Název:
Školská rada v systému řízení školy
Překlad názvu:
School Board in the management of school
Autoři:
Schafferhansová, Miroslava ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce bylo zjistit, do jaké míry a v jakých oblastech školská rada ovlivňuje řídící práci ředitele školy. Dílčím cílem bylo specifikovat problematické oblasti vzájemného vztahu z pohledu ředitele školy a navrhnout, jak jejich účinky zmírnit nebo odstranit. Respondenty empirického výzkumu metodou dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů byli ředitelé základních a středních škol zřizovaných Středočeským krajem. Záměrem výzkumného šetření bylo získat co nejkomplexnější popis vztahu mezi školskou radou a systémem řízení školy. Výsledky šetření mohou být využity zejména k hledání způsobů a dalších možností spolupráce mezi ředitelem školy a školskou radou tak, aby její činnost napomohla ke zkvalitnění řídící práce ředitele školy. Lze je rovněž použít jako podklad pro efektivnější fungování samotné školské rady. Výsledky šetření může využít i zřizovatel škol jako příležitost ke zlepšení podmínek pro práci managementu školy. KLÍČOVÁ SLOVA školská rada, ředitel školy, systém řízení, školský management, správa školy, zřizovatel školyThe aim of this thesis was to determine to what extent and in what areas the school board controls affects the work of the school principal. The operational objective was to specify the problematic areas of the relationship from the perspective of the school principal and suggest how their effects mitigated or eliminated. Respondents of empirical research using questionnaires and semi-structured interviews were directors of elementary and secondary schools, established by the Central Bohemia Region. The aim of the research was to obtain the most comprehensive description of the relationship between the school board and school management system. The results of the survey can be used in particular to seek ways and other opportunities for cooperation between the school principal and the school board so that their actions helped to improve the quality of management of the school principal. They can also be used as a basis for more efficient operation of the School Board itself. The survey results can be used and founder of the school as an oportunity to improve the working conditions of school management. KEYWORDS school board, school principal, management system, school management, school administration, founder of the school
Klíčová slova:
správa školy; systém řízení; zřizovatel školy; ředitel školy; školská rada; školský management; founder of the school; management system; school administration; school board; school management; school principal