Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Diagnostika a terapie úchopu s cílem nácviku grafomotoriky u dětí z pohledu ergoterapeuta. Podtitul: Možnosti využití speciálně vyvinuté grafomotorické pomůcky v testování tužkového úchopu u dětí předškolního věku.
Blahutová, Jitka ; Krulová, Anna (vedoucí práce) ; Gerlichová, Markéta (oponent)
diplomové práce: Diplomová práce se věnuje diagnostice a terapii tužkového úchopu při nácviku grafomotoriky u dětí předškolního věku. Práce popisuje a hodnotí možnosti využití grafomotorické pomůcky, která byla vyvinuta ve spolupráci se Společným pracovištěm fakulty biomedicínského inženýrství FBMI a 1. LF, pro účely testování tužkového úchopu. Grafomotorická pomůcka měří tlak stisku jednotlivých prstů zapojených při tužkovém úchopu. Teoretická část zahrnuje vybrané odborné poznatky týkající se grafomotoriky a jejího vývoje. Podrobně se věnuje diagnostice a terapii tužkového úchopu, který je důležitým aspektem při vývoji grafomotoriky. Teoretická část dále popisuje obtíže v grafomorice u dětí předškolního věku a grafomotorické pomůcky pro nácvik správného úchopu psacího náčiní. Závěr teoretické části je věnován terapii úchopů a nácviku grafomotoriky z pohledu ergoterapeuta. Praktická část práce má za cíl zjistit za použití speciálně vyvinuté grafomotorické pomůcky přítlak prstů zapojených při tužkovém úchopu u zdravé populace dětí předškolního věku a doporučit další možnosti využití nové grafomotorické pomůcky při nácviku grafomotoriky.
Možnosti ergoterapeutické intervence v traumatologii Podtitul: Intervence u pacientů s diagnózou komplexní regionální bolestivý syndrom horní končetiny
Kuželková, Karolína ; Uhlířová, Jaromíra (vedoucí práce) ; Krulová, Anna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Karolína Kuželková Vedoucí práce: Mgr. Jaromíra Uhlířová Název bakalářské práce: Možnosti ergoterapeutické intervence v traumatologii. Intervence u pacientů s diagnózou komplexní regionální bolestivý syndrom horní končetiny Abstrakt bakalářské práce: Cílem této bakalářské práce je nastínit současnou situaci léčby pacientů s Komplexním regionálním bolestivým syndromem s důrazem na rehabilitaci ve zdravotnictví včetně ergoterapie. V teoretické části je nastíněna problematiky samotné diagnózy KRBS. Dále jsou zde shrnuty jednotlivé postupy diagnostiky a možnosti intervence využívající se v České republice a zahraničí. Cílem praktické části práce bylo zjistit, jaké postupy se nyní u pacientů využívají v pražských centrech pro léčbu bolesti a jiných rehabilitačních zařízeních a zda korespondují s postupy terapie popsanými v teoretické části. Dalším cílem praktické části bylo zjistit, zda v centrech pro léčbu bolesti pracují také ergoterapeuté a jaká je jejich náplň práce. Na základě provedených rozhovorů bylo zjištěno, že ergoterapeut není běžně součástí interprofesního týmu v pražských centrech pro léčby bolesti. Náplň jeho práce je doposud popsána pouze v zahraničních zdrojích. Dále bylo zjištěno, že dostupných informací o diagnostice a léčbě KRBS je velice málo. Není proto...
Využití interaktivní tabule v ergoterapii u pacientů po poškození mozku Podtitul: Zaměřeno na trénink kognitivních funkcí
Holubová, Kateřina ; Oktábcová, Alice (vedoucí práce) ; Krulová, Anna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Kateřina Holubová Vedoucí práce: Bc. Alice Oktábcová Oponent práce: Název bakalářské práce: Využití interaktivní tabule v ergoterapii u pacientů po poškození mozku Podnázev bakalářské práce: Zaměřeno na trénink kognitivních funkcí Abstrakt bakalářské práce: Tato bakalářská práce se zabývá interaktivní tabulí a jejím využitím v ergoterapii. Cílem práce je zjistit, zda jsou tyto tabule využitelné v ergoterapii u pacientů po poškození mozku v rámci tréninku kognitivních funkcí. V teoretické části jsou nastíněny kognitivní funkce, dopady jejich poškození na život člověka a následně jejich rehabilitace. Dále se tato část věnuje popisu interaktivní tabule, jejích komponent a doplňků. Pro realizaci praktické části byla využita interaktivní tabule, kterou na oddělení rehabilitační a fyzikální medicíny vlastní Ústřední vojenská nemocnice Praha. S touto tabulí pracovali dva pacienti po poškození mozku s kognitivním deficitem. Výstupem jsou dvě kazuistiky, jež dokumentují vyšetření a průběh terapií na interaktivní tabuli. Z pozorování v průběhu terapií a výpovědí pacientů byly pak zpracovány výhody a nevýhody využívání této tabule v rehabilitaci kognitivních funkcí. V závěru této části jsou zmíněny návrhy na odstranění nevýhod. Klíčová slova: interaktivní tabule, kognitivní...
Program Developmental Movement dle Veroniky Sherborne a jeho využití v ergoterapii
Trpková, Jana ; Uhlířová, Jaromíra (vedoucí práce) ; Krulová, Anna (oponent)
BAKALÁŘSKÉ PRÁCE Jméno: Jana Trpková Vedoucí práce: Mgr. Jaromíra Uhlířová Oponent práce: Název bakalářské práce: Program Developmental Movement dle Veroniky Sherborne a jeho využití v ergoterapii Tato bakalářská práce se zabývá tématem pohybového programu Developmental Movement dle Veroniky Sherborne a jeho využití v ergoterapii. Tento program je velmi efektivní metodou zaměřenou na rozvoj pohybu, emocí, smyslů i rozumu a využívá se nejčastěji u dětí. V České republice není bohužel příliš využívaný ani známý a proto se v práci opírám především o informace získané ze zahraniční literatury a o informace čerpané z knihy, kterou napsala sama autorka tohoto programu. Cílem práce je seznámit čtenáře s pohybovým programem a tím zvýšit povědomí o jeho existenci mezi odbornou i laickou veřejností. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce shrnuje základní informace o programu Developmental Movement a o jeho autorce, dále uvádí základní cíle metody, rozdělení jednotlivých cviků, zásady při jeho cvičení a charakteristiku diagnóz, na které je tento program primárně zaměřen. Praktická část práce má dva hlavní cíle. Prvním cílem je zmapování situace v České republice v oblasti využití tohoto programu a jejím druhým, stěžejním cílem je vytvořit univerzálně použitelnou cvičební...
Využití Modifikované Frenchayské škály u pacientů se spastickou parézou po cévní mozkové příhodě
Heřmánková, Kristýna ; Krulová, Anna (vedoucí práce) ; Angerová, Yvona (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje popisu Modifikované Frenchayské škály a jejímu využití u pacientů se spastickou parézou po cévní mozkové příhodě. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části je blíže popsána problematika spastické parézy u pacientů po cévní mozkové příhodě. Jsou zde uvedeny a podrobně popsány způsoby vyšetření a hodnocení spasticity. Velká část je věnována historii vzniku Frenchayského testu paže a jeho modifikace - Modifikované Frenchayské škály. Teoretická část také obsahuje popis fází a typů úchopu, z nichž některé můžeme při vyšetření pomocí Modifikované Frenchayské škály pozorovat. Praktická část obsahuje dotazníkové šetření mapující situaci na pracovištích v České republice, která ve své praxi Modifikovanou Frenchayskou škálu používají a dvě kazuistiky pacientů po cévní mozkové příhodě. V kazuistikách jsou aplikována vyšetření a hodnocení spasticity popsané v teoretické části, včetně Modifikované Frenchayské škály. Praktická část také obsahuje vyhodnocení inter-rater reliability Modifikované Frenchayské škály. Hlavní přínos práce spočívá ve vytvořeném manuálu k Modifikované Frenchayské škále a ve vyhodnocení její inter-rater reliability. Manuál obsahuje popis pomůcek, jejich rozmístění před pacientem, vyšetřované antagonistické svalové skupiny a...
Zaškolování zaměstnanců a zaměstnanecký manuál
Krulová, Anna ; Havrdová, Zuzana (vedoucí práce) ; Furmaníková, Lada (oponent)
Bc. Anna Krulová Zaškolování zaměstnanců a zaměstnanecký manuál ABSTRAKT Důležitou součástí životního cyklu pracovníka je adaptace a zaškolení. Dobrá adaptace, získání sebedůvěry a zvládnutí činností stanovených pro danou pracovní pozici si vyžaduje efektivně nastavený proces zaškolování, který bere do úvahy potřeby organizace, jednotlivých skupin zaměstnanců i individuální potřeby nových zaměstnanců. Má to být proces řízený a systematický. I tímto se zabývá tato diplomová práce, rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část práce vymezuje základní pojmy související s tématem zaškolování, uvádí principy a postupy, jak dosáhnout efektivní adaptace zaměstnanců a nastavit proces tak, aby byl přínosný pro zaměstnance i pro celou organizaci. Popisuje důležité oblasti a komponenty systému zaškolování, které je potřeba zvážit při jeho navrhování. Věnuje se tématu zaměstnaneckého manuálu, ve kterém má nový zaměstnanec najít odpovědi na základní otázky související s adaptací na nové prostředí a práci. Jako návod k vytvoření takového programu slouží teoretická část této práce. Kromě zmiňovaných témat popisuje i management změny spolu s kvalitativními, legislativními a etickými požadavky v souvislosti se zaškolováním. Navazující praktická část se věnuje zavádění systému zaškolování pro zaměstnance v...
Využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra
Kozáková, Veronika ; Gerlichová, Markéta (vedoucí práce) ; Krulová, Anna (oponent)
Jméno: Veronika Kozáková Vedoucí práce: Mgr. Markéta Gerlichová, Ph.D. Oponent bakalářské práce: Název bakalářské práce: Využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra. Abstrakt bakalářské práce: Cílem práce je přiblížit terapeutický přístup senzorické integrace podle Jean Ayres a zjistit, jaké jsou možnosti jeho využití v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra. Teoretická část práce nabízí základní poznatky o senzorické integraci a ergoterapii ve vztahu k poruše autistického spektra. Praktická část představuje podmínky využití senzorické integrace a terapeutické aktivity zaměřené na konkrétní poruchy senzorické integrace. Přístup senzorické integrace rozvinula ergoterapeutka. Vymezuje tři základní skupiny poruch senzorické integrace, nabízí hodnotící prvky a cílenou terapii. Na základě zjištěných údajů, je možné široké využití senzorické integrace v ergoterapii u dětí s poruchou autistického spektra, pokud mají problém se senzorickým zpracováním. Klíčová slova: Senzorická integrace Ergoterapie Porucha autistického spektra Porucha senzorické integrace
Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii
Krulová, Anna ; Haškovcová, Eliška (vedoucí práce) ; Nováková, Olga (oponent)
Jméno: Anna Krulová Vedoucí práce: Mgr. Eliška Haškovcová Název bakalářské práce: Test PEDI - Standardizované hodnocení disability dítěte: Praktické využití v ergoterapii Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI) je standardizovaný test z USA. U dětí hodnotí klíčové funkční schopnosti, asistentskou pomoc a modifikace ve třech oblastech: sebeobsluha, mobilita a sociální funkce. Práce je zaměřená na popis PEDI a jeho praktického využití v ergoterapii. V teoretické části je test představen, popsána je spolupráce ergoterapeuta s rodiči a stručně je zhodnocen vývoj funkčních schopností dítěte do věku sedmi let. V praktické části je uvedena výpovědní hodnota testu pro ergoterapeuta a pro rodiče. Shrnuty jsou i výhody a nevýhody PEDI z pohledu ergoterapeuta. Pro dosažení cílů práce bylo provedeno 20 hodnocení dětí testem PEDI. Formou anonymního online dotazníku byla získaná zpětná vazba respondentů na test. Výsledky dokladuje podrobná kazuistika a souhrnné grafy. Klíčová slova:  Pediatric Evaluation of Disability Inventory (PEDI)  ergoterapie  pediatrie  funkční schopnosti  hodnocení  disabilita  rodiče

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   začátekpředchozí19 - 28  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.