá kapitola se věnovala zrakovému vnímaní, anatomii, fyziologii a patofyziologii zrakového orgánu. Ve třetí kapitole byla zpracována problematika integrace osob se zrakovým postižením do většinové společnosti. Čtvrtá, praktická kapitola přinesla aktuální poznatky sociologického šetření, které se týkalo nahlížení a přijímání těžce zrakově postižených a nevidomých intaktní společností.
Art therapy in the context of special pedagogic education
Šicková, Jaroslava ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Slavík, Jan (oponent) ; Vítková, Marie (oponent)
Obsahom dizertačnej práce je - hľadanie presahov arteterapie a špeciálnej pedagogiky v systéme novej paradigmy charakterizovanej výrazom inklúzia. V práci sú dokumentované hlavné teoretické východiská arteterapie, najmä spirituálně - ekologické východisko, ktoré svojim holistickým a integujúcim princípom korešponduje s najnovšími trendami špeciálnej pedagogiky, doplnené výstupmi kvlatitatívne orientovaného výskumu vo forme kazuistických štúdii a interpretácii výtvarnej reflexie rôzne handicapovaných jedincov. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Uplatnění speciálních pedagogů v rezidenčních zařízeních sociálních a zdravotních služeb pro seniory
Čermák, Zdeněk ; Šumníková, Pavlína (oponent) ; Květoňová, Lea (oponent)
Rigorózní práce představuje možnosti pracovního uplatnění speciálních pedagogů v rezidenčních zařízeních zdravotních a sociálních služeb pro seniory, kterými zde rozumíme především domovy pro seniory, domovy se zvláštním režimem a léčebny dlouhodobě nemocných. Vzhledem k teoretické povaze práce byla jako výzkumná metoda použita analýza a kompilace odborných textů s cílem přinést ucelený přehled současných informací o problematice profesního uplatnění speciálních pedagogů v rezidenčních zařízeních sociálních a zdravotních služeb pro seniory. Práce je z hlediska obsahu členěna do sedmi kapitol, kdy první z nich pojednává zejména o legislativním ukotvení profese speciálního pedagoga v sociálních a zdravotních službách. Druhá kapitola představuje rezidenční zařízení sociálních a zdravotních služeb. Třetí představuje koncepci pracovního uplatnění speciálních pedagogů v rezidenčních zařízeních pro seniory ve schématu poradce - diagnostik - terapeut. Poslední tři kapitoly práce pak podrobně tyto role rozebírají a představují praktické návody a postupy, kterými lze se seniory v těchto zařízeních pracovat. Klíčová slova Domov pro seniory, léčebna dlouhodobě nemocných, senior, speciální pedagog Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rodiny dětí s mentálním postižením v raném a předškolním věku
Turková, Terezie ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Ve své diplomové práci se budu zabývat problematikou života rodin dětí s mentálním postižením v raném a předškolním věku. Hlavním cílem mojí práce bude popsat, jak se rodiče vyrovnávají s postižením svého dítěte, s jakými problémy se setkávají a jakou péči mají možnost využít. V teoretické části chci uvedených cílů dosáhnout získáním informací z odborné literatury, která se této problematice věnuje. Důležitým zdrojem informací v praktické části se mi stanou rodiče dětí s mentálním postižením, s kterými budu dělat rozhovor. V závěru práce získané informace porovnám, zhodnotím a okomentuji.
Těhotenství zrakově postižené ženy
Zobanová, Barbora ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Mrkosová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou zrakovým těhotenství ženy se postižením. Cílem této práce je prezentovat poznatky o schopnostech zrakově postižené ženy stát se plnohodnotnou matkou a i přes svůj handicap samostatně řešit běžné i náročné životní situace. Práce je zaměřena na praktické otázky týkající se především těhotenství, porodu a posléze i na adaptaci na rodičovskou roli u ženy s vadou zraku. Současně také bude tato práce mapovat dosavadní situace připravenosti či nepřipravenosti naší společnosti a zdravotnických zařízení na těhotné ženy se specifickými potřebami a bude se zaměřovat na eventuální možné nové směry ve speciální pedagogice, které k tomuto tématu z práce vyplynou. První kapitola se zabývá přípravou na příchod dítěte u ženy se zrakovou vadou. Rozebírá přijetí těhotenství jako takového, období před narozením dítěte a to i z hlediska sbírání informací, přípravy domácího prostředí a dětské výbavy. Je zaměřena na zvláštnosti životní situace žen se zrakovým postižením. Druhá část hovoří o porodu a období kolem něj z pohledu ženy se zrakovým handicapem a jejího vztahu k nemocničním zařízením. Třetí kapitola nastiňuje problematiku touhy po nezávislém a samostatném způsobu života lidí se zrakovým postižením tak, jak je tomu u běžné populace. Rozebírá adaptaci na rodičovskou roli z hlediska...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 312 záznamů.   začátekpředchozí303 - 312  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.