Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 198 záznamů.  začátekpředchozí118 - 127dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Integrace Vietnamců v České republice
Kučera, Petr ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
KUČERA, Petr. Integrace Vietnamců v České republice. Praha, 2014. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta filozofická, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Text se zabývá integrací Vietnamců v České republice, která má svá specifika a významně se liší od integrace jiných cizinců žijících na území České republiky. Pro Vietnamce je příznačné například vysoké procento těch, kteří zde žijí na povolení k trvalému pobytu, dále je typická velmi malá nezaměstnanost a také to, že převážná část menšiny podniká na živnostenský list. Jinou významnou oblastí je pak problematika nabývání znalostí českého jazyka. V teoretické části této diplomové práce je nejprve popsán počet Vietnamců žijících na území České republiky, dále historický vývoj této komunity a jejich charakteristické vlastnosti. Dále se teoretická část zabývá termínem integrace, kdy je pojem náležitě vymezen a také jsou uvedeny a popsány jednotlivé dimenze integrace. Teoretickou část pak uzavírá kapitola popisující jednotlivé typy pobytů, kterých mohou cizinci nabývat. Praktická část práce má za úkol zjistit, jakým způsobem se integrují Vietnamci žijící v České republice. Za tímto účelem je vymezena sada otázek odpovídajících jednotlivým složkám integrace. Takové rozdělení navíc umožní snazší analýzu sebraných dat.
Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury
Šťastná, Kamila ; Pacovská, Jasňa (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
A KLÍČOVÁ SLOVA ŠŤASTNÁ, Kamila. Formy hodnocení žáků ve výuce českého jazyka a literatury. Praha, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Fakulta filozofická, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Práce se zabývá problematikou forem hodnocení žáků, konkrétně klasifikací prostřednictvím známek a hodnocením slovním. Jako forma hodnocení žáků je zvažován i přístup, jenž je založen na syntéze obou forem. V teoretické části práce je vymezeno hodnocení obecně, hodnocení školní a jeho specifika, pozitivní a negativní hodnocení, typy a funkce hodnocení. Jádrem práce je problematika forem hodnocení, otázka jejich přínosů a záporů. U slovního hodnocení jsou popsány možnosti jeho uplatnění, rozlišeny jeho formy, pozornost je věnována otázce formulace slovního hodnocení. Práce se zabývá i problematikou přechodu od klasifikace ke slovnímu hodnocení. Empirická část prostřednictvím interview zjišťuje, jakou formou učitelé českého jazyka a literatury své žáky hodnotí a jaký mají na formy hodnocení názor. Práce mapuje důvody užívání dané formy hodnocení žáků a analyzuje získaná slovní hodnocení. Klíčová slova hodnocení, školní hodnocení, specifika školního hodnocení, pozitivní a negativní hodnocení, typy hodnocení, funkce hodnocení, formy hodnocení, klasifikace, slovní hodnocení, syntéza obou forem
Ruskojazyčná komunita v České republice
Bušková, Petra ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Macurová, Alena (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá výzkumem procesu integrace u skupiny 5 ruskojazyčných osob v České republice. V první části práce jsou představeny teoretické pojmy spojené s integrací cizinců. Je zde zmíněna migrační politika státu, stereotypy a předsudky či jazykový aspekt procesu integrace. Druhá část práce obsahuje zprávu z výzkumu. Nejprve jsou zde charakterizovány zvolené metody jazykové biografie a následného interview. Následuje jejich analýza a interpretace u jednotlivých mluvčích. V závěru jsou shrnuty výsledky a jsou zde popsány integrační tendence mluvčích.
Děti a reklama
Vlková, Michaela ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Adam, Robert (oponent)
Diplomová práce se zabývá způsobem využití dětí a dětského elementu v reklamách propagujících produkty určené dětem, služby, které mohou děti využívat a také produkty sloužící k péči o ně. Za tímto účelem byl systematicky shromážděn reklamní materiál, ten je v této práci následně analyzován se zaměřením na vybrané tematické oblasti: využití kreslených (animovaných) postaviček, zvířat a hraček v reklamě, využití dítěte v reklamě, specifika jazyka reklamy a strategií v reklamních sděleních tohoto typu. Teoretická část práce nejprve krátce pojednává o reklamě z obecného hlediska, poté je však, s ohledem na cíl práce, zaměřena na dětského příjemce mediovaného sdělení jakožto specifickou cílovou skupinu. Ve druhé části práce je provedena analýza sebraného reklamního materiálu. Jsou zde podrobně identifikovány konkrétní specifické znaky a role jednotlivých účastníků, způsoby komunikace a strategie reklamních tvůrců. Veškerá tvrzení jsou přitom doložena konkrétními příklady reklam. Klíčová slova: děti, reklama, mediální výchova
Relace mezi verbální a neverbální složkou v reklamních komunikátech.
Rybová, Aneta ; Mareš, Petr (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vztahy verbální a neverbální složky v reklamních komunikátech. V první části jsou představena teoretická východiska týkající se reklamy všeobecně, cílové skupiny a modelu působení reklamy na adresáta. Podrobněji jsou zpracovány jednotlivé složky heterogenního komunikátu, tedy složka verbální (slovo) a neverbální (především obraz a barva). Druhou (praktickou) část představuje analýza osmi tištěných časopisových reklam ze dvou okruhů, kterými jsou reklamy na automobily a reklamy na banky. Práce obsahuje srovnání jednotlivých reklam v rámci každého okruhu a závěrem rovněž srovnání specifik obou kategorií. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Jazyk lektorů ve vybraných volnočasových aktivitách
Štěpánková, Kateřina ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
Tématem této bakalářská práce je jazyk lektorů ve volnočasových aktivitách se zaměřením na aktivity sportovní. V centru pozornosti se objeví žáci 1. stupně základních škol (dále jen ZŠ) a lektoři kickboxu a tanečních kurzů. První část práce má obecný charakter. Vychází z dosavadních publikací o komunikaci a upozorňuje na důležitost pedagogické komunikace pro rozvoj vzdělání dítěte a spolupráci žáka a učitele. Druhá část práce je zaměřena na užití verbální a neverbální komunikace ve volnočasových aktivitách.
Analýza jazykových kurzů češtiny pro německy mluvící studenty
Vlášková, Jana ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Pierścieniak, Piotr Paweł (oponent)
8 Abstrakt Diplomová práce se zabývá současnou podobu kurzů češtiny pro německy mluvící, zaměřuje se především na firemní kurzy. Teoretická část se věnuje firemní komunikaci mezi českými a německy mluvícími pracovníky a zásadám vzdělávání dospělých s přihlédnutím ke specifickým rysům firemního prostředí. V praktické části je zkoumána organizace kurzů ve vybrané firmě a v několika jazykových školách, dále pak je zde popsána konkrétní podoba kurzů na základě hodnocení lektorů a studentů. Cílem práce je charakterizovat organizaci a realizaci jazykových kurzů češtiny pro německy mluvící a formulovat typické vlastnosti těchto kurzů. Klíčová slova Kurzy češtiny pro cizince, čeština pro německy mluvící, firemní kurzy, vzdělávání dospělých, organizace a realizace výuky
Čtecí kompetence nerodilých mluvčích češtiny
Lundáková, Kateřina ; Hrdlička, Milan (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
(česky) Předkládáná diplomová práce se zabývá metodikou výuky čtecí kompetence a práce s textem ve vyučování češtiny pro cizince. Na základě soudobé didaktické literatury formulujeme určité pojetí práce se čtením v jazykové třídě, a nabízíme utříděný a komentovaný repertoár cvičení, kterých je možné při rozvíjení dovednosti číst využít. V teoretické části práce komplexně analyzujeme problematiku čtení, jeho dnešní pojetí, přístup k textu a k rozvíjení čtecí kompetence v procesu vyučování. Praktická část práce s názvem Cvičení a aktivity ilustruje, na základě druhů čtení a čtecích strategií popsaných již v části teoreticko-metodologické, na vybraných příkladech cvičení a aktivit problematiku výuky klíčových aspektů čtecí kompetence.
Komunikační přístup k vyučování druhého jazyka v současných učebnicích češtiny pro cizince
Valková, Jarmila ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Hádková, Marie (oponent) ; Škodová, Svatava (oponent)
Komunikační přístup k vyučování druhého jazyka v současných učebnicích češtiny pro cizince Jarmila Valková Abstrakt Obecná část práce nastiňuje pozadí, současné chápání a hlavní principy komunikačního přístupu k vyučování druhého jazyka s ohledem na jejich základ v přímé orální metodě. Cíl, vyučovací postupy a učebnicové komponenty obvyklé v komunikačním vyučování jsou srovnány s tím, jak jsou koncipovány ve vyučování gramaticko-překladovém, se záměrem ukázat zásadní rozdíl mezi přímým a nepřímým způsobem osvojování jazyka a jejich implikace pro povahu komponent učebních materiálů. Ve výzkumné část práce jsou podrobeny zkoumání vybrané učební materiály, o nichž předpokládáme, že ztělesňují následující tendence v současné tvorbě učebnic češtiny pro cizince: a) konsistentní využití gramaticko-překladové metody a pro ni typických výukových komponent, b) výběrové uplatňování gramaticko-překladových strategií spolu s určitými prvky komunikačního přístupu a c) soustavné uplatňování postupů a učebnicových komponent vycházejících z tradice komunikačního přístupu. Přítomnost těchto tendencí v současných učebnicích češtiny pro cizince je dokázána na základě rozboru vybraných materiálů s využitím pěti metodologicky příznakových parametrů. Jsou jimi volba formálního vs. obsahového budujícího principu kapitoly, převaha...
Diagnostikování verbálních schopností dětí pohledem lingvistiky
Benešová, Andrea ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou verbálních subtestů vybraných inteligenčních testů (Analytický inteligenční test, Kaufmanova hodnotící baterie pro děti, Váňův inteligenční test a Wechslerova inteligenční škála pro děti) z hlediska toho, jaké jazykové schopnosti a komunikační dovednosti jsou testy zkoumány a jaké typy úkolů jsou v této oblasti využívány. Práce se soustřeďuje na testy užívané při diagnostikování verbálních schopností česky hovořících dětí do cca 12 let věku. Teoretická část zahrnuje základní pojmy z teorie inteligence a intelektových schopností a základní poznatky o vývoji dítěte. Stěžejní je období tzv. předškolního věku, kdy si dítě osvojuje jazyk a kdy se vyvíjí jeho komunikační schopnosti a dovednosti na úrovni lexikálně-sémantické, morfologicko-syntaktické, foneticko-fonologické a pragmatické, a období tzv. mladšího školního věku, které je spojeno s otázkou školní zralosti / připravenosti. Klíčová slova verbální schopnosti, diagnostické testy, slovní zásoba, dětská řeč, komunikační dovednosti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 198 záznamů.   začátekpředchozí118 - 127dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 ŠEBESTA, Karel
1 Šebesta, Kamil
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.