Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 176 záznamů.  začátekpředchozí144 - 153dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mentoring začínajících učitelů ve Finsku
Králová, Anežka ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce Mentoring začínajících učitelů ve Finsku má za cíl analyzovat model peer-group mentoringu začínajících učitelů ve Finsku na případové studii projektu Paedeia Café, dále zhodnotit výhody a nevýhody tohoto skupinového modelu oproti dyadické formě mentoringu a přinést náměty na implementaci finských zkušeností do českého prostředí. V teoretické části nejprve stručně představujeme mentoring v učitelství, specifika finského vzdělávacího systému, model peer-group mentoringu a projekt Paedeia Café, který implementuje model peer-group mentoring ve Finsku. Výzkumná část práce využívá metodu deskriptivní případové studie. Prostředky sběru dat jsou rozhovory s účastníky mentoringu, manažerem projektu a zúčastněné pozorování. Na základě výzkumné části práce můžeme říci, že projekt Paedeia Café se snaží propojovat zkušené učitele se studenty posledních ročníků učitelského studia. Výhodou peer-group modelu je vytvoření prostoru pro diskuzi o profesních otázkách, ale také finanční úspora. Nevýhodou je složitější struktura, konfúze rolí mentora a nízká opora v odborné literatuře. V ČR bychom se mohli inspirovat především v propojování zkušených učitelů z praxe se studenty učitelství a ve vytváření prostoru pro sdílení zkušeností z učitelské profese v neformální atmosféře. Práce je příspěvkem k...
Role nízkoprahového zařízení malého města
Jež, Radomír ; Richterová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
Bakalářská práce pojednává o nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež a jeho roli na malém městě. První čtyři kapitoly jsou čistě teoretické a spíše obecného charakteru. V první kapitole se zabývám jeho ukotvení v legislativě, jaké poskytuje služby, průběh poskytování služeb a osobami, které v těchto zařízeních pracují. Ve druhé kapitole se zaměřuji na cílovou skupinu pro tato zařízení, jaké jsou její hlavní charakteristiky, vývoj a možné rizikové chování, kterého se dopouští. Ve třetí části se zaměřuji na definici malého města. Sociální strukturu obyvatelstva, školství a možnosti alternativního vyžití pro děti a mládež. Ve čtvrté kapitole již popisuji konkrétní zařízení, které je zaměřeno pro klientelu typického malého města. Pro popis zařízení byly využity archivní spisy, ročenky a informace sdělené pracovníky zařízení. Poslední část práce je výzkumná. Nejprve jsem si určil dle teoretických poznatků z příslušné literatury výzkumné otázky a způsob, jakým je budu ověřovat. Samotný průzkum pak byl proveden nejprve dotazníkovou metodou, kdy klienti za účasti dospělé osoby vyplňovali dotazníky. Respondenti dotazníkového šetření byli vybírání náhodně bez ohledu na věk a pohlaví. Jedinou podmínkou byla dlouhodobá návštěvnost. Dotazníky byly následně zpracovány, dle odborné literatury do tabulek a grafů....
Montessori pedagogika v českém školství
Havlíková, Renata ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce zpracovává uplatnění montessori pedagogiky v českém prostředí. Úvodní kapitoly této práce se věnují životu a dílu Marie Montessori, základním antropologický myšlenkám a principům, dále pak vývoji montessori pedagogiky. Deskriptivní metodou práce mapuje současné zastoupení institucí a základních škol, které v českém prostředí působí. Další kapitoly obsahují případové studie dvou pražských Montessori základních škol. Výsledky této práce poukazují na to, že pedagogika Marie Montessori není jen strnulou koncepcí, nýbrž pedagogikou, která je stále schopna rozvoje v rámci živého procesu v praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 176 záznamů.   začátekpředchozí144 - 153dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 RICHTEROVÁ, Markéta
1 RICHTEROVÁ, Michaela
3 Richterová, Marie
4 Richterová, Markéta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.