Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kibuc jako výrobní, sociální a kulturní systém
Rubinsteinová, Petra ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zameruje na kibuc jako na neopakovatelný jev lidské spolecnosti. Snaží se osvetlit jednotlivé urcité stránky velkého celku. Kibuc chápe jako samostatnou výrobní, sociální a kulturní jednotku, kterou se snaží analyzovat od jejího vzniku po její soucasný stav. Práce je venována aspektum komplikovaného historického vývoje, problematice struktury kibucu, rodiny, vzdelávání, kultury. V neposlední rade se zabývá též zemedelstvím a výrobou.
Evropský sociální fond v ČR a jeho přínos pro oblast rozvoje vzdělávání dospělých
Tichý, Karel ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Mužík, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce věnuje pozornost Evropskému sociálnímu fondu a jeho dosavadnímu přínosu pro oblast rozvoje vzdělávání dospělých v České republice. Zohledňuje přitom výsledky projektů realizovaných v jeho rámci v uplynulých 4 letech. Práce si všímá proměn úloh a významu vzdělávání ve společnosti a konceptu tzv. znalostní společnosti, který je široce diskutován napříč celou Evropskou unií. Tuto problematiku následně propojuje s představením historického pozadí a vývoje Evropského sociálního fondu. Jsou představeny základní strategické dokumenty Evropské unie, které věnují pozornost vzdělávání dospělých. V základu je představena historie této oblasti vzdělávání v České republice, pozornost se následně upírá k historii působnosti Evropského sociálního fondu v České republice a k základním republikovým strategickým dokumentům v oblasti vzdělávání. Na základě výsledků dostupné evaluační zprávy a ohlasů odborníků, kteří se v oblasti působnosti Evropského sociálního fondu dlouhodobě pohybují, je vyhodnocen dosavadní přínos tohoto fondu pro oblast vzdělávání dospělých v České republice. Toto vyhodnocení ústí v definování oblastí, kterým by na úrovni rozvoje vzdělávání dospělých měla být v příštích letech věnována zvýšená pozornost. Jsou identifikovány možnosti, které se České republice pro tuto oblast nabízejí...
Firemní kultura - teorie a praxe
Kvapilová, Barbora ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá firemní kulturou, současnými poznatky z oblasti teorie i konkrétní podobou firemní kultury v praxi. Kultura každého podniku je velmi individuální záležitostí a její diagnostika je velmi obtížná. Správně nastavená firemní kultura napomáhá větší efektivitě firmy, zkracuje adaptační procesy nových pracovníků, zamezuje zbytečné fluktuaci a zároveň může ovlivňovat důležité oblasti personální práce, jako je motivace nebo vzdělávání pracovníků. To, co se osvědčilo v jedné firmě, nemusí nutně zaručit úspěch jiné firmy. V úvodní části se práce zabývá vymezením pojmu kultura, různými úrovněmi kultury i její rozmanitostí. Další kapitola se zaměřuje přímo na firemní kulturu, dále vysvětluje rozdíly v pojetí organizační a firemní kultury, poukazuje na rozmanitost firemní kultury a zabývá se také jednotlivými prvky této kultury. Práce přináší základní pohledy na typy firemní kultury a zabývá se také problematikou její tvorby. Další část bakalářské práce je jakousi sondou do firemní kultury, konkrétně do redakce zpravodajství regionální soukromé rozhlasové stanice. Firemní kultura může být významným nástrojem, který napomáhá podniku a jeho zaměstnancům vymezit se vůči jiným firmám ve stejném oboru. Příhodná kultura může představovat také značnou konkurenční výhodu. Vznik této kultury nelze...
Harmonizace profesního a rodinného života ženy
Trnková, Dagmar ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je problém harmonizace soukromého a pracovního života ženy. Práce popisuje postavení ženy ve společnosti a na českém trhu práce a odkazuje se přitom na související sociologické a statistické údaje. Autor poukazuje na přímou souvislost mezi mateřstvím a znevýhodňováním ženy v zaměstnání. Detailněji se věnuje také rodině a její podpoře ze strany státu a zaměstnavatele.
Role vzdělávání v současné mexické společnosti
Steklíková, Eliška ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce Je poskytnout přehled o současném vzdělávacím systému ve Spojených státech mexických a pokusit se o hlubší porozumění roli, kterou hraje vzdělávání v současné mexické společnosti (z pohledu teorie i praxe). V první, teoretické části je popsaný historický vývoj vzdělávacího systému v Mexiku, s důrazem na význam změn v postojích zastávaných vůči konceptům vzdělávání a vyučování. Druhá část se zaměřuje na podrobný popis mexického školství, na jeho základní principy, jednotlivé úrovně, organizaci školského systému a vliv, který na něj má současná politická situace v zemi. V poslední, třetí části nazvané "Zkušenost" autorka reflektuje svou vlastní zkušenost se dvěma mexickými vzdělávacími institucemi - soukromou mateřskou, základní a střední školou ve Ciudad de México a se školou v indiánské komunitě podporované organizací UNICEF. Na základě porovnávání vzešlých argumentů z teoretické i praktické části autorka v závěru práce shrnuje pozitivní i negativní aspekty mexického vzdělávacího systému a zamýšlí se nad rolí vzdělávání v současné mexické společnosti a současnými výzvami.
Srovnání přípravy vedoucích v dětských organizacích a pedagogů volného času
Chlumská, Lucie ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Cílem této bakalárské práce je zmapování a srovnání soucasného stavu odborné prípravy vedoucích v detských organizacích a pedagogu volného casu na vysokých školách. Nejprve se zabývá problematikou celoživotního ucení, formálního a neformálního vzdelávání. Dále popisuje odbornou prípravu vedoucích jakožto príklad neformálního vzdelávání. Sleduje legislativní aspekty této prípravy, soucasnou vzdelávací nabídku a popisuje tuto nabídku z hlediska obsahu, forem a metod. Poukazuje na skutecnost, že príprava vedoucích není stále právne zakotvená a liší se v jednotlivých organizacích. Na druhou stranu, vzdelávací nabídka je pomerne široká, vedoucí i organizace, v nichž pusobí, mají potrebu odbornou prípravu dále rozvíjet. Poté nahlíží na soucasný stav vysokoškolské prípravy pedagogu volného casu s durazem na vzdelávací nabídku a obsah vzdelávání jakožto príkladu formálního vzdelávání. Vzdelávání pedagogu volného casu se odehrává zejména v bakalárských studijních programech, navazující magisterské studium tohoto oboru je spíše výjimecné. Na záver tato práce oba typy odborné prípravy porovnává a predkládá návrhy na prekonání jejich slabin. Ze srovnání mj. vyplynulo, že pedagogové volného casu mají díky príprave širší možnosti uplatnení, vedoucí jsou naopak pripravováni na míru dané organizaci.
Vliv rekvalifikace na zaměstnanost uchazečů o zaměstnání v rámci lokálního trhu práce
Švarcová, Miroslava ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Šerák, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá tématem rekvalifikace. Úvodní část popisuje obecné teoretické pojmy, které souvisí s nezaměstnaností, rozebírá rizikové skupiny, které jsou nezaměstnaností nejvíce ohroženy. Práce poukazuje na současný systém rekvalifikačního vzdělávání v České republice, sleduje historický vývoj politiky zaměstnanosti a nakonec rozebírá možnosti rekvalifikačního vzdělávání v okrese Most. Nedílnou součástí této práce je obecná charakteristika mosteckého regionu, který je specifický vysokou mírou nezaměstnanosti a omezenými možnostmi zaměstnanosti. Proto je práce zaměřena hlavně na rekvalifikace realizované úřady práce pro nezaměstnané. Statistická data, která jsou v bakalářské práci analyzována, jsou za období 2004-2008 a týkají se rekvalifikací, které realizoval Úřad práce v Mostě. Cílem této analýzy bylo porovnat vliv věku, vzdělání a pohlaví na vstup do rekvalifikace. Dále jsou podchyceny výsledky rekvalifikace u rizikových skupin.
Žena v managementu
Mládková, Jitka ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Není tajemstvím, že zastoupení žen a mužu v rídících pozicích je nejenom v Ceské republice nevyrovnané. Malý podíl žen na techto postech má mnoho prícin. Nejvetší prekážkou je tradicní vnímání ženské role jako pecovatelky o rodinný krb a muže jako živitele rodiny. Pri výberu nových pracovníku tak casto dochází k diskriminaci. Zamestnavatelé velmi casto na ženu nahlížejí jako na nejistou pracovní sílu z duvodu pravdepodobného odchodu na materskou/rodicovskou dovolenou. V prípade, že žena už deti má, je problém ješte vetší, protože se pocítá s tím, že s nimi bude velmi casto doma. Ženy, které chtejí dosáhnout v zamestnání nejaké významné pozice, tak mnohdy odkládají materství a poté, co porodí, nevyužijí ani celé doby rodicovské dovolené a vrací se do práce, jak nejrychleji to jde. Velkým problémem je také platová nerovnost, která provází ženy prakticky na všech postech; za stejnou práci na stejném míste nedostává žena stejnou mzdu jako muž, ackoliv má požadovanou kvalifikaci a predpoklady. Mezi nejvetší prekážky, které brání ženám dosahovat vedoucích pozic, patrí zejména deti a rodina. Ve spolecnosti stále ješte prevažuje presvedcení, že tato oblast je predevším doménou ženy. Ve verejnosti panuje také stereotypní mínení, že ženy o vyšší pozice nemají zájem. Mezi další bariéry patrí to, že muži do svých rad...
Vliv vzdělávání na podobu sociálních nerovností
Stočková, Eva ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
V této práci se systematicky věnuji problematice vzdělávání s ohledem na podobu sociálních nerovností. Po objasnění své volby tohoto tématu v úvodu práce jsem vymezila některé stěžejní pojmy, se kterými pracuji, převážně pomocí encyklopedických definic. Samostatnou kapitolu věnuji vzdělávacím příležitostem se stručným historickým exkursem do oblasti rovných šancí na vzdělání a v další kapitole navazuji rozsáhlejším přehledem různých pojetí a teorií reprodukcí vzdělanostních nerovností ve společnostech. Své místo jsem vyhradila i vybraným mezinárodním studiím na dané téma, které v této oblasti zkoumání mají své zásadní postavení a přinášejí hodnotná zjištění. V kontextu andragogiky jsem věnovala zvláštní pozornost tématům celoživotního učení a zvláště pak rovným příležitostem v oblasti celoživotního učení. Dále předkládám pohledy na sociální nerovnosti ve vzdělávání dospělých a profesním vzdělávání, které jsem čerpala zejména z analýz vzdělávací politiky OECD. V závěrečné kapitole se věnuji situaci v České republice, která svou změnou politického uspořádání po roce 1989 otevřela otázky týkající se vzdělanostních reprodukcí a dala tak výzkumníkům možnost tento (po sociologické stránce) fenomén zkoumat. Zároveň se snažím nabídnout stručný pohled na celoživotní učení v kontextu současné české společnosti. Mezi...
Rozsah a zdroje nerovností v přístupu k celoživotnímu vzdělávání
Visinger, Radek ; Krištofová, Zuzana (oponent) ; Kopecký, Martin (vedoucí práce)
Ve své práci se věnuji problému přetrvávajících vzdělanostních nerovností. Účast v celoživotním vzdělávání do značné míry předurčuje naše životní šance, proto je tak důležitá podpora rovnocenných vzdělávacích možností. Po krátkém představení tématu probírám v první kapitole různé teoretické koncepce rovnosti. Jejich porovnání ukazuje, že představy o charakteru rovnosti v přístupu ke vzdělávání se mohou velmi lišit a jen stěží lze některý pohled zanedbat či odmítnout. Rozhodnutí zahlazovat pomocí vzdělávání společenské nerovnosti musíme opřít o důkaz, že reprodukce či prohloubení těchto nerovností představuje nespravedlnost či diskriminaci v uplatňování individuálních sociálních práv. Není svobody bez reálně dostupné alternativy a právě tak není morálně ospravedlnitelné jakékoli znevýhodnění založené na jiných faktorech než je úroveň schopností a individuální úsilí. Dále upozorňuji na nešťastné důsledky rozšíření tržní orientace na oblast vzdělávání a analyzuji různé teoretické přístupy k přerozdělování ve prospěch zrovnoprávnění přístupu ke vzdělávání. Třetí část rozebírá hlavní sociologické teorie, které vysvětlují genezi a pravděpodobnou reprodukci vzdělávacích nerovností. Pozornost je věnována teorii meritokracie, různým teoriím vzdělanostních reprodukcí a teorii racionální volby. Přístup širokých mas k...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.