Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 267 záznamů.  začátekpředchozí136 - 145dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Svět středoškolských studentů pohledem školních periodik
Malkovská, Barbora ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Práce je zaměřena na průzkum studentské žurnalistické tvorby a její srovnání s obsahem celostátních časopisů určených dětem a mládeži. Stěžejním cílem práce je zjistit, do jaké míry se jednotlivá témata ve školních a celostátních časopisech prolínají; jaká témata se nejčastěji v celostátních časopisech objevují a do jaké míry je studenti (středních) škol ve své žurnalistické tvorbě přejímají. První (teoretická) část práce má za úkol charakterizovat princip a hlavní poslání školních časopisů, tedy k čemu slouží a jaké jsou jejich hlavní přínosy pro studenty, či další čtenáře. Dále jsou v této části blíže specifikovány časopisy pro mládež z hlediska hlavní cílové skupiny čtenářů, obsahu a relevantních témat, jazykové formy, atd. Teoretická část rovněž vysvětluje základní pojmy, jako jsou zpravodajské hodnoty a stereotypy v mediální prezentaci, které budou následně využívány v práci analytické. Cílem praktické části je provedení stručné charakteristiky zkoumaného vzorku studentských a celostátních časopisů včetně kritérií jejich výběru a zejména pak provedení obsahové analýzy, tzn. prozkoumání nejdůležitějších a nejfrekventovanějších témat, kterým se zkoumané časopisy věnují. Výsledky analýzy budou sloužit jako východiska pro následnou komparaci, tzn. jaká témata jsou školním a celostátním časopisům...
Politika sdílení článků z tištěných novin na webech Hospodářských novin a MF DNES
Hronová, Markéta ; Soukeník, Štěpán (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Předložená diplomová práce zkoumá politiku sdílení článků z tištěných titulů - Hospodářských novin a Mladé fronty DNES - na svých webech. Nejprve pomocí rešerší vědeckých prací zjišťuje, jak se s digitalizací vyrovnávají tištěné tituly v zahraničí. Dále popisuje, jaké modely sdílení či následné zpoplatňování tištěného obsahu on-line zahraniční média zavádějí. Pomocí kvantitativní analýzy pak práce zjišťuje, jestli sdílí více článků zdarma Mladá fronta DNES na webu iDNES.cz, nebo Hospodářské noviny na serveru iHNed.cz či Aktuálně.cz, který patří do stejného vydavatelství a jeho obsah tvoří stejní redaktoři. Kvantitativní analýza porovnává obsah domácí rubriky v lednu 2015 a 2016, takže rovněž sleduje vývoj politiky sdílení textů v těchto médiích v čase. Hypotéza zní, že více textů zdarma sdílí Hospodářské noviny, především proto, že mají sdílenou redakci. Hlubší vhled do jednání obou médií přinášejí semi-strukturované rozhovory se zástupci vedení vydavatelství, které tituly provozuje. Práce zodpovídá výhody a nevýhody sdílených či rozdělených redakcí, blíže popisuje procesy, jež sdílení textů v jednotlivých periodikách doprovázejí, věnuje se byznys modelům, které obě vydavatelství praktikují a přibližuje plány, které se spoluprací tištěných a webových titulů vydavatelství mají.
YouTubeři a jejich vliv na hodnoty a vývoj mladistvých v České republice
Dvořák, Marek ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
Diplomová práce ,,YouTubeři a jejich vliv na hodnoty a vývoj mladistvých v České republice" má za cíl zjistit vliv internetových tvůrců portálu YouTube, tedy YouTuberů, na vývoj mladistvých, a to v jak rovině sociální, tak vzdělávací. YouTube je fenoménem současné mladé generace, která tráví na sociálních sítích daleko více času než u televize nebo tiskovin, proto je vliv tohoto média na mladé lidi nesmírný. YouTubeři se během velmi krátké doby, přibližně pěti let, stali idoly dospívajících a ovlivňují jejich hodnoty, způsob vyjadřování, oblékání nebo názory na dění kolem sebe. Přesto je tento fenomén mnoha dospělým lidem neznámý nebo přinejmenším nepochopený, proto je jedním z cílů této práci fenomén YouTuberů osvětlit. Práce se zaměřuje na analýzu české YouTube scény, na její tvorbu a obsah. První část práce je věnována vymezení pojmů důležitých pro dospívání a teoretických východisek pro utváření hodnot a socializaci. Ve své druhé části se práce věnuje rozboru portálu YouTube jako vlivného média v sociokulturním prostředí mladistvého, kam YouTubeři umísťují svoji tvorbu. Tato část se zaobírá zejména charakterizováním YouTuberů, jejich obsahu a možného vlivu na mladistvé. Cílem empirické části práce je poté pomocí kvalitativních a kvantitativních metod výzkumného šetření zjistit, kam až může...
Multimediální a projektová výchova a její vliv na očekávání učitele předmětu a na postoje a názory studentů střední školy s technickým zaměřením
Šímová, Eva ; Šťastná, Lucie (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Diplomová práce prostřednictvím kvalitativního výzkumu mapuje postoje, názory a chování vůči médiím u vybraných studentů třetího ročníku střední školy technického zaměření na začátku školního roku a sleduje případné změny v těchto postojích, názorech a chování po tom, co studenti půl roku docházejí na předmět multimediální a projektová výchova, který má naplňovat cíle obsažené v RVP týkající se průřezového tématu mediální výchova. V rámci výzkumu bylo se studenty uskutečněno 24 rozhovorů ve dvou termínech, a to na začátku školního roku 2015/2016 a poté po skončení prvního pololetí. Po kódování, analýze a interpretaci dat se ukázalo, že v určitých názorech a chování ke změnám opravdu došlo, co se týká většiny postojů, vyjadřovali je studenti shodným způsobem při obou rozhovorech. Funkce výzkumu by měla být spíše explorativní a práce by měla posloužit jako inspirace pro další výzkumy realizované v oblasti mediální výchovy v českém školství. Získané výsledky ohledně změn v oblasti postojů, názorů a chování jsou sice platné pouze pro sledovaný vzorek studentů na dané střední škole, hodnotu práce je ale možné vidět i v tom, že zároveň umožňuje na příkladu jedné školy, vyučující a třídy pochopit, s jakými potížemi se v současnosti výuka mediální výchovy na středních školách v České republice může potýkat.
Kühnův dětský sbor - obraz nové PR strategie v médiích
Němečková, Marie ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Tématem předkládané bakalářské práce je Kühnův dětský sbor a (efektivita) jeho marketingová a PR strategie před nástupem nového vedení a po jeho nástupu. Za využití kvantitativní obsahové analýzy je zkoumán dopad této strategie v médiích, a to na vzorku dvou tištěných periodik, dvou zpravodajských serverů a jednoho specializovaného magazínu, v rozsahu osmi let (1.1.2008-31.12.2015). Práce dochází k závěru, že počet informací o sboru se v médiích navýšil, ovšem počet článků zůstal stejný.
Význam osoby moderátora a prostředí studia v pořadu Otázky Václava Moravce
Chrenčík, Roman ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Práce se zabývá analýzou televizního pořadu Otázky Václava Moravce. Konkrétně se zaměřuje na období jednoho roku před a jednoho roku po teritoriální změně vysílacího studia, která se v pořadu odehrála v létě roku 2015. Prostřednictvím kvantitativní analýzy nejprve monitoruje, jakým způsobem se ve sledovaném časovém rozpětí změnilo spektrum hostů pořadu. Metodou kvalitativní analýzy následně zachycuje stěžejní sémiotické prvky studia a popisuje úlohu moderátora ve vysílání. Zabývá se též moderátorovou rétorikou a způsoby, jakými se projevuje jeho předpojatost. Práce vytyčuje vlivy afektující podobu výsledného mediálního komunikátu, mezi něž patří mimo jiné sociálněpolitické pozadí hostů, vliv studia a zásahy moderátora. Jejím cílem je komparace těchto vlivů a formulace možného vysvětlení změn, které se v Otázkách Václava Moravce odehrály.
Vzdělávací pořady ČT:D Nauč tetu na netu a Pirátské vysílání
Berná, Vladimíra ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Lucký, Jakub (oponent)
Cílem této bakalářské práce bylo analyzovat obsah zábavně vzdělávacích pořadů o médiích Nauč tetu na netu a Pirátské vysílání, které vysílala dětská veřejnoprávní televize Déčko, a porovnat tento obsah s Doporučenými očekávanými výstupy mediální výchovy. Pořady jsou určeny dětem ve věku 8-12 let a mají zábavnou formou zvyšovat jejich mediální gramotnost. Práce je rozdělena na tři části. První část je teoretická a je zaměřena na téma mediální výchovy a mediální gramotnosti, charakteristiku televizní stanice ČT:D, Rámcový vzdělávací program a Doporučené očekávané výstupy z mediální výchovy. Druhou část práce tvoří české vzdělávací pořady o médiích, které jsou nebo v minulosti byly vysílány v České televize. Hlavní pozornost je věnována výzkumné části práce, která obsahuje charakteristiku a strukturu pořadů Pirátské vysílání a Nauč tetu na netu, představení hlavních postav pořadu, a především obsah jednotlivých dílů týkající se médií. Kvalitativní analýza zjišťovala obsah jednotlivých dílů s důrazem na probíraná mediální témata a to, zda odpovídají očekávaným výstupům z mediální výchovy pro starší žáky prvního stupně základní školy, protože pro tuto skupinu jsou oba pořady určeny.
Děti a reklama jako oblast teoretického zkoumání
Havelková, Barbora ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Orban, Karol (oponent)
Bakalářská práce se věnuje vlivu reklamy na děti ve věku 6-8 let. Reklama cílená na děti je častým předmětem dlouhodobé diskuze ve společnosti. Nejčastěji se jedná o televizní reklamu, která je stále nejsilnějším médiem na trhu, část práce je věnována také představení jednotlivých media-typů. Nejčastěji se jedná o klasickou televizní reklamu (spoty) ale i další netradiční formy reklamy. Práce se primárně zaměřuje na to, jak televizní reklama ovlivňuje děti, jak jí rozumí nebo naopak nerozumí, od jakého věku jsou schopny kriticky pohlížet na mediální sdělení a od jakého věku jsou schopny pochopit záměr a cíl médií. Děti jako specifická a velmi snadno ovlivnitelná cílová skupina jsou v dnešní době neustále oslovovány skrze média. Studie proto analyzuje mimo jiné i psychický vývoj dítěte a soustředí se na dnešní moderní dobu 21. století. Studie si klade za cíl porozumět problematice a pomoci snazší orientaci v tématu. Na téma děti a reklama bylo provedeno již několik zahraničních ale také českých výzkumů, proto se v empirické části práce zaměřuje na jejich analýzu a porovnání výsledků těchto studií za posledních 10 let. Závěr práce se věnuje shrnutí všechny analyzovaných studií a poznatků spolu s krátkým doporučením.
Mediální obraz změn na Václavském náměstí v kontextu urbanismu a jejich architektonické kvality
Jaroš, Jiří ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce Mediální obraz změn na Václavském náměstí v kontextu urbanismu a jejich architektonické kvality je analyzovat mediální pokrytí důležitých architektonických a urbanistických změn Václavského náměstí mezi lety 1997 a 2015. Dvě hlavní témata vybraná pro analýzu jsou revitalizace Václavského náměstí a stavba paláce Euro. Účelem analýzy je odpovědět na otázku: "Mají čtenáři všeobecně zaměřených periodik přístup k objektivním informacím o architektonických a urbanistických tématech?" Abych tuto otázku zodpověděl a potvrdil, že jsou mediální obsahy nezaujaté a objektivní, použiji kvantitativní obsahovou analýzu. Poté budeme mít možnost říci, že v případě Prahy jsou nebo nejsou architektonická témata dostatečně pokrytá a čtenáři mají nebo nemají šanci utvářet vlastní názory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 267 záznamů.   začátekpředchozí136 - 145dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.