Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Morální dilemata učitele v předškolním vzdělávání
Zálešáková, Irena ; Dostálová, Vladimíra (vedoucí práce) ; Urbanová, Eva (oponent)
V mateřských školách se setkávají pedagogové s různými morálními dilematy v průběhu svého profesního života. Diplomová práce se zaměřuje na tato dilemata a snaží se je identifikovat a zjistit, jak jsou ze strany pedagogů řešena a jak je dále ovlivňují v jejich práci. Cílem práce je poskytnout náhled na tuto oblast profesního působení učitelek v předškolním vzdělávání a přispět tak k lepšímu porozumění tématu a zároveň prolomit určité zlehčující postoje, které vnímají morální dilemata v mateřských školách jako nepodstatné k řešení a morální formaci pedagogů. Teoretická část diplomové práce se zabývá etikou a morálkou, poodhaluje kořeny těchto oborů a jejich nesystematické či často chybějící uchopení v práci pedagogů, v jejich působení na morální formaci žáků, popisuje osobnost pedagoga z pohledu morálky a etiky, nezapomíná ani na povinnostní etiku a etiku ctnosti. Samostatná kapitola je věnována morálnímu jednání, které definuje morální integritu, morálnímu usuzování a morálním dilematům, dále rozebírá podrobněji téma profesní etiky. V části věnované etickým kodexům ukazuje značné rozdíly mezi pojetím etických kodexů v České republice - etický kodex učitele versus etický kodex křesťanského učitele - a pojetím ve vybraných zemích zejména Evropské unie. Závěrečná kapitola teoretické části diplomové...
Logopedická prevence z pohledu ředitele mateřské školy
Nedvědická, Veronika ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou v oblasti logopedické prevence z pohledu ředitele mateřské školy. Konkrétně analýzou současného stavu, úrovně práce v mateřských školách ve smyslu zajištění spolupráce s SPC, PPP, klinickým logopedem, dalším vzděláváním pedagogických pracovníků se zaměřením na logopedického asistenta. Dále zjišťuje, jaké jsou možnosti získání finančních prostředků na pomůcky pro děti s poruchami řeči a následně také mzdové prostředky na DVPP, nebo pro případnou spolupráci s klinickým logopedem přímo v mateřské škole. Jaké motivační metody volí ředitel pro aktivní přístup pedagogických pracovníků, zda tuto oblast vidí jako stěžejní a je pro ni připraven učinit možné změny. Obsahem praktické části práce je analýza dat výzkumného šetření, kdy byla zvolena metoda kvalitativního výzkumu, formou polostrukturovaného rozhovoru se dvěma ředitelkami vybraných mateřských škol. Otázky rozhovoru jsou připraveny tak, aby směřovaly k cíli bakalářské práce. Následně jsou data z výzkumu interpretována s možností implementace změn v oblasti logopedické prevence v mateřské škole. Výsledky výzkumného šetření poukázaly na to, že se názory ředitelek na oblast logopedické prevence velmi shodují. Rozdíl byl shledán v zajištění logopedické prevence jednotlivých mateřských škol, které byly k...
Hospitační činnost z pohledu managementu mateřské školy
Šonska, Kristýna ; Urbanová, Eva (vedoucí práce) ; Hubert, Vlastimil (oponent)
Bakalářská práce se zabývá hospitacemi v mateřských školách z pohledu managementu, jako jedním ze zásadních nástrojů pro rozvoj pedagogických pracovníků a zlepšování kvality mateřských škol. Je rozdělena na dvě hlavní části-teoretickou a empirickou. Teoretická část se zabývá kontrolou, dělí ji na vnitřní a vnější, a kontrolováním jako manažerskou funkcí. Dále se zaměřuje na typickou kontrolu v prostředí školy, hospitaci. Popisuje zásady správně provedené hospitace, které by měl každý hospitující i hospitovaný znát a jednotlivé pojmy dané problematiky. V teoretické části jsou představeny také formy hospitace, které lze v mateřské škole provádět a metody dalšího vzdělávání s hospitací související. Empirická část představuje výzkumné šetření, které bylo zaměřeno na zjištění formy hospitací v mateřských školách, na využívání výsledků z provedených hospitací a na rozvoj pedagogů prostřednictvím hospitačních činností. Je zde popsána přípravná část výzkumu, sběr dat metodou polostrukturovaných rozhovorů a vyhodnocování získaných rozhovorů. Zjišťovány byly především formy hospitace se záměrem na vzájemné hospitace, způsoby vedení pohospitačního rozhovoru a využívání výsledků z provedených hospitací. Dále byla ředitelům nabízena novější forma hospitace-videohospitace. Na základě provedeného kvalitativního...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 URBANOVÁ, Edita
3 URBANOVÁ, Eliška
2 Urbanová, Edita
3 Urbanová, Eliška
9 Urbanová, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.