Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 183 záznamů.  začátekpředchozí166 - 175další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití metody Camberwellského šetření potřeb u lidí s duševním onemocněním
Singh, Marta ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou využití Camberwellského formuláře pro mapování potřeb, klinické verze, v procesu hodnocení potřeb lidí s duševním onemocněním s cílem odpovědět na otázku, zdali se tento nástroj jeví jako užitečný pro identifikaci potřeb lidí s duševním onemocněním v procesu poskytování konkrétních sociálních služeb (služby poskytované o.s. Fokus Praha) a zdali může být užití tohoto nástroje v praxi v tomto kontextu nosnou platformou pro návrh vhodných intervencí. Práce má teoreticko-aplikační povahu. V teoretické části je věnována pozornost problematice potřeb, především některým teoretickým konceptům potřeb, dále je zde věnován prostor tématu případné existence specifik v systému potřeb u lidí s duševním onemocněním a detailnímu popisu Camberwellského formuláře pro hodnocení potřeb - jeho charakteristikám, podmínkám pro administraci a způsobu administrace a využití výsledků v praxi. Empirická část si klade za cíl zmapovat jednak oblasti potřeb, v nichž klienti a zájemci o služby o.s. Fokus Praha potřebují podporu, jednak popsat, jakou formu a míru podpory v těchto i dalších životních oblastech již využívají a druhak se snaží zmapovat, do jaké míry se změnila struktura v systému potřeb u výběrového souboru dotazovaných v rámci znovu mapování potřeb po půl roce. Na...
Agresivní chování u dětí s poruchou autistického spektra
Nováková, Hana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá agresivním chováním u dětí s poruchou autistického spektra. V rámci diagnóz poruch autistického spektra se vyskytuje poměrně široká škála projevů agresivního chování. Naším cílem bylo zjistit, o jaké projevy se jedná a v jaké míře se vyskytují. Práce byla rozdělena na dvě části, na část teoretickou a část výzkumnou. V teoretické části jsme se zabývali otázkou problémového chování, především pak agresivním chováním. Dále jsme se věnovali problematice poruch autistického spektra, klasifikaci jednotlivých diagnóz, historickému vývoji autismu a rozborem jednotlivých oblastí (triádou), které jsou narušeny. Ve výzkumné části prezentujeme provedený empirický výzkum zaměřený na zjištění projevů agresivního chování u dětí s poruchou autistického spektra. Potřebná data jsme získali prostřednictvím dotazníkového šetření. Jako soubor respondentů jsme zvolili rodiče dětí s poruchou autistického spektra.
Integrace žáka s Aspergerovým syndromem na I. stupni základní školy - problémové oblasti
Pavlíčková, Lucie ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Valentová, Lidmila (oponent)
v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá integrací žáka s Aspergerovým syndromem na běžné základní škole a jeho problémovým chováním v daných oblastech v době vyučování a volnočasových aktivitách. Toto téma má na základě teoretických poznatků, postřehů z praxe a dále uvedením konkrétních případů přiblížit danou problematiku, která je v dnešní době čím dál častěji zmiňována a řešena. Klíčová slova Porucha autistického spektra, autismus, Aspergerův syndrom, problémové chování
Zdraví sourozenci mentálně postižených dětí očima rodičů
Fialová, Kristýna ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
NÁZEV: Zdraví sourozenci mentálně postižených dětí očima rodičů ABSTRAKT: Text se zabývá specifiky ve vztahu rodič - sourozenec dítěte s mentálním postižením. Snaží se odpovědět na otázku, jaká rodičovská očekávání a nároky klade na sourozence rodinná situace a v čem se tyto požadavky liší od přístupu k dítěti s mentálním postižením. Klíčová slova: Rodinné vztahy, Sourozenecké vztahy, Mentální postižení, Výchova a výchovné postoje
Syndrom vyhoření u učitelek mateřských škol
Jandová, Martina ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
RÉSUMÉ Diplomová práce se věnuje stresu a syndromu vyhoření. Cílem diplomové práce je zjistit, jaká je míra psychické zátěže s ohledem na syndrom vyhoření a zmapovat výskyt syndromu vyhoření u učitelek mateřských škol. Zajímalo nás, jaký vliv na výskyt syndromu vyhoření má délka praxe, počet dětí ve třídě, místo působení, spokojenost v kolektivu a stupeň osobního uspokojení vzhledem k věku učitele. Pozornost je věnována učitelské profesi a v ní specifickým stresorům. Pro zpracování výzkumu jsem použila dotazník Maslach Burnout Inventory, který je standardizován pro měření syndromu vyhoření a dotazník zjišťující citlivost vůči stresu. Pro zjištění demografických údajů jsem použila vlastní dotazník. Ve výsledcích se ukazuje, že větší počet učitelek je proti stresu odolných. Syndrom vyhoření napříč všemi třemi oblastmi se ukázal pouze u jednoho respondenta z celkového počtu 100 dotázaných. U osmi dotázaných byl syndrom vyhoření potvrzen ve dvou oblastech.
Zájmy dětí s autismem
Knoblochová, Ivana ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Procházková, Jana (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapovat zájmy dítěte s Aspergerovým syndromem, následně je porovnat se zájmy dítěte intaktního stejného věku a na základě srovnání konkrétně vymezit společné a odlišné rysy zájmů. Dalším cílem práce je zhodnotit, zda v průběhu vývoje chlapce s Aspergerovým syndromem a chlapce intaktního docházelo k proměnám jejich zájmů. U chlapce s Aspergerovým syndromem se zaměřuji na možné souvislosti jeho zájmů se specifiky vycházející ze samotného postižení. Teoretická část práce je věnována popisu charakteristik poruch autistického spektra s bližším pojednáním o Aspergerově syndromu. Součástí je i charakteristika zájmů a hry intaktních dětí uvedená v porovnání se specifiky hry a zájmy dětí s poruchami autistického spektra. Pro účely empirické studie byl zvolen kvalitativní typ výzkumu a metoda pozorování. Praktická část navazuje na část teoretickou, doplňuje ji o konkrétní příklady v podobě dvou kazuistik, které byly vytvořeny na základě pozorování chlapce s Aspergerovým syndromem a chlapce intaktního a také na základě doplňujících informací získaných z rozhovoru s rodiči vzhledem k nezbytnosti doplnění anamnestických údajů.
Hostitelská péče - výhody a nevýhody
Vávrová, Tereza ; Procházková, Jana (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nově se rozvíjejícím typem náhradní rodinné péče, hostitelskou péčí. V teoretické části je hostitelská péče nejprve uvedena jako jedna z možností, jak lze umožnit dětem v ústavní výchově poznat rodinný život a fungování běžné rodiny. Jsou zde nastíněny důvody, proč jsou děti z vlastních rodin odebírány a jak se s nimi pracuje dál. Hostitelská péče je uvedena v rámci systému náhradní rodinné péče. Následně je prostor věnován tomu, jaké jsou nároky na žadatele o hostitelskou péči, jaké děti do této péče mohou být umístěné a jak by hostitelská péče měla probíhat. Jelikož se práce zabývá možností uspokojování potřeb v hostitelské péči a pozitivy a riziky, které hostitelská péče přináší, je jedna z kapitol věnována teorii základních psychických potřeb od autorů Matějčka a Langmeiera. Praktická část se zabývá třemi pohledy na hostitelskou péči a jejím hodnocením v rámci zmíněných aspektů. Tyto tři pohledy jsou získány v rozhovorech s řediteli dětských domovů a pracovnicemi orgánu sociálně-právní ochrany dětí a dále v dotaznících vyplněných hostiteli. Kromě hodnocení hostitelské péče z pohledu pozitiv, rizik a možnosti uspokojování potřeb se praktická část také zabývá souvislostí mezi hodnocením jednotlivých skupin a jejich rolí v hostitelské péči a také vlivem na realizaci...
Komunikace dětí v předškolním věku
Haufová, Jitka ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Název: Komunikace dětí v předškolním věku Anotace: Ve své diplomové práci se zaměřuji na komunikaci dětí v předškolním věku. Cílem výzkumného šetření je zmapovat, jak děti předškolního věku v mateřské škole komunikují v heterogenní skupině, jaké okolnosti ovlivňují komunikaci mezi dětmi, a jaké se objevují rozdíly v komunikaci mezi dítětem a rodičem, dítětem a vrstevníkem a dítětem a učitelem. Dále se snažím zmapovat, zda děti používají při své komunikaci vulgarismy a neologismy, případně kdy se tato slova nejčastěji objevují. Nedílnou součástí práce je vývoj sociální komunikace a podmínky správného vývoje řeči, které jsou pro komunikaci velmi důležité. Klíčová slova: komunikace, předškolní věk, druhy komunikace, pozorování, heterogenní skupina, jednotlivci Title: Communication of pre-school children Annotation: In my graduation theses I am focusing on the communication of pre-school children. The objective of my research is to identify the way of communication of pre-school children in heterogeneous group, the circumstances affecting communication between children and also the differences in communication between a child and its parent, a child and its peer and child with a teacher. Moreover, my focus is also on mapping the frequency of vulgarisms and neologisms in their communication and the situations...
Vývoj čtenářských dovedností u žáků vyučovaných AS a G metodou
Barešová, Pavlína ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Gramotnost, jako znalost psané formy jazyka, má v dnešní společnosti zcela zásadní význam pro fungování ve společnosti. Umět číst a psát je dnes nutností, osvojení dovednosti čtení a psaní je chápáno jako samozřejmost, nikoli jako mimořádná dovednost. Potřebnost funkční gramotnosti spolu s požadavkem na poměrně vysoký stupeň vzdělanosti však klade na dětskou populaci nemalé nároky. Vzniká zde tedy společenská potřeba na vynaložení zvýšeného úsilí v realizaci opatření, které by vedly ke snižování počtu dětí ohrožených poruchami čtení a psaní a špatných čtenářů. Rigorózní práce tematicky navazuje na předchozí práci diplomovou (2010) a postupovou (2009), ve kterých jsem se zabývala stanovením úrovně čtenářských dovedností u skupin žáků vyučovaných podle AS a G metody poprvé v polovině 1. ročníku, podruhé na konci 1. ročníku a mapováním odlišností ve vývoji čtenářství v návaznosti na metodu výuky. Dále pak také souvisejícím obtížím, jejich vývojem a způsobu čtení u tzv. "problémových" žáků, tedy u těch žáků, u kterých se v některém z uvedených období objevily obtíže ve čtení. Na tyto žáky poté nahlížíme jako na žáky s vyšším rizikem vzniku SPU. Vycházím z projektu Třístupňový model péče, který byl realizován pod záštitou IPPP ČR a kterého se účastním. Tento projekt si klade za cíl pomoci řešit základní...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 183 záznamů.   začátekpředchozí166 - 175další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.