Žádný přesný výsledek pro Tereza , Tereza nebyl nalezen, zkusme místo něj použít Tereza Tereza ...
Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13,314 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po iCMP s pravostrannou hemiparézou
Pacltová, Kateřina ; Stupková, Michaela (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
iv Abstrakt Název práce: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po iCMP s pravostrannou hemiparézou Cíle: Cílem mé bakalářské práce je podat ucelený teoretický přehled o ischemické cévní mozkové příhodě a ve speciální části utvořit kazuistiku fyzioterapeutické péče o konkrétního pacienta s touto diagnózou. Metody: Tato práce obsahuje část teoretickou a část speciální. Teoretická část je zaměřena na zpracování poznatků o ischemické cévní mozkové příhodě s využitím odborné literatury a aktuálních zdrojů. Speciální část se věnuje kazuistice fyzioterapeutické péče o konkrétního pacienta, který prodělal ischemickou cévní mozkovou příhodu. Skládá se z anamnézy, vstupního kineziologického rozboru, krátkodobého a dlouhodobého fyzioterapeutického plánu, denního záznamu průběhu terapií a výstupního kineziologického rozboru, dále zhodnocení efektu terapie. Výsledky: Na základě teoretických východisek byla aplikována fyzioterapeutická péče s výsledkem zlepšení soběstačnosti, zvýšení svalové síly, stability, zvýšení rozsahu pohybu a snížení bolesti ramenního kloubu. Závěr: Cíle bakalářské práce byly splněny, byl podán ucelený přehled o problematice ischemických cévních mozkových příhod a byla zobrazena kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s touto diagnózou. Klíčová slova: cévní mozková příhoda (CMP),...
Porovnání metod a technik dramatické výchovy a čtenářských strategií při práci s bajkami
Legátová, Tereza ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Sobková, Ivana (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem porovnání metod a technik dramatické výchovy a čtenářských strategií při práci s textem bajek. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část je zpracovaná na základě odborných pramenů a literatury. Je zaměřena na charakteristiku dramatické výchovy, čtenářských strategií a literárního žánru bajky. Zaměřuje se vysvětlení důležitých pojmů týkajících se dramatické výchovy a čtenářské gramotnosti a využití literárního žánru bajky v dramatické a literární výchově. Praktická část se zabývá výzkumem zjištující efektivitu využitých metod práce s textem na základě vytvoření a realizace deseti lekcí, které obsahují metody a techniky dramatické výchovy a čtenářské strategie při práci s textem bajek. Zjišťuje, pomocí které využité metody dochází u žáků k lepšímu porozumění textu bajek, dále zjišťuje efektivitu využití obou metod práce s textem a pozorování porozumění textu bajek v průběhu výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy, čtenářské strategie, bajka, akční výzkum
Ideální učitel 1. třídy očima rodičů
Batelková, Dana ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Diplomová práce mapuje pohled rodičů dětí navštěvujících poslední ročník mateřské školy a zjišťuje, jaká očekávání mají od učitelů prvního ročníku základní školy. Práce je rozdělena na dvě části, část teoretickou a praktickou. Teoretická část shrnuje dosavadní poznatky ohledně hlavních aktérů přítomných u přechodu žáka do 1. ročníku, čímž jsou žák, rodina a učitel. Praktická část je zaměřena na smíšené výzkumné šetření. V první kvantitativní části je využita metoda dotazníku, kdy výzkumný vzorek představují rodiče předškolních dětí. Z odpovědí vyplývají názory respondentů na představu o ideálním učiteli prvního ročníku základní školy. Na tuto představu rodičů reagují učitelé a učitelky prvního ročníku ZŠ v druhé kvalitativní části výzkumného šetření. Metodou polostrukturovaných skupinových rozhovorů je zjišťováno, zda jim představy rodičů připadají realistické a zda tuto představu o ideálním učiteli naplňují či dokáží naplnit. Cílem diplomové práce je zjistit, jak podle rodičů vypadá onen učitelský "ideál", jaké charakteristiky ve vztahu k žákům i rodičům rodiče preferují, a jak na tyto představy reagují učitelky a učitelé prvního ročníku. Rodičovské preference byly shromážděny v obraz ideálního pedagoga 1. ročníku, který byl přednesen učitelům a učitelkám 1. tříd, které se vyjadřovali k...
Syndrom vyhoření u pedagogů v předškolním vzdělávání
Lazorová, Tereza ; Švamberk Šauerová, Markéta (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na téma syndromu vyhoření u pedagogů mateřských škol. Práce obsahuje teoretickou i praktickou část. Teoretická část vymezuje základní pojmy a definice, zabývá se profesí učitele, jeho povinnostmi a kompetencemi. Popisuje, s jakými profesními zátěžemi se učitel při své práci setkává. Následující kapitola charakterizuje syndrom vyhoření, jeho příznaky, jednotlivé fáze a vyčleňuje faktory vedoucí ke vzniku a rozvoji vyhoření. Poslední oddíl teoretické části se věnuje prevenci syndromu vyhoření a jaké různé metody prevence lze v každodenním životě praktikovat. Praktická část vyčleňuje cíl práce, výzkumné otázky a metody výzkumu. Cílem bakalářské práce je vyzkoumat, zda se syndrom vyhoření projevuje u učitelů mateřských škol. Výzkum práce probíhal pomocí dotazníkového šetření a dotazník byl určen pro učitele mateřských škol. Dotazník byl rozdělen na tři části, z toho první dvě části obsahovaly otázky vymyšleny autorkou, třetí částí byl dotazník Burnout Measure, který byl vytvořen psychology Ayalou Pines a Elliotem Aronsonem, a který je zaměřen na odhalení výskytu syndromu vyhoření u jedince. Praktická část dále obsahuje výsledky výzkumu, jejich shrnutí a následnou diskuzi. Výsledky výzkumu odhalily, že necelá polovina respondentů nevykazuje známky syndromu vyhoření. Nejvíce...
Problémové chování žáků 1.stupně očima učitelů
Vodolánová, Kateřina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem problémového chování žáků prvního stupně očima učitelů. Tedy tím, jakým způsobem nahlíží učitelé na problémové chování žáků a jejich případné řešení, pokud tedy k problémovému chování již došlo. Teoretická část popisuje problémové a rizikové chování a to, jakým způsobem by učitel toto chování mohl nejen řešit, ale hlavně mu i předejít. To samé je pak popisováno i u chování žáků s poruchou autistického spektra. Praktická část nabízí pohled sedmi učitelek s různou délkou praxe na tři pedagogické situace. Na základě polostrukturovaných rozhovorů s nimi se ukázalo, že i když se v některých názorech navzájem od sebe odlišovaly, i tak z větší míry uvažovaly nad problémovým chováním a jeho řešením podobně. Spojením nejčastějších výpovědí a úvah respondentů vzešly scénáře k daným situacím. KLÍČOVÁ SLOVA učitel, kázeň, problematická situace, chování žáka, primární škola, rozhovor
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou TEP kolenního kloubu
Novotný, Matyáš ; Martínek, Milan (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Autor: Matyáš Novotný Vedoucí práce: Mgr. Milan Martínek, Ph.D. Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou TEP kolenního kloubu Cíle: Cílem této bakalářské práce je zpracovat teoretické podklady vztahující se k diagnóze TEP kolenního kloubu. Speciální část bakalářské práce je zpracována za účelem vedení kazuistiky pacienta po implantaci TEP kolenního kloubu a zaznamenáním efektů vybraných postupů fyzioterapeutické péče. Metody: Tato bakalářská práce je složena z teoretické a speciální části. Teoretická část se zabývá rešerší odborné literatury pro pochopení stavby a funkce kolenního kloubu z pohledu anatomie, kineziologie a biomechaniky. Práce dále popisuje problematiku osteoartrózy a jejích léčebných intervencí, typy totální endoprotézy kolenního kloubu a operační postup při její implantaci. Teoretická část se ve svém závěru soustředí na možnosti řešení následné rehabilitace po implantaci TEP kolenního kloubu. Speciální část obsahuje vstupní a výstupní kineziologické vyšetření, cíle terapeutické péče a důkladný záznam terapeutických jednotek. Data pro vypracování speciální části byla sbírána v souvislosti plnění odborné souvislé praxe v Rehabilitační klinice Malvazinky. Výsledky: Užití vybraných fyzioterapeutických postupů vedlo ke zlepšení klinického stavu pacienta ve většině...
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s pertrochanterickou frakturou femuru
Dohnalová, Mariana ; Žáková, Lenka (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
Mariana Dohnalová Vedoucí práce: PhDr. Lenka }áková, Ph.D. Název: Kazuistika fyzioterapeutické pée o pacienta s pertrochanterickou frakturou Cíl Cílem této bakaláZské práce je vyhledání a shrnutí teoretických poznatků týkajících se pertrochanterické zlomeniny a zpracování kazuistiky, která popisuje fyzioterapeutický postup pZi rehabilitaci pacientky trpící touto diagnózou. cké ásti pou~it sbr dat z odborné literatury zabývající její lébou a péí o pacienta. Následn jsou popsány jednotlivé fyzioterapeutické metody, které jsou pou~ity k Speciální ást se zamZuje na vedení terapeutických jednotek s pertrochanterické zlomenin femuru, vstupní a výstupní vybetZení a zhodnocení efektu terapie. Zpracování kazuistiky pacienta bylo mo~né na základ souvislé odborné praxe v Léebném a rehabilitaním stZedisku Chvaly v období od 8.1. do 2.2.2024. Výsledky: Fyzioterapeutická pée vedla k výraznému zlepbení stavu pacientky hlavn oblasti svalové síly, kloubního rozsahu, kloubní vůle a výskytu reflexních zmn. Bhem terapeutických jednotek docházelo k tupnému sni~ování pocitu bolesti a~ úplnému vymizení. Závěr: Bylo dosa~eno pZedem stanovených cílů. Zvolené fyzioterapeutické metody lze vnímat jako pozitivní na pacientin zdravotní stav. Klíová slova: pertrochanterická zlomenina proximální femur, osteosyntéza,
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po transfemorální amputaci
Chrz, Michal ; Maršáková, Kateřina (vedoucí práce) ; Nováková, Tereza (oponent)
v Abstrakt Autor: Michal Chrz Vedoucí práce: Mgr. Kateřina Maršáková Název: Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta po transfemorální amputaci Cíle: Hlavním cílem práce je shrnout teoretické poznatky problematiky amputací a přístupů jejich řešení, a využít, zaznamenat a zhodnotit tyto v rámci kazuistiky fyzioterapeutické péče pacienta s jednostrannou transfemorální amputací. Metody: Práce je zpracována formou dvou částí. Část teoretická shrnuje a informuje o poznatcích problematiky amputací a jejich terapeutického řešení se zaměřením na pooperační péči, především z oblastí fyzioterapie a protetiky. Část speciální popisuje kazuistiku 3týdenní fyzioterapeutické péče o 1 pacienta po pravostranné transfemorální amputaci s pooperačními komplikacemi (MRSA, Covid 19). Kazuistika proběhla cca 5 měsíců po amputačním výkonu. Shrnuje pacientovu anamnézu, vstupní kineziologické vyšetření, stanovuje cíle a postupy rehabilitačního plánu, popisuje průběh 13 terapeutických jednotek, výstupní kineziologické vyšetření a zhodnocení efektu terapie. Výsledky: U pacienta pozorujeme zlepšení v oblasti desenzitizace a konizace pahýlu, jeho zaosení; zvětšení rozsahu pohybu a síly obou kyčelních kloubů, především do extenze; kvalitativní i kvantitativní zlepšení stoje a chůze bez protézy s oporou adjuvatik, subjektivně pacient...
Kazuistika fyzioterapeutické péče o pacienta s diagnózou totální endoprotéza kolenního kloubu
Šupík, Ondřej ; Vláčilová, Ivana (vedoucí práce) ; Pospíchalová, Tereza (oponent)
v Abstrakt Autor: Ondřej Šupík Vedoucí práce: PhDr. Ivana Vláčilová, Ph.D. Název: Fyzioterapeutická kazuistika pacienta s diagnózou totální endoprotéza kolenního kloubu Cíl: Cílem této bakalářské práce je zpracovat teoretické poznatky, kazuistiku a zaznamenat efekt provedené terapie u pacientky s diagnózou totální endoprotéza kolenního kloubu. Metody: Práce má část teoretickou a speciální. V teoretické části byl použit sběr dat z odborné literatury, odborných článků a studií. Ve speciální části jsou použita data nasbíraná v rámci souvislé odborné praxe v Rehabilitační klinice Malvazinky. Speciální část obsahuje data nasbíraná vstupním kineziologickým rozborem, terapeutickými jednotkami a výstupním kineziologickým rozborem. Výsledky: Rehabilitační proces, který je zpracovaný ve speciální části práce zlepšil u pacientky její pooperační stav. U operovaného kolenního kloubu došlo především ke snížení bolesti,zvýšení rozsahu pohybu, snížení otoku a zmenšení hematomu. Dále došlo ke zlepšení stereotypu chůze. Klíčová slova: totální endoprotéza kolenního kloubu, rehabilitace, kazuistika

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13,314 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.