Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 130 záznamů.  začátekpředchozí111 - 120další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Učitel a jeho možnosti při tvorbě sebepojetí žáka
Kulková, Markéta ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Teoreticko-empirická diplomová práce "Učitel a jeho možnosti při tvorbě sebepojetí žáka" si klade za cíl zmapovat problematiku sebepojetí v kontextu školního prostředí. Zabývá se především sebepojetím žáka a možnostmi jeho utváření osobami působícími ve výchovně vzdělávacím procesu. Snaží se nalézt příčiny, které mohou být důvodem školní neúspěšnosti a neprospívání žáka. Následně nabízí možná řešení, jež mohou vést k formování žákovy osobnosti, k rozvoji jeho sebepojetí a kterých může učitel při vyučování využít. Cílem empirické části je v první řadě prozkoumat vzájemnou souvislost mezi sebepojetím žáka, učitelovým hodnocením úrovně (školního) sebepojetí žáka a prospěchem žáka. Klíčová slova: jáství, osobnost, sebepojetí, učitel, žák, školní úspěšnost a neúspěšnost, sebevědomí, sebehodnocení, pedagogicko-psychologická diagnostika, úroveň (školního) sebepojetí žáka, prospěch
Sociálně pedagogická práce s nezletilými dívkami se sexuální zkušeností
Vildová, Iva ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou předčasných sexuálních zkušeností a pohlavním zneužíváním nezletilých dívek. Téma této práce vzniklo s ohledem na profesní zaměření autorky, která pracuje jako sociální pracovnice. Předčasné zahájení pohlavního života a pohlavní zneužití se v poslední době vyskytuje ve stále větší míře, a tím vzniká i potřeba na tuto problematiku reagovat a řešit v rámci působnosti orgánů sociálně právní ochrany dětí. Cílem diplomové práce je popis dopadů předčasných sexuálních zkušeností a pohlavního zneužití na osobnost nezletilých dívek. Diplomová práce se také zabývá úlohou rodiny, školy a orgánů sociálně právní ochrany dětí v sexuální výchově. Dále také srovnává společné aspekty rodinného prostředí nezletilých dívek a vyhledává společné faktory, které působí v rodinách nezletilých dívek, u kterých došlo k předčasnému zahájení pohlavního života nebo k jejich sexuálnímu zneužití. Výzkumnou metodou této práce jsou především případové studie dvou rodin s nezletilými dívkami, u kterých došlo k předčasnému zahájení pohlavního života. V rámci případových studií byla použita obsahová analýza dokumentů, metoda rozhovoru s nezletilými dívkami a s jejich rodinami. Diplomová práce závěrem konstatuje, že předčasné zahájení pohlavního života nebo zneužití dětí má dopady na jejich...
Sociálně pedagogická pomoc mládeži ohrožené rodinným prostředím
Piroutková, Pavla ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Vypracovaná diplomová práce na téma Sociálně pedagogická pomoc mládeži ohrožené rodinným prostředím, vychází z odborných a praktických zkušeností kurátorky pro děti a mládež, teoretických znalostí získaných studiem sociální pedagogiky a odborné literatury. Zabývá se rodinným prostředím, jeho funkčností, výchovnými styly rodiny a zaměřuje se na sociálně pedagogickou pomoc mládeži s problémovým chováním a oblasti spolupráce rodiny se školou, středisky výchovné péče, orgány sociálně-právní ochrany dětí a ústavními zařízeními. Citace ze studia odborné literatury jsou doplněny dlouholetou praxí kurátorky pro děti a mládež, která se při výkonu své profese každodenně setkává s klienty s výchovnými problémy. Cílem diplomové práce je prozkoumat vliv rodiny na sociálně pedagogické dění při práci s mládeží ohroženou rodinným prostředím z pohledu kurátora pro děti a mládež.
Vliv rodiny na utváření sebereflexe jedince
Dvořáková, Dita ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tématem bakalářské práce je ,,Vliv rodiny na utváření sebereflexe jedince". Práce je koncipována jako teoretická analýza a cílem práce je vymezení základních pojmů sebepojetí, sebehodnocení a sebereflexe a jejich vzájemných vztahů. Dalším cílem je zmapování vlivu rodiny na sebereflexi dítěte a vývoj sebereflexe u dítěte. Práce ústí v konkretizaci výchovných metod a přístupů, které sebereflexi u dítěte záměrně rozvíjejí. Na rozvoj adekvátní sebereflexe mají vliv mnozí činitelé - přijetí dítěte do rodiny, výchovný styl rodiny, aspirace rodičů a způsob komunikace v rodině. Pro rozvoj adekvátní sebereflexe je důležité, aby rodiče dítě přijímali takové, jaké je. Bakalářská práce je doplněna praktickou ukázkou kresby "Začarované rodiny" a její analýzy u vybraných pěti dětí ve věku osm až dvanáct let. V práci uvádím praktické metody, které rozvíjejí sebepoznání a sebereflexi, například Okno Johariho, atribuční styly a SWOT analýzu.
Rozvojetvorné možnosti školního učení
Parisi, Laura ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Hlavním tématem této práce jsou možnosti, jak rozvíjet školní učení. Průběh učení při běžném vyučování ve školách je nutno zefektivnit, aby bylo možné dosáhnout všech cílů tak, jak si je vytyčil Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.1 Rámcový vzdělávací program s sebou přináší kromě mnoha kladů i některé problémy, které by měli učitelé zohlednit ve svém pojetí výuky a vzdělání jako takového. Často si nevědí rady, jak některé části zakomponovat do samotné výuky, a proto je vědomě vypustí, aby si nemuseli komplikovat život. Žáci jsou tak ochuzeni o potenciál, který s sebou Rámcový vzdělávací program přináší. První kapitola se orientuje na školní učení, jeho vymezení podle V. Kuliče a teoretická východiska, kterými jsou teorie J. Piageta, J.S. Brunera a L.S. Vygotského. Další kapitola se zaobírá současným trendem, jak řešit problematiku školního rozvoje prostřednictvím kurikulárních změn a apelaci na celoživotní vzdělávání a učení. Ve třetí kapitole vysvětlím klíčové kompetence - co jsou, jaké jsou a proč jsou významné. Následující podkapitola pak představí konkrétní klíčovou kompetenci - kompetenci k učení, která by měla být podle mého mínění cílem rozvoje školního učení. Každá dílčí část této kompetence by mohla být tématem samostatné práce, proto se stručně podíváme na případné možnosti, jak si...
Analýza motivačních faktorů z hlediska školní úspěšnosti žáka
Malá, Petra ; Krykorková, Hana (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tématem mé bakalářské práce je motivace a to konkrétně školní motivace žáka. Cílem této práce je zjistit, jaké motivy žáky ovlivňují ve školním učení, jak tyto motivy analyzovat a případně jak zacházet s výsledky analýzy těchto motivů. V mé práci se zabývám teoretickými poznatky, které se motivace týkají, jako jsou potřeby a nebo její funkce. Dále je zde podrobně rozebírána školní motivace a motivační faktory, které žáka mohou ovlivňovat. Další část je věnována pedagogicko psychologické diagnostice, kde hlavním tématem je její metodologie a to především dotazníkové metody, které slouží k analýze motivačních faktorů. Následující část mé práce je věnována právě popisu a využití dotazníkových metod, které se školní motivací souvisejí. Zde je vybráno pět druhů dotazníků jako možnost pro analýzu motivačních faktorů. Poslední část je věnována možnostem, které učitelé mohou využít, aby žáky motivovaly a jejich motivaci posilovali.
Spolupráce mezi žáky a učitelem ve waldorfských školách
Zajíčková, Petra ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Tato práce, která se člení na dvě části, teoretickou a empirickou, se zabývá "Spoluprací mezi žáky a učitelem ve waldorfských školách". V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy dle literatury týkající se spolupráce, například co je spolupráce, principy kooperativního učení. Dále pojmy týkající se waldorfské pedagogiky, například podstata waldrofské pedagogiky, antroposofie, základní rysy waldorfské pedagogiky. Další část propojuje obě témata - spolupráci a waldorfskou pedagogiku - a popisuje principy kooperativního učení ve waldorfské pedagogice a specifika spolupráce ve waldrofské pedagogice. V literatuře se mi nepodařilo objevit téma spolupráce ve waldorfských školách, doplňuji tedy tuto kapitolu o vlastní praktické zkušenosti. Empirická část této práce se zaměřuje na specifika spolupráce ve waldorfských školách. Využity k tomu byly různé výzkumné techniky jako například pozorování, rozhovor, analýza školních dokumentů. Hlavní cíl této práce je zjistit, jak se projevuje spolupráce ve waldrofských školách, konkrétně jaká jsou specifika spolupráce. Waldorfské školy jsou v některých rysech odlišné od běžných škol, což se promítá i do spolupráce, jak mezi učitelem a žákem, tak mezi žáky. Důraz na komplexní rozvoj dítěte, věk dítěte, vztah učitele s žáky jsou nepostradatelná specifika waldorfské...
Vliv mezilidských vztahů na výchovu dětí v dětském domově
Cheníčková, Iva ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Jak vyplývá z názvu práce, jsou jejím predmetem predevším mezilidské vztahy v detském domove. V teoretické cásti jsou rozlišeny tri základní roviny vztahu: vztahy mezi detmi, vztahy mezi detmi a dospelými, vztahy mezi dospelými. Práce se zabývá utvárením techto vztahu a jejich vlivem na chování detí. Na základe toho vyvozuje možná východiska pro další výchovné pusobení pedagogických pracovníku v detském domove. V praktické cásti je, prostrednictvím hloubkového interview s detmi a vychovateli, zjištován jejich pohled na danou problematiku. Jedním z cílu je také zprostredkovat pedagogickému pracovníkovi detského domova pohled na utvárení sociálních vztahu ocima detí. S tím souvisí i možnost reflexe a sebereflexe vychovatele a smerování jeho pedagogické práce.
Pedagogicko-psychologické aspekty zážitkových kurzů
Husová, Lucie ; Valenta, Josef (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Tématem magisterské práce jsou pedagogicko-psychologické aspekty zážitkových kurzů, což je analyzováno na příkladě středoškolských adaptačních kurzů. Teoretická část se na základě odborné literatury věnuje zážitkové pedagogice, zkušenostnímu učení, sociálním skupinám a skupinové atmosféře ve školních kolektivech. Empirická část mapuje vývoj skupinové atmosféry a vývoj skupinových vztahů u čtyř tříd, které absolvovaly různé druhy adaptačních kurzů. Práce shledává, že adaptační kurzy jsou přínosné pro kvalitu vztahů mezi žáky a jejich další vývoj.
Výchova k poskytování krizové intervence v osobní asistenci
Marušák, Vlastimil ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Sedláčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce se opírá o dlouholeté osobní zkušenosti při práci metodika a ředitele poskytovatele osobní asistence. V teoretické části nejprve popisuji krizi a krizovou intervenci obecně. Dále se zabývám osobní asistencí a jejími specifiky v ČR, tím, kdo jsou osobní asistenti a jaké jsou podmínky pro jejich práci i tím, kdo se stává klientem osobní asistence. Další část práce se zabývá krizemi, s kterými se lze setkat v osobní asistenci a tím, kdo a za jakých podmínek může poskytnout krizovou intervenci. Na základě těchto údajů pak je v práci pro pracovníky v sociálních službách navržen specializační seminář krizové intervence. Empirická část práce představuje soubor údajů získaných o klientech osobní asistence, osobních asistentech a krizových událostech v osobní asistenci za poslední 3 roky. Poslední částí této práce je vyplněná žádost o akreditaci navrženého kurzu na MPSV ČR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 130 záznamů.   začátekpředchozí111 - 120další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Sedláčková, Dagmar
2 Sedláčková, Dana
1 Sedláčková, Danica
2 Sedláčková, Darina
1 Sedláčková, Denisa
2 Sedláčková, Dominika
1 Sedláčková, Dorota
1 Sedláčková, Drahomíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.