Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 265 záznamů.  začátekpředchozí198 - 207dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Novorozenecký screening sluchu v České republice
Hašková, Olga ; Kotvová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Novorozenecký screening sluchu v České republice Abstrakt Cílem této diplomové práce je shrnout důležité a aktuální informace o screeningu sluchu novorozenců a o jeho příbuzných tématech. Teoretická část této práce obsahuje dosavadní poznatky k dané problematice, definici pojmů potřebných k ucelenému zasazení problematiky do kontextu, dokládá současný stav poznání dané problematiky v České republice s porovnáním situace v některých evropských a světových zemích a odhaluje některá další bezprostředně a neoddělitelně navazující témata. Praktická část vychází z poznatků části teoretické. Zaměřuje se na zjištění úrovně informovanosti těhotných žen o screeningu sluchu, šetřené formou dotazníku. Analyzuje, vyhodnocuje a diskutuje výsledky a jejich možné návrhy pro praxi. Úkolem praktické části bylo nejen zjišťovaní výzkumných dat, ale vhodnou formou informovat nastávající matky o možnostech a významnosti screeningu sluchu novorozenců, neboť toto téma je velmi aktuální i pro laickou veřejnost. Klíčová slova: časná diagnostika novorozenecký screening sluchu otoakustické emise raná péče rehabilitace sluchového postižení sluchové postižení
Technické aspekty u kochleárních implantací u osob s těžkým sluchovým postižením
Vacková, Dagmar ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Cílem práce je vymezení technických aspektů kochleárního implantátu v souvislosti s dopadem na jeho uživatele. Hlavním přínosem této práce je skrze popsání jednotlivých částí implantátu a podstaty jeho fungování poukázat též na dopad jeho užívání na samotné uživatele. Zároveň též popsáním aktuálních novinek v oblasti kochleárních implantátů poukázat na stálý pokrok ve vývoji této neuroprotézy a jejího příslušenství. Bakalářská práce je zaměřena na rozdělení jednotlivých částí kochleárního implantátu a jejich technickou specifikaci. V práci je dále popsána podstata přenosu zvuku a samotného fungování implantátu a jeho nastavování. Pozornost je věnována výběru uživatelů kochleárního implantátu a postoji komunity Neslyšících k této kompenzační pomůcce. Omezení v životě uživatele kochleárního implantátu tvoří další část této práce. Jednotlivé teoretické informace jsou prokládány výpověďmi samotných uživatelek, které vyjadřují postoje a zkušenosti v jednotlivých oblastech běžného života. V závěru práce jsou uvedeny novinky v oblasti kochleárních implantátů. Jedná se hlavně o nejnovější řečové procesory a jejich příslušenství. KLÍČOVÁ SLOVA: Kochleární implantát, vnější část kochleárního implantátu, vnitřní část kochleárního implantátu, řečový procesor, vysílací cívka, komunita Neslyšících, uživatel...
Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením
Soukupová, Lenka ; Mrkosová, Eva (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
NÁZEV PRÁCE: Formy a postupy realizace vzdělávání dětí a žáků se sluchovým postižením. AUTOR: Lenka Soukupová, DiS. KATEDRA: Speciální pedagogika VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Eva Mrkosová, CSc. ABSTRAKT: Ve své práci jsem se zaměřila na problematiku sluchově postižených dětí. Jaké metody práce se využívají při jejich vzdělávání. V teoretické části popisuji sluchový analyzátor, klasifikaci sluchových poruch a vad, možnosti vyšetření sluchu u takto postižených jedinců, jaké existují kompenzační pomůcky pro sluchově postižené - různé typy sluchadel, kochleární implantát… Dále se zabývám řečovou výchovou sluchově postižených dětí - jak by měla matka se sluchově postiženým dítětem komunikovat a stimulovat ho ke komunikaci, jaké komunikační techniky užívají sluchově postižení lidé. V praktické části se zabývám tím, jak pedagogové pracují se sluchově postiženými dětmi, jaké metody a formy práce ve výuce používají a jak na ně děti reagují. KLÍČOVÁ SLOVA: - dítě se sluchovým postižením, kompenzační pomůcky - sluchadla, kochleární implantát, řečová výchova, komunikační techniky
Hodnocení slovní zásoby dětí před zahájením školní docházky
Durdilová, Lucie ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Souralová, Eva (oponent) ; Hádková, Kateřina (oponent)
NÁZEV: Hodnocení slovní zásoby dětí před zahájením školní docházky AUTOR: Lucie Durdilová KATEDRA: Katedra Speciální pedagogiky ŠKOLITEL: Doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D. ABSTRAKT: Předkládaná práce se zaměřuje na hodnocení lexikálně - sémantické jazykové roviny u dětí v pozdním předškolním věku, konkrétně sleduje jejich výkony v oblasti receptivního a expresivního slovníku. Vlastní měření je realizováno prostřednictvím metody diagnostického testu, jenž byl sestaven na podkladě inspirace čerpané v zahraničí, především v anglofonním jazykovém prostředí. Slovní zásoba je testována u populace intaktní a u jedinců se specificky narušeným vývojem řeči, s cílem porovnání získaných dat. Vzešlá zjištění by měla napomoci ke zvýšení efektivity logopedické intervence v oblasti obsahové stránky řeči u předškolních dětí. Projekt vychází ze skutečnosti, že v současné době není v České republice dostupný aktuální testový materiál určený ke komplexnímu zhodnocení slovní zásoby. KLÍČOVÁ SLOVA: pasivní slovní zásoba, aktivní slovní zásoba, diagnostický test, předškolní věk
Kvalita každodenního života sluchově postižených
Hradilová, Tereza ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce se zabývá problematikou kvality každodenního života sluchově postižených osob. Část textu se zabývá definicí a problematikou pojmu kvalita života, a je poukázáno na běžné (současné) problémy, týkající se života osob se sluchovým postižením. Práce upozorňuje na problematiku vzdělávání, pracovního uplatnění, identity a osobní realizace jedince se sluchovým postižením v kontextu současného náhledu na kvalitu života. V textu je věnována pozornost heterogenitě sluchově postižené populace s důrazem na odlišné postavení sluchově postižených (vztahující se k jimi užívanému komunikačnímu kódu) v majoritní společnosti. Cílem práce je přiblížení současné kvality života sluchově postižených s důrazem na aktuální problematické oblasti, které je třeba dále zlepšovat. Praktická část práce obsahuje rozbor a vyhodnocení dotazníkového šetření zaměřeného na specifické oblasti kvality života osob se sluchovým postižením - kvalifikaci, zaměstnanost, pracovní uplatnění a komunikaci. Závěrečná část praktické části zahrnuje komentáře k výsledkům výzkumného šetření. Klíčová slova: Kvalita života Sluchové postižení Komunikační kódy Minorita 2
Role neslyšícího asistenta na základních školách pro žáky se sluchovým postižením
Przeczková, Tereza ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
RESUMÉ Tato bakalářská práce se zabývala neslyšícími asistenty, kteří působí na základní škole pro žáky se sluchovým postižením. Cílem bylo zjistit, jaký je jejich celkový význam, přínos pro žáky se sluchovým postižením. První kapitoly obsahují uvedení do problematiky sluchového postižení, kulturní a jazykové menšiny Neslyšících, vývoje a vzdělávání žáků se sluchovým postižením se zaměřením na osobnost neslyšícího asistenta a jeho přínosu ve vzdělávacím procesu. Další část bakalářské práce pojednává o výzkumném šetření, jehož cílem bylo zjistit a popsat vliv neslyšících asistentů na jedné základní škole pro žáky se sluchovým postižením přímo ve vyučovacím procesu. Výzkumné šetření probíhalo formou pozorování ve třídách, kde působil primárně slyšící pedagog spolu s neslyšícím asistentem. Jak vyplývá z výsledků šetření, přítomnost neslyšícího asistenta na základní škole pro žáky se sluchovým postižením má velký význam pro vývoj a vzdělávání žáků se sluchovým postižením v mnoha ohledech.
Kochleární implantát u dospělého neslyšícího
Kratochvílová, Tereza ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Kochleární implantát u dospělého neslyšícího" pojednává především o kochleárním implantátu. Tímto tématem se zabývá nejobsáhlejší část práce, která dále hovoří o vývoji a konstrukci kochleárních implantátů, vysvětluje rozdíl mezi implantací kochleární a kmenovou, popisuje samotnou operaci a následné nastavování implantátu. Tato část se věnuje i binaurální kochleární implantaci, mýtům o kochleárních implantátech a problémům, s nimiž se implantovaní setkávají. Bakalářská práce dále definuje dospělý věk a seznamuje s problémy, které ztráta sluchu v dospělém věku přináší, navrhuje možnosti komunikace s ohluchlou osobou a kompenzační pomůcky, které uživatelé kochleárního implantátu používají. Cílem práce je zmapování úrovně sluchu dospělého člověka s kochleárním implantátem a zjištění současných problémů dospělých uživatelů kochleárních implantátů za pomoci dotazníku a rozhovoru.
Český jazyk na základních školách pro sluchově postižené
Hublová, Radka ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
NÁZEV: Český jazyk na základních školách pro sluchově postižené ABSTRAKT: Tématem diplomové práce je vzdělávání žáků se sluchovým postižením, se zaměřením na vzdělávání v oblasti českého jazyka. Práce pojednává o nedávné historii vzdělávání žáků se sluchovým postižením, ale také o aktuální situaci ve speciálním surdopedickém školství a současných legislativních normách, které ji vymezují. Dostatečný prostor je věnován ústřednímu tématu práce- tedy českému jazyku a jeho výuce. Diplomová práce prezentuje a komentuje data, která byla získána pomocí kvantitativního šetření, které bylo realizováno na čtyřech českých základních školách pro sluchově postižené. V rámci šetření jsme využívali metody dotazování (dotazník určený pro žáky a dále dotazník určený pro učitele předmětu Český jazyk a literatura) a metody pozorování (strukturované pozorování během hodin Českého jazyka a literatury) a to na 2. stupni těchto škol. Cílem diplomové práce bylo co možná nejkomplexnější zmapování výuky Českého jazyka a literatury- z hlediska volených způsobů komunikace, personálního zajištění výuky, využívaných učebnic a učebních pomůcek, i z hlediska názorů našich respondentů na předmět Český jazyk a literatura, i na jejich názor na český jazyk jako takový. KLÍČOVÁ SLOVA: Český jazyk, vzdělávání žáků se sluchovým postižením,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 265 záznamů.   začátekpředchozí198 - 207dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Hádková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.