Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Retrospektivní katalogizace v Archivním a depozitním středisku Univerzity Karlovy v Lešeticích
Cvačka, Jan ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Retrospektivní katalogizace v Archivním a depozitním středisku Univerzity Karlovy v Lešeticích Jan Cvačka Abstrakt (česky) Tématem bakalářské práce je retrospektivní katalogizace fondu depozitáře Univerzity Karlovy v Lešeticích. Depozitní středisko spravuje fond bývalého Ústavu marxismu- leninismu ÚV KSČ. Knihy se retrospektivně katalogizují metodou de visu. Ke kooperativní katalogizaci a kopírování záznamů se využívá nástrojů Jednotné informační brány. Praktičnost využití se ověřila na zkoumaném vzorku. V práci jsou dále nastíněny hlavní varianty retrospektivního zpracování (rekatalogizace, retrokonverze) a kroky vedoucí k dnešním možnostem sdílené katalogizace mezi knihovnami. Důraz je kladen na využití Jednotné informační brány pro přebírání záznamů. Jednotná informační brána je v práci blíže charakterizována (poskytované služby, MetaLib, SFX, Z39.50).
Komiksy a možnosti jejich využití ve vzdělávání dětí v knihovnách
Cvačka, Jan ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Wančová, Nina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komiksy a možnostmi využití komiksů při vzdělávacích aktivitách knihoven. V úvodní části je blíže popisována související terminologie a charakteristika komiksu. Nastíněn je i jeho historický vývoj. Následuje oblast zaměřující se na čtenářství komiksů a potenciál, který mohou komiksy knihovně, která s nimi pracuje, přinést. Uvedeny jsou některé příklady z praxe a s nimi související doporučení. V praktické části je popsán průběh konkrétní besedy doplněný o rozhovor s Klárou Smolíkovou, která se dlouhodobě věnuje vzdělávacím aktivitám za využití komiksů. Následuje rozbor polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými účastníky komiksové besedy. Cílem bylo zmapovat vztah respondentů ke čtení knih a komiksů, zkušenosti s využíváním knihoven a postoj k absolvované besedě.
Komiksy a možnosti jejich využití ve vzdělávání dětí v knihovnách
Cvačka, Jan ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Wančová, Nina (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá komiksy a možnostmi využití komiksů při vzdělávacích aktivitách knihoven. V úvodní části je blíže popisována související terminologie a charakteristika komiksu. Nastíněn je i jeho historický vývoj. Následuje oblast zaměřující se na čtenářství komiksů a potenciál, který mohou komiksy knihovně, která s nimi pracuje, přinést. Uvedeny jsou některé příklady z praxe a s nimi související doporučení. V praktické části je popsán průběh konkrétní besedy doplněný o rozhovor s Klárou Smolíkovou, která se dlouhodobě věnuje vzdělávacím aktivitám za využití komiksů. Následuje rozbor polostrukturovaných rozhovorů s jednotlivými účastníky komiksové besedy. Cílem bylo zmapovat vztah respondentů ke čtení knih a komiksů, zkušenosti s využíváním knihoven a postoj k absolvované besedě.
Retrospektivní katalogizace v Archivním a depozitním středisku Univerzity Karlovy v Lešeticích
Cvačka, Jan ; Římanová, Radka (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Retrospektivní katalogizace v Archivním a depozitním středisku Univerzity Karlovy v Lešeticích Jan Cvačka Abstrakt (česky) Tématem bakalářské práce je retrospektivní katalogizace fondu depozitáře Univerzity Karlovy v Lešeticích. Depozitní středisko spravuje fond bývalého Ústavu marxismu- leninismu ÚV KSČ. Knihy se retrospektivně katalogizují metodou de visu. Ke kooperativní katalogizaci a kopírování záznamů se využívá nástrojů Jednotné informační brány. Praktičnost využití se ověřila na zkoumaném vzorku. V práci jsou dále nastíněny hlavní varianty retrospektivního zpracování (rekatalogizace, retrokonverze) a kroky vedoucí k dnešním možnostem sdílené katalogizace mezi knihovnami. Důraz je kladen na využití Jednotné informační brány pro přebírání záznamů. Jednotná informační brána je v práci blíže charakterizována (poskytované služby, MetaLib, SFX, Z39.50).

Viz též: podobná jména autorů
27 Cvačka, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.