Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 138 záznamů.  začátekpředchozí119 - 128další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Princip hry ve výtvarné výchově
Bendíková, Ivana ; Fulková, Marie (oponent) ; Špičková, Kateřina (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je Princip hry ve výtvarné výchově. První část práce se zabývá postavením výtvarné výchovy v kontextu ostatních předmětů, hlavními dokumenty upravujícími její cíle a potřebami současné společnosti, které by měla naplňovat. V další části práce představuji nabídku inspiračních zdrojů pro učitele v praxi i pro budoucí pedagogy. Společným znakem těchto zdrojů (internet, učebnice a galerijní pedagogika) je zkoumané téma princip hry vyskytující se v současném umění. Kapitoly Proměny umění v 2.polovině 20.století a Současní umělci představují nově vykrystalizované formy umění a jejich současné představitele, kteří pracují s principem hry. Nakonec se věnuji teorii hry ve spojení s uměním a metodám zprostředkování umění.
Obrazy z Bible
Proksová, Zuzana ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Diplomová práce Obrazy z bible (ikonografie některých námětů novozákonních evangelií jako východisko k tematizaci vyučovacího celku ve výtvarné výchově) se zabývá možnostmi didaktizace novozákonního příběhu a jeho vizuálně-znakového systému. V širší rovině se práce dotýká problematiky interpretace, významu ve výtvarném umění v kontextu teorie umění a úloze ikonografie v této oblasti. Z pohledu oborové didaktiky se věnuje empirickému divákovi a jeho způsobu vytváření významu v interakci s uměleckým dílem. Ve výzkumné části zjišťuje znalosti systému novozákonní ikonografie u empirického diváka a jeho schopnost číst vizuálně obrazná sdělení. Praktická část navrhuje a dokumentuje průběh několika vyučovacích celků, které se snaží o různorodou tematizaci námětu biblické ikonografie. Součástí diplomové práce je interaktivní CD-ROM Nový zákon ve vizuální kultuře, který je návrhem didaktického materiálu seznamujícího s ikonografií narativních scén nového zákona.
Fenomen figura
Nejedlá, Jitka ; Fulková, Marie (oponent) ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce sestává ze tří částí, teoretické, výtvarné a didaktické. Zkoumá způsoby tvorby významu při zobrazován, člověka V teoretické části práce sleduje podstatu, specifika a historii figurativního zobrazování. Výtvarná část je reflexí vlastní tvorby, hledáním formálních a obsahových zdrojů realizovaného cyklu obrazů. V didaktické části je nejprve reflektována tvorba vlastního pojet, vyučován,. Poté je představen vlastní pedagogický projekt, ve kterem jsou uplatněna zj.sten. z teoretické a výtvarné části.
Diskursy vizuality
Novotná, Magdalena ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent) ; Zálešák, Jan (oponent)
Práce analyzuje diskursy dějin umění a výtvarné výchovy. Na základě konceptů, které užívají, zkoumá jejich vztah. Hledá jednotlivé vrstvy diskursů obou disciplín, jejich organizaci a přesahy. Zabývá se intertextualitou, vztahem text/kontext, otázkami subjektu a vnímání. Podává zprávu o diskursu školní výtvarné výchovy a intertextuální analýze textů dějin umění.
Filmový obraz jako předmět výchovy a vzdělávání
Arbanová, Linda ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent) ; Petříček, Miroslav (oponent)
ANOTACE: ARBANOVÁ, L.: FILMOVÝ OBRAZ JAKO PŘEDMĚT VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ DISERTAČNÍ PRÁCE, 2010, UNIVERZITA KARLOVA, PEDAGOGICKÁ FAKULTA, KATEDRA VÝTVARNÉ VÝCHOVY, 134 STRAN Disertační práce se zabývá filmovým obrazem a jeho zařazením do kontextu výchovy a vzdělávání v rámci výtvarné výchovy. Zasazuje filmový obraz do širších souvislostí současné teorie filmu a vizuální kultury. Zkoumá specifické vlastnosti filmu ve srovnání se statickými obrazy. Mapuje filmový zážitek jako základní pedagogickou situaci práce s filmem a jako zdroj poznání. Filmový zážitek rozebírá z pohledu žáka-diváka, žáka-filmaře a žáka-herce. Věnuje se novým principům a problémům, se kterými se může praxe výtvarné výchovy setkávat a které vychází ze specifických vlastností filmového obrazu. Disertace obsahuje výsledky výzkumu kvalitativního typu zpracované metodou zakotvené teorie. KLÍČOVÁ SLOVA: VÝTVARNÁ VÝCHOVA, VIZUÁLNÍ KULTURA, FILMOVÝ OBRAZ, FILMOVÝ ZÁŽITEK, DĚTSKÁ FILMOVÁ TVORBA, ANIMOVANÝ FILM, DIGITÁLNÍ TECHNOLOGIE
Profesní a osobní tendence v roli učitele výtvarné výchovy
Hajdušková, Lucie ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent) ; Valenta, Josef (oponent)
Autor/ka: Mgr. Lucie Hajdušková Obor studia: Specializace v pedagogice - výtvarná výchova Školitel: doc. PaeDr. Jan Slavík, CSc. Anotace: Disertační práce se zabývá osobní a profesní tendencí v roli učitele výtvarné výchovy, konkrétně různými aspekty a motivy učitelova jednání ve vztahu k žákům. Zkoumá jakým způsobem se sociální vztahy a jejich aktéři stávají učivem (předmětem i cílem) vytavené výchovy. V návaznosti na vstřícně pojaté kurikulum v ní probíráme centrální kategorie, které reprezentují vztah mezi osobní a profesní tendencí: otevřené pojetí obsahu, personalizace, socializace a enkulturace. Disertační práce je příspěvkem k rozvíjení vazeb výtvarné výchovy a průřezového tématu Osobnostní a sociální výchovy. Klíčová slova: osobní a profesní tendence, výtvarná výchova, osobnostně sociální výchova, otevřené pojetí obsahu, učivo, personalizace, socializace, enkulturace, skryté kurikulum, zjevné kurikulum, učitel, žák, sociální vztah, pedagogický vztah
Mýty severoamerických Indiánů
Paráková, Tereza ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Tato práce rámcové mapuje mýty severoamerických indiánů a skrze srovnání mytologického modelu lovců a zemědělců se pokouší poskytnout základní klíč k poučenému zacházení s nimi, využitelný nejen na poli školního vzdělávání. Těžištěm zájmu je poukázat na společné filosofické momenty, které by mohly být pro současného člověka využity jako inspirující a stimulující prvky a upozornit tak na jejich potenciál pro výchovu a výtvarnou edukaci.
Multikulturní výchova a japonská kultura jako téma výtvarného projektu
Šimáčková, Eva ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Špirk, Ivan (oponent)
Diplomová práce j e rozdělena do dvou části. První část je sociální a pedagogický pohled na kulturu,interkulturalitu a multikulturalitu. Dále se v této části věnuji vývoji japonského školského systému a postavení výtvarné výchovy v současném Japonsku. Posledním stěžejním tématem je historický nástin vybraných témat z japonské kultury. Druhá část práce j e zaměřena na výtvarný projekt, který se opírá o japonskou kulturu.
Teaching Visual Culture Through Semiosis: Transporting Postmodern Paradigms in Ars Education
Tipton, Tereza M. ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Hernández, Fernando (oponent) ; Tavin, Kevin (oponent)
Tento výzkum ukazuje, co se stane, když si studenti a učitelé uvědomí, jak v současné společnosti zakódovávají a dekódují vizuální zážitek, a jak ho vztahují k uměleckým prožitkům a postupům. Tato studie zkoumala především to, jak pedagogičtí praktikanti a středoškolští studenti oboru výtvarná výchova interpretují vizuální kulturu a současné umění, když jsou vykládány pomocí vizuální semiózy, zahrnující dialogický průzkum, reflexivní psaní a uměleckou tvorbu. Dotazovaní byli vedeni k tomu, aby si uvědomili a odhalili své myšlenkové pochody a učební postupy tím, že sledují povahu svého vnímání, myšlenek, postojů a přesvědčení. Průzkum se prováděl v letech 2005 - 2008 během čtyř semestrálních seminářů, kde patnáctičlenné skupiny tvořili mezinárodní studenti jak bakalářského, tak magisterského programu, oboru výtvarná výchova na Karlově Univerzitě. Výsledky pak byly shromážděny během dvou sezení se třinácti studenty oboru Vizuální kultury na Západočeské univerzitě v Plzni. Sezení zahrnovala i galerijní výstavy v Praze doplněné čtením a uměleckou tvorbou. Doplňující údaje byly nashromážděny českými středoškolskými studenty (108) během výstavy Uncertain States of America v Galerii Rudolfinum v Praze. Studie ukazuje, že je možné konstruktivním způsobem sloučit poznatky postmodernismu, sémiotiky a kritické teorie,...
Čtverec, kruh, obdélník
Sikorová, Alicja ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Čtverec, kruh či jiné geometrické tvary se v umění objevují po staletí. Mnohdy jako symboly, jindy jako obrazové formy. Často se jejich funkce prolíná. V této práci se pokouším řešit otázky: jak se funkce čtverce a kruhu v umění proměňuje, jakou roli sehrály tyto tvary v mé vlastní výtvarné práci, jak s nimi dokázaly pracovat děti na 1. stupni základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 138 záznamů.   začátekpředchozí119 - 128další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Fulková, Marie,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.