Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 178 záznamů.  začátekpředchozí127 - 136dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Práce s texty autorů Liberecka na 2. stupni základních škol
Čvančarová, Barbora ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Resumé Je tomu již osm let, kdy byl schválen nový systém kurikulárních dokumentů, a kdy se učitelům dala možnost vlastní volby v rozvržení výuky a vedení hodin. Bohužel, tato změna přístupu k výuce není vidět u všech učitelů. Stále se v hodinách objevuje metoda práce s textem, kdy učitel na položenou otázku "Co chtěl autor textem vyjádřit?" očekává jedinou správnou odpověď, a to tu, o které se sám domnívá, že je správná. Žáci tedy nejsou vhodně motivováni k tomu, aby se nad textem zamýšleli a aby o textu diskutovali. Tím jsou ochuzeni nejen o intenzivnější prožitky z textu, ale i o návazné aktivity, které by mohly podnítit jejich zájem o dílo, autora či čtení všeobecně. Právě z těchto důvodů vznikly projekty, představované v této práci. Ta nabízí učitelům základních škol na Liberecku již hotové projekty, které se tematicky vztahují k libereckému regionu, protože autoři textů v tomto kraji působí. Všechny projekty obsahují metodické pokyny, tedy shrnující tabulku (časová náročnost aktivit, pomůcky, metody atd.), návod, jak postupovat při projektu krok za krokem, texty, s kterými je pracováno, a navíc i pracovní listy, které jsou připraveny k okamžitému použití. Autoři a jejich texty jsou vybírány tak, aby se v nich žáci seznámili s nejrůznějšími literárními útvary a žánry. Navíc regionální tématika přitahuje...
Srovnání dramatické předlohy s její současnou inscenací Tom Stoppard : Rosenkrantz a Guildenstern jsou mrtvi
Bočková, Anežka ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je srovnání dramatické hry Toma Stopparda Rosenkrantz a Guildenstern jsou mrtvi s její současnou inscenací Divadla v Celetné. Nejprve chci teoreticky postihnout vztah dramatu a inscenace, poté se zamyslet nad úlohou inscenátora a nakonec nad interpretací dramatu. Představím osobnost Toma Stopparda, jeho životopis s důležitými životními mezníky, které se nějakým způsobem vztahují ke hře Rosenkrantz a Guildenstern jsou mrtvi. Mým cílem bude ukázat místa, která mohou být východiskem rozdílných interpretací dramatické předlohy a inscenace. Budu procházet všechny složky dramatu a inscenace a budu sledovat, jak se interpretace může měnit a co to zapříčinilo. Ve srovnání dramatické předlohy a inscenace vidím posun ve vyznění obou celků. Budu pracovat především s dramatickou předlohou a s inscenací, protože k tématu téměř neexistuje sekundární literatura. Možnost rozdílné interpretace ukazuji na třech místech. Prvním místem jsou proluky v ději, které Stoppard využívá k tomu, aby zde rozehrál své bravurní slovní hříčky. Inscenace však sklouzává k tomu, že je chápána tak, jako by byla z velké části postavena na humorném aspektu. Druhé místo se týká "hry ve hře", díky níž inscenace opět působí tak, že je založena hlavně na humorném aspektu, přičemž výsledek měl být přesně opačný....
Formování prostoru ve vybraných dílech literatury pro děti a mládež
Stejskalová, Tereza ; Brožová, Věra (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tvorbou a zobrazením literárního prostoru v dílech literatury pro děti a mládež. Práce má charakter literárně interpretační a interpretace se opírá o teoretická díla věnující se literárnímu prostoru. Práce je dělena na dvě části. První část je věnována teoretickému pojetí literárního prostoru a zaměřuje se především na oblast literární topologie. Druhá část je zaměřena na interpretaci jednotlivých děl (Bratři Lví srdce od Astrid Lindgrenové, Nekonečný příběh od Michaela Endeho, Jako v zrcadle, jen v hádance od Josteina Gaardera, Princ a Skřivánek od Valji Stýblové). Interpretované knihy jsou vybrány na základě literárního prostoru. Jsou zvolena díla, která tvoří reprezentativní vzorek možných prostorů. Dále je výběr titulů omezen tématem, kterému se věnují. Témata jsou charakteristická tím, že seznamují děti se závažnými problémy lidského života. Práce se věnuje tomu, jak se tato témata promítají do literárního prostoru a jak prostor tato témata podporuje. Práce dochází k závěru, že v těchto dílech se do literárního prostoru výrazně promítají zobrazovaná témata a že literární prostor podporuje jejich závažnost, anebo zmírňuje jejich děsivost.
Vývoj autorské poetiky Jaromíra Nohavici od počátku jeho tvorby do současnosti
Červenková, Martina ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Hausenblas, Ondřej (oponent)
Tématem mé diplomové práce je písničkář Jaromír Nohavica. Ve své práci se snažím zachytit vývoj básnické poetiky tohoto autora a mým cílem je dokázat, že revoluční rok 1989 byl rokem revolučním i pro tvorbu tohoto umělce. Čtenář je stručně seznámen s životem Jaromíra Nohavici, ale také s pojmy populární kultura a kýč. Jádro práce spočívá v interpretaci písňové poetiky Jaromíra Nohavici. Na konkrétních příkladech je ukázán Nohavicův příklon ke střednímu proudu populární literatury, a to v rovině tematické, v podobě prezentace vlastní produkce i ve způsobu jejího ztvárnění. Nohavica, ve srovnání s písničkáři své doby, publikum neztrácí, dokáže se přizpůsobit nově nastoleným podmínkám i nové době.
Improvizace a tvořivost v taneční a pohybové výchově na 1.stupni ZŠ
Bukvičková, Jitka ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Cílem této diplomové práce je připomenout význam dvou vybraných kategorií vzdělávacího obsahu oboru taneční a pohybové výchova na 1. st. ZŠ: improvizace a tvořivosti, jejich pojetí a realizace ve výuce. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se nejprve zabývá tancem vycházejícím z pohybu - nejpřirozenější činnosti každého člověka. Dále je představen předmět taneční a pohybová výchova a uvedena jeho charakteristika. Následující kapitoly popisují význam improvizace a tvořivosti v taneční a pohybové výchově. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jak jsou v praxi v taneční a pohybové výchově naplňovány improvizace a tvořivost. Výzkum byl proveden metodou zúčastněného pozorování. V této části jsou rovněž prezentovány jeho výsledky.
Pohybové vyjádření básní v předškolním věku dítěte
Hujerová, Václava ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Klumparová, Štěpánka (oponent)
Předmětem výzkumu je ukázat možnosti propojení poezie s pohybem u dětí předškolního věku. Cílem výzkumu je zjistit, které básně děti upřednostňují a proč, které pohyby děti při ztvárňování básní uplatňují, a které druhy pohybů se dětem při ztvárňování básní nejvíce osvědčily. Metodou výzkumu je rozhovor o důvodu výběru básní, experiment založený na pohybovém ztvárnění básní a pozorování pohybů, které při jejich ztvárňování využívají. Zjistila jsem, že propojení poezie s pohybem nabízí zajímavý způsob práce s dětmi předškolního věku. Všimla jsem si, že děti ocenily u básní nejrůznější jazykové i formotvorné prostředky a zjistila jsem, že nejvíce oblíbené jsou u dětí pohyby, které umožňují maximální vybití energie a nejsou náročné na pochopení. Na tato zjištění mohu navázat ve své praxi a vybírat takové básně a pohyby, které jsou chápání dětí nejbližší. Doufám, že zjištění, ke kterým jsem dospěla ve své diplomové práci, budou zajímavou inspirací pro učitelky mateřských škol a obohatí je o nový náhled na vnímání poezie předškolními dětmi.
O slunovratu - zhudebněné verše Jana Skácela
Lesáková, Tereza ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Tereza Lesáková O slunovratu - zhudebněné verše Jana Skácela Práce se zabývá vztahem básnických textů a jejich zhudebněné varianty, konkrétně verši Jana Skácela na albu Jiřího Pavlici a hudební skupiny Hradišťan O slunovratu. Těžiště práce leží v interpretaci písní a básní a v jejich následném porovnání a odhalení případných smyslových posunů. Tyto úvahy jsou doplněny malým interpretačním šetřením kvalitativní povahy, jehož účelem bylo zjištění, jak některým písním na albu rozumějí ostatní posluchači.
Analýza výběru textů do čítanek pro 2.stupeň ZŠ
Procházková, Jana ; Klumparová, Štěpánka (vedoucí práce) ; Hník, Ondřej (oponent)
Resumé Podstatou této bakalářské práce je analýza textů v některých čítankách pro druhý stupeň základních škol. Zaměřila jsem se v ní na dospívajícího čtenáře a snažila jsem se zjistit, zda ukázky v čítankách respektují žáka jako specifického čtenáře se specifickými potřebami, zájmy, preferencemi. V práci jsem analyzovala šest různých čítanek, z nichž každá prezentovala jiný autorský přístup. K čítankám jsem přistupovala komplexněji. Nejprve jsem je stručně charakterizovala a následně podrobně rozebrala ukázky z různých hledisek, např. z hlediska zastoupení národní a světové literatury, z hlediska zastoupení spisovatelů a spisovatelek aj. Součástí práce je i malý průzkum mezi žáky devátých tříd, který porovnává teoretické informace načerpané z odborné literatury, informace z dotazníkového šetření a současný stav čtenářství dospívajících. Snažila jsem se zjistit na určitém vzorku žáků, jaký je zájem o knihy resp. čtení v návaznosti na texty v čítankách na základních školách.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 178 záznamů.   začátekpředchozí127 - 136dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.