Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 175 záznamů.  začátekpředchozí166 - 175  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Komunikace dětí v předškolním věku
Haufová, Jitka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Název: Komunikace dětí v předškolním věku Anotace: Ve své diplomové práci se zaměřuji na komunikaci dětí v předškolním věku. Cílem výzkumného šetření je zmapovat, jak děti předškolního věku v mateřské škole komunikují v heterogenní skupině, jaké okolnosti ovlivňují komunikaci mezi dětmi, a jaké se objevují rozdíly v komunikaci mezi dítětem a rodičem, dítětem a vrstevníkem a dítětem a učitelem. Dále se snažím zmapovat, zda děti používají při své komunikaci vulgarismy a neologismy, případně kdy se tato slova nejčastěji objevují. Nedílnou součástí práce je vývoj sociální komunikace a podmínky správného vývoje řeči, které jsou pro komunikaci velmi důležité. Klíčová slova: komunikace, předškolní věk, druhy komunikace, pozorování, heterogenní skupina, jednotlivci Title: Communication of pre-school children Annotation: In my graduation theses I am focusing on the communication of pre-school children. The objective of my research is to identify the way of communication of pre-school children in heterogeneous group, the circumstances affecting communication between children and also the differences in communication between a child and its parent, a child and its peer and child with a teacher. Moreover, my focus is also on mapping the frequency of vulgarisms and neologisms in their communication and the situations...
Vývoj čtenářských dovedností u žáků vyučovaných AS a G metodou
Barešová, Pavlína ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Gramotnost, jako znalost psané formy jazyka, má v dnešní společnosti zcela zásadní význam pro fungování ve společnosti. Umět číst a psát je dnes nutností, osvojení dovednosti čtení a psaní je chápáno jako samozřejmost, nikoli jako mimořádná dovednost. Potřebnost funkční gramotnosti spolu s požadavkem na poměrně vysoký stupeň vzdělanosti však klade na dětskou populaci nemalé nároky. Vzniká zde tedy společenská potřeba na vynaložení zvýšeného úsilí v realizaci opatření, které by vedly ke snižování počtu dětí ohrožených poruchami čtení a psaní a špatných čtenářů. Rigorózní práce tematicky navazuje na předchozí práci diplomovou (2010) a postupovou (2009), ve kterých jsem se zabývala stanovením úrovně čtenářských dovedností u skupin žáků vyučovaných podle AS a G metody poprvé v polovině 1. ročníku, podruhé na konci 1. ročníku a mapováním odlišností ve vývoji čtenářství v návaznosti na metodu výuky. Dále pak také souvisejícím obtížím, jejich vývojem a způsobu čtení u tzv. "problémových" žáků, tedy u těch žáků, u kterých se v některém z uvedených období objevily obtíže ve čtení. Na tyto žáky poté nahlížíme jako na žáky s vyšším rizikem vzniku SPU. Vycházím z projektu Třístupňový model péče, který byl realizován pod záštitou IPPP ČR a kterého se účastním. Tento projekt si klade za cíl pomoci řešit základní...
Agrese u dětí v mateřské škole
Hitková, Eva ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
HITKOVÁ, Eva. Agrese u dětí v mateřské škole. [Diplomová práce]. Praha: Karlova Univerzita v Praze, Pedagogická fakulta, 2010. Ve své diplomové práci se zaměřuji na problematiku agrese a agresivity dětí v mateřské škole. Cílem práce je zmapovat výskyt, příčiny a projevy agresivního chování u předškolních dětí. Práce je členěna do deseti hlavních kapitol. Nejprve se zaměřuji na charakteristiku psychiky dítěte předškolního věku, jeho socializaci. Na vymezení, vysvětlení hlavních pojmů a definic agrese. Nedílnou součástí práce je výčet příčin a projevů agresivity u dětí v mateřské škole. V rámci těchto kapitol se snažím zaznamenat a postihnout vlivy působící a ovlivňující předškolní děti a jejich chování. V empirické části se zabývám šetřením a zjištěním skutečných projevů agrese a agresivity v dnešních mateřských školách, u předškolních dětí. Šetření bylo prováděno metodou pozorování dětí v mateřské škole. Výsledky byly zaznamenány a zpracovány do tabulky a dále zpracovány do tabulek a grafů. Závěr práce vychází ze zjištěných údajů, poznatků a z výsledků výzkumného šetření. Klíčová slova: agrese, agresivita, mateřská škola, předškolní dítě, rodina
Zkušenost rodičů dětí s autismem
Ryšánková, Gabriela ; Chrz, Vladimír (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
The objective of work is to try to describe the experience of parents of children with autism (how these parents perceive this experience and live through it and what this experience means to them). The research progresses from the problem approach (autism as a diagnosis and psychology of the families with children with autism) to the choice of narrative approach as the way of approach to this experience and moreover to the origin of the narrative analysis cathegories. The narrative approach has been chosen for this research as the human experience is also narratively structured. So if the experience of parents of children with autism is to be studied the narrations can be percieved as the means of researched experience approach. Based on the life -stories analysis we can better describe and understand how the parents face to troubles and to their uneasy fates. For the collecting data process three main steps have been used. The first step includes the process from the data to the repeated topics. It also consists of categories of narrative analysis which contents two major terms - agency and positioning. These categories as the higher level terms lead to a number of categories, which mean a framework of the research. The interview analysis from the point of view of the recommended categories are the main...
Pracovní uplatnění osob s Aspergerovým syndromem
Zelenková, Monika ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Cílem teoretické části této práce je především vymezit problematiku pracovního uplatnění osob s Aspergerovým syndromem. Po objasnění základních pojmů a charakteristik poruch autistického spektra a Aspergerova syndromu se pokusíme podrobněji popsat specifika Aspergerova syndromu ve vztahu k pracovnímu procesu, možnosti uplatnění osob s tímto typem postižení, vhodnou intervenci na pracovišti nebo zahraniční zkušenosti s podporovaným zaměstnáním u těchto osob. V praktické části se pak pokusíme zjistit, jaká je připravenost mladých osob s Aspergerovým syndromem na zařazení do pracovního procesu, jaké jsou jejich představy, aspirace a obavy týkající se budoucího zaměstnání.
Hodnotová orientace pachatele
Gärtnerová, Emilie ; Sotáková, Hana (oponent) ; Goldmann, Petr (vedoucí práce)
Předložená diplomová práce se zabývá hodnotovou orientací pachatele - muže. Výzkumný vzorek tvořilo 6 mužů (mladý odsouzený, recidivista, starší prvotrestaný, odsouzený za majetkovou trestnou činnost, odsouzený za násilnou trestnou činnost, jeden informant byl již třetím rokem propuštěný na svobodu). V teoretické části práce se zabývám pojetím hodnot z hlediska psychologického, filosofického a duchovního, snažím se vymezit základní pojmy. Dále se zabývám osobností pachatele z psychologického hlediska, čímž upozorňuji na možnost ovlivnění hodnotové orientace charakteristickými rysy osobnosti. V této části se zabývám také životním stylem pachatele a obecnými předpoklady kriminální kariéry. Teoretickou část uzavírám pojednáním o výkonu trestu odnětí svobody a o možném dopadu tohoto specifického prostředí na hodnotovou orientaci pachatele. Ve výzkumné části práce používám více metod. Jsou jimi předvýzkumné šetření, anamnestický rozhovor a dotazník, pozorování, polostrukturovaný rozhovor, upravená verze dotazníku Rokeach Value Survey a sebehodnotící dotazník ESK-Existenciální škála. Získanými daty se snažím odpovědět mj. na otázky typu: jaká je hodnotová orientace pachatele? Jak pachatel zachází s vlastním hodnotovým systémem? Jaké hodnoty pachatel preferuje? Do jaké míry je pachatel v demonstraci své hodnotové...
Analýza zkoušky čtení u žáků vyučovaných analyticko-syntetickou a genetickou metodou
Barešová, Pavlína ; Sotáková, Hana (oponent) ; Kucharská, Anna (vedoucí práce)
Gramotnost, jako znalost psané formy jazyka, má v dnešní společnosti zcela zásadní význam pro běžné a úspěšné fungování ve společnosti. Umět číst a psát je dnes spíše nutnost a samozřejmost, než mimořádná dovednost. Potřebnost funkční gramotnosti spolu s požadavkem na poměrně vysoký stupeň vzdělanosti však klade na dětskou populaci nemalé nároky. Vzniká zde tedy potřeba vynaložení zvýšeného úsilí v realizaci opatření, které by vedly ke snižování počtu dětí ohrožených poruchami čtení a psaní a špatných čtenářů. Diplomová práce tematicky navazuje na předchozí postupovou práci (2009), ve které jsem se zabývala stanovením úrovně čtenářských dovedností u žáku 1. ročníku v jeho 1. polovině, a to z pohledu odlišnosti didaktických metody (analyticko-syntetická a genetická), kterými byli žáci ve čtení a psaní vzdělávaní. Vycházím z projektu Třístupňový model péče, který byl realizován pod záštitou IPPP ČR a kterého se zúčastňuji. Tento projekt si klade za cíl pomoci řešit základní problém pedagogicko-psychologického poradenství v oblasti diagnostiky SPU, konkrétně problematiku nejednotnosti postupu v procesu diagnostikování a nejednotnosti kritérií pro přidělení diagnózy SPU. Tři stupně modelu péče představují postupné kroky v pomoci žákům s výukovými obtížemi, a to bez rozdílu příčin jejich obtíží. My zde zůstáváme...
Rodina a její význam v životě dítěte
Pilařová, Veronika ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Bakalářská práce se zabývá rodinnou výchovou a důležitostí rodiny pro dítě předškolního věku. Teoretická část zpracovává odborné poznatky o dítěti předškolního věku a rodinné výchově. Dále se v práci zabývám pojmem rodina, jejími funkcemi a na závěr kresbou rodiny. Praktická část je zaměřena na zkoumání rodin a jejím významem pro dítě. V práci se zaměřuji na čas rodičů trávený s dětmi, prostředí, ve kterém dítě žije a celkovou rodinnou situaci. Výzkum je prováděn pomocí rozhovorů s dětmi, jejich matkami a učitelkami. Pro podtržení celého výzkumu jsem jako doplňkovou metodu použila kresbu rodiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 175 záznamů.   začátekpředchozí166 - 175  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.