Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 17 záznamů.  předchozí11 - 17  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komiksy a možnosti jejich využití ve vzdělávání dětí v knihovnách
Cvačka, Jan ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Wančová, Nina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komiksy a možnostmi využití komiksů při vzdělávacích aktivitách knihoven. V úvodní části je blíže popisována související terminologie a charakteristika komiksu. Nastíněn je i jeho historický vývoj. Následuje oblast zaměřující se na čtenářství komiksů a potenciál, který mohou komiksy knihovně, která s nimi pracuje, přinést. Uvedeny jsou některé příklady z praxe a s nimi související doporučení. V praktické části je popsán průběh konkrétní besedy doplněný o rozhovor s Klárou Smolíkovou, která se dlouhodobě věnuje vzdělávacím aktivitám za využití komiksů. Následuje rozbor polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými účastníky komiksové besedy. Cílem bylo zmapovat vztah respondentů ke čtení knih a komiksů, zkušenosti s využíváním knihoven a postoj k absolvované besedě.
Komiksy a možnosti jejich využití ve vzdělávání dětí v knihovnách
Cvačka, Jan ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Wančová, Nina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komiksy a možnostmi využití komiksů při vzdělávacích aktivitách knihoven. V úvodní části je blíže popisována související terminologie a charakteristika komiksu. Nastíněn je i jeho historický vývoj. Následuje oblast zaměřující se na čtenářství komiksů a potenciál, který mohou komiksy knihovně, která s nimi pracuje, přinést. Uvedeny jsou některé příklady z praxe a s nimi související doporučení. V praktické části je popsán průběh konkrétní besedy doplněný o rozhovor s Klárou Smolíkovou, která se dlouhodobě věnuje vzdělávacím aktivitám za využití komiksů. Následuje rozbor polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými účastníky komiksové besedy. Cílem bylo zmapovat vztah respondentů ke čtení knih a komiksů, zkušenosti s využíváním knihoven a postoj k absolvované besedě.
Využívání informačních kiosků v muzeích: případová studie ve stálé expozici Česká lidová kultura v Národopisném muzeu Národního muzea v Praze
Čužnová, Dominika ; Wančová, Nina (vedoucí práce) ; Lipková, Helena (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na používání kiosků v muzeích s důrazem na jejich uživatelské rozhraní a informační obsah. V úvodu práce jsou popsané informační kiosky, uživatelské rozhraní a obecná pravidla pro design těchto rozhraní. Dále se práce věnuje případové studii informačního kiosku ve stálé expozici Česká lidová kultura v Národopisném muzeu Národního muzea v Praze. Cílem této případové studie je porovnání obecných pravidel z teoretické části práce s jejich aplikací v konkrétním kiosku a zjištění přístupnosti daného kiosku. Závěr práce je věnován výsledkům případové studie, návrhům řešení zjištěných chyb a budoucímu výzkumu. Klíčová slova Informační kiosek, muzeum, uživatelské rozhraní, HCI, user experience, UX design, uživatelské testování
Self-Tracking v jezdectví
Doubková, Jitka ; Lipková, Helena (vedoucí práce) ; Wančová, Nina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá používáním konkrétního řešení self-trackingové aplikace, která je speciálně vyvinuta pro oblast jezdectví a na trhu je nabízena pod názvem Equilab. Cílem práce je zjistit, jestli používání aplikace ovlivní již stávající vztah člověka- jezdce a koně (případné změny budou zkoumány z reflexe člověka). V první polovině diplomové práce je věnována pozornost vztahům člověk-kůň v historii i současnosti, aplikaci Equilab, nositelné elektronice a možnostem jejího využití u zvířat. Druhá polovina práce se zabývá konkrétním kvalitativním výzkumem a prezentací výsledků. Výsledky byly zjišťovány na základě strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami.
Doporučená videa na YouTube a problém informační bubliny
Valentová, Anna ; Šlerka, Josef (vedoucí práce) ; Wančová, Nina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá fungováním doporučovacího algoritmu na platformě YouTube a jeho upřednostňováním dezinformačního a alternativního obsahu před ověřenými a spolehlivými zdroji. Soustředí se na české prostředí YouTube. S danou problematikou souvisí informační bublina, které se práce v teoretické rovině také věnuje. Hlavní otázkou bakalářské práce je, zda algoritmus funguje tak, že uživatele do informační bubliny aktivně uzavírá. Provedený výzkum napodobuje metodu sběru doporučených videí tak, jak ji navrhuje Guillame Chaslot, a věnuje se analýze získaných dat. Výsledky jsou prezentovány v grafech a patřičně okomentovány, porovnávány mezi sebou a kriticky hodnoceny. Věřím, že budou přínosné v dalším výzkumu této problematiky.
Informační potřeby a informační chování studentů oboru Historie na FF UK jako uživatelů Historického kabinetu FF UK
Rýznarová, Kristýna ; Jarolímková, Adéla (vedoucí práce) ; Wančová, Nina (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl popsat informační potřeby a informační chování studentů historických oborů na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v kontextu oborové knihovny Historického kabinetu. V úvodu práce je představena knihovna, počátky jejího vzniku, rozdělení univerzity a výstavba nové budovy. Další část se věnuje vysvětlení pojmů informační potřeba a informačního chování spolu s vybranými souvisejícími pojmy. Poslední část práce tvoří kvalitativní výzkum založený na strukturovaných rozhovorech se studenty historie, v němž bylo zkoumáno, jakým způsobem uspokojuje Historický kabinet jejich studijní informační potřeby.
Interaktivní technologie pro muzea: analýza a možnosti jejich implementace pro zvýšení motivace a zapojení návštěvníků
Pachlová, Jaroslava ; Slussareff, Michaela (vedoucí práce) ; Wančová, Nina (oponent)
Práce se zabývá interaktivními technologiemi pro muzea a jejich vlivem na prožitek návštěvníků muzea. Teoretická část je zaměřená na prostředí muzea, muzejní edukaci a chování jeho návštěvníků. Je definován pojem interaktivita a popsán význam interaktivních technologií pro muzea. Jsou představeny technologie a příklady implementací v muzeích. V kapitole o designu interaktivních exponátů je nastíněn proces jejich návrhu, zásady designu a také na ně navázané komplikace. Záměrem praktické části je ohodnotit a porovnat vybrané muzejní interaktivní exponáty. Pro tyto potřeby byl použit aplikační rámec M-Dimensions.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 17 záznamů.   předchozí11 - 17  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.