Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 45 záznamů.  začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dětská knihovna v mateřské škole: akční výzkum
Hercíková, Lenka ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Diplomová práce vychází z nutnosti vést děti ke čtenářství již v útlém věku. Z mezinárodních výzkumů (PIRLS, PISA) je doloženo, že dětská knihovna v mateřské škole má neodmyslitelně kladný dopad na rozvoj čtenářské gramotnosti. Cílem této diplomové práce je zmapovat vybavení dětské knihovny v Dětské skupině Elíšek a zjistit, k jakým činnostem děti knihy využívají. Jak je využívají pedagogové při své práci a v neposlední řadě zmapovat domácí prostředí dětí a zda jsou ke čtenářství děti vedené i ve svých rodinách. Cílem akčního výzkumu je zlepšit v dětské skupině práci s knihou, zapojit ji do řízených aktivit a vybudovat na základě poznatků z dotazníků pro rodiče, rozhovorů s pracovníky dětské skupiny a dětmi, nový čtenářský koutek s knihami pro děti, různými doprovodnými aktivitami a vybavením. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní věk, čtenářská pregramotnost, literární ocenění, žánry dětské literatury, čtenářský koutek v dětské skupině, akční výzkum
Tvorba mladé básnické generace a její didaktický potenciál - literární díla autorů nominovaných na cenu J. Ortena v letech 2015 - 2020
Suská, Anna ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Diplomová práce na téma Tvorba mladé básnické generace a její didaktický potenciál se zabývá básnickou tvorbou autorů vstupujících na knižní trh v letech 2010-2020. Její hlavní hypotéza říká, že moderní poezie může být pro studenty obohacující a že má co nabídnout dospívající generaci. Cíle práce se zaměřují na vytvoření funkčních didaktických potenciálů a literárních lekcí, které by dokládaly přínos mladé poezie ve vzdělávacím prostředí. Práce je ohraničena výběrem básníků nominovaných na Cenu Jiřího Ortena pro nejlepší básnické sbírky autorů do třiceti let. V práci je zohledněn společensko-kulturní kontext přelomu milénia, dále jsou popsány vývojové tendence v současné poezii a rozebrány metodologické postupy při práci s poezií v rámci literární komunikace na střední škole. Druhá část práce nabízí stručné seznámení s vybranými autory a anotace k básnickým sbírkám. Stěžejní část práce analyzuje konkrétní básnické texty z hlediska didaktického potenciálu, tedy nabízí rozbor a doporučení pro výuku na střední škole. Poslední část práce se skládá z vytvořených ukázkových literárních lekcí a z následné reflexe po realizování připravených hodin ve vzdělávacím procesu. Ze závěrečné reflexe vyplývá, že básnické texty mladé generace mohou být mimo jiné nápomocné při budování vztahu k poezii, neboť se...
Fenomén bestselleru v současné literatuře
Slavíčková, Tereza ; Mocná, Dagmar (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rozborem dvou románů Aleny Mornštajnové (Hana, Slepá mapa) z hlediska charakteristických rysů bestseleru. Cílem práce je na základě podrobné analýzy děl určit, jaké společné průsečíky tyto dva romány mají, čím se od sebe odlišují, a jak tento fakt ovlivnil jejich čtenářskou úspěšnost. Diplomová práce odpovídá na otázku, zda lze určit konstantní vlastnosti bestselerů a jaké konkrétní vlastnosti to jsou.
Literatura mikroregionu Krnovsko ve výuce na 2. stupni ZŠ
Horváth Slamová, Nikola ; Neumann, Lukáš (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce obsahuje materiály, které pomohou zahrnout literaturu mikroregionu Krnovsko do výuky na 2. stupni základní školy. Teoretická část představuje mikroregion Krnovsko a etnické proměny, které se zde odehrály během 20. století. Poznatky z teoretické části poslouží především jako materiál k samostudiu vyučujícího. Praktickou část tvoří pracovní listy s ukázkami z díla vybraných autorů vztahujících se ke Krnovsku. Součástí jsou medailonky autorů, metodické pokyny pro učitele a řešení pracovních listů. Pracovní listy mají za cíl posílit regionální identitu žáků a zároveň plnit výstupy ze školních vzdělávacích programů prostřednictvím výuky literární teorie. Jsou navrženy tak, aby bylo možno práci s regionální literaturou Krnovska zařadit do hodin literární výchovy v každém ročníku na 2. stupni základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA regionální literatura, Krnovsko, pracovní listy, základní škola, etnické proměny
Didaktická interpretace novely Romeo, Julie a tma pro SŠ
Stollová, Anna ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá didaktickou interpretací novely Romeo, Julie a tma na střední škole. Cílem první části je shromáždit a vyhodnotit odbornou literaturu týkající se literárně historických a teoretických aspektů vybraného díla a jeho kontextu. Pozornost je věnována i ostatním dílům, která autor vydal před touto novelou (Plným krokem, Občan Brych) či s ní tematicky souvisí (Kulhavý Orfeus). Další část práce se zabývá interpretací textu a jejím postavením v literární výchově, jejíž koncepce je vymezena v rámcově vzdělávacím plánu pro gymnázia. Současně se tato práce snaží reflektovat, jak se tato koncepce promítá do školní vzdělávací praxe. Praktická část se poté věnuje interpretační analýze novely, která je zpracována po vzoru Semináře České knižnice, jenž vychází z okruhů analýzy (dle struktury ústní zkoušky státní maturity z češtiny). Na základě interpretační analýzy je představen vlastní návrh didaktické situace pro gymnázia. Je založen na přímé práci s literárním textem, přičemž jednotlivé fáze výuky, které vychází z fází čtenářského procesu (fáze před čtením, při čtení a po čtení), jsou koncipovány jako model E-U-R. Další kapitoly pojednávají o analýze námi předložené lekce, a popisují, jak probíhala její realizace, na základě níž byla provedena podrobná reflexe. V závěru práce...
Osvobozené divadlo: mezi lyrismem a angažovaností
Vejšická, Lucie ; Smrčka, Jiří (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Předkládaná bakalářská práce se zaměřuje na proměnu osobité poetiky Jiřího Voskovce a Jana Wericha v Osvobozeném divadle v letech 1930 až 1936. Východiskem práce se stává hypotéza dvou rozdílných tvůrčích etap - první s dominujícími prvky apolitického lyrismu a druhá s převažující politickou a sociální angažovaností. Práce staví na analýze a komparaci vybraných dramatických textů, které slouží jako reprezentativní vzorek tvorby (z prvního období Ostrov Dynamit, Sever proti Jihu, Don Juan a comp. a Golem, a z druhého období Caesar, Osel a stín, Balada z hadrů a Rub a líc). Na základě analýzy dramatických textů dle stanovených dílčích kategorií (kompozice, postavy, časoprostor, antiiluzivní prostředky, strašidelné a násilné scény, projevy angažovanosti v písňové tvorbě a typy angažovanosti) je cílem definovat, zda se výchozí hypotéza jeví jako funkční a zda je pro ni možné nalézt v tvorbě Voskovce a Wericha dostatek relevantních argumentů. KLÍČOVÁ SLOVA Osvobozené divadlo, Jiří Voskovec, Jan Werich, angažovanost
"Nebylo léto / Byl jsi ty" Postava Pavla Buksy v díle Violy Fischerové
Tykalová, Tereza ; Neumann, Lukáš (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Tato práce si klade za cíl zmapovat, jakým způsobem se v díle Violy Fischerové odráží Pavel Buksa a jeho smrt. Budeme se soustředit především na motivy, se kterými je spjat. Abychom toho dosáhli, budeme vycházet z analýzy autorčiny první sbírky Zádušní básně za Pavla Buksu. Budeme si všímat toho, zda a jakým způsobem je Pavel Buksa charakterizován, s jakými motivy se pojí a jaké básnické a stylistické prostředky jsou k tomu použity. Následně krátce charakterizujeme i další autorčiny sbírky a budeme se zaměřovat na to, zda se i v těchto sbírkách objevují motivy spojené s postavou Pavla Buksy a pokud ano, tak v jakém kontextu. Jelikož předpokládáme, že klíčovým textem ke splnění našich cílů nám bude sloužit autorčin debut jakožto výchozí materiál ke komparaci s ostatními díly, očekáváme, že na něj budeme opakovaně odkazovat. KLÍČOVÁ SLOVA Viola Fischerová, Pavel Buksa, smrt, sebevražda, láska

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 45 záznamů.   začátekpředchozí26 - 35další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Neumann, L.
2 Neumann, L.
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.