Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 378 záznamů.  začátekpředchozí207 - 216dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Role ředitele v budování kvality školy zapojené do projektu "Pomáháme školám k úspěchu"
Šuranská, Ivana ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Matušková, Zuzana (oponent)
Závěrečná práce Role ředitele v budování kvality školy zapojené do projektu "Pomáháme školám k úspěchu" se zaměřuje na role ředitele školy jako lídra a manažera, které ovlivňují budování kvality školy. Práce je členěna na část teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá kvalitou školy, jejími indikátory, oblastmi řízení a kritérií hodnocení. Dále přináší teoretické poznatky o řediteli školy, jeho kompetencích v rolích lídra a manažera a o projektu "Pomáháme školám k úspěchu. Praktická část zjišťuje, k jakým kritériím rodiče přihlíželi při výběru školy pro své děti a co si představují pod pojmem "kvalitní škola". Dále analyzuje, jaké činnosti, které ředitel školy vykonává v roli lídra a manažera, jsou z pohledu učitelů a rodičů v budování kvality školy nejdůležitější a jak hodnotí přínos zapojení školy do projektu "Pomáháme školám k úspěchu." KLÍČOVÁ SLOVA: kvalita školy, ředitel školy, kompetence, role ředitele, lídr, manažer, řízení změny, inovace, projekt.
Uplatnění osobnostního zřetele ředitele školy v oblasti vedení lidí
Hassmanová, Lucie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Závěrečná práce se zabývá deskripcí, do jaké míry se v současné školské praxi uplatňuje zřetel k osobnostním kvalitám ředitele školy v oblasti vedení lidí. Daná problematika vychází ze zkušeností, znalostí a schopností, které využívají současní ředitelé základních škol v praxi. Cílem práce a zvoleného kombinovaného výzkumného šetření pomocí metod: "shadowing," strukturovaného a nestrukturovaného interview a dotazníkového šetření bylo popsat, v jakém rozsahu se osobnostní kvality ředitele základní školy objevují v současné školské praxi v oblasti vedení lidí. V teoretické části se autorka zaměřila na shromáždění informací z široké oblasti zdrojů, které mohou poskytnout širší záběr ze zmíněných oblastí (psychologie osobnosti, vůdcovství, sebeřízení, sebepojetí atd.). Jednalo se především o odbornou literaturu z oblasti vedení lidí, osobnosti člověka a kompetencí. Významným přínosem bylo i osobní setkání a rozhovor s p. prof. PhDr. Z. Helusem, DrSc., (rozhovor zachycen v teoretické části), který ukotvil zmíněné osobnostní kvality, jako jeden z předpokladů úspěšného života a bytí člověka v jeho osobním i pracovním životě. Kombinované výzkumné šetření by také mohlo potvrdit nebo vyvrátit tendenci vlivu osobnostních kvalit u vedoucích pracovníků na výkon v oblasti vzdělávání například v rámci výběrového...
Vliv činnosti ČŠI na praxi základních škol v Praze
Oftnerová, Marina ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Česká školní inspekce (ČŠI) je v České republice jedinou institucí, která provádí externí hodnocení vzdělávacího systému. Jejím hlavním úkolem je zvyšování kvality poskytovaného vzdělávání. Cílem této diplomové práce je popsat různé druhy činností ČŠI a zjistit, které činnosti a jak ovlivňují praxi základních škol v Praze. Z výsledků dotazníkového šetření, rozhovorů s řediteli a vyjádřením náměstka ústředního školního inspektora vyplývá, že naprostá většina ředitelů - respondentů při své další práci vychází ze závěrů ČŠI, doporučení inspektorů bere v potaz a řídí se jimi. ČŠI ovlivňuje fungování škol také nepřímo:  nastavením Kritérií hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání  skrze stakeholdery  prostřednictvím své publikační činnosti  pomocí systému InspIS SET Výzkum ukázal, že většina ředitelů škol považuje inspekční činnost ČŠI za důležitou. KLÍČOVÁ SLOVA ČŠI, externí evaluace, základní škola, ředitel školy, řízení školy, kvalitní škola, zlepšení kvality vzdělávání
Kompetence dvojjazyčného asistenta
Hassman, Jaroslav ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Cílem práce je zmapovat rozsah kompetencí dvojjazyčného asistenta pedagoga a komparovat se zákonným vymezením. Práce je rozdělena do tří tematických částí, přičemž dvě jsou součástí teoretické a jedna empirické části. První z teoretických částí je rozdělena na část věnovanou migraci v českých zemích a na část věnovanou vzdělávání cizinců z různých pohledů. Druhá z teoretických částí se zabývá pozicí asistenta pedagoga, kompetencemi a v samostatné části také dvojjazyčným asistentům pedagoga. Třetí část je věnována vlastnímu výzkumnému šetření, v rámci něhož byly metodou shadowing a také prostřednictvím osobních rozhovorů získány příslušná data, z nichž byly po jejich zpracování a analyzování vyvozeny závěry, které byly následně komparovány s původním předpokladem. Poslední částí této práce je závěr koncipovaný především jako shrnutí výsledků a poznatků získaných v rámci výzkumného šetření a také vzájemné komparace v souladu s cílem práce.
Porovnání manažerských kompetencí ředitele školy a manažera v komerční sféře
Hassmanová, Lucie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná práce se zabývá porovnáním manažerských kompetencí ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Daná problematika vychází ze zkušeností, znalostí a dovedností, které využívají současní ředitelé základních škol a manažeři středního managementu v rámci svých manažerských kompetencí. Cílem práce a zvoleného kvalitativního výzkumu pomocí metody "shadowing", která vychází z celodenního pozorovatelného chování, je porovnat konkrétní manažerské kompetence mezi ředitelem základní školy a manažerem středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Porovnáním konkrétních manažerských kompetencí bude možné porovnat úroveň, účel a důležitost konkrétních manažerských kompetencí pro ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry. Během výzkumu bylo použito i interview, které následovalo po některých pozorovaných situacích konkrétního chování ředitele základní školy a manažera středního managementu komerční sféry v oblasti vedení lidí. Konkrétní manažerské kompetence byly definovány na základě kombinace kompetenčních modelů, které jsou zmíněny a popsány v teoretické části této práce. Přínos výzkumu by mohl být v oblasti dalšího vzdělávání a v užší specifikaci manažerských kompetencí využitelných pro konkrétní pracovní...
Školská rada v systému řízení školy
Schafferhansová, Miroslava ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Cílem bakalářské práce bylo zjistit, do jaké míry a v jakých oblastech školská rada ovlivňuje řídící práci ředitele školy. Dílčím cílem bylo specifikovat problematické oblasti vzájemného vztahu z pohledu ředitele školy a navrhnout, jak jejich účinky zmírnit nebo odstranit. Respondenty empirického výzkumu metodou dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů byli ředitelé základních a středních škol zřizovaných Středočeským krajem. Záměrem výzkumného šetření bylo získat co nejkomplexnější popis vztahu mezi školskou radou a systémem řízení školy. Výsledky šetření mohou být využity zejména k hledání způsobů a dalších možností spolupráce mezi ředitelem školy a školskou radou tak, aby její činnost napomohla ke zkvalitnění řídící práce ředitele školy. Lze je rovněž použít jako podklad pro efektivnější fungování samotné školské rady. Výsledky šetření může využít i zřizovatel škol jako příležitost ke zlepšení podmínek pro práci managementu školy. KLÍČOVÁ SLOVA školská rada, ředitel školy, systém řízení, školský management, správa školy, zřizovatel školy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 378 záznamů.   začátekpředchozí207 - 216dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Trunda, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.