Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 33 záznamů.  začátekpředchozí14 - 23další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kolektivní paměť násilně vystěhovaných obyvatel: Životní příběhy o druhé světové válce z Neveklovska
Štěpánková, Jana ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Otčenášek, Jaroslav (oponent) ; Janeček, Petr (oponent)
Předkládaná disertační práce je příspěvkem ke studiu problematiky životních příběhů obyvatel násilně vystěhovaného území Neveklovska za druhé světové války. O tomto regionu existují autentické výpovědi a toto území je fixováno i v kolektivní paměti. Životní příběhy patří k velmi vzácným pramenným fondům. Jde především o autenticitu zážitků, které se díky subjektivitě narátorů vyznačují selektivitou a přestavují tedy další úhel pohledu. Práce podrobně seznamuje s pamětníky těchto událostí, které jsou v současné době často neznámé, anebo se na ně v oficiálních dokumentech neprávem zapomíná. Současně navazuje na předcházející výzkumy folkloristy Jaromíra Jecha z poloviny 20. století. Porovnáním výsledků obou výzkumů tak dostáváme obraz o závažné události násilného odsunu českého obyvatelstva ve vymezeném regionu. Práce se soustřeďuje na analýzu získaných výsledků za pomoci současných moderních přístupů, které se opírají o metodu orální historie, která je součástí kvalitativního výzkumu, s důrazem na obecné cíle a kontext. Předkládá nová svědectví událostí, které nebyly dosud nikde uvedeny ani publikovány. Zároveň přináší aktuální stav, resp. odraz násilné válečné perzekuce v soudobé společnosti a jeho budoucí životaschopnost, funkčnost generačních přenosů traumat a způsoby komemorace. Textové a...
Projevy nekázně z pohledů učitelů základních škol
ŠTĚPÁNKOVÁ, Jana
Bakalářská práce mapuje projevy nekázně, vyskytujících se na ZŠ, je zde popsán pohled učitelů na své kompetence ve směru k řešení nekázně. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zpracovány základní teoretické poznatky, týkající se nekázně ve školách a přístupů ke kázni ve školách. Praktická část zkoumá projevy nekázně, kterou řeší učitelé na ZŠ, a to z jejich pohledu. Autorka dále mapuje, jak se cítí učitelé připraveni na řešení situací, které vznikají. V souladu s cílem práce je použit kvantitativní výzkumný přístup a sběr dat pomocí dotazníků. Výběrový soubor tvoří pedagogičtí pracovníci ZŠ.
Charakterizace redukce flubendazolu u člověka in vitro
Štěpánková, Jana ; Szotáková, Barbora (vedoucí práce) ; Novotná, Eva (oponent)
Univerzita Karlova Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: Mgr. Jana Štěpánková Vedoucí rigorózní práce: Prof. Ing. Barbora Szotáková, Ph.D. Název rigorózní práce: Charakterizace redukce flubendazolu u člověka in vitro Flubendazol (FLU) je anthelmintikum benzimidazolového typu, používané k léčbě a prevenci helmintóz hospodářských i volně žijících zvířat. FLU je také registrován pro léčbu parazitóz způsobených střevními hlísticemi u lidí. Mechanismus jeho účinku spočívá ve specifické vazbě na tubulin, která naruší strukturu a funkci mikrotubulů. Výhodou tohoto léčiva je i nízká systémová toxicita. Proto se nyní studuje i jeho aktivita protinádorová. Cílem této rigorózní práce bylo charakterizovat redukci FLU v lidských jaterních subcelulárních frakcích, protože tyto informace v dostupné literatuře dosud chybí. Byla studována stereospecifita, subcelulární lokalizace, preference koenzymů, enzymová kinetika redukce FLU a aktivita enzymů, které se redukce FLU účastní. Výsledky měření prokázaly, že FLU je více redukován v cytosolu a je preferován redukovaný koenzym nikotinamidadenindinukleotidfosfát (NADPH). Redukce FLU je u člověka striktně stereospecifická, protože FLU byl redukován pouze na (+)-enantiomer FLUR. Při studiu enzymové kinetiky redukce FLU v cytosolu,...
Tržní oceňování podniku jako podklad pro strategická rozhodnutí
Štěpánková, Jana ; Faltýnek, Jiří (oponent) ; Režňáková, Mária (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je problematika oceňování podniku za účelem změny právní formy. Součástí práce je analýza podniku, podnikatelského prostředí a zhodnocení přínosů a rizik změny právní formy. V praktické části řeším ocenění společnosti pomocí výnosové a substanční metody. Pro ocenění byla použita metoda kapitalizovaného čistého výnosu a metoda účetní hodnoty vlastního kapitálu na principu historických cen.
Zásada superficies solo cedit a její význam v pozemkovém právu
Štěpánková, Jana ; Franková, Martina (vedoucí práce) ; Žákovská, Karolina (oponent)
Práce si klade za cíl popsat pojetí superficiální zásady v kontextu platné právní úpravy a vlivu zakotvení superficiální zásady na pozemkově právní vztahy. V důsledku znovuzavedení superficiální zásady do právního řádu České republiky zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se vše, co je spojeno se zemským povrchem, stává součástí daného pozemku. Práce je rozdělena do pěti strukturovaných kapitol. První kapitola je věnována pozemkovému právu jako interdisplinárnímu oboru. Druhá kapitola tvoří určitý můstek pro vysvětlení klíčového významu superficiální zásady v rámci kontextu pozemkového práva. Třetí kapitola se věnuje historickému nástinu vývoje právních vztahů k nemovitým věcem na území českých zemí včetně uvedení římské úpravy jako východisku superficiální zásady. V další části práce je obsažen výklad nejdůležitějších právních institutů související se superficiální zásadou, a to v kontextu platného práva. Kapitola dále popisuje výjimky ze zásady dokazující tvrzení, že aktuální právní pojetí superficiální zásady není absolutní. Pátá část práce je zaměřena na rozbor vybraných pozemkově právních vztahů ovlivněných superficiální zásadou.
Vliv prenylflavonoidů na detoxikační enzymy v hepatocytech
Štěpánková, Jana ; Szotáková, Barbora (vedoucí práce) ; Skálová, Lenka (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Farmaceutická fakulta v Hradci Králové Katedra biochemických věd Kandidát: Jana Štěpánková Školitel: Prof. Ing. Barbora Szotáková, Ph.D. Název diplomové práce: Vliv prenylflavonoidů na detoxikační enzymy v hepatocytech Prenylované flavonoidy jsou sekundární metabolity mnoha rostlin jako např. chmele a fíku. V mnoha směrech pozitivně působí na lidský organismus, mají např. antioxidační, antikancerogenní, protizánětlivé, estrogenní a antibakteriální účinky, které jsou díky jejich prenylové jednotce ještě zvýrazněny. Pouze potravní doplňky však mají dostatečné množství těchto látek, i proto si je pacienti čím dál častěji kupují. V této diplomové práci byla studována cytotoxicita prenylovaných flavonoidů xanthohumolu (XH), isoxanthohumolu (IXH), 6-prenylnaringeninu (6PN) a 8-prenylnaringeninu (8PN) vůči izolovaným potkaním hepatocytům pomocí testu MTT. Dále byl zkoumán vliv zmíněných prenylflavonoidů na aktivitu a expresi enzymů 1. fáze biotransformace NAD(P)H:chinonoxidoreduktasu (NQO1) a aldehydreduktasu (AKR1A1). Výsledky měření viability prokázaly, že 6PN a 8PN zvyšují životnost potkaních hepatocytů. XH v koncentraci 25 μM zvyšuje životnost hepatocytů, ve vyšších koncentracích ji však již snižuje. Aktivita NQO1 byla snížena po přidání 10 μM XH, to bylo potvrzeno i Western...
Postava učitele v ruské klasické literatuře
Štěpánková, Jana ; Hříbková, Radka (vedoucí práce) ; Hlaváček, Antonín (oponent)
Bakalářská práce si klade za cíl zhodnotit postavení učitele v odkazu na ruskou klasickou literaturu. V úvodu seznamuje s kulturně historickými kontexty fungování ruského školství v průběhu 19. století. Hlavní náplní práce je obecně představit a analyzovat problematiku sociálního postavení učitele, jakožto významného tvůrce dětské osobnosti, zejména z románů Těžké sny a Posedlý od Fjodora Sologuba a z povídek A. P. Čechova. Na základě komparace těchto děl a dalších literárních odkazů se snaží potvrdit či vyvrátit domněnku, že na povolání učitele se v ruské literatuře pohlíží jako na jedno z nejdůležitějších povolání, protože jeho úkolem je vychovávat budoucí generaci tak, aby byla prospěšná sobě i společnosti. Práce dochází k závěru, že učitel byl zobrazován převážně negativně, neboť převládal autoritativní přístup k dětem, na denním pořádku byly fyzické tresty často podnícené alkoholismem učitele.
Kolektivní paměť násilně vystěhovaných obyvatel: životní příběhy o druhé světové válce z Neveklovska
Štěpánková, Jana ; Šalanda, Bohuslav (vedoucí práce) ; Janeček, Petr (oponent)
Předkládaná rigorózní práce je příspěvkem ke studiu problematiky životních příběhů obyvatel násilně vystěhovaného území Neveklovska za druhé světové války. O tomto regionu existují autentické výpovědi a toto území je fixováno i v kolektivní paměti. Životní příběhy patří k velmi vzácným pramenným fondům. Jde především o autenticitu zážitků, které se díky subjektivitě narátorů vyznačují selektivitou a přestavují tedy další úhel pohledu. Práce podrobně seznamuje s pamětníky těchto událostí, které jsou v současné době často neznámé, anebo se na ně v oficiálních dokumentech neprávem zapomíná. Současně navazuje na předcházející výzkumy folkloristy Jaromíra Jecha z poloviny 20. století. Porovnáním výsledků obou výzkumů tak dostáváme obraz o závažné události násilného odsunu českého obyvatelstva ve vymezeném regionu. Práce se soustřeďuje na analýzu získaných výsledků za pomoci současných moderních přístupů, které se opírají o metodu orální historie, která je součástí kvalitativního výzkumu, s důrazem na obecné cíle a kontext. Zároveň přináší aktuální stav, resp. odraz násilné válečné perzekuce v soudobé společnosti a jeho budoucí životaschopnost, funkčnost generačních přenosů traumat a způsoby komemorace. Textové a obrazové přílohy v závěru práce se snaží přiblížit a vizualizovat některé historické momenty.
Intertextuality in academic writing: citation in soft and hard sciences
Štěpánková, Jana ; Malá, Markéta (vedoucí práce) ; Šaldová, Pavlína (oponent)
Na základě korpusové analýzy 72 odborných článků zkoumá tato práce způsoby, jimiž se odkazuje na dosavadní výzkum ve čtyřech různých vědních oborech, dvou humanitních (lingvistika a dějiny umění) a dvou přírodních (astronomie a biologie). První část poskytuje kvantitativní výsledky pro užívání základních dvou typů, citací integrovaných a neintegrovaných. Neintegrované citace převažují ve všech disciplínách, v biologii tvoří 91%, zatímco v astronomii a lingvistice není rozdíl tak markantní. Dějiny umění užívají téměř stejně obou typů. Další část se zaměřuje na integrované citace a ukazuje zastoupení tří typů (verb-controlling, naming a non-citation) pro zkoumané obory. Třetí část se věnuje rozložení citací v jednotlivých částech odborných článků. V závislosti na struktuře článku se prokazují dvě základní tendence: u pevně strukturovaných článků (biologie a lingvistika) je nejvíce citací v úvodní a diskuzní části. Články z astronomie a dějin umění citují se stejnou četností ve všech částech textu. Poslední část této práce je zaměřena na slovesa, jimiž se citace uvozují. Ta jsou rozdělena podle základní sémantické klasifikace (research, cognitive a discourse acts). Slovesa odkazující na proces samotného výzkumu jasně převládají v astronomii, v biologii jen těsně převažují nad slovesy řečových aktů....

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 33 záznamů.   začátekpředchozí14 - 23další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
29 ŠTĚPÁNKOVÁ, Jana
1 ŠTĚPÁNKOVÁ, Jaroslava
12 ŠTĚPÁNKOVÁ, Jitka
12 Štěpánková, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.