Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 213 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka
Volfová, Kamila ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Vítečková, Michaela (oponent)
Teoreticko empirická diplomová práce "Role učitele v procesu utváření sebepojetí žáka" má za cíl prozkoumat téma sebepojetí z perspektivy osob podílejících se na výchovně vzdělávacím procesu. Především z hlediska osobnostně sociálního rozvoje, jehož podstatnou složkou je vývoj sebepojetí žáka. Zkoumá možnosti a meze pedagogické praxe a snaží se nalézt určitá východiska a doporučení, která mohou učitelům pomoci lépe zvládnout nároky, které současná společnost na výchovu dětí klade. Zároveň se snaží dát učitelům k dispozici nástroj, kterým by jednoduše a efektivně zjistili úroveň své práce na rozvoji sebepojetí svých žáků.
Využití metakognitivních strategií v profesionálním hudebním vzdělávání: k možnostem uplatnění metakognice při přípravě hudebních interpretů
Kubíková, Jitka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Pelikán, Jiří (oponent)
Studium hudebních oborů na umělecké škole jakou je konzervatoř, je náročné na talent, osobnostní předpoklady, ale také na intelektuální úroveň. Tato práce představuje metakognici jako metodu, která rozvíjí mentální potenciál a umožňuje tak hodnotnější poznávání v různých oblastech včetně profesionální přípravy budoucích hudebních interpretů a pedagogů. Vzdělávání na konzervatoři je specifické v mnoha ohledech, proto je stručně zmíněna problematika studijních předpokladů (hudební schopnosti a jejich rozvoj, složky hudebního talentu a význam učebního stylu). Hlavní pozornost je věnovaná rozvoji dovedností myslet a dalších poznávacích aktivit s cílem osvojení určitých metakognitivních postupů. Prezentovány jsou Programy instrumentálního obohacení (Programme of Instrumental Enrichment) R. Feuersteina jako stimulační program určený k systematickému rozvoji kognitivních funkcí. Autor interpretuje deficity v oblasti učení a nabízí "nástroje" k jejich překonání. Cílem intervence je odstranění příčin školního neúspěchu eliminací nežádoucích učebních dispozic.
Práce v sociální skupině jako forma sociální opory s cílem posílení kvality vzdělávacího procesu
Vondrová, Martina ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi působení pedagoga v sociální skupině s cílem všestranné podpory žáka ve vzdělávacím a výchovném procesu. Popisuje možné zdroje a metody práce se školní skupinou. Práce je zaměřena na věkovou skupinu žáků základní školy.
Syndrom poruchy pozornosti spojený s hyperaktivitou
Peterová, Miroslava ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Stolařová, Jaroslava (oponent)
Dětem se věnuji i v mimotřídních aktivitách, v jejich volném čase. Během mnohaleté práce jsem se setkala s dětmi postiženými syndromem poruchy pozornosti, spojeným s hyperaktivitou /ADHD/. Ze své praxe vím, jak významným handicapem se tato porucha stává a brání plnému rozvinutí intelektových schopností dítěte. Pro své často neovladatelné projevy v chování, provázené osobními neúspěchy, omezuje člověka často i v jeho budoucím životě. Ve své práci se zabývám teoretickým vymezením základních pojmů a definic, vlastnostmi, příčinami a projevy syndromu ADHD v jednotlivých vývojových obdobích, od prenatálního vývoje do dospělosti. Jako učitelka I.stupně ZŠ, jsem se zaměřila na školní problematiku syndromu ADHD. Zabývám se projevy a chováním dětí, jejich diagnostikou a nápravou. Možnostmi ovlivnění těchto dětí správnými výchovnými postupy a přístupem v rodině a škole. Na závěr se zamýšlím nad konkrétními žáky s diagnostikovanou poruchou ADHD a jejich začlenění do běžné školní třídy. Jsem přesvědčena, že dětem s poruchou ADHD je potřeba věnovat patřičnou pozornost, pomoci jim překonávat jejich handicap a chápat, že často není v jejich silách zvýšenou hyperaktivitu a nepozornost ovlivnit svým vlastním přičiněním.
Očekávání mladých mužů a žen v partnerském vztahu s důrazem na uspokojování emočních potřeb
Červená, Denisa ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce je poskytnout generačně autentický pohled na problematiku partnerských vztahů mladých mužů a žen, se zaměřením na zmapování jejich očekávání a na uspokojování emočních potřeb. Teoretická část charakterizuje období mladé dospělosti, které je specifické právě budováním partnerského vztahu. V další části se práce zaměřuje na fenomén lásky, problematiku volby partnera a na konkrétní očekávání a emoční potřeby mužů a žen. Poslední kapitola se věnuje také oblasti sexuality, která je přirozenou součástí partnerských vztahů. Jednotlivé tematické oblasti jsou vždy doplněny o pedagogické hledisko, neboť výchova má na utváření partnerských vztahů významný vliv. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření u 60 respondentů na téma očekávání mladých mužů a žen v partnerském vztahu. Hlavním cílem bylo zjistit, s jakými očekáváními mladí muži a ženy do vztahu vstupují. Za klíčové zjištění lze považovat, že muži a ženy mají ve vztahu odlišná očekávání, avšak v očekávání vzájemné lásky a porozumění se shodují.
Utváření osobnosti v prenatálním období a jeho důsledky pro následující výchovu
Menšíková, Jana ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
V posledních letech stále více slyšíme nejen v médiích o problémech současného světa. Problémech regionálních a zejména problémech globálních, ať už environmentálních, interkulturních či antroposociálních. Neustále slyšíme o zhoršujících se mezilidských vztazích ať už v rodině, ve škole, v obcích, v politice, v celé společnosti. Hledají se různé cesty možné nápravy, a tudíž i příčiny tohoto současného stavu. Je jisté, že příčin je mnoho, možná více, než si je společnost schopna uvědomit a ochotna připustit. Tudíž i cest k nápravě současné situace je nespočet. Jednou z nich může být i vědomé utváření osobnosti člověka již v prenatálním období. Součástí světa jsou lidé, a změny mohou nastat tehdy, pokud se kromě anonymního "my" budeme obracet k osobnímu "já". Mnozí psychologové soudí, že mnoho problémů každého z nás vzniká již v průběhu prenatálního a perinatálního života. A i vzájemný vztah dítěte s jeho okolím, nastává již od početí. Nejprve pouze s matkou, později i s dalšími.
Vnitřní a vnější determinanty morálního vývoje u dítěte
Červenková, Dagmar ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Hlavním cílem této práce je popis vnitřních a vnějších činitelů, které ovlivňují morální vývoj dítěte. V úvodní kapitole je vymezen pojem morálka a další základní pojmy související s tématem této práce: hodnoty a jejich kategorizace, charakter, altruismus a prosociální chování. Další část popisuje důležité teorie morálního vývoje. Největší pozornost je věnována Kohlbergově teorii morálního vývoje. Kapitola Vnitřní determinanty morálního vývoje je zaměřena na následující psychické kategorie: inteligenci, morální usuzování, morální jednání a motivaci. Navazující podkapitola předkládá různá pojetí pojmu svědomí. V závěru kapitoly je uvedena odlišnost morálního usuzování u žen a mužů. V kapitole Vnější determinanty morálního vývoje je pozornost věnována klíčovým sociálním faktorům. Jedná se především o prostředí rodiny a školy. V úvodu kapitoly je vymezen pojem sociální situace, který je při výzkumu vnějších činitelů účinným metodologickým přínosem. Dále se tato práce zabývá mravní výchovou, jejím obsahem, metodami a cíli. Snaží se upozornit na ty části Rámcového vzdělávacího programu, které s mravní výchovou souvisejí. Na závěr jsou předloženy některé projekty a přístupy zabývající se mravní výchovou.
Význam dětského čtenářství a možnosti jeho rozvíjení
Kyptová, Jitka ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Borovičková, Zuzana (oponent)
Prezentovaná práce se zabývá vývojem, významem a formami podpory dětského čtenářství. V první části této práce popisuji širší podmínky pro čtenářství z hlediska knižního trhu a knihoven v období od osmdesátých let 20.století až po současnost. Další text je zaměřen na vliv četby pro rozvoj osobnosti a na otázky spojené s vlivem internetu na čtenářství. Nejširší část zahrnuje způsoby podpory dětského čtenářství z hlediska rodiny a školy spolu s konkrétními aktivitami na jeho podporu.
Motivace a prožitek flow u žáků hudebního oboru základní umělecké školy (teoreticko empirická analýza aspektu hlubokého zaujetí činností flow)
Slavíček, Jiří ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Hudebni vzdelaváni rna v Ceske republice dlouholetou tradici. Jeho cHern je v dnesni dobe nejen rozvoj osobnostnich vloh a schopnosti predevsim deti a mladych lidi cimz prispiva k vytvareni kulturni a umelecke platformy spolecnosti. Jde take 0 vytvoreni pozitivniho vztahu k hudebnim Cinnostem a hudbe vubec, aby se tyto aktivity staly soucasti zivotniho stylu jedince. Pozitivni zazitky z hudebnfch cinnosti mohou tomuto nasmerovani jedince pomoci. Hudebni vzdelavani se realizuje na hudebnim oboru v zakladnfch umeleckych skolach (dale jen ZUS). Rigorozni prace se zabyva problematikou motivace hlubokym zaujetim cinnosti flow a tyto poznatky se snazi vyuzit v hudebnim vzdelaváni. DalSim predmetem zajmu jsou konkr6tni faktory podporujici navozeni stavu flow pfi cviceni na hudebni nastroj. Jsou hledány souvislosti jednak mezi osobnostni vybavou zaka a schopnosti zazivat flow pri autoregulovanem cviceni na nastroj, jednak je zkoumá vliv vychovne-vzdelavaciho stylu ucitele na tento typ motivace.
Rozvoj reflexivní schopnosti dítěte (přehledová studie)
Vokatá, Dana Amelie ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
v českém jazyce V předložené práci se zabývám Fonagyho (Fonagy, 2006; Fonagy a Target, 2001; Fonagy a Target, 2002; Fonagy aj., 2008; atd.) metakognitivním konceptem reflexivní schopnosti (Mentalisierung), který je úzce spojen s teorií kvality raných vztahů (Bindungstheorie), s psychoanalýzou a s vývojovou psychologií. Rozhodující vliv pro rozvoj reflexivní schopnosti mají rané vztahy dítěte. V této práci představím několik autorů, zabývajících se touto problematikou v čele s J. Bowlbym, zakladatelem teorie kvality raných vztahů. Cílem této práce je nastínit souvislosti, resp. důležité, v literatuře empiricky prověřené faktory, které ovlivňují vývoj reflexivní schopnosti dítěte - zejména faktory vnějšího prostředí (rodiče, opatrovníci, peers) s vývojovými předpoklady dítěte.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 213 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.