Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce mezi žáky a učitelem ve waldorfských školách
Zajíčková, Petra ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Tato práce, která se člení na dvě části, teoretickou a empirickou, se zabývá "Spoluprací mezi žáky a učitelem ve waldorfských školách". V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy dle literatury týkající se spolupráce, například co je spolupráce, principy kooperativního učení. Dále pojmy týkající se waldorfské pedagogiky, například podstata waldrofské pedagogiky, antroposofie, základní rysy waldorfské pedagogiky. Další část propojuje obě témata - spolupráci a waldorfskou pedagogiku - a popisuje principy kooperativního učení ve waldorfské pedagogice a specifika spolupráce ve waldrofské pedagogice. V literatuře se mi nepodařilo objevit téma spolupráce ve waldorfských školách, doplňuji tedy tuto kapitolu o vlastní praktické zkušenosti. Empirická část této práce se zaměřuje na specifika spolupráce ve waldorfských školách. Využity k tomu byly různé výzkumné techniky jako například pozorování, rozhovor, analýza školních dokumentů. Hlavní cíl této práce je zjistit, jak se projevuje spolupráce ve waldrofských školách, konkrétně jaká jsou specifika spolupráce. Waldorfské školy jsou v některých rysech odlišné od běžných škol, což se promítá i do spolupráce, jak mezi učitelem a žákem, tak mezi žáky. Důraz na komplexní rozvoj dítěte, věk dítěte, vztah učitele s žáky jsou nepostradatelná specifika waldorfské...
Neúmyslná perioperační hypotermie v gynekologii
Zajíčková, Petra ; Vachková, Eva (vedoucí práce) ; Liebichová, Iveta (oponent)
Autor: Petra Zajíčková Instituce: Univerzita Karlova v Praze, Lékařská fakulta v Hradci Králové, Ústav sociálního lékařství, Oddělení ošetřovatelství Název práce: Neúmyslná perioperační hypotermie v gynekologii Vedoucí práce: Mgr. Eva Vachková, Ph.D. Počet stran: 75 Počet příloh: 7 Rok obhajoby: 2017 Klíčová slova: termoregulace, hypotermie, gynekologie Bakalářská práce je zaměřena na sledování tělesné teploty pacientek v perioperačním období a četnosti výskytu hypotermie. Perioperační hypotermie je definována jako snížení teploty tělesného jádra pod hodnotu 36 řC. Tento pokles je spojován s nárůstem perioperačních a pooperačních komplikací s následným prodloužením délky hospitalizace. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. V teoretické části je popsána problematika vzniku perioperační hypotermie, možnosti preventivních opatření a ošetřovatelská péče u gynekologických operací. V části empirické jsou analyzovány výsledky hodnot tělesné teploty u 70 pacientek s gynekologickým onemocněním vyžadujícím operační řešení v minimální délce 90 minut v závislosti na vybraných sledovaných parametrech (BMI, ASA, délka operace, typ operačního výkonu, věk, krevní ztráta), které mohou výskyt hypotermie ovlivnit. Metodou pro sběr dat bylo vyhodnocení tělesných teplot, pozorování perioperační...
Spolupráce mezi žáky a učitelem ve waldorfských školách
Zajíčková, Petra ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Váňová, Růžena (oponent)
Tato práce, která se člení na dvě části, teoretickou a empirickou, se zabývá "Spoluprací mezi žáky a učitelem ve waldorfských školách". V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy dle literatury týkající se spolupráce, například co je spolupráce, principy kooperativního učení. Dále pojmy týkající se waldorfské pedagogiky, například podstata waldrofské pedagogiky, antroposofie, základní rysy waldorfské pedagogiky. Další část propojuje obě témata - spolupráci a waldorfskou pedagogiku - a popisuje principy kooperativního učení ve waldorfské pedagogice a specifika spolupráce ve waldrofské pedagogice. V literatuře se mi nepodařilo objevit téma spolupráce ve waldorfských školách, doplňuji tedy tuto kapitolu o vlastní praktické zkušenosti. Empirická část této práce se zaměřuje na specifika spolupráce ve waldorfských školách. Využity k tomu byly různé výzkumné techniky jako například pozorování, rozhovor, analýza školních dokumentů. Hlavní cíl této práce je zjistit, jak se projevuje spolupráce ve waldrofských školách, konkrétně jaká jsou specifika spolupráce. Waldorfské školy jsou v některých rysech odlišné od běžných škol, což se promítá i do spolupráce, jak mezi učitelem a žákem, tak mezi žáky. Důraz na komplexní rozvoj dítěte, věk dítěte, vztah učitele s žáky jsou nepostradatelná specifika waldorfské...
Oportunní paraziti u pacientů s transplantáty a dalších imunosuprimovaných jedinců
ZAJÍČKOVÁ, Petra
Hlavním cílem této práce bylo zjistit frekvenci výskytu oportunních parazitů u pacientů po transplantaci kostní dřeně. Vlivem snížené obranyschopnosti a imunosupresivní léčby jsou tito pacienti náchylnější k mnohým infekcím, a to zejména k infekcím vyvolaným oportunními parazity. K detekci parazitů byly použity metody M.I.F.C., barvení dle Miláčka-Vítovce a barvení Calcoflourem. Celkem bylo těmito metodami vyšetřeno 100 vzorků, z čehož 4 vzorky byly pozitivní na přítomnost mikrosporidií. U čtyřech vzorků byla přítomnost mikrosporidií potvrzena pomocí polymerázové řetězové reakce ( PCR). Výskyt jiných oportunních parazitů nebyl potvrzen. Mikrosporidie byly nalezeny u 7,4 % pacientů po transplantaci kostní dřeně. Tento fakt byl velmi překvapivý, protože s přibývajícími imunosuprimovanými pacienty se zvyšuje i výskyt těchto oportunních parazitů. Výsledky tohoto výzkumu by mohly posloužit nejen jako studijní materiál pro studenty Zdravotně-sociální fakulty, ale i pro veřejnost, která se touto problematikou zabývá.

Viz též: podobná jména autorů
4 ZAJÍČKOVÁ, Petra
3 Zajíčková, Pavlína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.