Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zapojení otců do péče o děti
Prasková, Lenka ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Sloboda, Zdeněk (oponent)
Bakalářská práce se věnuje otázce zapojení otců do péče o děti a jejich institucionální podpoře na úrovni rodinné politiky České republiky - především mateřské, otcovské a rodičovské dovolené jako opatřením umožňujícím rodičům harmonizaci rodiny a zaměstnání. V textu je věnována pozornost jednotlivým formám těchto opatření především s důrazem na roli otce a jejich vlivu na rozdělení rolí v rámci rodiny. Práce seznamuje čtenáře se současným nastavením české rodinné politiky ve vztahu k otcům. V textu jsou analyzovány důvody, proč je vhodné podporovat aktivní otcovství a na základě analýzy dokumentů je poukázáno na obecné způsoby, jak procento mužů na rodičovské dovolené zvýšit. Fenomén aktivního otcovství je následně zasazen do kontextu Evropské unie a současných trendů v této oblasti. Práce naznačuje, že současné natavení rodinné politiky nenabízí dostatečnou motivaci pro zapojení otců do péče a poukazuje na klíčové problémy v této oblasti. Na základě provedeného expertního šetření dochází k formulaci konkrétních doporučení pro Českou republiku, která mají oporu i v analýze dokumentů.
Sexuální výchova na základních školách v České republice
Koutná, Martina ; Kalous, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sloboda, Zdeněk (oponent)
Předkládaná práce se zabývá problematikou sexuální výchovy ve škole. Cíle práce spočívají v analýze současného stavu sexuální výchovy na základních školách. Práce čerpá základní poznatky z teorie sexuální výchovy, zabývá se jejími cíli a obsahem, principy, metodami a koncepcemi. Nedílnou součást tvoří historický exkurz do dějin vnímání sexuality, práce v přehledové formě shrnuje také hlavní etapy vývoje postupného začlenění sexuální osvěty do školních osnov. Součástí je i reflexe zahraničních zkušeností z realizace školní sexuální výchovy. Velký důraz je kladen na společenské důsledky komplexně pojímané sexuální výchovy a její roli v prevenci velkého množství patosociálních a jiných negativních jevů v naší společnosti. Pozornost je věnována také aktuálním veřejněpolitickým tématům sexuální výchovy a hodnotám vstupujícím do procesu tvorby vzdělávací politiky v oblasti sexuální výchovy. Práce využívá metodu kvalitativní analýzy dokumentů věřejněpolitických i odborných statí, kombinovanou s analýzou sekundárních dat. Uvedené poznatky jsou východiskem pro diskuzi klíčových faktorů, kterou jsou dnes považovány za činitele určující podobu a formu sexuální výchovy na základních školách. Výsledky této přehledové práce mohou vytvořit dobrý podklad pro formulaci dalších výzkumných otázek zabývajících se...
Sexuální výchova očima dvou generací
Kothajová, Martina ; Sloboda, Zdeněk (vedoucí práce) ; Štípková, Martina (oponent)
Předkládaná teoreticko-praktická práce se zabývá problematikou sexuální výchovou v rodině a ve škole. V teoretické části představuje definici a historický vývoj pozice sexuální výchovy v České republice po roce 1948 a dále pojednává o obsahu, metodách, cílech a překážkách sexuální výchovy ve zmiňovaných institucích. V praktické části představuje pohled komunikačních partnerů a partnerek ze dvou generací na definici sexuální výchovy, průběh jejich vlastní sexuální výchovy a představy o ideálním průběhu sexuální výchovy z hlediska věku i hloubky poskytnutých informací. Výzkum ukazuje, že si pod pojmem sexuální výchova představují především ty části sexuální výchovy, které se týkají pohlavního života jedince, například rozmnožovacích orgánů, antikoncepce, pohlavního dospívání a těhotenství. Podle výpovědí komunikačních partnerů a partnerek zprostředkovává prvotní informace z oblasti sexuální výchovy především škola, avšak za ideálního zprostředkovatele považují rodinu, což poukazuje na rozdíl mezi tím, jak sexuální výchova v jejich případě probíhala, a jak by, také podle odborníků, probíhat měla. I přes trvající nedostatky sexuální výchovy v rodině i ve škole, lze při porovnání rozhovorů z hlediska generací vysledovat pozitivní trend začleňování tématu sexuální výchovy do rodinného prostředí, které je...
Bílá kniha terciárního vzdělávání z hledisk společnosti "pozdní doby"
Löffelmanová, Tereza ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Sloboda, Zdeněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem vzdělávání v soudobé společnosti a obsahovou analýzou textu Bílé knihy terciárního vzdělávání (BKTV). V teoretické části jsou nejdříve definovány její základní pojmy: vzdělávání, BKTV a společnost "pozdní doby". Třetí kapitola představuje tři pojetí vývoje společnosti (McLuhan, Flusser, Leirman), na jejichž základě je možné si nastínit základní dějinnou linku vzdělávání. Čtvrtá kapitola nabízí devět různých hledisek problematizování pojmu vzdělávání ve společnosti "pozdní doby", z čehož je pro vlastní obsahovou analýzu BKTV primární teorie nevzdělanosti. V praktické části je provedena obsahová analýza BKTV v komparaci s 10 kritérii teorie nevzdělanosti. Přesahem práce jsou odkazy i na ostatní uváděné autory a vytvoření souboru kritérií, kterého by bylo možné využít pro hodnocení podobných reformních textů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   začátekpředchozí21 - 29  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.