Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 137 záznamů.  začátekpředchozí128 - 137  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nacionálně politicko výchovný ústav Sudetenland NPEA - Ploskovice
Princlík, Jan ; Bendl, Stanislav (oponent) ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce)
Předmětem bakalářské práce "Nacionálně politicko výchovný ústav Sudetenland" je prozkoumání historie tohoto institutu a jejího výchovného pojetí. Práce se zabývá původem a kořeny celého vzdělávacího konceptu. Je zde podrobněji zmíněna doba a okolnosti, za jakých škola vznikala. Dále také metody a prostředky při výuce jednotlivých vzdělávacích okruhů, a to hlavně politické, tělovýchovné a vojenské přípravy.
Sekty v moderní společnosti a jejich vliv na žáky - možnosti školy v oblasti ochrany žáků před působením sekt
Severová, Lucie ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Bílý, Jiří (oponent) ; Němec, Otakar (oponent)
Disertační práce se zabývá tématem "Sekty v moderní společnosti a jejich vliv na žáky" (možnosti školy v oblasti ochrany žáků před působením sekt). Hlavním cílem disertační práce je zmapování problematiky týkající se sekt a především možností ochrany před jejich negativním působením. Pro dosažení tohoto cíle byly stanoveny dílčí cíle, které pak tvoří obsahovou strukturu práce. Práce je rozčleněna do pěti kapitol, přičemž první dvě mají teoreticky podložit vlastní výzkumnou část práce, v níž byl realizován pedagogický výzkum formou dotazníkového šetření na základních a středních školách zaměřený na znalosti žáků a studentů o sektách, jejich informovanost a zjištění skutečného rozsahu výuky o sektách. Vlastní přínos práce, zpracovaný ve zbývajících kapitolách, spočívá ve zhodnocení vzájemného vztahu a průniku oficiálních a praktických výukových materiálů, vyhodnocení výzkumu znalostí žáku o problematice sekt, vyhodnocení pojetí ochrany žáků a návrhu nového výukového modelu ochrany žáků před působením sekt použitelného pro praktickou výuku.
Příprava a realizace letního tábora
Horáková, Dana ; Bendl, Stanislav (oponent) ; Walterová, Eliška (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci se zabývám přípravou a realizací letního tábora. Kromě programu jsem se zaměřila na organizační přípravu, protože bez dobré přípravy a znalostí zákonů nemůžeme letní tábor ani naplánovat. Pokud budeme mluvit o plánování, je to opravdu celoroční mravenčí práce, od mapování terénu a místa pro tábor, propagaci, typu a termínu tábora, potřebné dokumentace a v neposlední řadě výběrem pracovníků tábora, vedoucích a praktikantů - to a mnoho jiné se skrývá za celoroční prací pedagogů. Etapové hry, které zmiňuji, jsme realizovali na letním táboře v Roželově a ve Vlastějovicích, kam již několik let s dětmi vyjíždíme. Tábory, které pořádáme, jsou 14 denní pro děti ve věku 7 - 15 let. Každoročně se přihlásí kolem 150 účastníků. Tábor je rozdělen do tří kategorií, a pro každou je vypracovaná samostatná etapová hra. Náplň letního tábora je skutečně rozsáhlá. Nabízíme zde různé rukodělné činnosti, putovní tábor na 2 dny pro nejstarší oddíl, různé výlety po okolí. Pořádáme Olympijské hry, kde oddíly jsou věkově smíchané a sestaveny do družstev dle losovacích lístků. Také vedoucí se zapojují do her, a jsou postavení jako kapitáni družstev, kteří musí mnohdy prokázat svou fyzickou a psychickou zdatnost. Vedoucí také bojují ve volejbalových, fotbalových a jiných utkáních. Pro děti jsou připraveny různé...
Srovnání koncepcí výchovy A. S. Makarenka a Dona Bosca v práci s bezprizornou mládeží
Vacek, Daniel ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Když jsem se na počátku této práce zamýšlel, jakým způsobem ji koncipovat, říkal jsem si, že pouhé porovnání dvou strategií bude málo. Chtěl jsem jít dál a pokusit se vytvořit práci, která by přispěla k řešení současných problémů. Jak jsem však stále hlouběji poznával život i činnost Dona Bosca a Antona Semjonoviče Makarenka, poznával jsem, že ono srovnání nebude lehké, protože oba dva byli výjimečnými osobnostmi a pedagogickými veličinami, navíc každý působil v odlišné době a v zájmu odlišné ideologie. Přišel jsem na to, že i "pouhým" srovnáním jejich "nestandardních" postupů lze inspirovat současnou pedagogiku, že lze nalézt poučení pro každodenní pedagogickou praxi. Komparace a vyvození závěrů z ní, byla stěžejním cílem předkládané práce. Pokusil jsem se tento cíl naplnit z mého pohledu co možná nejdůležitějšími a nejtransparentnějšími kritérii, která byla zpracována konfrontační a deskriptivní metodou. Dalším cílem byla jistá popularizace díla i života obou pedagogů a odstranění neinformovanosti a mýtů o nich. I ve faktografické a biografické části práce tak lze nalézt fakta, která mohou přispět k pochopení myšlení a tvorby pedagogů, jímž nebyla cizí obětavá práce pro strádající děti a mládež, ač někdy (v případě bezprizorných kolonistů) vzbuzovaly různé pocity, jen ne soucit a lítost.
Jezuité a poslušnost aneb Manipulace a brainwashing u Tovaryšstva Ježíšova?
Mikoláš, David ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
V českém povědomí jsou jezuité zapsáni jako krutí pobělohorští inkvizitoři a nesmlouvaví paliči knih. Tyto soudy, mající své kořeny hluboko v 19. století a z ideologických důvodů udržované při životě i komunistickým režimem, přetrvávají v naší společnosti dodnes. Na knižní trh však naštěstí přichází množství odborných i populárně vědeckých publikací, které se snaží na základě studia dosud neprobádaných pramenů a na základě nové interpretace těch starých proniknout do jezuitské problematiky a představit ji čtenáři v objektivním světle. V českém povědomí jsou jezuité zapsáni jako krutí pobělohorští inkvizitoři a nesmlouvaví paliči knih. Tyto soudy, mající své kořeny hluboko v 19. století a z ideologických důvodů udržované při životě i komunistickým režimem, přetrvávají v naší společnosti dodnes. Na knižní trh však naštěstí přichází množství odborných i populárně vědeckých publikací, které se snaží na základě studia dosud neprobádaných pramenů a na základě nové interpretace těch starých proniknout do jezuitské problematiky a představit ji čtenáři v objektivním světle. Existuje mnoho způsobů, jak na Tovaryšstvo Ježíšovo a jeho činnost pohlížet; sám se ztotožňuji s názorem Jana Hellera (viz s. 108), který říká, že je třeba rozlišovat mezi jezuity před rokem 1773 a po něm. Zjednodušeně řečeno, jezuitům ublížilo,...
Identifikace faktorů ovlivňujících matematickou gramotnost v České republice (Sekundární analýza dat PISA 2003)
Voňková, Hana ; Bendl, Stanislav (oponent)
Teoretická část pojednává o IEA a OECD, dvou hlavních organizacích realizujících mezinárodní srovnávací výzkumy v oblasti vzdělávání. Dále práce shrnuje výsledky České republiky ve všech výzkumech, kterých se po zapojení do těchto organizací zúčastnila. V závěru teoretické části se text věnuje sekundární analýze - nejprve uvádí její definici a následně příklady zveřejněných sekundárních analýz výzkumu TIMSS. V empirické časti je provedena sekundární analýza výzkumu PISA 2003 zaměřená na zjišťování vlivu socioekonomického statusu rodiny a dalších, především školních faktorů na výsledek v testu matematické gramotnosti. Tato část je původní práce autorky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Měření školní kázně z pohledu žáků a učitelů 2. stupně základních škol s použitím metody ukotvujících vinět
Vaňkátová, Eva ; Voňková, Hana (vedoucí práce) ; Bendl, Stanislav (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na výzkum kázně/nekázně za použití metody ukotvujících vinět. Pro konstrukci vinět zde byly poprvé použity analyzované výstupy z focus group a podklady z hloubkových rozhovorů. Teoretická část seznamuje čtenáře s multidimenzionálním pojetím kázně/nekázně, dále s domácími i zahraničními výzkumy zabývajícími se kázní a přehledem možných výzkumných metod, které mohou být pro výzkumy kázně použity. Praktická část je věnována prezentaci výsledků vlastního výzkumu, které vedly k sestrojení nového dotazníku. Tento dotazník se věnuje měření školní kázně během výuky a pro toto měření využívá ukotvující viněty. Ty byly sestaveny na základě výstupů z focus group a hloubkových rozhovorů, tedy z výstupů výzkumu mezi samotnými žáky 8. a 9. ročníků základních škol a jejich učiteli. Tento dotazník bude v rámci disertační práce autorky a jejího doktorského studia nadále standardizován a upravován do finální podoby. Nicméně i tak se ukazuje, že metoda ukotvujících vinět získává své pevné místo v pedagogických výzkumech, které jsou zaměřeny na sebehodnocení a vlastní vnímání jedince různých projevů chování. KLÍČOVÁ SLOVA kázeň/nekázeň, metoda ukotvujících vinět, focus group, hloubkové rozhovory, sebehodnocení
Možnosti ZŠ v oblasti primární drogové prevence
Sýkorová, Lucie ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 137 záznamů.   začátekpředchozí128 - 137  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.