Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 328 záznamů.  začátekpředchozí239 - 248dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Přínos výstupního oddělení ve Věznici Rýnovice
Selner, Martin ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Selner, Martin: Přínos výstupního oddělení ve Věznici Rýnovice, Bakalářská práce, Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky. Vedoucí bakalářské práce: Doc. PaedrDr. Eva Šotolová, PhD. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2014…s. Práce má za úkol stručně nastínit některé specifika výkonu trestu vztahující se k hlavnímu tématu práce, tedy k výstupnímu oddělení Věznice Rýnovice. Čtenáři by měla dát představu o výstupních odděleních jako takových, včetně přehledu, kde se nacházejí. Hlavním účelem práce je ale popsat výstupní oddělení Věznice Rýnovice, charakterizovat jej, a zhodnotit jeho účel a význam. Okrajově by se práce měla zmínit o specializovaných odděleních ve Věznici Rýnovice, která tak podtrhují význam individuální péče o odsouzené. Závěr práce by se měl věnovat návazné péči, konkrétně Probační a mediační službě, kde by mělo být popsáno její organizační zakotvení, její činnost a účel, a práva a povinnosti jejich zaměstnanců. Klíčová slova: vězeňství, Věznice Rýnovice, specializovaná oddělení, výstupní oddělení, Probační a mediační služba
Využití ergoterapie při léčbě osob se závislostí
Urbancová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce: "Využití ergoterapie při léčbě osob se závislostí" se zabývá střednědobou ústavní léčbou osob se závislostí. Práce obsahuje opodstatnění ergoterapie jako jedné z možností při této léčbě. Teoretická část je rozdělena na dva okruhy. Část věnující se závislosti definuje hlavní znaky závislosti, příčiny vzniku závislostí a druhy závislostí. Vymezuje v rámci organizace péče o osoby se závislostí program léčby této cílové skupiny s důrazem na střednědobou ústavní léčbu, zmiňuje fáze této léčby, pojmy jako detoxifikace, duální a kombinované diagnózy, terapie. Vytyčuje ergoterapii jako součást léčby osob se závislostí. V teoretické části práce je ergoterapie definována, jsou vymezeny její cíle, cílové skupiny, formy, techniky a je popsána tvorba ergoterapeutického programu. Cílem praktické části je specifikovat léčbu osob se závislostí v konkrétním zařízení s důrazem na způsob využití ergoterapie v rámci této léčby. Součástí praktické části je návrh ergoterapeutického programu pro danou cílovou skupinu, který je zaměřen na rozvoj dovedností v oblasti plánování volného času, rozvoj sociálních vztahů, komunikace, schopnosti zvládání stresu, schopnosti trpělivosti, vytrvalosti a sebepoznání. Klíčová slova: léčba závislostí, druhy závislostí, střednědobá ústavní léčba, terapeutický vztah,...
Integrace bezdomovců v české společnosti
Šulcová, Jana ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce Integrace bezdomovců v české společnosti se na základě poznatků nabytých četbou odborné literatury na dané téma, kontaktu a osobních zkušeností s bezdomovci a mezi nimi provedeného průzkumu snaží popsat na příkladech měst Praha a Beroun současné klima, které mezi lidmi bez domova existuje, příčiny bezdomovectví i možnosti resocializace osob bez přístřeší.
Význam substituční léčby v systému péče o drogově závislé
Havlovičová, Kristina ; Šotolová, Eva (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá subjektivním vnímáním významu substituční léčby jejími klienty. Jejím cílem je tedy zjištění, jak klienti této léčby vnímají její význam především ve svém životě. Z dat získaných z výzkumu je patrné, že i přes jistá negativa substituční léčby ji klienti považují za velmi pozitivní zejména proto, že jim umožňuje zapojit se do společnosti a žít "normální život". Oproti zaměření intaktní populace však překvapivě téměř zcela přecházejí vliv substituce na svůj zdravotní stav a na riziko přenosu infekčních nemocí.
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému ve speciální mateřské škole u dětí s poruchou autistického spektra
Králová, Magdaléna ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace dětí s poruchami autistického spektra. První část se věnuje definici autismu, etiologii tohoto onemocnění, popisu problémových oblastí v běžném životě osob s poruchami autistického spektra a charakteristice jednotlivých poruch. Dalším cílem je pak seznámení s problematikou komunikace a alternativní komunikace, konkrétně s výměnným obrázkovým komunikačním systémem, jeho stručnou historií a především jeho metodikou. V druhé části práce probíhá na základě pozorování a případové studie vybraného chlapce zodpovídání jednotlivých výzkumných otázek a analýza daných situací, kde se ve vybrané mateřské škole tento alternativní systém komunikace využívá. Tato část je doplněna fotografiemi konkrétních pomůcek používaného systému. KLÍČOVÁ SLOVA: x Autismus x Poruchy autistického spektra x Komunikace x Alternativní komunikace x Výměnný obrázkový komunikační systém
Využití ergoterapie v dětském domově
Skulová, Jana ; Valešová Malecová, Barbara (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Bakalářská práce "Využití ergoterapie v dětském domově" se zabývá náhradní výchovnou péčí, z níž největší pozornost je věnována dětskému domovu. Teoretická část bakalářské práce nastiňuje specifika, typologii a problémy dětí umístěných do náhradní výchovné péče. Popisuje ergoterapii jako prostředek práce s dětmi umístěných do dětského domova. Vytyčuje cíle ergoterapie a její následné využití v prostředí náhradní výchovné péče. Dále popisuje, jak lze ergoterapii využít k rozvoji sociálních dovedností u dětí umístěných do zařízení dle zákona č. 109/2002 Sb. Praktická část bakalářské práce obsahuje návrh ergoterapeutického programu, který je zaměřen na rozvoj jak samotného jedince, tak i skupinu dětí umístěných do náhradní výchovné péče. Ergoterapeutický program je koncipován na rozvoj komunikace, kooperace a navazování sociálních vztahů mezi vrstevníky. Cílem bakalářské práce je vytvoření návrhu ergoterapeutického programu, který by byl zaměřen na rozvoj sociálních dovedností, jako je komunikace, spolupráce a navazování sociálních vztahů u dětí umístěných do dětského domova. Klíčová slova: Náhradní výchovná péče, dětský domov, citová deprivace, komunikace, spolupráce, sociální interakce, ergoterapie, rozvoj sociálních dovedností, ergoterapeutický program

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 328 záznamů.   začátekpředchozí239 - 248dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Mlčková, Martina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.