Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Residual stresses of laser-welded pressure vessel steel determined by X-ray and neutron diffraction
Trojan, K. ; Vlk, A. ; Čapek, J. ; Hervoches, Charles ; Ganev, N.
To gain insight into the quality of the laser weld, information about the residual stress state across the weld is very useful. In this contribution, the residual stress profiles for lowalloy carbon steel plates of P355NL1 grade, which were laser welded from both sides, are presented. To separate the effects of the production of plates from the welding process, the samples were annealed for stress relieving. Using X-ray and neutron diffraction, the surface and bulk RS profiles were obtained. From the obtained data, first, the difference in the character of the longitudinal (parallel to the weld axis) and the transversal component of the RS tensor can be seen. The longitudinal component has a tensile character with a maximum value approximately 500 MPa. Values and character of the transversal component vary strongly with depth and distance from the weld axis.
Analýza postojů aktérů vysokoškolské vzdělávací politiky v utváření politiky doktorského studia.
Buřičová, Barbora ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Novotný, Vilém (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut Sociologických studií Katedra Veřejné a sociální politiky Diplomová práce 2019 Bc. Barbora Buřičová UNIVERZITA KARLOVA FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut Sociologických studií Katedra Veřejné a sociální politiky Analýza postojů aktérů vysokoškolské vzdělávací politiky v utváření politiky doktorského studia Diplomová práce Autorka práce: Bc. Barbora Buřičová Studijní program: Sociologie Vedoucí práce: Dr. Mgr. Aleš Vlk Rok obhajoby: 2019 Prohlášení 1. Prohlašuji, že jsem předkládanou práci zpracovala samostatně a použila jsem jen uvedené prameny a literaturu. 2. Prohlašuji, že práce nebyla využita k získání jiného titulu. 3. Souhlasím s tím, aby práce byla zpřístupněna pro studijní a výzkumné účely. V Praze dne Bc. Barbora Buřičová Bibliografický záznam BUŘIČOVÁ, Barbora. Analýza postojů aktérů vysokoškolské vzdělávací politiky v utváření politiky doktorského studia. Praha, 2019. 89 s. Diplomová práce (Mgr.). Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut Sociologických studií. Katedra Veřejné a sociální politiky. Vedoucí diplomové práce Dr. Mgr. Aleš Vlk. Rozsah práce: 149 153 znaků s mezerami Anotace Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na postoje aktérů vysokoškolské vzdělávací politiky k problematice doktorského studia. Doktorské studium je v...
Prodlužování studia na vysokých školách v ČR a vliv poplatků za prodlužování studia
Fliegl, Tomáš ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá prodlužováním studia na vysokých školách v České republice a vlivem poplatků za prodlužování studia ("za delší studium") na délku studií. Je zaměřena na pregraduální studia na veřejných vysokých školách, na kterých jsou poplatky vyměřovány. Byla použita data matriky studentů a údaje o výši poplatků z většiny vysokých škol, která posloužila pro sestavení regresního modelu. Informovanost studentů o poplatkové politice byla zjišťována dotazníkem pro účastníky Národních srovnávacích zkoušek Scio. Prodlužováno je průměrně 41 % úspěšných studií, nejčastěji v humanitních vědách, zhruba 10 % studentů překračuje standardní dobu studia o více než jeden rok. Poplatky platí až pětina studentů, polovina z nich proto, že jim bylo započteno neúspěšné studium. Výsledky ukazují, že prodlužování studií jen neznatelně souvisí s výší poplatku, pouze v případě studentů jedné veřejné vysoké školy je souvislost mírná a 1000 Kč poplatků by mělo studium zkracovat o 6 dní. Vliv na délku neúspěšných studií je zřetelnější a představuje 10 až 90 dnů za každých 1000 Kč. Nízký vliv poplatků je připisován špatné informovanosti: pouze necelá třetina zájemců o studium totiž znala principy vyměřování poplatků, ani u zájemců se zkušeností z vysoké školy nebyla informovanost vyšší než 50 %. Práce dokládá nízkou...
Studijní neúspěšnost z pohledu veřejných vysokých škol
Richterová, Kateřina ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Fliegl, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá studijní neúspěšností na veřejných vysokých školách v České republice. Hlavním cílem bylo zjistit, jak na stále rostoucí studijní neúspěšnost pohlíží samotné vysoké školy, na základě čeho se postoje vysokých škol liší, jak velkou pozornost školy věnují studijní neúspěšnosti ve svých výročních zprávách a dlouhodobých záměrech a jaký vliv mají na školy národní či nadnárodní politiky. Odpovědi na výzkumné otázky byly získány pomocí analýzy sekundárních dat (literatury, výzkumů, veřejně politických dokumentů, výročních zpráv a dlouhodobých záměrů vysokých škol) a analýzy primárních dat (expertních polostrukturovaných rozhovorů se zástupci vysokých škol, semináře týkající se studijní neúspěšnosti, odborné praxe na MŠMT). Z analýzy dat vyšlo najevo, že pro většinu vysokých škol je studijní neúspěšnost problém, jelikož každým rokem stoupá. Velká většina z nich ale na studijní neúspěšnost pohlíží skrze pragmatický pohled a to zejména v důsledku systému financování. Na školy dále působí několik dalších vnějších a vnitřních faktorů, které mají vliv na jejich chování a postoje vůči studijní neúspěšnosti, ale zmíněný pragmatický pohled je zcela zásadní.
Prodlužování studia na vysokých školách v ČR a vliv poplatků za prodlužování studia
Fliegl, Tomáš ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá prodlužováním studia na vysokých školách v České republice a vlivem poplatků za prodlužování studia ("za delší studium") na délku studií. Je zaměřena na pregraduální studia na veřejných vysokých školách, na kterých jsou poplatky vyměřovány. Byla použita data matriky studentů a údaje o výši poplatků z většiny vysokých škol, která posloužila pro sestavení regresního modelu. Informovanost studentů o poplatkové politice byla zjišťována dotazníkem pro účastníky Národních srovnávacích zkoušek Scio. Prodlužováno je průměrně 41 % úspěšných studií, nejčastěji v humanitních vědách, zhruba 10 % studentů překračuje standardní dobu studia o více než jeden rok. Poplatky platí až pětina studentů, polovina z nich proto, že jim bylo započteno neúspěšné studium. Výsledky ukazují, že prodlužování studií jen neznatelně souvisí s výší poplatku, pouze v případě studentů jedné veřejné vysoké školy je souvislost mírná a 1000 Kč poplatků by mělo studium zkracovat o 6 dní. Vliv na délku neúspěšných studií je zřetelnější a představuje 10 až 90 dnů za každých 1000 Kč. Nízký vliv poplatků je připisován špatné informovanosti: pouze necelá třetina zájemců o studium totiž znala principy vyměřování poplatků, ani u zájemců se zkušeností z vysoké školy nebyla informovanost vyšší než 50 %. Práce dokládá nízkou...
The Effects of Education on Economic Growth in the Russian Federation
Samuseva, Kseniya ; Svoboda, Karel (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent)
Thesis discusses the theory of human capital and the strong interdependence between economic growth and human investments. The essence of human capital concept lies in the fact that investments in education and healthcare create the human capital in the same way as expenses on the equipment and materials create physical capital. The rate of return of human investments, in the long run, is much higher than of investments into physical capital. The theory of human capital is applied in the comparative analysis of Federal Subjects of the Russian Federation with the purpose to determine interrelation between the level of education and economic development of the country with the focus on the level of education, differences in income level and vocational and professional structure of the labor.
Towards implementing the instruments of Bologna process in the area of recognition of foreign diplomas in the Czech Republic
Peterková, Michaela ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Tato studie se zabývá implementací jako stádiem politického cyklu, které může značně ovlivnit, jestli implementovaná politika bude mít požadovaný dopad. Autorka se zaměřuje na implementaci nástrojů Boloňského procesu v oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice. Hlavním cílem je odpovědět na otázku, v čem analýza implementace těchto konkrétních nástrojů může obohatit obecné znalosti o implementaci politiky. Pro zodpovězení této otázky je vytvořen koncepční a výzkumný rámec, na jehož základě autorka navrhuje teze, které slouží jako předběžné odpovědi na výzkumné otázky. Koncepční a výzkumný rámec je nadále použit v analýze dat, jejichž zdroje zahrnují dotazníkové šetření, analýzu dokumentů a polostrukturované rozhovory. Na základě analýzy dat autorka předloží doporučení pro implementaci nástrojů Boloňského procesu v oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice. V závěru studie jsou pak vyhodnoceny výhody a nevýhody použitého koncepčního a výzkumného rámce. Hlavním přínosem této studie jsou doporučení v konkrétní oblasti uznávání zahraničních diplomů v České republice a vyhodnocení praktického použití koncepčního a výzkumného rámce.
Analýza financování veřejných vysokých škol v České republice- implementace změn
Vašková, Alexandra ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent)
Diplomová práce "Analýza financování veřejných vysokých škol v České republice- implementace změn" pojednává o nastavení pravidel a zásad financování vysokých škol v České republice a rozebírá situaci ve financování po roce 2006. Práce nastiňuje pohled na rozpočet vysokých škol a jeho funkci objasněním fungování veřejných rozpočtů a objasňuje povahu vysokého školství jakožto smíšeného statku s externalitami. Financování vysokých škol je nástrojem v rukách státu, pomocí kterého dochází k ovlivňování vysokoškolské politiky. Pro pochopení současné situace práce využívá deskripci vývoje ve financování vysokých škol po roce 1989. Důležitým aspektem je i mezinárodní kontext, proto práce nahlíží do nastavení systému financování vysokých škol vybraných států a zjištěné poznatky zasazuje do širšího kontextu. Za pomocí výzkumného designu případové studie práce objasňuje vývoj ve financování po roce 2006 a formuluje implikaci pro veřejnou politiku.
Implementace projektu "Výuka humanitních věd na VUT v Brně" v rámci Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů 2004-2006
Buršíková, Hana ; Potůček, Martin (vedoucí práce) ; Vlk, Aleš (oponent)
Shrnutí Má diplomová práce se zabývala hodnocením míry úspěšnosti projektu "Výuka humanitních předmětů na VUT v Brně" v rámci Operačního programu Rozvoj lidských zdrojů 2004 - 2006. Postupovala jsem od stanovení paradigmat pomocí teoretických konceptů veřejné politiky, pedagogiky a managementu k praktické analýze fází projektu. Hlavní důraz jsem kladla na fázi implementace, kterou jsem podrobila výzkumu. Na základě výstupů expertních rozhovorů, focus group a dotazníkového šetření v rámci výzkumu jsem zhodnotila implementaci Projektu jako nadprůměrně úspěšnou. Pokusila jsem se porovnat tento projekt s podobným projektem jiného členského státu Evropské unie. Dospěla jsem ke zjištění, že podobné projekty v ostatních členských států nebyly realizovány, jediným porovnatelným projektem byl portugalský projekt v programovacím období 1994 - 1999 zaměřený na zvyšování kompetencí studentů v sekundárním vzdělávání. Toto zjištění vedlo k závěru, že projekt realizovaný na VUT v Brně je unikátní a jeho úspěšná realizace může být považována za precedent v oblasti Strukturálních fondů Evropské unie v České republice.
Internships for students' of social sciences in the public and nonprofit sector
Mitrová, Jana ; Vlk, Aleš (vedoucí práce) ; Veselý, Arnošt (oponent)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou odborných praxí vysokoškolských študentov spoločenskovedných oborov vo verejnom a neziskovom sektore v Českej republike. Na celú problematiku je nazerané z pohľadu hlavných aktérov - MŠMT, odborníkov, študentov, vysokých škôl a organizácií verejného a neziskového sektoru. Cieľom práce je celkovo zmapovať problematiku praxí, zistiť príhodnosť prostredia a skúmať mieru zaistenia kvality praxí vysokými školami. V prvej časti tejto štúdie je pozornosť zameraná na teoretické koncepty, ktoré sa venujú oblasti zaistenia kvality praxí, skúsenostnému učeniu a modelu A-A-A. Teória je východiskom pre ďalšiu časť, ktorá v rámci dvoch analýz - prostredia a aktérov, za použitia kvantitatívno-kvalitatívnych metód, skúma situáciu v Českej republike. Práca rovnako sleduje pozície jednotlivých aktérov, mieru ich "moci" a záujmu. Na základe zistených nedostatkov prostredníctvom analýz, sú v záverečnej časti práce predložené návrhy opatrení na podporu rozvoja a zaistenia vysokej kvality praxí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Vlk, Aleš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.