Název:
Identifikace faktorů ovlivňujících matematickou gramotnost v České republice (Sekundární analýza dat PISA 2003)
Překlad názvu:
Identification of factors influencing pupil's mathematical abilities in the Czech Republic (Sekundární analýza dat PISA 2003)
Autoři:
Voňková, Hana ; Bendl, Stanislav (oponent) Typ dokumentu: Rigorózní práce
Rok:
2006
Jazyk:
cze
Abstrakt: Teoretická část pojednává o IEA a OECD, dvou hlavních organizacích realizujících mezinárodní srovnávací výzkumy v oblasti vzdělávání. Dále práce shrnuje výsledky České republiky ve všech výzkumech, kterých se po zapojení do těchto organizací zúčastnila. V závěru teoretické části se text věnuje sekundární analýze - nejprve uvádí její definici a následně příklady zveřejněných sekundárních analýz výzkumu TIMSS. V empirické časti je provedena sekundární analýza výzkumu PISA 2003 zaměřená na zjišťování vlivu socioekonomického statusu rodiny a dalších, především školních faktorů na výsledek v testu matematické gramotnosti. Tato část je původní práce autorky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)