Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 67 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Natural Substances in Project Based Learning
Lechová, Petra ; Ganajová, Mária (vedoucí práce) ; Klečková, Marta (oponent) ; Teplá, Milada (oponent)
Názov: Prírodné látky v projektovom vyučovaní Predkladaná dizertačná práca sa zaoberá problematikou projektového vyučovania v chémii. Pozostáva z troch hlavných častí - teoretickej, praktickej a výskumnej. Teoretická časť sprístupňuje poznatky, ktoré charakterizujú projektové vyučovanie vychádzajúc z jeho histórie, popisuje názory rôznych autorov na projektové vyučovanie, základné pojmy, fázy, kladné a problémové stránky, postavenie učiteľa, žiaka a pod. V praktickej časti popisuje pomôcky, na vytvorení ktorých sme sa v dizertačnej práci podieľali. Elektronickú učebnú pomôcku Digitálnu knižnicu pre tvorbu projektových prác a didaktickú príručku Prírodné látky v projektovom vyučovaní, ktoré budú slúžiť ako učebné pomôcky učiteľom a študentom učiteľstva, ktorí sa chcú vzdelávať a aplikovať projektovú metódu v téme Prírodné látky. Výskumná časť sprístupňuje charakteristiku a výsledky pedagogického experimentu zameraného na overenie efektívnosti projektového vyučovania v tematickom celku Biolátky v živých organizmoch. Stanovené hypotézy boli overené na základe štatistických metód. Závery výskumu potvrdili hlavnú hypotézu: výučba projektovou metódou zvyšuje efektivitu vyučovacieho procesu predmetu chémia z hľadiska postoja žiakov k prírodovedným predmetom, zvyšuje trvácnosť vedomostí a rozvíja kľúčové a...
Návrh experimentů vhodných pro výuku chemie na SŠ
Böckl, Tomáš ; Petrželová, Simona (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Nejoblíbenější částí předmětu chemie na SŠ byla, je a vždy bude práce v laboratoři, kde žáci provádí nejrůznější experimenty. Pomocí chemických pokusů s běžně dostupnými materiály, které žáci znají z běžného života, jako jsou tablety Spiruliny a Chlorelly, je očekáván u žáků vzrůst zájmu o předmět chemie. V této bakalářské práci jsou navrženy experimenty, které pracují se Spirulinou a Chlorellou, které se prodávají jako doplňky stravy a jsou v dnešní době považovány za superpotraviny díky vysokému obsahu proteinu. Hlavním tématem bakalářské práce jsou však pigmenty, které Spirulina a Chlorella obsahují a které jsou jedním z témat v Organické chemii zmiňované v základním dokumentu RVP G (resp. téma Barviva). Nejprve byly provedeny experimenty s těmito pigmenty, a to jejich extrakce různými rozpouštědly a chromatografie. Následně pak pomocí HPLC a UV-Vis spektroskopie bylo popsáno, které pigmenty jsou extrahovány kterým rozpouštědlem. Na základě těchto výsledků pak byly vytvořeny materiály vhodné do výuky chemie na SŠ, a to především na téma separačních metod a polarity látek. Byly navrženy 2 laboratorní práce vhodné pro výukovou metodu IBSE, dále pak pracovní list na téma polarity látek a powerpointová prezentace pro učitele. Klíčová slova: Experiment, barviva, polarita, separace, HPLC, Spirulina,...
Možnosti využití pohybových aktivit ve výuce chemie
Kuncipálová, Hana ; Míka, Luděk (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi využití pohybových aktivit ve výuce chemie. V teoretické části byla provedena analýza RVP ZV a RVP G se zaměřením na pohyb. Dále se tato část zaměřuje na pohybovou aktivitu, druhy a styly učení, zejména na kinestetický učební styl, a motivaci žáků ve výuce. Praktická část je zaměřena na zjištění využívání pohybových aktivit učiteli chemie. Tato data byla získána pomocí rozhovorů s učiteli chemie. Tito učitelé dále hodnotili vytvořené pohybové aktivity do výuky chemie, které jsou představeny v rámci diplomové práce. K těmto pohybovým aktivitám byly sepsány metodické pokyny.
Tvorba animací pro podporu výuky biochemie na středních školách - Buněčná signalizace
Chaloupková, Denisa ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Martínek, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zpracováním výukových materiálů (animace a studijního textu) pro podporu výuky tématu buněčná signalizace. Vytvořené materiály jsou primárně určeny žákům vyššího stupně gymnázií a chemicky zaměřených středních škol a jsou cíleny do výuky předmětu chemie a biologie. Teoretická část bakalářské práce zahrnuje vymezení základních pojmů, kterými je vizualizace, vizuál či animace. Následně se detailněji zabývá animacemi, jejich výhodami a nevýhodami ve výuce a též se věnuje efektivitě užívání animací ve výuce a proměnnými, které tuto efektivitu ovlivňují. Kapitola též představuje kritéria, která by měla být splněna při tvorbě výukové animace a následné zařazení do vyučovacího procesu. Dále je v této části provedena analýza kurikulárních dokumentů, tedy rámcového vzdělávacího programu a školního vzdělávacího programu týkajících se tématu buněčná signalizace. Praktická část se věnuje analýze již vytvořených videí volně dostupných na internetu, která se tématem buněčné signalizace zabývají. Následně představuje výukové materiály, které byly vytvořeny autorkou práce. Prvním výukovým materiálem je výuková animace sestavená na téma buněčná signalizace a vytvořená prostřednictvím programu Adobe Animate CC 2021 (21.0). Animace se skládá ze tří dílčích animací, jež se věnují třem typům...
Aktivizační metody ve výuce chemie s podporou mobilních aplikací
Andrlíková, Věra ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá aktivizačními metodami ve výuce chemie s využitím mobilních aplikací. Teoretická část se věnuje tématu digitální gramotnosti. Analýzou dokumentu Doporučení rady Evropské unie o klíčových kompetencích pro celoživotní vzdělávání bylo zjištěno, že součástí klíčových kompetencí pro celoživotní učení je digitální kompetence. Je tedy velmi žádoucí, aby školy zahrnovaly digitální technologie do výuky a rozvíjely dovednosti žáků s nimi pracovat. Dále jsou v teoretické části ukotveny pojmy související s mobilním vzděláváním a s aktivizačními metodami. Jsou zde popsány konkrétní mobilní aplikace a aktivizační metody, které jsou využity v praktické části. Praktická část se věnuje didaktickému zpracování devíti aktivit pro výuku chemie. V návrhu aktivit je kladen důraz na aktivizaci žáků pomocí aktivizačních metod a mobilních aplikací. Aktivity byly zpracovány didaktickým cyklem CMIARE (cíl, metoda, instrukce, akce, reflexe, evaluace), což s sebou přináší mnohé prvky formativního hodnocení. Všechny aktivity byly hodnoceny několika vybranými vyučujícími chemie. Z hodnocení vyplynulo, že všechny aktivity jsou použitelné ve výuce chemie na stupni školy, pro kterou byly určeny, jsou téměř až zcela srozumitelné a jejich náročnost většinou odpovídala cílové skupině žáků, pro kterou byla...
Vliv badatelsky orientované výuky na žáky v předmětech chemie a přírodopis
Sloupová, Hana ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Čížková, Věra (oponent) ; Bayerová, Anna (oponent)
Hlavním cílem práce bylo zjistit, jaký vliv má používání badatelsky orientované výuky na vnitřní motivaci žáků a na úroveň získaných poznatků na úrovni ISCED 2. Z toho důvodu byla navržena dvě na sebe navazující výzkumná šetření. První výzkumné šetření sledovalo, jak žáci vnímají začlenění navržené badatelské úlohy do výuky ve vztahu k jejich vnitřní motivaci, jak toto vnímání ovlivňuje typ školy či pohlaví žáka a zda existuje vztah mezi pozorovanými škálami vnitřní motivace v rámci realizace navržené badatelské úlohy ve školní praxi. Druhé výzkumné šetření sledovalo vliv badatelsky orientovaných úloh na žáky v porovnání s tradičně vedenými laboratorními pracemi. Žáci byli rozděleni na kontrolní a experimentální skupinu. Nejprve se zjišťovalo, zda existuje statisticky významný rozdíl mezi kontrolní a experimentální skupinou ve vztahu k vnitřní motivaci žáků v tradičně pojatých laboratorních činnostech na počátku výzkumu bez implementace badatelsky orientovaných úloh do výuky a zda je tento rozdíl věcně významný. Následně byl sledován statisticky významný rozdíl mezi kontrolní a experimentální skupinou ve vztahu k vnitřní motivaci žáků po začlenění badatelských úloh u experimentální skupiny. Zároveň bylo sledováno, zda existuje statisticky významný rozdíl v dosažené úrovni získaných poznatků mezi...
Lipidy - Tvorba animací pro podporu vzdělávání v přírodních vědách
Josífková, Hana ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Martínek, Václav (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá tématem lipidy a je zaměřena na jeho zpracování v podobě výukových materiálů (studijního textu a souboru výukových animací) určených pro výuku chemie a biologie na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou definovány stěžejní pojmy sloužící jako teoretická východiska: mezipředmětové vztahy, vizualizace, animace. Dále je provedena analýza RVP G a zastoupení tématu diplomové práce v tomto kurikulárním dokumentu. Závěr teoretické části je věnován stanovení kritérií pro analýzu výukových materiálů a charakteristice animačního programu Adobe Anime CC. V rámci praktické části je dle předem stanovených kritérií provedena analýza volně dostupných výukových materiálů, konkrétně animací dostupných na internetu. Dále jsou představeny výukové materiály, tj. soubor výukových animací vytvořený v programu Adobe Animate CC a studijní text, který slouží jako doprovodný materiál k výukovému programu. K materiálům je rovněž sepsána metodická příručka pro uživatele. Vytvořené materiály se soustředí na téma lipidy a s nimi spojené biologické membrány, kladou důraz na mezipředmětové vztahy chemie a biologie a propojují poznatky z obou těchto předmětů.
Únikové hry ve výuce chemie
Kydalová, Radka ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Distler, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá únikovými hrami ve výuce chemie. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako didaktická hra, gamifikace, LARP, eduLARP a úniková hra. Dále je popsán princip únikových her a zásady bezpečnosti při jejich hraní. V závěru teoretické části jsou uvedeny společnosti z ČR, které nabízejí únikové hry se vzdělávacím cílem a popsány tři únikové hry, které byly použity v rámci vzdělávání v zahraničí. V praktické části jsou představeny dva návrhy únikových her. První hra je navržena pro žáky druhých ročníků čtyřletých gymnázií a druhá hra je navržena pro žáky základních škol či nižších ročníků víceletých gymnázií.
Využití mobilních aplikací ve výuce chemie
Hrubá, Běla Marie ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou chemie pomocí mobilních telefonů na základních a středních školách. Teoretická část obsahuje rešerši článků a závěrečných prací zabývajících se tímto tématem. Dále ukazuje, zda a jak se mobilními telefony ve výuce zabývají rámcové vzdělávací programy a školní řády vybraných škol. V praktické části je provedena rešerše dostupných výukových aplikací s chemickým zaměřením a analýza některých z nich podle předem stanovených kritérií. Všechny zkoumané aplikace jsou rozděleny dle témat a seřazeny do tabulky shrnující jejich hlavní obsahovou náplň. Na závěr je také popsána realizace jedné vyučovací hodiny se zapojením mobilních telefonů včetně připravených didaktických materiálů a její zhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 67 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 TEPLÁ, Michaela
1 Teplá, Marie
2 Teplá, Markéta
2 Teplá, Martina
2 Teplá, Michaela
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.