Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 279 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávací program "I ve mně je lídr" na základní škole
Kubátová, Iveta ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vzdělávacím programem "I ve mně je lídr" na 1. stupni základní školy. Je složena ze tří částí- teoretické, analytické a praktické. V teoretické části je představen samotný program a vymezen pojem návyk. Závěr této části je zaměřen na provázanost sebeřízení s rámcový vzdělávacím programem pro základní vzdělávání. Analytická část shrnuje zkušenosti a výsledky vzorové školy A. B. Combs a dalších škol, které tento program ve své výuce využívají, na základě analýzy českých i zahraničních zdrojů. Praktická část je pak kvalitativním šetřením, jehož hlavním cílem je reflektovat výuku, která je založena na sebeřízení a se opírá o poznatky získané v rámci teoretické části.
Systém managementu kvality ISO 9001 ve středních školách?
Šikner, Roman ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Systém managementu ISO ve středních školách? AUTOR: Roman Šikner KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Závěrečná práce se zabývá povědomím ředitelů škol a jejich zástupců o systému řízení a vedení, managementu kvality - normě ISO 9001. Má za úkol zjistit, jestli si vedení škol myslí, že by jim norma ISO 9001 mohla pomoci při řízení a vedení školy a zda by jim v neposlední řadě mohla pomoci při získání klientů - žáků, při jednáních se zřizovatelem a sociálními partnery a při získávání finančních prostředků, zejména v doplňkové činnosti. Závěrečná práce přinese názory ředitelů škol, případně jejich zástupců z různých typů středních škol na systém managementu kvality - normu ISO 9001, možnost zavedení této normy v jejich škole. KLÍČOVÁ SLOVA: Norma ISO 9001, systém managementu kvality, řízení, vedení
Autoevaluace v pedagogickém procesu se zaměřením na osobnost pedagoga
Hnátková, Petra ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Autoevaluace v pedagogickém procesu se zaměřením na osobnost pedagoga AUTOR: Petra Hnátková, Mgr. KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zabývá charakteristikou učitele a jeho pedagogických dovedností, rozpracovává jednotlivé termíny související s tématem práce a v poslední kapitole se věnuje jednotlivým autoevaluačním metodám. Praktickou část mé práce tvoří kvantitativní výzkum realizovaný mezi učiteli na základních školách v Karlovarském kraji a vyhodnocení tvrzení, která byla stanovena. Cílem mé práce bylo zjištění, jaký je vztah pedagogů k aktuálnímu tématu této doby - autoevaluaci, nakolik znají rozmanité metody autoevaluace, které z nich aktivně provádějí a důvody, které je vedou k tomu, aby se jimi nezabývali. Dále jsem pátrala po tom, jak učitelé hodnotí sami sebe ve vyučovací hodině, jaké závěry z toho vyvozují. KLÍČOVÁ SLOVA: sebehodnocení učitele, proces autoevaluace, pojetí autoevaluace, sebereflexe, metody sebehodnocení
Integrace starých lidí do školního vzdělávání
Mleziva, Jan-Michal ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce objasňuje potřebu vzájemného setkávání starých a mladých lidí a současně se zabývá tím, zda je k tomuto setkávání vhodným prostředím škola. Aby bylo poukázáno na závažnost celé problematiky, je nastíněna v širších souvislostech (filosofických, sociologických, psychologických a pedagogických). Hlavní důvod k integraci starých lidí do prostředí, které je určené mladým lidem, nachází autor ve společné příležitosti obou věkových kategorií k objevování smyslu života a cesty k jeho naplňování. V integraci starých lidí vidí autor příležitost pro management školy k zajišťování vyšší efektivity a kvality. Práce je rozvržena do tří kapitol Východiska nutnosti integrace, Otázky stáří a Integrace starých lidí.
Systém a kritéria výběru uchazečů na funkci ředitele školy a školského zařízení z pohledu uchazečů
Kašáková, Eva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Systém a kritéria výběru uchazečů na funkci ředitele školy a školského zařízení z pohledu uchazečů AUTOR: Eva Kašáková KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Bakalářská práce je zaměřena na výběrová řízení na pozici ředitele školy z pohledu uchazečů, je zaměřena na potvrzení hypotézy, že ředitelé dávají přednost při výběrových řízeních požadavkům na manažérské znalosti a zkušenosti. V teoretické části jsou popsány jak všeobecné postupy výběrových řízení s dalšími metodami, tak postupy výběrových řízení na vedoucí funkci ve školství. V praktické části jsou zkoumány formou vlastního dotazníku výběrová řízení, kterými kandidáti na ředitele školy, školského zařízení již prošli. Další část dotazníku je věnována tomu, jaká kritéria očekávali kandidáti ve výběrovém řízení. Poslední část dotazníku zkoumá pořadí kritérií podle důležitosti, tak jak je vnímají účastníci výběrových řízení. Dotazník je obsahově zaměřen zejména na manažérské znalosti a zkušenosti. Data jsou vyhodnocena v grafech a tabulkách, jsou porovnány výsledky celorepublikové s výsledky z Moravskoslezského kraje. Výstupem bakalářské práce jsou dva rozdílné výsledky. V případě základního (celorepublikového) souboru se hypotéza, že uchazeči považují manažérské znalosti a zkušenosti za...
Porovnání britského a českého školství zejména z hlediska managementu školy
Kratinová, Hana ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: "Porovnání britského a českého školství zejména z hlediska managementu školy" AUTOR: Hana Kratinová KATEDRA Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: RNDr. Jindřich Kitzberger ABSTRAKT: Bakalářská práce se zabývá porovnáním britského a českého školství z hlediska historického vývoje, školského systému, postavení a vzdělání pedagogů a zejména funkcí ředitele školy. V teoretické části je uvedeno mnoho zajímavých srovnávacích údajů. Tato část se zabývá nejen současností britského školství a souvisejících oblastí, ale i historickým vývojem. Velká pozornost je kladena na porovnání obou školských systémů, stejně jako na rozdíly a podobné znaky ve vzdělávání pedagogů a řídících pracovníků. Praktická část metodou dotazníkového šetření přináší návrhy oblastí, ve kterých by dne názorů respondentů mohlo být využito praktických zkušeností z vedení škol v Británii i v českých podmínkách, ačkoli jsou obě země rozdílné z hlediska historického, společenského i z hlediska státního zřízení. KLÍČOVÁ SLOVA: Školský systém, manažer školy, pedagog, britské školství, české školství
Program EATS jako alternativa ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
Chytilová, Anna ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Tato práce pojednává o inovativním programu výuky angličtiny s názvem EATS. Cílem bylo zjistit efektivitu tohoto programu na základě opakovaného pozorování, didaktického testování a rozhovorů. V teoretické části je rozebíráno postavení výuky anglického jazyka v kurikulárních dokumentech, dále popsán komunikativní přístup k výuce jazyků, který je velmi vhodný do dnešní globalizované společnosti. Je zde zdůrazněna důležitá role rodilého mluvčího, který vnáší do hodiny autentický prvek a slouží žákům jako jazykový vzor. Stejně tak je rozebírán trend rané výuky cizích jazyků, která je spojena se stále se snižující věkovou hranicí pro zahájení cizojazyčné výuky. Také je v práci popsána integrovaná výuka metodou CLIL a její alternativa v podobě jazykové propedeutiky. Jednalo se o to ukázat příklad dobré praxe, kterým by se mohl někdo inspirovat.
Evaluace školního vzdělávacího programu v základním vzdělávání
Hampejsová, Alena ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Evaluace školního vzdělávacího programu v základním vzdělávání AUTOR: Mgr. Alena Hampejsová KATEDRA (ÚSTAV): Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan PhD. ABSTRAKT: Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou evaluace školního vzdělávacího programu v základním vzdělávání. Vychází z odborné literatury světových i domácích autorů a zejména z šetření provedeného na vybraných základních školách vzdělávajících žáky podle školního vzdělávacího programu vytvořeného podle Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání - přílohy upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením a Rámcového vzdělávacího programu pro základní školu speciální. Práce je zaměřená na zjištění současného stavu evaluace školního vzdělávacího programu v základním vzdělávání. Na základě výsledků šetření lze konstatovat, že problematika evaluace školního vzdělávacího programu je rozdílná u jednotlivých druhů základních škol. V rámci bakalářské práce byl proveden srovnávací výzkum, který na tyto rozdíly poukazuje. Práce přináší přehled doporučovaného obsahu, kterému by měla být věnována pozornost při zpracování evaluace školního vzdělávacího programu v základním vzdělávání a měla by tak pomoci manažerům škol a sloužit jako praktický...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 279 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Voda, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.