Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 105 záznamů.  začátekpředchozí29 - 38dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aplikace programu aktivit v přírodě ve školních družinách na Sedlčansku
Slepičková, Denisa ; Kalkusová, Lucie (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název: Aplikace programu aktivit v přírodě ve školních družinách na Sedlčansku Cíle: Cílem práce je aplikovat program her v přírodě a ověřit jeho odezvu v prostředí školních družin. Metody: Výzkumný soubor tvořilo 121 dětí a 13 vychovatelek, které se zúčastnily navrženého programu her v přírodě. Program byl aplikován v devíti školních družinách Sedlčanska. Atraktivita a využitelnost programu byla zjišťována pomocí námi vytvořených dotazníků, které byly zadávány po skončení programu zvlášť dětem a zvlášť vychovatelkám. Data získaná z dotazníků byla dále zpracována pomocí kontingenčních tabulek a četností. Výsledky byly prezentovány pomocí grafů. Výsledky: Byl vytvořen pohybový program pro školní družinu v délce 1,5 hodiny ve verzích pro přírodní prostředí a pro prostředí tělocvičny. Všechny hry uvedené v přírodním prostředí obdržely na škále odpovídající školní klasifikaci průměrné hodnocení 1,38 oproti hodnocení 1,23 v prostředí tělocvičny. Průměr hodnocení obtížnosti všech her je dle vychovatelek 1,78, což se blíží stupni 2 - přiměřená obtížnost. 33,03 % žáků zvolilo nejlepší hru obsahující lanovou překážku. Závěr: Neprokázala se vyšší atraktivita programu v přírodě oproti programu v tělocvičně. Byla prokázána závislost obliby jednotlivých částí programu na věku účastníků, nejvyšší obliby dosáhly...
Motivace k jezdectví
Hrášková, Anna ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Motivace k jezdectví Cíle práce: Cílem této práce bylo hlubší poznání motivace lidí, kteří praktikují jízdu na koni. Pokusili jsme se zjistit, jací lidé a z jakého důvodu se věnují jezdectví, co je k této aktivitě přivedlo, co je u ní stále drží a proč se pro ně stala doslova životní filozofií. Co je motivuje k tomu, že se téměř denně vrací do stáje proto, aby se zde věnovali psychicky i fyzicky náročné aktivitě s velmi nejistým výsledkem. Metody zpracování dat: Práce je založena na empirických metodách vědeckého výzkumu a na obsahové analýze příslušné literatury a oficiálních internetových stránek. Pro svou práci jsem zvolila metodu dotazníkového šetření v kombinaci s rozhovorem. Výsledky byly statisticky zpracovány v programu Excel. Klíčová slova: Motivace, jezdectví, zájmy, potřeby, mezidruhový vztah Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že pro většinu jezdců, kteří se účastnili šetření, je nejdůležitějším motivem vztah s koněm, tedy se zástupcem jiného živočišného druhu. Další významnou motivační komponentou je pro ně pocit radosti, kterou jim tato pohybová aktivita přináší a pocity zodpovědnosti, lásky a partnerství, které jsou generovány interakcí s koněm. Silným motivačním prvkem je pobyt v přírodě. Méně významné se v jezdectví ukázaly sociální vazby a potřeba výjimečnosti či...
Zmapování lesních mateřských školek v Libereckém kraji
Štěpánková, Michaela ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Frainšic, Michal (oponent)
Název: Význam přírody jako vzdělávacího prostředí zmapováním lesních klubů a lesních mateřských škol v Libereckém kraji z pohledu pedagogů. Cíl práce: Cílem mé diplomové práce je zmapování lesních mateřských škol a lesních klubů v Libereckém kraji. Dále získání konkrétních informací o fungování a pedagogické činnosti těchto LMŠ a lesních klubů v Libereckém kraji pomocí polo-strukturovaných rozhovorů. Výsledky: Zpracování literatury vztahující se k předškolní pedagogice, alternativním pedagogickým směrům a lesní mateřské škole nám přiblížilo danou problematiku. Prostřednictvím polo-strukturovaných rozhovorů, které jsem vedla s pedagogy jednotlivých lesních mateřských škol či klubů v Libereckém kraji, jsem získala potřebné informace. Fungování LMŠ a klubů je v mnoha ohledech odlišné. Otevírací doba školek je od 7:00 do 17:00. Využívají pedagogické směry waldorfský a montessori, ale pouze jako inspiraci. Režim dne se liší, avšak pomůcky, které používají, jsou podobné a pocházejí z přírody. Všichni respondenti mají kladný vztah k přírodě a vnímají její pozitivní vliv na děti. Velmi zásadní závěrečná informace je, že se mění způsob výchovy od autoritativní k liberální, mění se společnost a LMŠ či lesní kluby rodiče vítají. Klíčová slova: vzdělání, alternativní pedagogické směry, vztahy s přírodou, lesní...
Hipoturistika
Oulická, Dominika ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Bartůněk, Dušan (oponent)
Název: Hipoturistika Cíl práce: Cílem této bakalářské práce je provést rešerši literatury o relativně novém způsobu turistiky - o hipoturistice. Přesněji, základem je vysvětlit, co hipoturistika znamená, náhled do historie koní a současnosti, vysvětlit systém a metodiku jezdeckých stezek, význam stanic, osvětlit péči o koně a připomenout, co všechno by měl jezdec zařídit, než vyjede na putování. Rešerše: Pro zpracování rešerše jsem čerpala jak z české, tak zahraniční literatury, využila jsem také internetových stránek. Snažila jsem se načerpat co nejvíce informací o daném tématu a zpracovat je do srozumitelné, navazující a přehledné formy. Závěr: Při sběru informací jsem byla překvapená, jak málo lidí se hipoturistikou zabývá ve svých pracích, a že existuje jen pár autorů a publikací, jež se touto problematikou zabývají. Hipoturistika se i nadále od svého vzniku pomalu, ale úspěšně rozvíjí. Jen v oblasti, kde na Šumavě žiji, je například 17 evidovaných stanic. V Jihočeském kraji je jich již přes 117. Také jsem zjistila, jak velice důležité je cestu dobře naplánovat a znát podrobností péče o koně a jejich vybavení. Český projekt hipoturistiky se inspiroval v cizích zemích, jako například v Rakousku, Německu, Anglii, USA a Austrálii, kde je jezdecká turistika už dávno realizována. Klíčová slova:...
Aktivity v přírodě ve středních školách v Mládé Boleslavi pohledem studentů
Pelikán, Karel ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název práce: Aktivity v přírodě ve středních školách v Mladé Boleslavi pohledem studentů. Cíle práce: Cílem práce bylo vytvořit ucelený přehled o sportovních kurzech pořádaných středními školami v rámci povinné výuky. Zjistit skutečný náhled studentů na tyto kurzy pomocí reflexí na základě prováděných aktivit. Metoda: Údaje byly získány pomocí rozhovorů a dotazníků, které obsahovaly otevřené, uzavřené a škálové otázky. S pomocí grafů byla data interpretována a byly z nich vyvozeny závěry. Výsledky: Struktura sportovních kurzů je ve většině případů koncipována tak, že pedagogové nemají příliš starostí s přípravou, nevyužívají dostatečně možnosti přírodních prostředí, ale i přesto studenti vyjádřili spokojenost s průběhem sportovních kurzů. Klíčová slova: tělesná výchova, sporty v přírodě, výchova dobrodružstvím, výchova prožitkem a zkušeností, sportovní hry, ekologická výchova
Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy
Nováková, Petra ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Nováková, Lenka (oponent)
Název: Aktivity v přírodě v podmínkách ústavní výchovy Cíl práce: Cílem této práce je zmapovat aktivity v přírodě v ústavní výchově v Libereckém kraji. Zjistit druhy aktivit a dobu strávenou aktivitami v přírodě. Metoda práce: Ke zpracování úkolu jsem použila dotazníkovou metodu. Respondenti dostali dotazníky s otevřenými a uzavřeným otázkami k danému tématu. Data byla zpracována kvantitativně a byla zanesena do koláčového grafu. Výsledky: V dotazníku jsem zjistila, že vychovatelé se domnívají, že aktivity v přírodě jsou vhodné pro děti z ústavní výchovy, a to nejen jako prostředek navazování nových kontaktů, ale především jako prostředek zvýšení odpovědnosti a sebepoznání. Nejčastěji AP využívají v podobě procházek či her v přírodě. Mezi aktivity, které jsou nejméně přístupné, patří lezení a plavání. Nejčastější aktivitou dětí je hraní na počítači a procházky s přáteli. Hraní her v přírodě a sbírání plodů je pro děti nejzábavnější. Aktivity v přírodě přinášejí dětem hlavně radost, zábavu a nové zážitky. Myslí si, že během aktivit v přírodě poznají něco nového o svých přátelích a získají větší důvěru ve vzájemných vztazích. Klíčová slova: Aktivity v přírodě, volný čas, sporty v přírodě, ústavní výchova, ochranná výchova
Využití lezeckých her u dětí a mládeže
Strejcová, Barbora ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Využití lezeckých her u dětí a mládeže Název v angličtině: The use ofclimbing games in children and youth Cíle práce: Hlavním cílem práce bylo sestavit sborník lezeckých her pro děti a mládež a posoudit vhodnost vybraných lezeckých her pro určité věkové kategorie (děti mladší ve věku 6-lllet, děti starší ve věku 12-lSlet). Metoda: Sborník byl sestaven na základě vlastní dlouhodobé zkušenosti v oblasti lezeckých her a čerpáním z francouzské, anglické a německé literatury. Vhodnost zařazení jednotlivých her byla zjišťována metodou nestrukturovaného interview s šesti instruktory, kteří vybrané hry aplikovali v praxi. Výsledky: Sborník lezeckých her obsahuje celkem 57 her. Největší uplatnění lezeckých her shledáváme u mladších dětí. U skupiny starších dětí konstatujeme oblibu aktivit, při kterých mohou překonávat vlastní hranice. Klíčová slova: lezení, hra, děti, lezecká stěna
Zkušenost s aktivitami v přírodě žáků vybraných středních škol na Mostecku
Adamec, Michal ; Turčová, Ivana (vedoucí práce) ; Vomáčko, Ladislav (oponent)
Název práce: Zkušenost s aktivitami v přírodě žáků vybraných středních škol na Mostecku Cíle práce: Cílem diplomové práce bylo zmapovat a zjistit zkušenost s aktivitami v přírodě a případný zájem o ně u žáků vybraných středních škol na Mostecku. Metoda: Výzkum byl proveden formou dotazníků. Dotazníky byly rozneseny na vybrané střední školy na Mostecku. Z vyplněných dotazníků jsme mohli určit, jakou mají žáci zkušenost s aktivitami v přírodě a také v jaké míře, popřípadě o jaké aktivity konkrétně mají žáci zájem. Získaná data byla statisticky zpracována v programech Microsoft Excel a Microsoft Word a interpretována v grafické i slovní formě. Výsledky: Zjistili jsme, že žáci mají obecně vysoký zájem o aktivity v přírodě. Aktivitou o kterou mají žáci největší zájem je paintball. Žáci ve škole získávají zkušenost s aktivitami v přírodě především na kurzech, a to hlavně v tradičních aktivitách jakou jsou různé druhy turistiky, sjezdové lyžování a táboření. Po předchozí zkušenosti mají žáci zájem opakovat nejvíce jízdu na kole, táboření, sjezdové lyžování. Bez předchozí zkušenosti chtějí žáci vyzkoušet nejčastěji zorbing (aquazorbing), paintball a jízdu na čtyřkolkách. Pozitivním zjištěním byla také skutečnost, že žáci jsou oproti předpokladům ochotni zvoleným aktivitám věnovat jak svůj volný čas, tak i...
Analýza sportovního turismu zaměřená na zimní sporty provozované v údolí Chamomix-Mont-Blanc
Lorencová, Kateřina ; Vomáčko, Ladislav (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Analýza sportovního turismu zaměřená na zimní sporty provozované v údolí Chamonix-Mont-Blanc. Název práce v anglickém jazyce: Sociologic research of population doing winter sports in Mont Blanc Valley. Cíle práce: Cílem výzkumu bylo analyzovat sportovní turismus v údolí Chamonix-MontBlanc. Práce se snaží klasifikovat skladbu lidí, kteří v zimních měsících navštěvují francouzské údolí za účelem sportu. Dále zjišťuje, které sporty návštěvníci provozují a jaký k nim mají vztah. Metodologie: Práce je kvantitativním výzkumem, který analyzuje sportovní turismus v údolí Chamonix-Mont-Blanc. V rámci terénního šetření bylo použito ankety. Šetření probíhalo v zimních měsících (prosinec 2006-duben 2007) v různých lyžařských centrech francouzského údolí. Výsledky byly statisticky zpracovány v programech Excel a SPSS. Výsledky: Výsledky práce ukázaly, že v údolí Chamonix-Mont-Blanc sportují lidé z celého světa. Zimním sportům se více věnují lidé mladšího a středního věku, muži, svobodní a rodiny s menším počtem dětí. Nejvíce provozovaným zimním sportem je lyžování. Z výsledů je dále patrné, že se výrazné procento návštěvníku věnuje i skialpinismusu, snowboardingu a horolezectví. Klíčová slova: volný čas, sportovní turismus, lyžování, skialpinismus, Chamonix-MontBlanc Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Národní park Šumava-vývoj turistických aktivit v oblasti Železnorudsko a Prášilsko po roce 1989.
Lehký, Jaroslav ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Turčová, Ivana (oponent)
Název práce: Národní park Šumava-vývoj turistických aktivit v oblasti Železnorudsko a Prášilsko po roce 1989. National park Sumava-development of turistika activities in Zeleznorudsko-Prasilsko region after 1989. Cíl práce: Pokusit se zmapovat příčiny specifického vývoje Šumavy a doložit je získanými daty a rozborem vývojových zákonitostí. Následně vypracovat možnosti různých způsobů řešení dalšího rozvoje cykloturistiky, lyžařských a blízce souvisejících turistických aktivit v iterakci s ochranou přírody na následující období. Metoda hodnocení: Podklady pro hodnocení jsme získali rešerší literatury a dlouhodobým monitoringem. Zjištěné hodnoty byly zaneseny do grafů a analyzovány. Výsledky: Ze studie vyplynul neustále přetrvávající dynamický a většinový rozvoJ cykloturistických a lyžařských aktivit před ostatními turisty. Cyklisté a lyžaři tvoří 70% z celkového počtu návštěvníků. Zároveň můžeme konstatovat, že Národní park Šumava patří mezi celkově nejnavštěvovanější oblasti naší země, a to zejména z důvodů husté sítě kvalitních cyklotras s příznivými profilovými podmínkami. Všechny tyto důvody nás nutily a nutí vytvářet návrhy možných způsobů řešení pro udržení, nebo lépe zlepšení, vzájemné kooperace turistických aktivit a ochrany přírody, jež jsou v práci uvedeny. Klíčová slova : historie...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 105 záznamů.   začátekpředchozí29 - 38dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.