Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 279 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání a inovace s podporou ICT v mateřských školách
Záhumenská, Michaela ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Závěrečná bakalářská práce předkládá v teoretické části poznatky z oblasti vzdělávání v mateřské škole s podporou informačních a komunikačních technologií. Sleduje možnosti využití, které jí dává rámcový vzdělávací plán, popisuje roli pedagoga a ředitele školy. Okrajově se dotýká i podpory ze strany státních institucí zejména České školní inspekce. Vysvětluje pojem inovace ve vzdělávání, pojednává o situaci v zahraničí a případných rizicích využívání moderních technologií v mateřské škole. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření sleduje roli ředitele mateřské školy v procesu implementace informačních a komunikačních technologií do výchovně vzdělávacího procesu mateřské školy, zjišťuje jaké informační a komunikační technologie se ve vybraných mateřských školách skutečně používají. V otevřených otázkách zjišťuje názory ředitelů na jejich plány s pořízením nových technologií, zkušenosti se využíváním stávajících a také názorů na největší a nečastější překážky v zařazení do výchovně vzdělávacího procesu.
Work-Life Balance řídících pracovníků ve školství
Müllerová, Olga ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou slaďování pracovního a osobního života řídících pracovníků ve školství v různých aspektech důležitých pro tuto oblast. Teoretická část je zaměřena na pracovní zátěž ředitelů škol, zdroje zátěže, stres, zdraví a životní rovnováhu, prevenci zdravotních rizik, management osobního rozvoje, řízení času. V praktické části jsou analyzována data získaná z dotazníkového šetření mezi řídícími pracovníky tří typů škol a doporučení pro praxi. KLÍČOVÁ SLOVA: Slaďování pracovního a osobního života, pracovní zátěž řídících pracovníků škol, životní hodnoty, stres v zaměstnání, zdraví a životní styl, životní rovnováha.
Strategické řízení v organizacích zájmového vzdělávání
Kejzlarová, Helena ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou strategického řízení v organizacích zájmového vzdělávání. Vychází z dosavadních teoretických poznatků z oblasti a práce s nimi v organizacích. Kromě obecných faktů, předkládá systém kroků nezbytných k jejímu fungování pro efektivní řízení a rozvoj neziskové organizace s výhledem dlouhodobé udržitelnosti. Práce přináší analýzu zjištěných výsledků dotazníkového šetření o současném stavu strategického řízení v organizacích zájmového vzdělávání a náhled na možné cesty jejího dalšího zefektivnění v podmínkách těchto školských zařízení. Nabízí materiál organizacím, které chtějí nalézt cestu ke změně a inspiraci těm, kteří hledají další možnosti. KLÍČOVÁ SLOVA: strategické řízení, strategické plánování, neformální vzdělávání, zájmové vzdělávání, ředitel, středisko volného času
Potenciál málotřídní školy
Vomlelová, Jitka ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Uhlířová, Jana (oponent)
Diplomová práce s názvem Potenciál málotřídní školy se věnuje specifickým charakteristikám málotřídních škol. V práci uvádíme postavení málotřídních škol ve školském systému, zabýváme se vzájemnými interakcemi ve školách a typickými organizačními formami a metodickými způsoby práce za účelem vymezení specifik tohoto druhu škol. Na základě dvou případových studií, z nichž byla jedna provedena v málotřídní škole a druhá v úplné základní škole, jsme provedli komparaci obou škol. Zjištěné odlišnosti mohou určit jak potenciál málotřídní školy, tak i plnotřídní školy. V souvislosti s výsledky provedeného výzkumu jsme došli k poznání, že potenciál málotřídní školy v současném vzdělávání je podmíněn velikostí (ve skutečnosti "malostí") těchto škol a nízkým počtem žáků ve třídách. Tyto podmínky umožňují vytvoření takového učebního prostředí, které poskytuje žákovi specifické plnění docházky do základní školy. Významným potenciálem je také vzájemná spolupráce mezi žáky, ale i mezi učiteli i rodiči v rámci malé sociální skupiny, nebo realizace výuky ve věkově smíšených skupinách, která zejména umožňuje respektovat odlišnosti žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. KLÍČOVÁ SLOVA málotřídní škola, věkově smíšené učení, spolupráce, klima školy, potenciál
Harmonizace osobního a pracovního života ve školství
Vlášková, Dagmar ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem slaďování osobního a pracovního života zaměstnanců škol. Práce je rozdělena na dvě části. V první části je dané téma zpracované po teoretické stránce a zabývá se významem slaďování pro život jednotlivce, principy a možnostmi implementace do personální politiky organizace. Dále popisuje možná opatření slaďování osobního a pracovního života. Podrobněji jsou zde popsané flexibilní pracovní úvazky jako nejčastější forma slaďování. Zmíněna je zde situace "slaďování" v České republice, zvláště pak ve školství. Praktická část je tvořena empirickou studií, která byla provedena na základě výzkumu za použití dotazníku. Získaná data byla analyzována pomocí výsledků dotazníků získaných od vedoucích pedagogických pracovníků. V závěru byly zjištěné údaje porovnány s hlavní výzkumnou otázkou a následně vyhodnoceny. KLÍČOVÁ SLOVA: slaďování osobního a pracovního života, nerovnováha, principy slaďování, personální politika
Delegování pravomocí ředitele mateřské školy na střední management školy v závislosti na velikosti školy a počtu odloučených pracovišť.
Benediktová, Karla ; Svoboda, Petr (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Závěrečná bakalářská práce představuje pohled na proces delegování pravomoci a odpovědnosti ředitele mateřské školy na ostatní vedoucí pracovníky. V teoretické části této práce je využito získaných poznatků z manažerské literatury zachycující téma delegování v širších souvislostech, ale také je toto téma aplikováno na školství, konkrétně na ředitele mateřské školy. Analýza kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření určeného ředitelům mateřských škol představuje porovnání současného stavu procesu delegování ve státních mateřských školách s detašovanými pracovišti, a školách bez detašovaných pracovišť. Tato práce je přínosná pro samotné ředitele mateřských škol, kteří zde naleznou podporu vlastního rozhodování v procesu delegování pravomoci a odpovědnosti na ostatní vedoucí pracovníky školy, ale také zřizovatelům, kteří rozhodují o samostatnosti, či sloučení objektů mateřských škol. KLÍČOVÁ SLOVA: delegování, organizování, kompetence, vedení lidí, detašované pracoviště, ředitel
Posuny kurikulární koncepce obchodní akademie
Csölle, Viktor ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Báča, Milan (oponent)
Název Posuny kurikulární koncepce obchodní akademie Autor Mgr. Viktor Csölle Katedra Centrum školského managementu Vedoucí práce PhDr. Jan Voda, Ph.D. Abstrakt Bakalářská práce se zabývá změnami, kterými prochází školní vzdělávací program pro studijní obor obchodní akademie. V teoretické části bakalářské práce je zmapován vývoj kurikula obchodní akademie přechodem z celostátně centralizovaného ke školnímu vzdělávacímu programu. Pozornost je rovněž věnována legislativnímu rámci a dalším dokumentům ovlivňujících proměny kurikulární koncepce obchodní akademie. Výzkumná část je zaměřená na monitorování faktorů vedoucích k úpravám školního vzdělávacího programu. Důležitým podkladem pro výzkum se stal školní vzdělávací program realizovaný na Obchodní akademii a Vyšší odborné škole sociální v Ostravě-Mariánských Horách. Závěrečná část se opírá o výsledky z výzkumné činnosti, která byla realizována formou dotazníkového šetření a reflektuje mimo jiné klíčové body změn a aktuální potřeby školního managementu v oblasti kurikulární proměny obchodní akademie. Klíčová slova Kurikulum, kurikulární koncepce, školní vzdělávací program, obchodní akademie.
Implementace oblasti Člověk a příroda do ŠVP gymnázií z hlediska manažera
Kolín, Julius ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Závěrečná práce se zabývá analýzou některých manažerských dovedností koordinátorů ŠVP při implementaci oblasti Člověk a příroda do Školních vzdělávacích programů gymnázií. Ověřuje, zda a v jaké míře byly cíleně využity manažerské dovednosti koordinátorů ŠVP především z hlediska komunikace. Práce vychází z teorie managementu v oblasti vedení lidí. Využívá teoretické poznatky z procesu tvorby a efektivního fungování týmu. Dalším východiskem jsou dokumenty souvisejících s kurikulární reformou na gymnáziích v České republice. Za pomoci řízených strukturovaných rozhovorů a doplňkového dotazníkového šetření se podařilo částečně zmapovat výše uvedenou problematiku a ukázat několik "příkladů dobré praxe" aplikovatelných v dalších školách. KLÍČOVÁ SLOVA: Implementace, Školní vzdělávací program, koordinátor ŠVP, oblast Člověk a příroda, tým, týmové role
Kompetence začínajících učitelů 1.stupně ZŠ individualizovat výuku
Robovská, Martina ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena na začínající učitele, coby absolventy PedF UK v Praze s maximální praxí do 3 let. Jaké mají kompetence individualizovat výuku na 1. stupni ZŠ. Toto téma je v dnešní době velmi aktuální a již se nezaměřuje pouze na děti nějakým způsobem indisponované, či naopak nadané, ale využívá se plošně u veškerých žáků. Tato práce se snaží dnešní situaci zmapovat za pomoci 8 vybraných učitelů, odpovídajících nastaveným požadavkům práce a následně reflektovat. Praktická část práce je rozdělena do čtyř kapitol, které se věnují profesní kvalitě učitele s podrobným zaměřením nejen na zmíněnou kvalitu učitele, ale i jeho osobnostní charakteristiku a přímo i na pojem začínající učitel a jeho nejčastější začátečnické problémy. Následující kapitola se zaměřuje na pedagogickou způsobilost a učitelské kompetence. Podkapitoly se týkají kompetence učitele s podrobným rozebráním kompetencí učitele individualizovat výuku, uvedení jaká jsou kritéria kompetencí individualizovat výuku a představením jaké jsou tendence v součastném přípravném vzdělání učitelů 1. st. ZŠ. V předposledních kapitolách je blíže popsána osobnost a přípravné vzdělání učitelů primárních škol. Poslední kapitola teoretické části se zaměřuje na pojem diferenciace a individualizace. Bližší představení individualizované...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 279 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 Voda, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.