Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Koncept digitální generace v kontextu školního vzdělávání
Habrovanský, Miroslav ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Diplomová práce je věnována pojmu digitální generace. V její teoretické části je provedena analýza dostupné literatury, shrnuty výsledky výzkumů o současné mladé populaci a popsány hlavní charakteristiky reprezentantů digitální generace, která je následně konfrontována se znaky předchozích generací. V praktické části diplomové práce opírající se o výsledky průzkumu provedeného mezi učiteli střední školy specializované na výuku informatiky a výpočetní techniky jsou shrnuty názory a zkušenosti učitelů s chováním digitální generace v populaci středoškolské mládeže. Součástí výzkumných šetření jsou řízené rozhovory (interview) s vybranou skupinou středoškolských studentů, které nesou řadu společných znaků typických pro digitální generaci. Výpovědi studentů jsou porovnávány s názory jejich učitelů. Výsledky těchto průzkumů se staly východiskem pro doporučení, jak začlenit digitální generaci do běžné školní třídy. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Předškolní dítě a počítačové hry
Hoffmannová, Jana ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Tobolářová, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá výukovými programy a didaktickými počítačovými hrami pro děti předškolního věku. Teoretická část definuje počítačové hry a výukové programy, řeší jejich dostupnost, rating a evaluaci jak v ČR, tak ve světě. V praktické části stanovuji svá vlastní kritéria pro evaluaci a ověřuji je pomocí pozorování. V závěru výzkumu se zabývám použitelností těchto kritérií, doporučením pro mateřské školy a hygienou práce na počítači.
Elektronická média a předškolní děti
Müllerová, Anna ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Lapeš, Jakub (oponent)
Anotace: Bakalářská práce se zabývá elektronickými médii, konkrétně televizí a počítačem, v souvislosti s dětmi předškolního věku. V teoretické části práce je popsáno předškolní období dítěte a jeho vývojové zvláštnosti. Dále jsou analyzovány aspekty televize a počítače ve vztahu k předškolnímu dítěti. Teoretická část pojednává také o roli rodičů ve vztahu k využívání televize a počítače předškolními dětmi. V praktické části práce jsou stanoveny cíle a hypotézy, provedeno výzkumné šetření, provedené prostřednictvím dotazníků zaměřených na využívání televize a počítače dětmi předškolního věku; respondenty byli rodiče předškolních dětí v Praze a v Ostrově u Karlových Varů. Následně byla provedena analýza získaných dat, diskuze a zhodnocení hypotéz. Klíčová slova: média, televize, počítač, předškolní dítě, rodiče
Rizika poruch zdraví v adolescenci jako odraz rozvoje digitálních technologií
Reitmayer, Adam ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
NÁZEV: Rizika poruch zdraví v adolescenci jako odraz rozvoje digitálních technologií AUTOR: Adam Reitmayer KATEDRA (ÚSTAV) Katedra speciální pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT: Bakalářská práce je zaměřena na dospívající mládež v souvislosti s využíváním moderních digitálních technologií ve vztahu působení těchto technologií na životní styl, postoje k životu a na zdraví. Teoretická část je orientována na objasnění vlivu rodiny na výchovu adolescentů, na volný čas v průběhu vývoje a na vývoj a vliv techniky na člověka, zvláště pak na digitální technologie z pohledu možných zdravotních rizik. Zpracování teoretické části vychází z rozboru, popisu a srovnání informačních zdrojů literárních a elektronických. Úkolem praktické části je zmapování vlivu informačních a komunikačních technologií na sociální chování, na životní styl a na zdraví adolescentů. Ke zmapování je využito kvantitativní empirické šetření, anonymní dotazníková výzkumná technika. Z porovnání výsledků empirického šetření s teoretickými poznatky je formulováno doporučení, jak mají pedagogičtí pracovníci s adolescenty z pohledu rizik poruch chování ve vztahu k digitálním technologiím výchovně pracovat. KLÍČOVÁ SLOVA: digitální technologie, adolescent, sociální sítě, sociální chování, zdraví, závislost, psychické změny, internet
Využití počítače v mateřské škole
Skopová, Alena ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Tobolářová, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem využití počítače v mateřské škole. Teoretická část popisuje hru v předškolním věku dítěte, představuje vybrané počítačové programy, popisuje pozitiva i negativa používání počítače, také pravidla, časové rozpětí, technické, organizační a psychosociální podmínky pro využívání počítače dětmi. Opírá se také o rámcově vzdělávací program jako východisko pro plánování činností na počítači. V praktické části se práce zabývá výzkumným šetřením názoru rodičů na výchovně vzdělávací proces prostřednictvím počítače v mateřské škole.
Využití počítače v mateřské škole
Skopová, Alena ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Tobolářová, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem využití počítače v mateřské škole. Teoretická část popisuje hru v předškolním věku dítěte, představuje vybrané počítačové programy, popisuje pozitiva i negativa používání počítače, také pravidla, časové rozpětí, technické, organizační a psychosociální podmínky pro využívání počítače dětmi. Opírá se také o rámcově vzdělávací program jako východisko pro plánování činností na počítači. V praktické části se práce zabývá výzkumným šetřením názoru rodičů na výchovně vzdělávací proces prostřednictvím počítače v mateřské škole a srovnává výsledky výzkumu s výsledky podobných absolventských prací.
Didaktické počítačové hry na 2. stupni ZŠ
Němeček, Ondřej ; Fialová, Irena (vedoucí práce) ; Černochová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zmapování nabídky počítačových her a možnosti jejich případného využití proedukaci za předpokladu vhodného výběru a cíleného použití učitelem. Práce primárně vychází z on-line zdrojů, zaměřuje se na nejaktuálnější produkty počítačových her, vyhodnocuje vlastní dotazníkový průzkum zaměřený na rodiče a jejich děti, sekundárně využívá vlastních zkušeností autora, jeho rozhovorů s učiteli a dostupnou literaturu. Těžištěm práce je zmapování nabídky různých zaměřených počítačových her, pro děti ve věku 10 - 141et, a příkladů jejich nasazení v didaktickém procesu vyučování na 2. stupni Cílem je na příkladech počítačových her poukázat na možnosti jejich užití při podpoře výuky a rozvoje žáků v různých předmětech.
E-learning v ČR a jeho využití na středních školách
Tichý, David ; Černochová, Miroslava (vedoucí práce) ; Fialová, Irena (oponent)
Tématem diplomové práce je postavení e-learningu v ČR a jeho využití na středních školách. První část obsahuje mapování současné situace vzhledem k rozmachu informační společnosti a jejího vlivu, kterému byť i nevědomky podléháme všichni. První část vychází z historických pramenů, státní informační a komunikační politiky a reportech o situaci v českém školství. V dalších dvou částech se již zabývám tím, jak se vliv informačních a komunikačních technologií promítá do kurikulárních dokumentů českého školství a jaký vliv má na rozvoj klíčových kompetencí. Následuje mapování situace ohledně vybavenosti českých škol prostředky informačních a komunikačních technologií, zkušenostních a vědomostních kvalifikací pedagogů a v neposlední řadě softwarových nástrojů, které je možno při používání e-learningu využít. Poslední část je věnována dotazníkovému šetření, na jehož základě bude možné porovnat zmapovanou situaci s reálnou školní praxí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 FIALOVÁ, Ivana
1 Fialová, Ilona
1 Fialová, Iva
5 Fialová, Ivana
2 Fialová, Iveta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.