Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vliv vysokoškolského studia na vnímanou pozitivitu respondentů
Plachá, Barbora ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Hlavním tématem a cílem této práce je zjistit vliv vysokoškolského studia na vnímanou pozitivitu studentů. K tomuto výzkumu byl použit Dotazník pozitivity od Barbary Fredrickson. První část bakalářské práce se zabývá duševním zdravím a metodami, kterými ho lze podporovat. Druhá část práce popisuje daný dotazník, který byl rozdán 5 vysokoškolským studentům. Respondenti dotazník vyplňovali v průběhu roku čtyřikrát, po dobu 14 dní. Dvakrát během školy a dvakrát během prázdnin. Pomocí tohoto dotazníku je vyhodnoceno, do jaké míry vysokoškolské studium ovlivňuje pozitivitu respondentů. Výsledky ukázaly, že během semestru byl průměrný poměr pozitivity roven 1,04:1. Přibližně na každou pozitivní emoci se v tomto celém období objevila jedna negativní a celkový poměr průměrné pozitivity během prázdnin byl 1,83:1. Pozitivita se tedy snížila o necelou jednu pozitivní emoci na jednu negativní. Závěr práce uvádí doporučení pro studenty, díky kterým by si měli studenti udržet stabilní poměr pozitivity během psychicky náročného období. KLÍČOVÁ SLOVA Dotazník pozitivity, duševní zdraví, pozitivní emoce, vysokoškolští studenti
Human papillomavirus - prevention of cervical cancer and awareness of high school students about HPV viruses and their prevention
Dinga, Jana ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Táto práca je všeobecne zameraná na ľudské papilomavírusy (HPV vírusy), rakovinu kŕčka maternice a primárnu prevenciu proti HPV vírusom. V rámci teoretickej časti sú popísané základné informácie o týchto vírusoch - od histórie, epidemiológie, rizikových faktorov, ktoré podporujú šírenie vírusov alebo vznik ochorení spôsobených HPV vírusmi, po samotnú cestu šírenia infekcie HPV a delenia HPV vírusov podľa stupňa ich nebezpečia. Ďalej sa v práci popisujú vybrané ochorenia, ktoré HPV vírusy spôsobujú. Konkrétne práca opisuje "menej závažné" genitálne bradavice (ich epidemiológiu a výskyt, spôsob prenosu a spôsob akým sa dá liečiť alebo brániť pred týmto ochorením). Značná časť práce sa venuje rakovine kŕčka maternice ako ochoreniu spôsobeného práve vysoko rizikovými typmi HPV vírusov. V práci je popísaný priebeh ochorenia a jeho jednotlivé fázy - od prekanceróz (prednádorových štádií) rakoviny kŕčka maternice po samotný karcinóm cervixu. Významná časť práce je venovaná epidemiológií tohto ochorenia a hlavne možnosťami prevencie pred ním (primárna prevencia, sekundárna prevencia a pod.). V praktickej časti som sa rozhodla použiť kvantitatívnu metódu výskumu vo forme dotazníku, ktorý bol určený pre študentky prvých až štvrtých ročníkov stredných škôl. Prostredníctvom analýzy výsledkov dotazníka som...
Spánek a důsledky jeho nedostatku u vysokoškolských studentů
Soukupová, Barbora ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Tato bakalářská práce se nazývá Spánek a důsledky jeho nedostatku u vysokoškolských studentů. Práce je rozdělená na dvě části. V teoretické části je zmiňována obecná charakteristika spánku, historie, cirkadiánní rytmy, fáze a význam. Následovně je pozornost věnována i vybraným poruchám spánku, možným příčinám a na závěr důsledkům, které mohou nastat při spánkové deprivaci. Praktická část je prováděna za pomoci polostrukturovaných rozhovorů s respondenty, kdy následovně byla provedená analýza rozhovorů, komparace jednotlivých dat a diskuze, ve které jsou shrnuty odpovědi na výzkumné otázky a porovnání výsledků s odbornou literaturou. Hlavním cílem bylo zjistit, jaké důsledky se projeví u vysokoškolských studentů při nedostatku spánku kdy se zjistilo, že nejvíce se objevují potíže s pozorností, pamětí a změnou nálad, pak také i větší náchylnost k nemocem. V dílčím cíli bylo zkoumáno, jaké jsou možné příčiny, které přispívají ke zhoršenému spánku u vysokoškolských studentů. Z výzkumu vyplynulo, že se nejčastěji jednalo o stres a kofein. Další dílčí cíl měl zjistit, jak se subjektivně mění kvalita spánku u vysokoškolských studentů během zkouškového období. Výsledky poukázaly na zkrácenou dobu spánku, zhoršení problémů týkajících se probouzení se během noci a usínání, a také snížení svěžesti během dne....
Naučné stezky a jejich využití v environmentální výchově
Merglová, Markéta ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
V bakalářská práci se zabývám koncepcí naučných stezek a jejich využitím v environmentální výchově. V teoretické části se zaměřím především na obecnou charakteristiku, která se v publikacích objevuje obdobně. Především se jedná o základní definici naučných stezek, druhy naučných stezek, pravidla pro tvorbu informačních panelů a co by měla obsahovat každá naučná stezka. V práci je popsán přínos a funkce naučných stezek. Vymezení přínosu naučných stezek k environmentální výchově ve srovnání s ostatními nástroji environmentální výchovy podle základní literatury o naučných stezkách. Dále uvádím, jak je Environmentální výchova (EVVO) popsána ve Státním programu EVVO a v Metodickém pokynu MŠMT k zajištění environmentálního vzdělávání na středních školách, středních odborných školách nebo na odborných učilištích, který poskytne názorný návod, jak realizovat environmentální výchovu na těchto školách a jak je zakotvena v dokumentech školy. Vycházet budu především z online portálu, konkrétně z atre.cz a mzp.cz. V empirické, praktické části se zaměřím na výsledky environmentálně-výchovné činnosti naučných stezek podle zpráv shrnujících činnost jednotlivých stezek (výběrově podle dosažitelnosti a časových možností zpracování). Přiložím dotazníkové šetření od žáků středních škol pro zjištění, zda mají...
Jak žáci v pubertě vnímají své tělo
Vodehnalová, Barbora ; Thorovská, Alena (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem lidského těla, jeho vnímáním a sebehodnocením u dospívajících dívek a chlapců na druhém stupni základní školy, přesněji u žáků šestých a devátých tříd. Cílem práce je prozkoumat problematiku například z psychologického či historického úhlu pohledu. Dále pak posoudit subjektivní vnímání těla v období puberty u vybraných žáků druhého stupně základní školy. Zároveň také porovnat rozdíly v nahlížení na vlastní tělo mezi chlapci a dívkami a mezi šestými a devátými třídami. Současně je cílem zjistit, zda je mezi žáky patrný rozdíl a zda jsou se svým tělem spokojeni či nikoli a následně odhalit případné příčiny nespokojenosti s fyzickým tělem u dospívajících jedinců a nalézt faktory, které mohou mít vliv na sebeakceptaci. Práce je členěna do dvou hlavních částí. Teoretická část pojednává o tématu dospívání a jeho charakteristikách, dále například o sebepojetí, sebevědomí či o vlivu médií na nahlížení na vlastní tělo. Praktická část pak zachycuje výsledky výzkumu zaměřeného na vnímání vlastního těla u dospívajících za pomoci kvantitativních i kvalitativních metod. Výzkumným šetřením bylo prokázáno, že existují rozdíly ve vnímání těla mezi chlapci a dívkami, ale také mezi žáky šestých a devátých tříd. Dále bylo zjištěno, že dívky jsou se svým tělem zpravidla méně...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   začátekpředchozí16 - 25dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.