Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 281 záznamů.  začátekpředchozí262 - 271další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Speciálně pedagogická diagnostika školní zralosti
Chvojková, Markéta ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Laurenčíková, Klára (oponent)
Speciálně pedagogická diagnostika školní zralosti Abstrakt Práce Speciálně pedagogická diagnostika školní zralosti pojednává o připravenosti k vstupu dítěte do školy. Věnuje se hlavním znakům školní zralosti, jako je zralost fyzická, percepční, kognitivní a sociální, emocionální a motivační. V první části je popsáno, co by mělo umět dítě v předškolním věku z výše uvedených hledisek. Dále se zabývá problematikou zápisu do škol a související legislativou a funkcí přípravných ročníků základních škol. Cílem výzkumné práce je prokázat význam systematické grafomotorické přípravy a rozvoje dílčích percepčních schopností u dětí s odkladem školní docházky, které navštěvují přípravný ročník základní školy. Praktická část je zaměřena na diagnostiku sluchové a zrakové percepce a grafomotorické schopnosti u vybrané skupiny dětí (výzkumné a kontrolní). Součástí práce je navržení intervenčního plánu pro výzkumnou skupinu a následně jeho vyhodnocení formou rediagnostiky. Klíčová slova Školní zralost, speciálně pedagogická diagnostika,
Hodnocení státní maturitní zkoušky z cizího jazyka se zaměřením na potřeby žáků se specifickými poruchami učení
Vráblíková, Kateřina ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Mužáková, Monika (oponent)
Předkládaná bakalářská práce obsahuje shrnutí základních poznatků, které se týkají specifických poruch učení, s užším zaměřením na dyslexii a dysortografii. Jsou v ní uvedeny informace o historii a současné podobě maturitní zkoušky, včetně jejích úprav pro žáky s přiznaným uzpůsobením podmínek. Podrobněji se tato práce věnuje problematice maturitní zkoušky z cizího jazyka konané ve společné části maturitní zkoušky žáky se specifickými poruchami učení. Průzkumnou metodou byl dotazník pro učitele středních odborných učilišť, středních odborných škol a gymnázií, kteří mají Doplněk k Osvědčení o způsobilosti k výkonu funkce hodnotitel písemné práce a/nebo ústní zkoušky pro kategorii SPU-O. Bylo zjištěno, že většina dotázaných učitelů považuje potřeby žáků se specifickými poruchami učení v nové koncepci maturitní zkoušky za respektované. Otázku objektivity hodnocení daných žáků však velká část z nich nedokázala posoudit. Ze závěrů práce rovněž vyplývá potřeba rozšířit povědomí o problematice specifických poruch učení, a to nejen mezi laickou veřejností, ale i mezi pedagogy. Klíčová slova: specifické poruchy učení, maturitní zkouška, cizí jazyk ve společné části maturitní zkoušky, žáci s přiznaným uzpůsobením podmínek, kategorie SPU-O
Spolupráce mateřských škol integrujících děti se zdravotním postižením se speciálněpedagogickými centry
Strouhalová, Dana ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Ptáčková, Klára (oponent)
NÁZEV: Spolupráce mate!sk"ch #kol integrujících d$ti se zdravotním posti%ením se speciáln$ pedagogick"mi centry AUTOR: Bc. Dana Strouhalová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Lenka Felcmanová ABSTRAKT: Cílem diplomové práce s názvem "Spolupráce mate!sk%ch "kol integrujících d#ti se zdravotním posti$ením se speciáln# pedagogick%mi centry" je poukázat na danou problematiku a zji"t#né poznatky o integra'ním procesu v b#$n%ch mate!sk%ch "kolách. První 'ást se zab%vá teoretick%mi poznatky dané problematiky, vysv#tluje odborné pojmy ze speciální pedagogiky, p!ed"kolního vzd#lávání a zab%vá se legislativním rámcem aktuáln# platn%m v (eské republice vztahující se k integraci v mate!sk%ch "kolách. Druhá 'ást se zab%vá v%zkumem, kter% byl realizován mezi pedagogy v p!ed"kolních za!ízeních. Hlavním cílem bylo zjistit, jak se da!í realizovat integraci v praxi a o hlub"í pohled samotn%ch u'itelek, které pracují s d#tmi se zdravotním posti$ením. Záv#r práce poukazuje na smysluplnost a důležitost integrace d#tí se zdravotním posti$ením v mate!sk%ch "kolách. KLÍČOVÁ SLOVA: integrace, inkluze, dít# se zdravotním posti$ením, mate!ské "koly, speciáln# pedagogická centra.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 281 záznamů.   začátekpředchozí262 - 271další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.