Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování profesních kompetencí
Horák, Josef ; Novák, Daniel (vedoucí práce) ; Hudec, Lubomír (oponent) ; Friedmann, Zdeněk (oponent)
Anotace: Předložená disertační práce prezentuje pohled na místo a poslání středního odborného vzdělání s výučním listem v širším edukačním kontextu znalostní společnosti. Zahrnuje problematiku implementace pragmatické filosofie do edukačních činností, včetně nového paradigma webového prostředí a teorií aktivního učení spolu s expozicí některých problémů a trendů současné pedagogiky. Prezentuje pohled na žáka (edukanta) z hlediska vytváření profesních kompetencí prostřednictvím didaktické technologie modelování v učebním oboru obráběč kovů a na pedagogické role vzdělavatelů (učitelů odborných a všeobecně vzdělávacích předmětů, učitelů odborného výcviku, edukátorů) v tomto typu formální edukace. Disertační práce poskytuje penzum názorů, stanovisek a odpovědi na řadu konkrétních otázek k danému tématu, přičemž využívá nejen odborné práce našich autorů, ale také renomovaných zahraničních expertů v této oblasti. Práce nabízí některé trendy a metodické postupy, které mohou podporovat a rozvíjet pedagogickou tvořivost učitelů i aktivitu žáků. Jde především o zobecněné didaktické zkušenosti, o úvahy a teorie, osobní názory a postřehy podložené vlastní vzdělávací zkušeností. Zohledňuje prvky interdisciplinarity a vzájemnosti pedagogiky, didaktiky, psychologie, filosofie a etiky. V empirické části prezentuje...
Elektronická média v odborném vzdělávání
Houšková, Radomíra ; Novák, Daniel (vedoucí práce) ; Švejda, Gabriel (oponent) ; Zlámal, Jiří (oponent)
Předmětem disertační práce je zmapovat, analyzovat a vyhodnotit roli moderních informačních a komunikačních technologií v oblasti mediální výchovy v rámci odborného počátečního a celoživotního vzdělávání na středních a vyšších policejních školách v České republice. Mediální gramotnost patří v současné společenské epoše, která je charakterizována komunikační explozí, ke klíčové kompetenci každého jedince. Problematikou mediální výchovy se zabývá mediální pedagogika. Předložená práce analyzuje školní policejní vzdělávací programy schválené Policejním prezídiem Policie ČR z pohledu zahrnutí prvků mediální výchovy do vyučovacích předmětů. Výzkumná část je zaměřena na zjištění úrovně mediální gramotnosti u příslušníků Policie ČR. V rámci výzkumného šetření byla použita metoda dotazníkového šetření mezi posluchači základní odborné přípravy středních a vyšších policejních škol v České republice. Další relevantní informace byly získány prostřednictvím nestrukturovaného interview s pracovníkem Policejního prezídia Policie ČR. Výsledek disertační práce je charakterizován podrobným statistickým popisem získaných údajů a závěrečným celkovým vyhodnocením disertační práce. KLÍČOVÁ SLOVA: Informační a komunikační technologie, média, mediální gramotnost, mediální pedagogika, odborné vzdělávání, základní odborná...
Testování posturální stabilizace motoriky ve vztahu k bolesti zad a evaluace dysfunkce posturálního řízení motoriky metodou posturální somatooscilografie
Rašev, Eugen ; Pavlů, Dagmar (vedoucí práce) ; Véle, František (oponent) ; Novák, Daniel (oponent)
Souhrn: Úvod: Pro objektivizaci strukturálních změn v hybném systému existuje mnoho vyšetřovacích a zobrazovacích metod. Pro vyšetřování stavu řízení stabilizace motoriky chybí spolehlivá jednoduchá metodika, která by umožňovala klinickou i přístrojovou evaluaci bolestí trupu, u kterých se domníváme, že příčina bolesti je v dysfunkci řídících stabilizačních mechanizmů vertikalizované osoby. V této práci zavádím poprvé Posturální Somatooscilografii, která představuje nový způsob posturografie na definovaně instabilní ploše Posturomed, za druhé novou techniku vyšetření "provokačním testem" kráčení/zastavení (step/stand), při kterém se standardně zvýšují nároky na posturální stabilizaci a tedy na způsob spolupráce svalů intersegmentálních a dlouhých povrchových, udržujících posturu pomocí intersegmentální stabilizace ekonomicky či neekonomicky, se vznikem posturálně podmíněné bolesti v přetížených polysegmentálních svalech. Cíl práce: Zjištění odlišností posturální stabilizace motoriky zdravých osob a u osob s bolestí trupu při posturální instabilitě testem na ploše Posturomed. Tato plocha se používá od r. 1993 pro testování posturální stabilizace přesně definovaného stoje na jedné dolní končetině po standardizovaném kráčení na místě, provedeném za účelem definovaného přenášení těžiště těla. Dále jsem hledal...
Homeostáza člověka z pohledu kybernetiky a modelování vybraných témat ve výuce
Lapeš, Jakub ; Novák, Daniel (vedoucí práce) ; Vančata, Václav (oponent)
Předmětem diplomové práce je kybernetický pohled na některé fyziologické děje probíhající v lidském organismu, které udržují stálost jeho vnitřního prostředí. Cílem je propojení biologické a kybernetické tématiky s možností uplatnění ve výuce na gymnáziích. Jsou zde probírány základy kybernetických metod a postupů, charakteristika živých soustav, vybrané fyziologické regulace lidského organismu, principy modelování a simulace biologických systémů, některé další mezipředmětové vztahy a vybrané didaktické aspekty řešené problematiky. Výsledkem pak je vytvoření názorného mezioborového vztahu (s příslušnou výukovou aplikací), mezi biologickými a technickými vědami, a návrh jeho možného začlenění do výuky na středních školách gymnaziálního typu. Jedním z východisek pro diplomovou práci jsou poznatky z vlastní pedagogické praxe.
Magnetická rezonance respirační dynamiky a posturální funkce bránice
Rychnovský, Tomáš ; Kučera, Miroslav (vedoucí práce) ; Smolíková, Libuše (oponent) ; Novák, Daniel (oponent)
SOUHRN Cíle práce: Cílem práce bylo objektivizovat změny pohybu a tvaru bránice v různých situacích pomocí dynamické MR u probandů s patologickým nálezem na páteři a kontrolní skupinou. Metody: Byly vytvořeny dvě skupiny probandů bez patologického nálezu na páteři (n=16) a s patologickým strukturálním nálezem na páteři (n=17). Každému z probandů byla pomocí dynamické MR vyšetřena funkce bránice za tří situací: 1) během klidového dýchání, 2) během dýchání s tlakem dolních končetin (DKK) do flexe v kyčlích, 3) v zádrži dechu s tlakem DKK do flexe v kyčlích. Bránice byla vyhodnocena v dynamice i statice (krajních pozicích) pomocí dynamických a statických parametrů. Pro objektivizaci funkce bránice byla z dynamického MR záznamu vůbec poprvé extrahována dechová a posturální křivka pohybu bránice. Práce vyhodnocuje frekvenci a amplitudu respirační (dechové) a posturální křivky (nezávislé na respiraci) bránice a jejich poměr. Dále objektivizuje harmoničnost střídání nádechu a výdechu, velikosti exkurzí bránice, sklon bránice, pohyby bránice v jejích jednotlivých porcích a výšku bránice v hrudníku. Výsledky: Dechové i posturální změny poloh bránice jsou pomalejší, větší a harmoničtější u skupiny bez nálezu. U této skupiny je bránice více vertikalizována a během narůstající zátěže se oproti skupině s nálezem její...
Projektové a problémové úlohy a jejich využití v technické výchově na ZŠ
Novotný, Jan ; Křenek, Milan (vedoucí práce) ; Novák, Daniel (oponent) ; Kropáč, Jiří (oponent)
Problémové a projektové metody jsou velmi významným znakem moderního vyučování, ale nejsou nové, ani neznámé. Za přednosti těchto metod lze považovat velkou motivační sílu, zaměstnávání a formování celé osobnosti žáka, vzájemnou spolupráci, komunikaci, možnost diskutovat, vyhledávání a zpracovávání informací, rozvoj fantazie a tvořivosti, diferenciace žáků podle sklonů a zájmů. Projekty vedou též k vnitřní kázni, toleranci, odpovědnosti a etice vedoucího a vedeného. Předností těchto metod je opravdu nespočet, proto je třeba neustále zkoumat jejich možnosti a využitelnost při výchově a vzdělávání v různých výukových předmětech. Cílem předložené práce bylo prokázat, že projektové a problémové metody v oblasti technické výchovy jsou nástrojem k zvyšování efektivity vyučovacího procesu a vedou k rozvoji technicky orientované tvořivosti žáků. Práce měla zároveň i prokázat, že uplatnění těchto metod zvyšuje zájem o techniku. Pomocí experimentu prováděného na dvou různých základních školách byly ověřovány předem stanovené hypotézy, které měly prokázat, že využití projektových a problémových metod výuky při komplexním pojetí práce s materiály na ZŠ působí na zvýšení úrovně osvojení technicky orientovaného učiva, využití projektových a problémových metod výuky při komplexním pojetí práce s materiály na ZŠ...
Hranice moci a sebe-reprodukce diktatury sovětského typu v Československu přelomu 40. a 50. let na příkladu podzemních uměleckých skupin
Novák, Daniel ; Machovec, Martin (oponent) ; Pullmann, Michal (vedoucí práce)
Období následující po únoru 1948 je většinou v obecném povědomí zafixované jako doba nejtvrdší represe stalinistického režimu, symbolizované především v podobě z velké části inscenovaného budovatelství, neméně inscenovaných okázalých procesů s "velezrádci", táborů nucených prací a ideologického kýče socialistického realismu. Je proto až podivuhodné, že právě v tomto údobí se v "podzemí" objevuje bohatý svět neoficiálních uměleckých skupin i jednotlivců, kteří se odmítají podvolit strachu z represe, stejně jako tlakům zglajchšaltované společenské objednávky utvářené oficiální kulturní ideologií socialistického realismu. Obyvatelé těchto podzemních ostrovů svobodné imaginace - edice Půlnoc soustředěné okolo postavy Zbyňka Fišera (alias Egona Bondyho), surrealistické skupiny kolem Vladimíra Effenbergera a Karla Teigeho, okruhu Bohumila Hrabala a tzv. Libeňských psychiků (Záběhlické surrealistické skupiny) - v nich zůstávali po celé toto období téměř zcela skryti. Přesto tvořili, živě komunikovali, vydávali vlastní tiskoviny. Jak je to jen možné? Neznamenal snad "totalitaristický" systém totální podřízení života společnosti i každého jednotlivce nárokům a zájmům mocenského aparátu vládnoucí státo-strany? Kdo byli tito lidé? Odkud přicházeli a co je spojovalo? Co na druhé straně okolo poloviny 50. let...
Cooperation of telecommunication and information transmission systems
Novák, Daniel ; Vychodil, Petr (oponent) ; Škorpil, Vladislav (vedoucí práce)
Some telecommunication systems are theoretically analyzed in this thesis. Basic types of digital modulations are also analyzed here and applying them to practice. In the implementation part of the thesis are realized three laboratory tasks addressing to modulations issue, coding and data transfer in the SONET network. Tasks are simulated by EMONA TutorTIMS. software. In appendix are described functions and parameters of used modules.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
51 NOVÁK, David
5 Novák, Dalibor
20 Novák, Daniel
51 Novák, David
6 Novák, Dominik
1 Novák, Dušan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.