Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Studie systému řízení zadní nápravy
Dostál, Marek ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato závěrečná práce se zabývá možností využití systému aktivního řízení kol zadní nápravy u vozidla Formula Student. Součástí práce je konstrukční řešení systému na základě analýzy silových působení při různých jízdních stavech. Byl zvolen tzv. duální koncept s nezávislým řízením každého kola zvlášť pomocí dvou elektrických aktuátorů. Aktuátory jsou konstruovány jako součást tyče řízení (tzv. toe rodu). Dále je navržena řídicí funkce pro natáčení kol v závislosti na rychlosti jízdy a natočení volantu s cílem kompenzace směrové úchylky těžiště vozidla. Na závěr jsou provedeny simulace navrženého systému, na jejichž výsledku je zhodnocen vliv na chování vozidla a celkový přínos.
Chladicí systém Formule Student
Marek, Jiří ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá chladícím systémem Formule Student, analýzou současného systému chlazení, jeho konstrukčního řešení a návrhem na jeho zlepšení. Na základě rešerše chladících systému Formule Student a přízemního efektu byl implementován vodní výměník do zadního dvojitého difuzoru za účelem podpoření aerodynamiky a zlepšení důležitých parametrů pro dynamiku vozidla. Část výpočetní kapacity byla poskytnuta projektem „e-Infrastruktura CZ“ (e-INFRA LM2018140) poskytnuta na základě projektu výzkumu, vývoje a inovací.
Chladící systém Formule Student
Šebela, Kamil ; Prokop, Aleš (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá chladícím systémem Formule Student. Práce je rozdělena do tří částí, první část se zabývá popisem stávajícího chladícího a mazacího systému. Druhá část práce se věnuje měřením jednotlivých komponent systému na měřícím stavu, v aerodynamickém tunelu a měření na vozidle. Poslední část práce se věnuje zhodnocení měření a návrhu konstrukčních úprav pro zlepšení parametrů chladícího systému.
Electronic supercharger for Formula Student
Matoušek, Patrik ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
The main goal of this diploma thesis is to verify the application of the Electric compressor in the Formula Student monopost category. Diploma thesis is focused on the computational model and analysis of the combustion engine in the GT-POWER software. Outputs from this calculation are used for the design of the main parameters of battery pack. In the final part of the thesis, the monoposts with ordinary turbocharger and with the electric compressor are compared in the lap time simulation in the Autocross discipline.
Millerův cyklus v nestacionárních režimech
Švanigová, Lenka ; Šebela, Kamil (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje posouzení vlivu parametrů přestavení vačkových hřídelů, regulace hodnoty součinitele přebytku vzduchu lambda, dodávky paliva a předstihu zážehu na průběh točivého momentu motoru a odezvu turbodmychadla při nestacionárním ději akcelerace zatíženého motoru. Model zkoumaného zážehového motoru VW 1.5 TSI EVO 110 kW s Millerovým cyklem byl vytvořen v programu GT-Suite a následně byl použit pro simulaci přechodového režimu akcelerace zatíženého motoru a vyhodnocení vlivu zmíněných parametrů. Pro simulovaný režim byl dále porovnán vliv způsobu regulace turbodmychadla pomocí obtokového ventilu a pomocí variabilní geometrie lopatek turbíny.
Měření průtoku vzduchu kompaktním výměníkem ve větrném tunelu
Žůrek, Michael ; Vondruš, Jan (oponent) ; Šebela, Kamil (vedoucí práce)
Práce popisuje soutěž Formule Student, přehled používaných aerodynamických prvků, umístění výměníků na těchto monopostech a současném vozu Dragon e2. Další část se zabývá používanými výměníky a jejich aerodynamickým odporem, zejména způsobeným jejich nakloněním a nerovnoměrným prouděním. Následuje popis přípravy a průběhu měření v aerodynamickém tunelu, popis obecných a použitých měřících přístrojů. Byl vytvořen a popsán algoritmus, který byl použit pro vyhodnocení měření a okomentován vliv některých faktorů. Na pravém výměníku byly porovnány metody měření průtoku, jmenovitě měření sondou, tlakovou diferencí a turbinovým průtokoměrem. Na levém výměníku byl pozorován vliv vybraných aerodynamických elementů. Poslední částí je měření alternativní polohy výměníku za zadní nápravou vozu.
Akumulátory elektromobilů
Huk, Vojtěch ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato rešeršní bakalářská práce se zabývá akumulátory elektromobilů. Samotný akumulátor se skládá z mnoha konstrukčních částí, které lze vyrobit z celé řady materiálů a poskládat mnoha způsoby. V první části této práce je vytvořen přehled vlastností akumulátorů, kterými by měl disponovat k dosažení požadavků na něj kladeným, a také způsobů naplnění těchto požadavků dostupných na trhu. Druhá část podrobně popisuje jednotlivé komponenty akumulátoru, včetně jejich funkce a provedení. Zvláštní pozornosti se dostává bateriovým článkům, popisuje a porovnává technologie v nich použité včetně grafického zobrazení.
Konstrukce přívěsného vozíku k velomobilu Pony 4
Hrdina, Petr ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá představením alternativních způsobů přepravy osob a zásilek v souvislosti s rostoucím povědomím o vlivu dopravy na životní prostředí a zhoršujícími se dopravními podmínkami ve velkých městech. Hlavním cílem práce je představit dostupné konstrukce nákladních kol a velomobilů, jejich příslušenství na trhu a navrhnout koncepční řešení pro výrobu přípojného zařízení pro nákladní kolo Pony 4. Toto přípojné zařízení umožní snadné a rychlé navýšení přepravní kapacity nákladního kola. Součástí práce je také konstrukce a výroba prototypu přípojného vozíku.
Stanoviště pro měření výkonové charakteristiky elektromotoru
Kliš, Roman ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
The purpose of this work was to design a station for measuring the torque characteristics of electric motors. At the beginning of the work, a search of available commercial solutions was carried out. Determining trends and then based on the findings to establish conceptual designs. To summarize their advantages and disadvantages to determine one solution, and to elaborate it further. The result of the bachelor thesis is the design of the habitat and surrounding peripherals such as motor mounting brackets, linear guided and FEA analysis of a simplified assembly.
Stanovení vstupních parametrů pro 1D simulaci jednoválcového motoru
Stryja, Štěpán ; Šebela, Kamil (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
V práci je řešen vztah mezi 1D simulací a příslušnými vstupními parametry. Jednorozměrná simulace je demonstrována na prostředí programu GT-Power. Práce se zabývá jak experimentální, tak výpočtovou analýzou vstupních parametrů. Byly využity metody aditivní technologie 3D tisku přípravků a následného měření objemových průtoků na profukovací stanici Superflow Flowbench SF-260E. Tento postup vedl k finálnímu výpočtu discharge koeficientů. Metoda 3D skenu, prostřednictvím zařízení ATOS 2M, spolu s následným zpracováním dat, s použitím příslušných software, vedly k analýze rozvodového mechanismu a sestavení jeho kinematiky. Praktická část byla demonstrována na dvou hlavách válců čtyřdobého jednoválce o zdvihovém objemu 125 cm3, s přirozeným sáním. Jedna z hlav byla upravená, což mělo za následek vyšší objemový průtok o 29 % v případě sání, respektive o 15 % v případě výfuku, oproti hlavě sériové. Práce vedla ke zisku klíčových vstupních dat pro 1D simulaci zmiňovaného pohonného agregátu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.